Hírek

Char B1ter: Csapás a múltból

Kedves játékosok!

Folytatódik a War Thunder új 1.75 frissítésének felvezetése a következő francia harckocsival a Char B1ter-el ami egy II.rangú prémium harckocsi lesz a játékban.


 

A Char B1 egyike Franciaország leghíresebb második világháborús harcjárműveinek, nemcsak az azonnal felismerhető vizuális megjelenésének köszönhetően, hanem az 1940-es német támadás idején is széles körben elterjedt használatának (vagy nem használatának) köszönhetően. Az 1.75-ös “La Résistance” frissítésben, a harckocsi parancsnokoknak megvan a lehetősége arra, hogy kipróbálja a jármű sorozatának  legfejlettebb módosításait, nevezetesen a Char B1ter-t.

b1_ter_01_1280h720_ab328d3248f04c729106ab36a7542439


Történelmi áttekintés

Fejlesztése még 1921-ben kezdődött, de prototípusa csak 1929-ben állt készen a tesztelésre. Az első világháborús típusok több jellegzetességét is magán viseli. Az első Char B1 1937-ben jelent meg, és a maga idejében igen erős harckocsi volt, és olyan korszerű műszaki megoldásokkal készült mint például az önzáró üzemanyagtartályok.

Futóműve a harckocsitesten körbefutó lánctalpat hajtotta. Forgatható tornyába 47 mm-es löveget építettek, amelyet a páncéltesten elöl mereven rögzített 75 mm-es löveg egészített ki. Mindkét géppuskája a lövegekkel párhuzamosított volt. Mozgékonyságát nem találták kielégítőnek.

A rossz teszteredmények ellenére rendszerbe állították, és egészen 1940-ig szolgáltak a francia hadseregben. Erős toronypáncélzatuk leküzdésére a Pz III harckocsik sem voltak alkalmasak (sokszor még a Pz IVC változat rövid csövű 75 mm-es lövegei sem), ugyanakkor a Char B1 75 mm-es lövege hatékony volt az összes német páncélossal szemben. Hátránya viszont a gyenge manőverező képesség miatt a merev rögzítésű löveg körülményes célzási lehetősége volt.

A tankot egy hathengeres 307 lóerő csúcsteljesítményű Renault motor hajtotta. A jármű vastag páncélzata miatt nőtt a fogyasztása, ezzel csökkent a hatótávolsága. E problémát a személyzet alapos kiképzésével és páncélozott üzemanyag-szállítókkal orvosolták.A 47 mm-es löveg 670m/s-os sebességével a kor összes német harckocsi páncélját képes volt átütni. Másodfegyverzetét két a toronnyal párhuzamosított Riebel géppuska képezte. A toronyban elhelyezkedő fegyvereket a parancsnok kezelte. A homlokpáncélzatba épített 75mm-es, L/17-es kaliberhosszúságú ágyút csak fel-le lehetett mozgatni. Ha oldalra akartak lőni az egész járművet el kellett forgatni. Hátrány volt, hogy éles helyzetben a vezetőnek a tankon kívül ezt is irányítania kellett. A tank páncélzatát 60mm-es acéllemezek alkották, amely e korszakban igen vastagnak számított. A lemezeket szegecseléssel rögzítették, de a tornyot öntéssel készítették. A motor páncélzata vékony volt, ha a motortért oldalról érte találat, akár fel is robbanhatott a motor.

A személyzet tagjait egymástól távol helyezték el, ami megnehezítette együttműködésüket. A B1 képességeit csak igen jól képzett harckocsizókkal lehetett érvényesíteni, a francia hadsereg azonban 1940-ben nem dúskált az ilyen katonákban. Tetézte a gondokat, hogy a harckocsi szerkezetének bonyolultsága megnehezítette a karbantartást, számos példány pedig harc közben robbant le. A harcba vetett harckocsik erős fegyverzetük ellenére túlságosan nehézkesnek bizonyultak ahhoz hogy valóban ütőképes fegyverként befolyásolják a franciaországi harcok végkimenetelét. A zsákmányolt példányokat a németek a későbbiekben kiképzésre, vagy önjáró lövegek alvázaként használták fel.

