Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Játékosok!
A megszokott Q&A helyett, most a gaijin egyik legfőbb ‘fejese’ Kirill Yudintsev, a gaijin vezető kreatív igazgatója válaszol az általuk kiválasztott kérdésekre.
Előzetes információk
Válaszok más alkalmazottaktól:
Kérdés: Örülök, ez mutatja, hogy a gaijin nem felejtette el teljesen a játékosközösséget. De kíváncsi vagyok miért Kirill válaszol? Legutóbb egy nagyobb botrány után volt ilyen alkalom. Remélem ez azt mutatja, hogy a gaijin végre nyit a játékosközösség irányába, és fognak foglalkozni a közösség kívánalmaival is. Lássuk be az utóbbi időben elég lejtmenetben van a játék, a War Thunder látott már szebb napokat is.
Pacifica, vezető fórum moderátor: Te megnyílnál egy csomó trollnak, tiszteletlen és toxikus játékosnak? Akik csak mindent tönkre akarnak tenni mindenki számára akik csak a helyes dolgot akarják cselekedni… (Az eredetiben is …-tal fejezte be mondandóját.)
Functor, tiszthelyettes: Nincs semmi összeesküvés a jól játszó játékosok ellen. Csak a játék sok hibája miatt tűnhet annak. Egyes harckocsi lövedékek már rendelkeznek fizikai tulajdonságokkal.
Q&A
(Ezek szóbeli válaszok voltak, így néha az egész leírva mondatban furán hathat. A kérdések betűszáma korlátozott volt bizonyos platformokon (youtube, twitch) ezért ilyen rövidek a kérdések a vége felé. – a szerk.)
Miért vannak toptier premiumok a játékban?
Csak a legmagasabb tier alá egyel kerülhet premium jármű. Azért hogy az új játékosok is azonnal bejuthassanak a magas tierü csatákba is. Mivel a toptier csaták mások és sokan csak a ezen csaták miatt kezdik el a WT-t.
Miért hoztok be olyan újításokat amit a játékosok előre jeleztek, hogy nekik nem tetszik?
Amikor azt halljuk hogy a játékosok valami tervezett újításnak nem örülnek akkor az változtatva hozzuk be. Megpróbálunk annak irányába dönteni amit több játékos akar.
A javítási költség nem balance faktor?
De.
BR decompression, uptier? (BR d.: Az egész BR rendszert kicsit kitágítani minél nagyobb egy jármü BR-je annál jobban emelni (pl 1.0-2.7-ig +0.0, 3.0-4.0 +0.3 és stb). uptier: Megoldani, hogy a játékos ne minden csatában 1-2 BR-rel magasabb ellenfelek ellen menjen.)
Az uptiert már megválaszoltuk. (Az orosz streamben?) [Régen volt egy olyan funkciója az MM-nek, hogyha egy adott játékos egymás után többször olyan csatába kerül, ahol az ö BR-je alacsonyabb, mint a csata BR-je akkor utána egy csatára mindenképpen olyan csatába fogja dobni az MM, ahol az ö BR-je magasabb lesz a csata BR-nél. MM müködése. Bocsánat már kikapcsolták az említett funkciót – a szerk.]
A BR decompression-nel nehezebb lenne csatát találni, és a játékosoknak megérteni, hogy mi ellen mehetnek (?). A jelenlegi BR-ek szerintünk a legjobb ami csak lehetne. A BR decompression-nel sokkal kevesebb különböző jármű ellen találkoznál ami unalmas lenne. Sokkal hosszabb lenne a csatakeresés. Unalmas lenne ha mindig ugyanazon pár jármű ellen mennél.
A repülőgépek fegyverei hibásan lőnek és fizikailag nem valósághű a működésük.
Amit a játékos a képernyőn lát, az nem az ami a szerveren történik, emiatt láthat sok “bug”-ot. (spark: mikor elvileg eltalálja, de az ellenfél mégsem sebződik) Nagyon nehéz feladat lenne, a kettőt tökéletesen szinkronizálni.
Nagyon sok különböző hibát jelenthet a kérdés, és nem tudom melyikre gondolt a kérdező. Talán arra, amikor a repülőjével folyamatosan eltalálja az ellenfelet, de az nem sérül.
Amikor az ellenfélnek gyenge internetje van az nagyon sok problémát okozhat, de fejleszteni fogjuk ezt.
Phly: új játékmode, “hódítás” (amikor az egyik csapat elfoglal egy pontot, az ö spawnjuk előre a másiké hátra ugrik)
Jól és érdekesen hangzik, de az MM-nek nem lenne jó, ha túl sok különböző játékmód lenne, mivel lennének játékosok akiknek nem tetszene. Eventre megfontolható.
