Hírek

Tervezett Gazdasági változtatások — 2021. Július

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

A májusi gazdasági és BR után újabb változtatási hullámot eszközöl a gaijin. A tavaszihoz hasonlóan újra a gazdaságival kezdik.


Az alap javítási költség és jutalmazási szorzók változtatásán kívül a mostani gazdasági változtatás kifejezetten sokszínű és elég bonyolultnak mondható.

Változott az aktivitás számolása, SB-ben a jutalmazás menete és bizonyos premium járművek vásárlási költsége és szorzója is. (Utóbbi a táblázat egy külön lapján olvasható részletesen.)


Az aktivitás számolása eddig egy viszonylag egyszerű arányszámon alapult. Végzett hasznos tevékenységek(kill, assist, hit, stb) osztva a csatában töltött idővel. Azonban a művelet nem egy sima osztás volt hanem egy összetett képlet, aminél az alsó szám az eltelt idővel egyre nagyobb mértékben (közel exponenciálisan) nőtt, ami egy nem egyenletes görbét eredményezett. Ez azt jelentette hogy minél több időt tölt bent egy csatában a játékos még ha a teljesítménye egyenletesen magas is, az aktivitási értéke egyre csökkenni fog.

Mostantól minden csatában (AB/RB/SB) lesz egy előre meghatározott alap hasznos tevékenységi szám és elvárt életben maradási idő, aki mind a kettőt pont eléri az 80%-os aktivitást kap. Ezzel az aktivitási küldetések kihasználása/’cheese-elése’ nehezebb lesz. Mostantól ha valaki gyorsan bemegy a sűrűjébe, öl 5-6-ot majd egy halál után kilép (vagy RB repülőben öl 2-3-at, de azonnal meg is hal) nem számíthat annyira magas aktivitási mutatóra.

Emellett az aktivitási küldetések követelménye is 80 és 85%-ra lesz emelve.


Az SB jutalmazás menete is változott. Eddig a hasznos tevékenységek meg voltak szorozva az aktivitással és 15 perces intervallumokban mérve. És hogy a 15 perces számlálástól kezdve mennyi ideig maradt életben a játékos. Tehát, ha valaki sokat ölt, de az aktivitása csak 50%-volt, akkor a jutalmának csak felét kapta meg, ugyan ez igaz arra, aki 100%-os aktivitást ért el, de a gépet a számlálástól kezdetétől számított 7.5 percnél lelőtték.

SB repülő csatákban amik hosszabbak ez azt is jelentette, hogy aki csinált 10 kill-t, de egy 15 perces számítási cikluson belül, az csak körülbelül 17%-át kapta meg annak a jutalomnak, aki 150 percen keresztül, minden 15 perces ciklusban csinált 1-1 kill-t. [Ha aktivitásuk és a 15 perces számítástól kezdődően életbenmaradási idejük megegyezik.]

Ez mostantól változni fog, a jutalmat két mutató fogja meghatározni, a hasznos tevékenységek (ezek jutalmazása járművenként eltérő a táblázatban külön oszlopban olvasható) és az egész csatára vonatkozó aktivitás. Mivel így a össz szerezhető jutalom mértéke nagymértékben csökken ezért győzelemért sokkal nagyobb ‘bónusz’ jár, illetve ha valakit a hasznos tevékenységei után lelőnek és nem tud leszállni a jutalom csökkentés 50%-ról 20%-ra változik.
[Eddig egy tevékenységért a jutalom felét kaptad meg, a másik felét pedig csak akkor ha utána sikeresen leszálltál, mostantól 80%-át kapod meg ‘azonnal’ és a maradék 20-at leszállás után.]


Összegzés

Egy elpusztított jármű megjavítására átlagosan olyan 100 ezüsttel kevesebbet kell mostantól, azonban ez megoszlik.

AB-ben kis, RB-ben közepes mértékben csökkent a javítási költségek ára az az olaszokon kívül minden nemzetnél. SB-ben mindenhol brutálisan nőtt a járművek javítási költsége. Legrosszabbul Kína járt, míg leginkább az Egyesült Királyság úszta meg.

A jutalmazási szorzókat viszont mindenhol brutálisan csökkentette a gaijin. Átlagosan 10%-kal kevesebb jutalom jár RB-ben és SB-ben is, de az Arcade-osok is 4%-kal kevesebb jutalmat fognak kapni.
Nemzetekre levetítve az Egyesült Királyság jött ki átlagosan a legkevésbé rosszul. RB-ben a Svédország, SB-ben pedig a Szovjetunió felé volt legkegyesebb a gaijin.

Az értékeket befolyásolja, hogy a vízi járművek esetén a jutalmazás mindenhol átlagosan 10%-kal javult, ez viszont azt jelenti, hogy a flottával rendelkező nemzetek vízi és szárazföldi járművei esetén a jutalmazás csökkentése még brutálisabb.
Németország repülőinél RB-ben a jutalmazás csökkenése eléri a 30%-ot. Olaszországnál és Japánnál ezt SB-ben, – utóbbinál RB-ben is – át is lépi. Legrosszabbul Kína és Svédország járt, akik SB repülőinél a csökkenés 48 és 58 %-os.
(Tehát a Svéd repülök ezentúl a megszerzett jutalom kevesebb mint felét fogják csak megkapni. Cserébe a Svéd az egyetlen nemzet, ahol a harckocsik jutalmazását növelték, összességében 2%-kal.)