 


b1_ter_02_1280h720_8208a5d716e1e31c3140cc6683cce590

A War Thunderben a Char B1ter II. rangú prémium jármű lesz. Most a francia katonai járművek rajongói megkapják a lehetőséget, hogy kipróbálják a legszimpatikusabb francia földi járművek irányítását, beleértve a Char B1 legmodernebb módosításait is!

Annak ellenére, hogy közepes súlyú harckocsiként lett besorolva, a Char B1ter 350 lóerős motorja csak 30 km / óra sebességgel tudta mozgatni járművet az utakon. Bár ez meglehetősen alacsonynak tűnhet összehasonlítva más nemzetek hasonló járműveivel, de a Char B1ter-et úgy tervezték meg, mint egy “csatatank”, amelynek célja az ellenség vonalainak áttörése, miközben támogatja a gyalogságot is. Természetesen az erre a szerepre szánt harckocsinak két alapvető tulajdonsággal kellett rendelkeznie: vastag páncélvédelem és erőteljes fegyverzet. Szerencsére a Char B1ter mindkettővel rendelkezik. A páncélvédelem a jármű elején akár 70 mm-t is eléri, míg a toronynak 56 mm-es öntött acél páncélzata van. A Char B1ter –bár valószínűleg az egyik legkeményebb dió a rangjában és a BR besorolásában- még mindig távol áll a legyőzhetetlentől. A hatékonyabb korabeli ágyúk, valamint a rakéták és bombák közül néhány még mindig nagy veszélyt jelent a nem túl agilis B1ter számára.

b1_ter_06_1280h720_2062ab39c37db2ee640cf4abedd7e1cc

A teljesen forgatható toronyra szerelt 47 mm-es ágyúval, valamint a testbe fixen épített 75 mm-es ágyúval a B1ter képes megsemmisíteni az ellenséges járműveket. A 47 mm-es ágyú az ellenséges páncélosok elleni elsődleges fegyver. Jó ballisztikai tulajdonságokkal és magas tűzgyorsasággal rendelkezik. Ezzel ellentétben a  frontpáncélba szerelt 75 mm-es ágyú  felhasználása a vízszintes tengelyen való mozgása miatt szigorúan korlátozott, és alacsonyabb a tűzgyorsasága is. Azonban képes arra, hogy nagy mennyiségű robbanóanyaggal feltöltött lőszereket indítson útjára. 

A Char B1ter minden játékos számára elérhető lesz az online áruházban lévő csomag részeként. A prémium járművekkel járó rendszeres juttatásokon kívül, nevezetesen a kutatási pontban és az ezüst oroszlán jövedelmekben elért bónuszok mellett a Char B1ter korlátlan hozzáférést biztosít a tulajdonosoknak a francia földi erőkhöz is.

Hamarosan jön az War Thunder 1.75-ös frissítése. Ott találkozunk!

ONLINE CSOMAGOK


Forrás: War Thunder Hivatalos Oldal
Reklámok

Kategóriák:Hírek

Tagged as: , , , ,

1 reply »

  1. Az elején az ágyúnál van gyengepontja, amit a rövidcsövü 75-ök nem, de a hosszú 75-ös és 50-es ágyúk (szóval a PzIII is) képes volt beütni. (a németek késöbb ezért az elején lévö ágyút leszedték róla, és bepáncélozták a lyukat)
    A sima változaton lévö SA34-es (L27) ágyú 24mm páncélátütéssel rendelkezett amivel nem jelentett veszélyt a német harckocsikra szemböl. Amivel képes volt megsemmisíteni a német harckocsikat az a tarack az elején.
    Késöbb kijött a B1bis aminek már SA35-ös (L32) ágyúja volt, 40mm átütéssel, ez már képes volt a könnyen páncélozott német tankok átütésére szemböl. Illetve páncélzatát is fejlesztették, így azt szemböl (gyenge pontján kívül) csak a hosszú csövü 75-ös ágyúk tudták bevinni. Ez az egész világháború alatt a legrettegettebb ellenfelévé tette a németeknek. Mivel jelent meg egyedül az az eset, hogy harckocsikkal a németek csakis az ellenfél effective lötávján bellül voltak képesek megsemmisíteni öket.

    Kedvelik 1 személy

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s