Kedves játékosok!
Folytatódik az [Elemzés] sorozat a tier III.-ban található francia hadászati bombázóval a Bloch készítette M.B.162-vel, ami a 3. rangkategória (3.7-4.7) bombázóinak egyik királya.
Áttekintés
M.B.160
1936-ban a Bloch gyár szerette volna lecserélni az éppen nem megbízhatóságáról híres M.B.220-as kétmotoros szállítógépet, egy gyorsabb és megbízhatóbbra, ami rossz időjárási körülmények között, akár sérülten is képes biztonságosan szállítani utasokat vagy csomagokat.
A tervezéssel Henri Deplante-t bízták meg. A cél egy olyan modern, tiszta fém szállítógép megalkotása volt, amely tud alkalmazkodni az időjáráshoz, viszonylag olcsó és egy motor meghibásodása esetén is probléma mentesen meg tudja tenni az utat.
A prototípus 1937 nyarára el is készült. Négy 720 lóerős Hispano motor-t kapott, 3 ágú állítható dőlésszögű légcsavarokkal. A próbákon elég jól teljesített, viszont nemzetközi megmérettetésen alul marad az olasz Marchetti SM 79 repülőjével szemben, így tömeggyártásra sosem került sor. Az elkészült és használható darabokat a Vichy Franciaország használta. 1943-ben egy Németországba tartó úton viharba kerültek, azóta nem látták őket.
M.B.162
A 160-as strapabírósága, megbízhatósága, nagy sebessége, és jó hatótávja miatt a francia légi hadügy megkérte a Bloch gyárat, hogy tervezzenek belőle egy bombázót. A folyamat 1938 végén el is kezdődött és az első prototípus 1940 nyarára el is készült, viszont a francia kapituláció miatt a gyártást leállították. Később a repülő szolgálatba állt a Luftwaffe színeiben, ahol nagyobb távolságokra lévő bombázási feladatokkal bízták meg, illetve a Focke-Wulf társaság tanulmányozta, saját megoldásaik fejlesztése érdekében.
Mozgékonyság
Négy darab 820kW teljesítmény leadására képes Gnome-Rhone 14N-48/49 csillagmotorral rendelkezik, amik 550km/h-ra (342 mph) tudják felgyorsítani, ezzel rangjának leggyorsabb bombázójává téve. Persze a nagy motorerő, a sebesség mellett az emelkedésénél is meglátszik, teljes terheltséggel ‘WEP-elve’ 5 fokos szögben tudunk emelkedni sebességünket tartva. Aki szokta a motort állítani: a keveréket érdemes 80-85%-ra tenni (hirtelen szükséges nagyobb motorerőnél magasabbra is lehet), a hűtőt pedig ~75%-ra, így folyamatos WEP mellett sem kell a túlmelegedéstől tartani.
Fegyverzet
Védelmi fegyverzetként 2db Hispano 404 20mm-es gépágyúval rendelkezik egyenként 120 lőszer/tárral, illetve van még 2 db 7.5 mm MAC 1934 géppuskája egyenként 500 lőszer/tárral. A két Hispano a repülő alján és tetején hátra fele-, míg a két géppuska a gép közepén oldalra (srégen hátra) nézve található. Kialakításuk és elhelyezésük miatt, csak a hátulról jövő támadók ellen nyújtanak védelmet, viszont a gép sebessége miatt máshonnan nem is kell félnünk támadástól. Vakfoltja hátra fele nagyon kicsi, kis korrigálással kompenzálható. Lőszernek a géppuskába az ‘armoured targets’-et, a gépágyúba a ‘Universal’-t ajánlom.
