Kedves játékos társak!
Szeretném bemutatni a Tier III. rangú Német Nehéz harckocsit a Pz.Kpfw. VI Tigrist. Kifejleszthetö harckocsi a Pz III ausf. M után/alatt.
A Tigrisekben egyetlen jó volt, mégpedig az, hogy kevés volt belőlük.
-ismeretlen kanadai harckocsizó
Áttekintés
A Panzerkampfwagen VI, más néven Tiger volt a 2.vh legrettegettebb harckocsija. A típust először 1942 augusztusában vetették be Leningrádhoz közel a ladoga-tó közelében. Később szinte az összes hadszíntéren megjelent, ott volt a Keleti-fronton, Afrikában, Olaszországban, Normandiában és Magyarországon is a háború vége fele.
Védettségének és tűzerejének köszönhetően neve egybeforrt a legyőzhetetlenséggel.A szövetségesek főképp nagy teljesítményű, 8,8 cm-es lövege és vastag páncélzata miatt tartottak tőle. A harci cselekményei máig legendásak, viszont műszakilag megbízhatatlan és lassú volt.
A Tigris megjelenése óriási technikai versenyhez vezetett, mivel a szövetségesek nem rendelkeztek olyan eszközökkel, amelyek a német nehéz páncélos leküzdéséhez alkalmasak lettek volna. Az amerikaiak az M4 Sherman harckocsit 1940-ben kezdték fejleszteni, 1942-ben állították rendszerbe, és a Tigris rögtön elavulttá tette. Ugyanígy jártak az angolok és a szovjetek valamennyi típusukkal. Megindult az erős páncélozottság és a nagy tűzerő utáni hajsza. Kifejlesztették a Sherman Firefly-t kifejezetten a Tigris ellen, a szovjetek pedig a teljes löveges harcjármű-állományukat áttervezték és átalakították.
Merrit–Brown típusú regeneratív kormányművel látták el, amelynél mindkét lánchajtó-kerékhez külön bolygóművet alkalmaztak. A harckocsi irányítása kormánykerékkel történt: a kormány elfordítása az egyik oldalon redukálta a kihajtást, a másikon kiegészítő hajtást adott. A bolygómű a fogaskerékházból kapta meghajtását.
A toronyban foglalt helyet az öt fős kezelőszemélyzetből három: a parancsnok, az irányzó-tüzér és a töltőkezelő. Mindhárman rendelkeztek megfigyelőnyílásokkal és periszkópokkal. A parancsnok külön megfigyelő- és irányzóperiszkópot is kapott.A torony forgatása hidraulikus mechanizmussal történt, amelyet csak járó motor mellett lehetett üzemeltetni, mivel pumpája a váltóműből kapta energiáját. A motoros forgatás lassú volt, a harckocsi motorjának fordulatszámától függően 25–60 másodperc alatt fordította el 180°-ban a tornyot, alapjárati fordulatszámon 6°/s sebességgel.
A Tigris harckocsi a Maybach cég alacsony fordulatú benzinmotorjaiból kapott egy változatot, a HL 210 P45-öst. Ez a motor 2500 1/min fordulatszámon 600 LE, 3000 1/min fordulatszámon 642 LE leadására volt képes. Messze meghaladta ugyan a szövetséges harckocsik motorteljesítményét, mégis az 56 tonnás tömeg mozgatásához nem volt elég erős. 250 darab legyártott példány után a HL 230 P45 sorozatszámú, továbbfejlesztett motort állították rendszerbe, amely már 23 000 cm³ lökettérfogatú volt, és 697 LE leadására volt képes. Később a motor túlterhelésből adódó problémák miatt a teljesítményt 600 LE-ben korlátozták.
Tervezése
Az alábbiakban gyakran előforduló VK betűjelzést 1938-tól használták a németek a tervezési megnevezésekhez. A Panzerkampfwagen VI (rövidítve Pz.Kpfw VI, még rövidebben Pz VI) egy Németországban, a 2.vh alatt kifejlesztett és alkalmazott nehéz harckocsi volt. A Pz.Kpfw VI Ausf.B kifejlesztése után Pz VI ausf A típusjelzést használtak, megnevezése Tiger I lett, megkülönböztetésül az ausf B változat Tiger II nevétől. Rendszeresítési száma Sdkfz 181. Két fő változata került sorozatgyártásra, a H és az E, de ezeken túlmenően több kisebb módosítást hajtottak végre a járműveken a gyártás során.