A csak harckocsi csata is ezért soha nem lesz a random csata módok között. Csak a jelenlegiek maradnak valószínűleg. Mivel ha több is bejönne, az csak kitolná a várakozási időt.
Ez a csata több csapatmunkát igényelne, ez pedig a WT játékosok miatt nehéz lenne, mivel őket nem érdekli a “mission objective”. A ‘breakthrough’ csatamódot is ezért vettük ki. Fogunk ilyen csatákat csinálni, de csak eventekre.
Ausztrál szerver? Sparks és ghostshells? Br decompression? (Sparkot már említettük, a második az, mikor a játékos megnyomja a gombot a kliens jelzi a lövést, de a szerver valamiért nem regisztrálja. Érdemes mindig duplán kattintani. “Doubletap”)
Nem tudjuk megoldani szinkronizációs hibát. A BR-t már megválaszoltuk. Az ausztráloknak ott van az SA szerver, lehet kicsit messze van, de az számukra a legjobb jelenlegi opció.
Repülőket eltávolítani a RB tankból?
Nem! Már megválaszoltuk. Sok játékosnak nem tetszene, plusz csak még jobban megosztaná az így is elég kis számú War Thunder játékosbázist. Ahhoz túl kevés a játékos, hogy legyen egy repülő nélküli és egy repülős RB harckocsi csata is.
Külön esemény csak második világháborús járműveknek?
Nem, mert a második világháború nem egy történelmi esemény. (“not a historical event”) A játék nem bizonyos korszakokról szól, nem lehet különböző konfliktusokat elkülöníteni egymástól, mint a világháború, vagy Vietnám, a két korszak járművei igenis találkozhatnak egymással. Rengeteg világháborús járművet használtak a világháború után is. Például a T-34-eket a Közel-Keleten.
Lesznek megint olyan pályák(módok) amik csak bizonyos BR-ben lesznek?
Nem mivel nem volt értelme és túlságosan összezavarta a játékosokat. Plusz zavarta a nagyobb tierü járművel nem rendelkező újabb játékosokat, hogy ők nem mehettek bizonyos pályákon, ahol más játékostársaik igen. (pl Field of Poland vagy European Province (nagy Eastern Europe) [Bár nem tudom ki vágyik rá, hogy ezen mapokon játsszon bármilyen járművel is. – a szerk.])
A bugreportokra nem fordítotok elég figyelmet.
Figyelünk rá, csak nagyon sok bugreport van, néha olyan hibákat is jeleztek, amiket nem is tudjuk javítani, és pedig annyi hiba van, hogy nincs elég idő minden javítani.
Csak pár olyan alkalmazottunk van akik tudnak bugokat javítani. Ök pedig a legfontosabb, legtöbb játékos érintő hibák javítására priorizálnak. Hiába mondják a játékosok, hogy az új járművek/fejlesztések helyett javítsuk a rengeteg hibát, akik az új járművekért vagy fejlesztésekért felelnek nem tudnak hibákat javítani.
Több világháborús járművet kérünk.
Kerülnek még be a játékba majd világháborús járművek.
Hőcsapdák?
Csak arra, amin a valóságban is volt.
Több copy-paste jármű?
Szeretjük őket, de több probléma van velük mint hinnétek (nem elég csak a ctrl+c → ctrl+v) és a játékosoknak nem tetszik.
A legutóbbi frissítésben több premium jármű érkezett mint kifejleszthető.
Ezt elutasítjuk. (Igaz, 12 premium (nem kifejleszthető/játszható) és 16 kifejleszthető jármű érkezett.)
Újradolgozott DM(sebzésmodel)? (‘további infoért katt a linkre‘)
Sosem vagyunk vele elégedettek. Nem tudjuk jóra megcsinálni. Elvileg meg lehetne jobban csinálni, de nagyon nehéz. A valóságot nem lehet játékkal imitálni.
ULQ?
Az ULQ nagyon más, mint a játékosok hiszik, mivel nem játszanak vele. Ami előnyt jelent ULQ-ban azt a alap beállításokkal is el lehet érni, pl kikapcsolni a füvet.
De át fogjuk alakítani az ULQ-t, úgy hogy a legtöbb újabb laptop még tudja majd futtatni vele a játékot, de rengeteg régebbi számítógéppel majd nem lehet a játékot játszani. Hogy mikor még nem tudni.
Sim problémák: magas ping, hibás repülés(i fizika), sok bug
Nem szeretjük, és a játékosszám is nagyon alacsony.
Csak azért nem szedtük ki, mivel a közösség kérte, hogy maradjon.
