Bemutatók

Ju 288C – Németország második bombázójának

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Az 1.83-as frissítésben a játék egy újabb sokak által régóta várt, ikonikus bombázóval bővül, ez nem más, mint a Junkers cég Bomber B tenderre alkotott Ju 288 repülőgépe. üröm az örömben, hogy a Zwilling után ezért is pénzt kér a Gaijin.

ju_288c_03_1280h720_d4fdb29077c502564a13f31abedc44f0-min

Története:

A 1936-os Bomber A után ’39-ben Németország meghirdette a Bomber B pályázatot. Ennek célja, hogy az ország a zuhanó bombázásra képes harcászati bombázó mellett, rendelkezzen egy nagyobb hatótávolsággal és bombateherrel rendelkező félig hadászati bombázóval. A cél egy olyan nagy, legalább 600 km/h, sebességgel 10000 m magasban repülni képes gép fejlesztése volt, amely képes 4000 kg terhet 8000 km-re elszállítani.

Ju288-min

A Junkers cég a Bomber A pályázaton elért Ju-88 győzelme után nagy lendülettel és magabiztossággal indította el a 288-as gépüket, amely a magassági és sebességbeli kritériumoknak megfelelt, a többihez pedig a megfelelő motor kiválasztásával akarták hozzá segíteni.

Bundesarchiv_Bild_146-1996-027-04A_Junkers_Ju_288_V_2-min

’41-es kép a 288 egyik prototípusáról

A konkurencia hátrányból indult, ugyanis nekik a meglévő géptesteik alkalmatlanok voltak a kívánalmak teljesítésére. A Dornier 217-ese tengerészeti bombázásra készült, így sem a magasságot sem a sebességet nem bírta volna. A Heinkelnek a 111-ese pedig magasságban jó volt, de a géptörzse készítésekor, 1935-ben, a 600 km/h-t ebben a magasságban elképzelhetetlennek tartották.

Persze nem maradt ellenfél nélkül a Junkers, a Dornier 317, a Focke-Wulf 191, a Henschel 130-as jelzéssel ellátott gépekkel már 1939-ben jelentkezett vetélytársnak. Később pedig a javított összeépített ikermotorral felszerelt Heinkel 177 is beszállt a versenybe.

Ju288-1-min

A Junkers már kész géptesttel rendelkezett, viszont a motorválasztással meggyűlt a bajuk. A legfőbb problémát az jelentette, hogy a kellő erővel rendelkező motor, amivel a gép az emelkedési és sebességbeli kívánalmakat teljesíteni tudta, túl nagy fogyasztással dolgozott, így az üzemanyag nem volt elegendő nagy hatótávú bombázásra így a gép felpakolásánál választani kellett, hogy kevesebb tömeget visznek hosszabb, vagy nagyobb tömeget rövidebb távra.
Három gyártó a Junkers Jumo, a BMW és a Daimler Benz motorjait próbálták, a játékba a DB egyébként legtöbb darabszámban elkészült változat kerül. A gép további fejlesztéseit, ezek fejlesztett védelmi fegyverzettel, illetve egy kísérleti darab 355 mm-es visszarúgás nélküli (Sondergerät SG104 “Münchhausen”) hajóelhárító ágyúval ellátott próbaváltozatát is ezen típusból csinálták.

ju288a-6-min

BMW motoros 288

A Heinkelen már megismert DB 610-es motor egyenként 3000 lóereje, maximális hatótáv/üzemanyagmennyiség mellett 3600 kg-nyi terhet tudott vinni, ez lehetett 1800, 500, 250 vagy 50 kg-os bombák sorozata is.

A védelemről egy farokrészben elhelyezett távirányítású 20 mm-es MG 151 és két dupla teljesen körbefordítható toronyban elhelyezett 13 mm-es Mg 131 gondoskodott, egyik a pilótafülke alatt a másik felül a két szárny között elhelyezve.

A futóműjével problémák voltak, nem bírta el rendesen a nagyobb tömeget, és a háború megakadása, majd pedig a modernebb bombázók megjelenése miatt sorozatgyártására sosem került sor, az elkészült 22 darab végigszolgálta a háborút.

news_ju_288c_com_fac0675cf36cb35783b5dbcc5a4b3574-min

Ju 288C

Méretek (H-SZ-M) 17.8 m x 22.7 m x 4.5 m
Tömeg Max. terhelhetőség: 21 t
Legénység 4
Motor 2 ×  Daimler-Benz DB 610A 24 hengeres dugattyús motor, egyenként 3000 lóerő
Végsebesség 630 km/h
Elérhető magasság 11,000 m
Emelkedés 12 m/s
Kifutópálya igény 2000 m
Fordulási idő 27 s
Hatótáv 60-100 km
Fegyverzet 6 × 13 mm MG 131
1 × 20 mm MG 151/20
Teherbírás 3600 kg
Legyártott 22 db

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Játékban

A Ju 288 tier IV-ben foglal majd helyett a premium oszlopban :(. BR-je is elég magas 5.3 így valószínűleg a Griffhez hasonlóan, ez is a háború végi és utáni vadászok illetve jetek prédája lesz csak AB és RB csatákban, ezen plusz farok alsó részében elhelyezett dupla 13-as sem segít.
Aki szereti a korai háborús bombázókat esetleg a német ikonikus repülőket annak ez is kötelező vétel. Mivel fizetni kell érte, szerencsére megnövelt RP és SL hozama van, a német repülőágat így eredményesen lehet fejleszteni vele (csak ne kapjon el a rage, ha minden második csatában az első bombakioldás előtt lelőnek), aki tud repülni az pedig beviheti SB-re is, mivel közel áll az 5.0-6.3 rankban az alsó harmadban helyezkedik el, ezért EC-ben is hamar bevihetjük és a Do-k és He mellé tökéletes kiegészítés.
(A német ág bombázóval való fejlesztésére inkább az Arado-t ajánlom RB-ben)

ju_288c_06_1280h720_9c45b7ef00dfff981f1bdab0baff4ccc-min



1.83 cikkek



Forrás: War Thunder
Reklámok

1 reply »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s