Prototípusok
VK 3001 (P)
A VK3001 (P) a Porsche cégre jellemző módon újításokkal és a hagyományostól eltérő megoldásokkal szolgált
VK 3001 (DB)
A VK3001 (DB), a Daimler-Benz tervezetének különlegessége szintén motorjában, az MB-507 jelű, M-71 repülőgépmotorból átalakított dízelüzemű aggregátban volt.
VK 3002 (M)
A VK3002 (M), a MAN prototípusa már a tervezési fázisban jóval túlszaladt az előirányzaton, végleges tömege 30 tonna helyett 43,7 tonna lett.
VK 3001 (H)
A VK3001 (H), a Henschel-verzió hagyományos formákat és elveket követett, a harckocsitest a Pz. IV-hez hasonlított. Itt is átvették a VK6501 futóművének ötletét, átalakítva azt a nagyméretű, átlapolt futógörgőkkel. Ez a modell 30 mm-es homlokpáncélt kapott, amely már a tervezéskor elavulttá tette. A löveg sem volt kielégítő.
VK4501 (H) és VK4501 (P)
Az eredeti pályázati kiírást 1941-ben felülírták. Egy 1941. november 20-án zsákmányolt T-34 harckocsi vizsgálatával kiderítették, hogy egyik cég harckocsija sem lenne alkalmas annak leküzdésére. A VK3001-es és VK3601-es programokat napokon belül félbeszakították, hogy az új ismeretek birtokában új irányelveket adhassanak. Az új pályázat már arról szólt, hogy a harckocsinak 1500 méteres távolságról 100 mm-es páncélzatot kell leküzdeni, és 45 tonnás súlyhatárt írtak elő. Hitler személy szerint elvárta, hogy az új harckocsi ne csak a bemutatás pillanatában, de még éveken keresztül legyőzhetetlen fegyver legyen. Az új projektnek a VK4501 (H) és VK4501 (P) neveket adták. Fedőneve Tiger Model E volt.
Fegyverzet
1x 8.8 cm KwK 36 ágyú
2x 7.92 mm Mg 34
Fő fegyverzet
- Lőszer kapacitás: 92 db
- Ágyú süllyedés: -8°
- Ágyú emelkedés: +16°
- Torony forgási sebesség: 13,2°/s
A Tigris fő fegyvere egy 8.8 cm-es KwK 36 ágyú volt. A 2000 méteren 116 mm páncélzatot leküzdő löveg egyrészről méltán vívott ki magának hírnevet, másrészről azonban voltak végzetes hiányosságai és hibái is. A KwK 36 jelű löveget a német Krupp és a svéd Bofors cég együttműködése hozta létre 1936-ban, szerkezete és működési elve azonos a már létező 7,5 cm-es és 5 cm-es lövegekkel, csak méreteiben tér el. Légvédelmi célokra fejlesztették ki, de komoly hibája volt a lövegcső rövid élete, amelyet 300 lövésben határoztak meg. Amikor a Rheinmetall vette át a fejlesztést, kialakították a Flak 18/36 légvédelmi ágyút, amelyet később szerkezeti változtatás nélkül KwK 36 néven építettek a Tigrisbe. Az élettartamot a lövedék hajtógázainak módosításával és béléscsövezéssel megnövelték. A harckocsiban összesen 92 darab lőszer fért el, amelyből 64 darab a készültségi. Ezeket viszonylag könnyen lehetett elővenni. Azonban ebből is csak 20 darab volt közvetlenül elérhető a töltőkezelő számára. A többit mindenfelé elszórt tárolórekeszekben tartották, még a vezetőülés alatt (6 db) és a torony padlója alatt (6 db) is volt belőlük.