Rengeteg játékos már el is felejtette létezését, az új játékosok pedig azt sem tudják hogy van. Mivel kevesebb játékos játssza ezért nem foglalkozunk vele akkora erővel.
Oldalsó lövészek csavarszárnyú repülőgépeknek?
Lehetséges, de nincs tervben.
Újabb nemzetek, esetleg international Techtree (nemzetközi fejlesztési fa)?
Lengyelország, Ukrajna és Magyarország biztos nem lesz, mint saját nemzet. Nemzetközi ág talán egyszer a távoli jövőben.
Toptier premium Hunter? Ami van olyan jó, mint a legtöbb tierVI brit repülő.
Nem toptier.
Egyszerűsítés? (kezelőfelületen)
Néha csinálunk ilyet. De csak előre megfontoltan, nem úgy, hogy holnap felkelünk és puff a játék bizonyos aspektusát egyszerűsíteni fogjuk.
Hibajavítás? Vannak bugreportok amiket 3-4 éve készítettek.
Azért mert a játékosok ezeket annyira nem észlelik. Attól még, hogy szerinted ez a legfontosabb hiba amit kéne javítani, attól még nem az.
De javítunk hibákat, csak nem azokat.
Toptier unbalance?(Kiegyensúlyozatlanság) Phantom, MiG, Abrams
A legtöbb fejlesztés a játékban itt történik, így itt annyira nem javítgatunk, hanem folyamatosan adunk hozzá új gépeket, mivel egy új frissítés egy részüket úgyis javítva. Ami az egyensúlytalanságot illeti, jelenleg vannak nemzetek, amik az új gépek miatt erősebbek, mint mások, de a következő frissítéssel meg ezen gyengébb nemzetek fognak új járműveket kapni és akkor meg majd ők lesznek az erősebbek, így azt sosem lehet mondani, hogy mindig ugyan azon nemzet az erős.
Azt nem tudjuk megcsinálni, hogy minden frissítés után minden nemzet ugyanolyan erős legyen.
Magas javítási költségek toptierben.
Mert azok a toptierek.
Cross platform? (Együtt tudjanak játszani a játékosok PC-n és konzolokon)
Nem rajtunk múlik.
MM szórást levinni 0.7-0.8-ra a jelenlegi 1.0-ról? (A legtöbb esetben a szórás nem lép 0.6 fölé amúgy sem… )
A BR decompressionben megválaszoltuk.
Azon eseményeket amiken premium vagy különleges járműveket lehet nyerni azokra szabtuk akiknek rengeteg szabadidejük van, nem pedig azokra akik csak napi 1-2 órát játszanak.
Honnan szereztek infokat a titkosított járművekről?
Nehéz kérdés, nehezen szerzünk ezekről adatokat, sok esetben csak improvizálunk, következtetünk a pontos értékekre.
Reptéri védelem fejlesztése hangsebesség feletti gépek ellen?
Valamit kell tennünk az ügyben, de még nem született meg az ötlet, hogy hogyan lehetne a repterek légvédelmét hatékonyabbá tenni hangsebesség feletti repülök ellen.
Kazettás bomba és napalm?
Napalm nem, mert harckocsik ellen nincs értelme. A kazettás bomba talán, de harckocsik ellen azok sem jók.
Szebb felhök?
Tervben van a szebbé tételük. Azért ilyen csúnyák, mert a régebbi gépek nem tudnák kezelni. Repülőbe nagyon nehéz, mert közelről látod őket, ezért csúnyábbnak látszanak, mint rengeteg játékban,a hol szépnek látod őket, de csak azért mert messziről nézed. Jelenleg a felhők terhelik legjobban a videokártyát, szóval optimalizálnunk kell először őket.
Spawn zone-ok bizonyos pályákon nem védettek. (éledési helyek, harckocsiban)
Nem szeretjük azt, hogyha van egy hely ahol valaki teljesen sérthetetlen.
Ha a játékosok szeretik, akkor többször is lesz ilyen Q&A.
Válaszok az orosz Q&A-ből:
- Még több álcafestés lesz.
- Az Easy még fejlesztés alatt áll, jelenleg túl sok csalást nem használó játékost is kitilt(az alpha próbaszerveren, amihez mezei játékosok nem férhetnek hozzá csak gaijin alkalmazottak), szóval nem akarják még bevezetni.
- A közeljövőben nem jönnek tenger(felszín)alattjárók.
- Nem fogják lehetővé tenni, hogy próbaútra lehessen vinni bármelyik járművet. Legalább az előtte levőt ki kell szenvedni hozzá, ez motiválja a játékra a játékosokat.
- A töltő nem fog “elfáradni” túl rövidek a csaták ahhoz.