Hírek

Dagor 6.0 – Új égbolt

Az 1.103 “New Power” frissítésben fejlesztik a Dagor játékmotort, melynek 6.0 verziója fog érkezni novemberben. Az egyik újítás az égbolt minőségének javítása lesz.


A Dagor előző verziójában az ég, a felhők és a köd külön-külön voltak generálva és nem voltak hatással egymásra, így az égbolt korántsem keltett valós hatást. A Dagor 6.0 már helyesen fogja ezt modellezni, a napfény sokkal realisztikusabban fog megjelenni a felületeken. Emellett új felhőtípusokat is készítettek különböző magasságokhoz, illetve a köd megjelenésén is javítottak.

A napfény szóródása és elnyelődése is megváltozott. Eddig egy egyszerűsített formulát használtak, melyet most egy kifinomultabbra cseréltek, ami hitelesebben rajzolja meg az ég árnyalatait.

Mostantól lesz ózonréteg is a játékban. Napközben az ég a Rayleigh-szórás miatt kék, napfelkeltekor és napnyugtakor viszont az ózonréteg speciális fényelnyelési képessége adja a légkör kékes színét. Utóbbi okozza a magasabban lévő felhők narancsos és rózsaszínes színét is napkeltekor és napnyugtakor.

A legészrevehetőbb fejlesztés egyértelműen a felhőket érte. Korábban egyetlen, változó vastagságú felhőréteget alkalmaztak, és ez volt valahova elhelyezve a pályán. Mostantól ténylegesen modellezni fogják a különböző típusú felhőket: gomolyfelhők, rétegfelhők, párnafelhők, gomolyos rétegfelhők, lepelfelhők, zivatarfelhők és pehelyfelhők is megjelennek majd, akár egyszerre több különböző réteg is, az időjárásnak megfelelően. Ha esik az eső, az esőcseppek oszlopa tisztán látható lesz távolról.

A felhők által szétszórt és felfogott napfény az égbolt gyönyörűvé és változatossá teszi. A felhő sűrűségétől függően a megvilágítás más és más színt kölcsönöz a felhő részeinek, áttetsző fehértől egészen a sötétszürkéig. A felhők megvilágításához nyomon követik a fény útját a felhőben, így láthatóan változatos lesz, valamint így az általuk egymásra vetett árnyék is valósabb hatást kelt.

A Dagor 6.0 már a felhőkből kitűnő fénysugarak megalkotására is képesek, melyek leginkább akkor észrevehetőek, amikor a Napnak háttal repülünk, vagy a Nap előtt elvonuló felhőn keresztül nézzük. Amiatt, hogy a felhők csak korlátozottan engedik át a fényt, a valóságban árnyékot vetnek, ami most már a játékban is így lesz.

A ködöt a felhőkhöz használt algoritmussal fogják létrehozni, így az is helyesen fogja a fényt szórni és kevésbé lesz homogén.

Туман в лучах утреннего света.
Köd a reggeli fényben.

Röviden, a játék most már rendelkezik légkörrel. A kifinomult matematikai modell segítségével valósághűbb égboltot és felhőket tudnak létrehozni.


Атмосфера Земли из Космоса, с низкой орбиты в 200 км (игровой движок).
A Föld légköre az űrből, 200 km magasságból. (játékmotor által generált).

Érdekességként, nem csak földi, hanem marsi körülményeket is lehet szimulálni a Dagor 6.0-val, a szükséges paraméterek – mint a légkör sűrűsége és vastagsága, az ózonréteg tulajdonságai és a bolygó mérete – megadása után. A Mars légköre rendkívül vékony és ritka. A napnyugta itt kék színben ragyog, ugyanis a Rayleigh-szórásnak nincs ideje érvényesülni és az ózonréteg is túl vékony, hogy narancssárgára színezze az eget. Alább összehasonlítható a “Curiosity” nevű NASA rover által készített kép, illetve Gaijin által készített mása.


Forrás: War Thunder

Kategóriák:Hírek

Tagged as:

2 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s