Név | Típus | Tömeg | Kezdősebesség | 100 m | 500 m | 1000 m | 1500 m | 2000 m |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PzGr 39 | páncéltörő gránát | 10,2 kg | 773 m/s | 162 mm | 151 mm | 138 mm | 126 mm | 116 mm |
PzGr 40 | volfrám-magvas páncéltörő gránát | 7,3 kg | 930 m/s | 219 mm | 200 mm | 179 mm | 160 mm | 143 mm |
Gr 39 HL | üreges páncéltörő | 7,65 kg | 600 m/s | 110 mm | 110 mm | 110 mm | 110 mm | 110 mm |
SprGr | repeszgránát | 14,7 kg | 840 m/s | 5 mm | – | – | – | – |
Smoke | füstgránát | 14,7 kg | 762 m/s | – | – | – | – | – |
Az adatok 90°-os becsapódási szög mellett értendők, a m/mm adatok a különböző távolságokon elért páncélátütő képességet jelentik.
Típusváltozatok
VK4501 (P)
A VK4501 (P) olyan lánctalpas járművet jelent, amelyet a Porsche cég tervezett, 45 tonna tömegű és az első számú prototípus. Fejlesztése a VK3001 (P)-ből indult, amelyet a VK6501 miatt állítottak le.
Ausf H és E
A Panzerkampfwagen VI ausf H (E) változatot 1943 közepétől gyártották, a módosítások a harctéri tapasztalatok és a kezelőszemélyzet igényei szerinti kisebb-nagyobb változások. Az irányzó-tüzér figyelőnyílása egylyukú lett, a pisztolynyílás helyett újabb búvónyílást vágtak a toronyba, melyen keresztül a lőszer berakodása is egyszerűbb lett. Átépítették a kipufogó rendszert, és új légszűrőket kapott. A parancsnoki kupolát a Párduchoz kifejlesztett alacsonyabb, de mégis jobb kilátást nyújtó kupolájára cserélték le. A toronytető a repülőgép-támadások elhárítása érdekében vastagabb páncélzatot kapott, 40–45 mm-es páncéllemezekkel borították be. A homloklemez is 110 mm vastagságról 120 mm-re változott. 1943 szeptemberétől egységesen bevezették a zimmerit paszta használatát, és egészen 1944 teléig alkalmazták.
Sturmtiger
A Sturmtiger amelyet a Panzer VI Tiger I alvázára építettek és egy nagy tengerészeti rakétavetővel fegyvereztek fel, a 380 mm-es SturmMörser RW61 L/5.4-gyel. A jármű elsődleges feladata a gyalogság nehéz tűztámogatása volt városi területeken. Mindössze 18 járművet gyártottak, a csatában kilőtt Tigris tankok felhasználásával.
Műszaki adatai
- Legénység: 5 fő
- Súly: 56,9 tonna
- Motor: Maybach HL 210 P45 benzinmotor
- Maximális hatótáv: 195 km
- Maximális sebesség úton: 45 km/h
- Maximális sebesség terepen: 40 km/h
Játékon belül:
Fejlesztés/Legénység
Ajánlott modifikációk: 1. Javító készlet 2. Lánctalp 3. Poroltó 4. oldalirányzék 5. Lövegkalibrálás 6. Magassági irányzék 6. Felfüggesztés 7. Füstgránát 8. Szűrők 9. Motor 10. Seb.váltó 11. Legénység pótlása
Mozgékonyság
Az 56 tonnás Tigrist egy 690 LE-s Maybach HL 210 P45 benzines motor hajtja. Realistic csatában a mozgása egész jó, heavy és medium között van, de ha megvannak rá a motor fejlesztések akkor egy igen jó mobilitással rendelkező tankot kapunk.
Előnyök, hátrányok
Előnyök
- Deutschland, Deutschland über alles
- Erőteljes 88mm-es ágyú ami mindenkit rendre szólít még nagyobb tier-ben is
- Nehéz tankhoz képest nagyon jól mozog ezért simán lehet haladni a közepes harckocsikkal együtt
- Jó ágyú süllyedés
- Jó csúcssebesség és gyorsulás
- Jól kialakított test ezért képes pattintani dolgokat ha befordítják
- Tökéletes mesterlövészetre, mert egy kiváló ágyúja van
- Az alap lőszere a legjobb ezért nem kell jobb lőszer kifejlesztésével bajlódni
Hátrányok
- Mivel kocka forma ezért ha nem szögelik simán beviszik
- A kupola nagyon nagy gyenge pont (H1)
Alkalmazása
Ezt a tankot játékon belül azoknak ajánlom akik szeretik a nagyon jó mobilitású nehéz tankokat. A Tigris simán képes tartani a lépést a közepes tankokkal és képes lövéseket is levenni. A Tigrisnek a legendája a játékban is él és sajnos sokan lebecsülik mikor szembe találkoznak vele.