Támadó fegyverzete, és előre néző védelmi fegyverzete sajnos nincs. (habár személyzet van hozzá…🤔)
Bombaterhe maximálisan 2 tonna (4*500), ha nem dob fel rank 4-be (5.0-6.3) ez két bombázási pont megsemmisítésére elég. (Egyenként 500 kilogrammnyi robbanási erőt igényelnek, amihez 2 db 500 kilós bőven elég. (Egy ilyen bombának 300 kg a robbanási ereje ami elég szép.)) Alap bombakiosztásunk 6 db 200 kg-os és 6 db 100 kg-os bomba melyeket ezen sorrendben dob ki. Egy ‘bázisra’ ebben az esetben 5-ször kell megnyomnunk a bombakioldási gombot, hogy azt megsemmisítsük a maradék bomba egy másik pont lefelezésére elég.

Egyetlen vakfolt hátra fele
Elönyök
- Rangja leggyorsabb bombázója, a legtöbb vadásszal is alig éri utol
- A kifejlesztett bombák 2 bombázási pontot kivisznek (RB, SB)
- Hispano védelmi gépágyúk ❤
- Jó emelkedés
- Teljes fémszerkezet, jól bírja a lövéseket (20 mm vagy az alatt)
- Teljes motorkezelés (hűtő, keverék, légcsavar lapát dőlésszög, “minden”)
- Öntömítő üzemanyagtartályok
- Eloltható motortűz
Hátrányok
- Nincs páncélozva (kis kaliberrel könnyen végeznek a benne ülő legénységgel)
- Gyenge ágyúkitéríthetőség (csak a pont mögötte lévő repülőket tudja lőni)
- A kezdő bombateherrel való dobási számolgatás (hány bomba kell) komplikált
- Ha feldobja rank 4-be, be sem érdemes spawnolni
- Oroszok ellen nem szeret menni
- A 20 mm-nél nagyobb lövedékektől azonnali halál. (ne kérdezzétek miért)
- Hispano betegség (alap lőszer hulladék)
- A fejlesztett lőszerek között nincs Air Target 😦

Alkalmazás
Arcade-be kevésbé érdemes bevinni, mint ahogy szinte mindegyik bombázót.
A Simulator-t és a Realistic-ot szereti, ha nem dobja rank 4-be simán megcsinálhatunk vele egy bombázási kört, két bombázási pontot kidobva, úgy hogy a legtöbb ellenséges vadász még a repterüktől is alig jött el, és attól sem kell félnünk, hogy a szövetséges bombázó ‘lelopja’ előlünk, mert úgyis mi leszünk ott legelőbb.
Természetes ellensége a támadófegyverzettel ellátott bombázók (Do E, Tu-2, B-25), illetve a nagy magasságban kezdő nehézvadászok (Do N, Ta 154, Ki-96), és az orosz Yakolev széria minden tagja, mivel ezek azok az egyetlen reptérről felszálló repülők amik fel tudnak emelkedni 5000m-re, mire mi a bombázási pontjuk fölé érünk, legveszélyesebb a Yak-3P és a Yak-9P, de a Yak-3T is, mivel egy darab hozzánk közel elszálló 37 mm-es lövedék (AP vagy HE mindegy) és a lökéshullám (amit a lövedék menetszele okozott) darabokra robbantja a bombázónkat.
Fejlesztésnél a sebességet javító modulokra érdemes rámenni, illetve amint eljutunk a t3-mas egységekig, a jobb bomba és a 20-as lőszer fejlesztés feltétlen szükséges.
Legénységnél a Vitality, hogy ne haljon mindenki egy .30-astól. Talán még a Weapon Maintenance és G-Tolerance, Stamina érdemes, hogy pontosabbak legyenek a fegyverek, és bárhogy tudjuk szabni a gépet kanyarodásban, de az elsődleges mindenképpen a Vitality legyen.
Kedves játékos társak, ha van további tapasztalatok a gépről (mivel ez csak az én véleményem) akkor kommentben írjátok le és szívesen beledolgozom a cikkbe, hogy jobban tudjunk a tapasztalatlanabb játékosoknak segíteni.
Kategóriák:Elemzések
1 reply »