Hírek

Nagyobb változtatás a War Thunder gazdasági rendszerében— 2022. Február

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

A legutóbbi gazdasági változtatásokról szóló cikkben említettük, hogy a gaijin közösségi nyomásra felvetette a korábbi gazdasági rendszer megváltoztatásának lehetőségét (egy szavazás keretében). Feladva ezzel az “egyensúlyozás” javítási költségek és jutalmazási szorzók változtatásával való manipulációját. (Ha egy járművel többen játszottak, mint azt a gaijin szerette volna annak az egyekbe emelték a javítási költségék, lásd: Ferdinand, bombázók, légvédelmek Arcade-ben.)

A kiírt szavazásnak elég egyértelmű végeredménye született. 76.7%-a a szavazóknak szerette volna az egységesített rendszert, amiben a gaijin akarata helyett a jármű Tier-je, típusa és fejlesztési fában elfoglalt helye határozza meg javítási költségét és jutalmazási szorzóját.

Ez elegendő volt ahhoz, hogy a gajiin látszólag beadja a derekát és kismértékben engedjen a követeléseknek. Az adott követelmények mellett viszont beépített saját számokat is a képletbe, mint a csatában életben töltött idő. Ezekkel továbbra is lehetséges lesz, hogy más nemzeteknél levő ugyanazon (copy-paste) járművek továbbra is eltérő javítási költséggel és jutalmazási szorzóval rendelkezzenek. Például az F-86K, F-100D, F8F-1B , F6F-5, T-34-85, IS-122 Crusader, M4A4, M4A3E2, M10 vagy M18 járművek.

Pozitív oldalát nézve a változtatásokkal talán csökken a brutálisan magas 60.000-80.000-160.000 SL körüli javítási költségek száma, illetve mivel megmarad a gaijin lehetősége a javítási költségekkel való manipulációra, így a rejtett értékekkel továbbra sem fognak olyan gyakoriságban változtatni “egyensúlyozás céljából”, hogy az kifejezetten zavaró tényező lenne a játékosok számára. (Például ha hétről-hétre változna, egy lövedék adott helyen belövi-e a harckocsit, vagy hogy két repülő közül melyik fordul éppen jobban.)

Az új rendszerre való teljes átállás a gaijin számításai alapján 1-1.5 évbe fog telni, addig egy a kettő közötti állapotot fogunk kapni egyre haladva az újabb felé. Az mostani változtatások elvileg 2022. Február 3-án (holnap) lépnek életbe.


Összegzés

A táblázat Összegzés részéből egyértelműen kitűnik a változtatás, mind pozitív, mind negatív oldala. Átlagosan AB-ben és RB-ben is kevesebbet kell majd javításért fizetnünk, a brutálisan magas javítási költségek eltűnése miatt viszont simulator-ban érződik leginkább a változtatás. Átlagra vetítve 500 ezüsttel kell kevesebbet fizetnünk járművenként, ami több, mint 1,000,000-s csökkenést jelent, amit ‘javításért’ kell fizetnünk a gaijinnak.

Persze mindig van üröm az örömben, ugyanis cserébe a jutalmazást is komolyan lecsökkentették AB-ban közepesen RB-ben pedig brutálisan. Simulator játékosok itt is örülhetnek, hiszen a hihetetlenül alacsony Simulator jutalmazást már nem volt hova csökkenteni, az egységesítés (szintre hozás) így ott hatalmas emelkedést jelentett.

Nemzetre lebontva természetesen megérkezett az új nemzet -jelen esetben Izrael- nerfje. Ez várható volt, a gaijin mindig az új nemzeteken ‘OP-n’ hozza be, hogy ezzel “biztassa” a játékosokat a nemzet minél gyorsabban való kifejlesztésére (ahhoz pedig valós pénz használatára), majd mikor a kezdeti roham elmúlik visszanerfelik a nemzetet a többi szintjére. (Ez az utóbbi 1-2 napban teljesítményben is érezhető. ‘Valamiért’ a “zsidó Spitfire” már nem emelkedik ugyanazon teljesítménnyel, mint eddig.) Izrael mellett a jelenlegi változtatásokkal legkevésbé jól azon nemzetek jártak, amelyeknek javítási költsége eddig is aránytalanul alacsony volt, mint Franciaország, Kína és természetesen a Szovjetunió.

Egyénileg a képlet még ennél is egyszerűbb. Amelyik gép aránytalanul alacsony javítással és magas szorzóval rendelkezett, annak ezen értékeit visszafogták. Legjobban pedig a brutálisan magas javítási költséggel vagy fájdalmasan alacsony jutalmazási szorzóval rendelkező gépek jártak.

Természetesen a gaijin által kevésbé kedvelt járműtípusok (bombázók, légvédelmek AB-ban, csatahajók) továbbra is az átlagnál magasabb javítási költséggel fognak rendelkezni, de az értékek már közel sem lesznek annyira vérforralóak, mint a korábbiakban.

[Gépet kiemelni az egységesítés miatt annyira nem is szükséges, ha azonban egyet kellene az számomra a német F-4F Phantom lenne, amely 19.000 SL javításával közel tizede a 162.410 SL javítási költségnek, amivel a játékba érkezett annak idején.]


A gazdasági változtatások mellett a fejlesztési fákban is történtek változtatások:

  • Ju 88 C-6 一 Tier-je megnövelve: Tier I → Tier II,
  • Bf 110 C-7 és Bf 110 F-2 一 egy mappába téve,
  • Tu-4 (összes) 一 Tier-je megnövelve: Tier IV → Tier V,
  • F-104G 一 Tier-je megnövelve: Tier VI → Tier VII,
  • Chi-Ha Kai és Ho-I 一 helyet cseréltek,
  • Crusader AA Mk.I és Crusader AA Mk.II 一 helyet cseréltek,
  • Pz.IV F2 és Pz.IV G  一 egy mappába téve,
  • Pz.IV H és Pz.IV J 一 Tier-je lecsökkentve: Tier III → Tier II, [ha most szabadna káromkodnom a gazsira…]
  • Ikv 103 一 Tier-je lecsökkentve: Tier IV → Tier III,
  • TAM és Begleitpanzer 57 一 helyet cseréltek,
  • M1A1 Abrams and IPM1 一 helyet cseréltek.

Helycserénél a listában jelzett sorrend az újat jelöli. A fejlesztési fában történt változtatások az adott járművek fejlesztési és egyéb költségeire is hatással voltak ezek szokásosan a táblázatban külön fülön tekinthetőek meg.


Táblázat


A táblázat megnyitása új ablakban

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s