Ha szintednek nem megfelelő BR besorolást kapsz, akkor próbálj bujkálni, a mobilitást kihasználni, de leginkább kerülni a frontális harcokat. Távol állni a fő frontvonaltól és hátulról supportálni a csapatot.
Kategóriák:Elemzések
30 fokos átütések:
PzGr 39-1:
100m = 155mm
250m = 152mm
500m = 144mm
750m = 138mm
1000m = 131mm
1250m = 126mm
1500m = 121mm
2000m = 111mm
2500m = 101mm
3000m = 92mm
PzGr 39:
100m = 141mm
250m = 138mm
500m = 131mm
750m = 124mm
1000m = 119mm
1250m = 115mm
1500m = 110mm
2000m = 101mm
2500m = 92mm
3000m = 84mm
PzGr:
100m = 132mm
250m = 122mm
500m = 111mm
750m = 105mm
1000m = 100mm
1250m = 96mm
1500m = 91mm
2000m = 83mm
2500m = 72mm
3000m = 60mm
ISBN-10: 1854095188
KedvelésKedvelik 1 személy
Olvasgatom a cikkeket, elemzéseket itt, fontos leszögeznem, hogy tetszik az oldal kialakítása, tehát kérlek ne támadásnak vedd azt amit írok. Sokkal jobban utána kéne járni a történelmi részeknek, mert nagyon sok a pontatlanság, nem csak itt, a t-34/85 nél is rengeteg volt. Írtad a másik helyen, hogy nem történelemkönyv az oldal. Ez rendben is van, de itt például nagyon belementél a műszaki részekbe, ami egy rövid történelmi ismertetőnél már szintén túl sok, és nincs rá szükség. “szovjetek pedig a teljes löveges harcjármű-állományukat áttervezték és átalakították ” Ez a mondat nagyon sok szempontból nincs rendben, messze nem alakították át az összes harcjárművüket, mivel azokból nagyon sok volt, sok régebbi típus a háború végéig rendszerben maradt, csak maximum nem az első vonalban, bár sokszor mindegy volt csak legyen használható páncélos. Aztán egy T-60 könnyű harckocsit például, hogyan alakítasz át a Tiger ellen? Vagy egy Bt-7 et? De látom, hogy a wikipédiáról másoltad ide a nagy részét. Szerintem ez nem igazán jó vonal érdemes utána járni máshonnan is,van a facebookon egy csoport a Páncélos Hadtörténelem Élőben. Ott elsősorban a harci alkalmazáson van a hangsúly, de sok tudást össze lehet szedni , mivel aki csinálja, az Hadtörténész. De, ha mindenképpen a wikipédiánál akarsz maradni, akkor sokkal kevesebb is elég , csak a lényeg, mert azért az se olyan pontos. Kellene még sok tudást gyűjteni mielőtt folytatod szerintem, mert ez így nem igazán állja meg a helyét.
KedvelésKedvelik 2 ember
Szia! Köszönjük az észrevételeket, mindenképpen figyelembe vesszük. Ez nem királyi többes természetesen, hanem a többieknek is jelzem. A wikipedia valóban jó, de sokszor mégsem. Én például csak részinformációkat emelek át (van amikor semmit), amik illenek a cikkembe. De szerintem mindenki így csinálja a nagy világban. Mert ezért is van. Üdv, PGFritz
KedvelésKedvelés
Az a véleményem , hogy annak nincs értelme, hogy mindenki így csinálja akkor mi is. Mert ha mindenki ugyanúgy csinálja , akkor miért épp titeket olvasnának? Pont azzal tudtok szerintem kitünni, és sikeres portál lenni , ha ti jobban csináljátok. De ez csak egy véleményt. 🙂
KedvelésKedvelik 1 személy
Igen. Mi nem csináljuk ugyanúgy. 🙂
KedvelésKedvelés
“van amikor semmit” erre vonatkozott.
KedvelésKedvelés
“van amikor semmit” erre vonatkozott.
KedvelésKedvelés
Great post thannk you
KedvelésKedvelés