Hírek

B 3C: Bombázók kezdete

A B 3C a német Junkers Ju 86 bombázó exportvariánsa volt, amit licenc alapján épített a SAAB a Svéd Légierő számára. Az 1.95 “Northern Wind” frissítés részeként érkezik a svéd fejlesztési fa I. rangjára.


image

Röviden: Egy, a Svéd Légierőnél szolgáló, német licenc alapján gyártott két világháború közti bombázó, brit motorokkal és sok fegyverzeti opcióval.


Előnyök

  • Széles bombaválaszték
  • Hatékony önvédelem

Hátrányok

  • Átlagos repülési tulajdonságok

image

Története

1934-ben a Junkers és a Heinkel is egy új kétmotoros repülő tervezésén dolgoztak, ami egyben tudott utasszállítóként és bombázóként is funkcionálni. Míg Heinkel a sokkal sikeresebb He 111-et alkotta meg, addig Junkers a Ju 86-tal szállt be a ringbe, melynek első repülése 1934 végén volt.

A katonai verzió gyártása 1935-ben, a civil verzióé 1936-ban indult. Hiába számított katonai szempontból gyengébbnek, mint a He 111, annál sokkal népszerűbb volt az export piacon, így szerte a földkerekségen megtalálható volt: Európa mellett Dél-Amerikában, Ázsiában és Óceániában is megfordult a típus.

Az alkalmazó országok egyike volt Svédország, ami nem csak repülőket vásárolt, de a ’30-as évek végén a licencet is megvette egy hazai gyártósor felállításához. Mind az importált, mind a helyben gyártottak a B 3 típusjelzést kapták a Svéd Légierőnél. A különbséget a Ju 86 és a B 3 között a motor és a fegyverzet jelentette. Az eredeti Jumo 205 motorokat amerikai és brit erőforrásokra cserélték, az eredeti 7.92mm MG 15-t pedig 8mm ksp m/22 géppuska (Az amerikai .30cal M1919 Browning egy változata) váltotta le.

Hasonlóan a többi országhoz, a svédek is használták civil célokra a katonai mellett a II. világháború előtt, alatt illetve után is. Az utolsó Ju 86 az 1950-es évek végén lett kivonva a szolgálatból. Összesen 56 B 3 volt rendszeresítve a svédeknél, ebből 24 volt C (és C-2) variáns.



B 3 variánsok:

  • B 3Junkers Ju 86A-1/K-1: Az első 3 Svédországba érkezett Ju 86, 760 lóerős Pratt and Whitney Hornet S1E-G csillagmotorokkal felszerelve.
  • B 3AJunkers Ju 86K-4: 18 még Németországban gyártott gép, 745 lóerős Bristol Pegasus III csillagmotorokkal felszerelve. A legtöbb B 3A később más variánsokká lett átépítve.
  • B 3BJunkers Ju 86K-5: 19 még Németországban gyártott gép, 880 lóerős Bristol Mercury XII csillagmotorokkal felszerelve. Egy részük később át lett építve C-2 variánssá.
  • B 3C-2Junkers Ju 86K-4/K-5: 15 még Németországban gyártott A és B variánsból átépített gép, 980 lóerős Bristol Pegasus XXIV csillagmotorokkal.
  • B 3C – Junkers Ju 86 K-13: 9 az összesen 16 SAAB által gyártott gépből, 980 lóerős Bristol Pegasus XXIV csillagmotorokkal.
  • B 3DJunkers Ju 86 K-13: A maradék 7 SAAB által gyártott gép, lengyel gyártású 905 lóerős Bristol Pegasus XIX csillagmotorokkal.


A játékban a B 3C lesz az egyik legelső bombázó a svéd fejlesztési fában. A legtöbb tulajdonsága hasonló a többi kis szintű bombázóhoz, mégis egy igen sokoldalú repülőről beszélünk, ami által biztosan jól fog kezdődni a játék a svédekkel.

Ellentétben az eredeti Ju 86-tal, a B 3C sebességét nem Junkers motorok, hanem NOHAB MY XXIV csillagmotorok – Bristol Pegasus XXIV motorok licencelt változatai – adják, melyek egyenként 900 lóerő leadására képesek.

Mivel egy bombázóról beszélünk, természetes, hogy bombák széles választéka áll rendelkezésre. A korai szolgálati éveiben leginkább 250 és 50kg-os bombákat hordozott, később pedig felruházták a képességgel, hogy egy 853kg-os torpedót is tudjon hordozni, a bombaszekrény alá felfüggesztve. Ebből kifolyólag a B 3C sokféle célpontot tud majd támadni, ezáltal nagyobb szabadságot adva a pilótának, amikor kiválasztja célpontját.


Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.


Fun fact: Az egyetlen túlélő Ju 86 a Svéd Légierő Múzeumában van kiállítva Linköping-ben.

Habár a B 3C első ránézésre könnyű prédának tűnhet, ha jobban megnézzük ez még sincs teljesen így. Valójában a leggyakoribb támadási irányokat géppuskatornyok védik, amelyek gyorsan le tudnak szedni minden túlbuzgó támadót.

A B 3C az 1.95 “Northern Wind” frissítés részeként érkezik a svéd fejlesztési fába, ami hasonlóan a többi ág azok kezdetekor, egy pár hetes zárt bétával indul, amibe legelőször csak a korai-hozzáférést adó csomagok vásárlásával lehet bejutni. A türelmesebbek később egy tucatnyi Tester Star összegyűjtésével csatlakozhatnak hozzájuk, akiket pedig alig érdekel a svéd fa, megvárhatják amíg kiléptetik a zárt bétából.


Forrás: War Thunder

3 replies »

Hozzászólás