A Javítási költségek emelkedéséért leginkább a hajók felelnek. A gaijin a nagyobb cirkálók és a csatahajók javítási költségének még feljebb állításával próbálja a játékosokat a kisebb hajók és csónakok felé terelni. Ezen hatalmas költségnövekedést a Tier VII megjelenése ellensúlyozza, mivel a Tier VI repülők toptier javítási költség ‘bónuszát’ eltávolították.
Ezen kívül harckocsiban megint csak az Egyesült Királyság tűnik fel, mint gaijin kedvezményezett.


Egységekre levetítve rengeteg nagyon kellemetlen változtatás történt:

Az Egyesült Államoknál pár toptier gép – legnagyobb mértékben az F-5E – és nagyobb harckocsik, mint a T-95 javítási költségét növelték, csökkentésben egyedül az XM8 tűnik ki. A top cirkálók és csatahajók javítási költsége brutálisan a Wyoming esetén 25,940 és 51,310 ezüsttel nőtt. (AB és RB, a kettőt összevonva a javítási költségének növekedése majdnem nyolcvanezer ezüst.)
Németeknél szintén az új top-tier az F-4F költsége nőtt, emellett pedig még komolyabban a Tiger II (105mm), a Maus és az E-100 javítási költségét emelték. Komolyabb csökkentés talán egyedül a Köln csónaknál észlelhető.
A Szovjetuniónál a Yak-ok javítási költsége egyetemlegesen csökkent, átlag 2-4 ezer ezüsttel. Viszont a T-80BVM SB költsége furcsa mód 2,660-ról nagymértékben megemelkedett.
Az Egyesült Királyság összességében legkevésbé járt rosszul, ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenhol megúszták. A Griffon Spitfire gépek javítása RB-ben közepes mértékben megemelkedett (2-4 ezer ezüst), ahogy a top bombázó és támadógépeké is: Lincoln, Hornet, Camberra. SB-ben pedig még a premium gépeket sem kímélték.
Japánnál a Ki-83, a Ki-84 és a Ki-200 járt pórul a vadászok az R2y2 és a G8M1 pedig a bombázók közül. harckocsiban egyedül az M47 javítása növekedett kimagasló mértékben. Komolyabb javítási költség csökkenés ezen nemzetnél sem történt.
Kínát amennyire megterhelték összességében az ember nem számított volna pozitív változtatásra. Az amerikai ágon habár SB-ben van ahol majdnem 5,000 nőtt a javítási költség, RB-ben viszont A P-51K-n kívül, mindegyik 1-3 ezerrel csökkent és a kínai Tu-4 RB javítása is beért 30,000 alá. Harckocsiban az új kerekes járművek és légvédelmek javítása közepes mértékben emelkedett.
Olaszország esetében a Sagittario erősségre BR változtatás helyett egy szép 30,000-es javítási költségnöveléssel reagáltak. Harckocsik tekintetében megint csak a “legOPbb” jármű a Dardo esetében költségnövelés. [Utóbbinál a módszert megértem mivel nem a BR-rel van probléma.]
Franciaországnál az M.D.454 IVA Mystére szúrta leginkább a gaijin szemét, de egyes premium repülök javítási költségét is emelték, igaz ezekét leginkább SB-ben. Harckocsiknál egyedül a Crotale/ItO 90M volt az ami kitűnik, de az elég nagy mértékben: 6/14/14 ezerrel nőtt a javítása AB/RB/SB-ben, összesen majdnem 35,000-rel.
Svédország tekintetében a J29 pilótái és az SB premium gépek használói szomorkodhatnak leginkább. Harckocsiknál megint csak a Crotale/ItO 90M a gaijin fekete báránya viszont nem azonos mértékben. Az összességbeli költségnövelés itt már meghaladja a 40,000-ret, lebontva 17/14/11 ezer. Valamiért a gaijin úgy gondolta, hogy AB-ban a svéd sokkal jobb, viszont RB-ben és SB-ben elmarad francia (vele teljesen mértékben megegyező) társától.

[A hajók javítási költsége amint már írtam mindenhol brutálian nőtt, így azokat egyesével nem emeltem ki, a Wyoming mellet még a Dante Alighieri javítási költségnövelése volt szemet szúró.]


A gazdasági változtatások mellett egyéb fejlesztési fát érintő változtatások is bekerültek, ezek pedig az alábbi járművek fejlesztési költségét és vásárlási árait is megváltoztatták.

  • M8 HMC 一 áthelyezve Tier II-ből, Tier I-be az M3 GMC elé.
  • JPz 4-5 és Jagdpanther 一 helyet cseréltek.
  • M48 Super és KPz-70 一 helyet cseréltek.
  • M4 748 (a) [Germany] 一 áthelyezve Tier III-ba.
  • Valentine (összes) 一 egy mappába téve és a Matilda III elé helyezve.
  • Achilles 一 áthelyezve Tier III-ból, Tier II-be. (A premium Achilles marad Tier III.)
  • Gun Carrier (3-in) 一 az Achilles elé helyezve.
  • Charioteer Mk.VII 一 az FV4202 elé helyezve.
  • Centauro I 105 一 áthelyezve Tier V-ből, Tier VI-ba.
  • AMX-30 DCA 一 áthelyezve Tier V-ből, Tier VI-ba.
  • Ariete PSO és Ariete 一 helyet cseréltek.
  • La-15 and La-200 一 helyet cseréltek.
  • MiG-17 一 áthelyezve Tier VI-ból, Tier V-be.
  • J-4 [Kínai MiG-17] 一 áthelyezve Tier VI-ból, Tier V-be.

Táblázat


A táblázat megnyitása új ablakban

1 reply »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s