Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!
Az 1.83-as frissítésben a játék egy újabb sokak által régóta várt, ikonikus bombázóval bővül, ez nem más, mint a Junkers cég Bomber B tenderre alkotott Ju 288 repülőgépe. üröm az örömben, hogy a Zwilling után ezért is pénzt kér a Gaijin.
Története:
A 1936-os Bomber A után ’39-ben Németország meghirdette a Bomber B pályázatot. Ennek célja, hogy az ország a zuhanó bombázásra képes harcászati bombázó mellett, rendelkezzen egy nagyobb hatótávolsággal és bombateherrel rendelkező félig hadászati bombázóval. A cél egy olyan nagy, legalább 600 km/h, sebességgel 10000 m magasban repülni képes gép fejlesztése volt, amely képes 4000 kg terhet 8000 km-re elszállítani.
A Junkers cég a Bomber A pályázaton elért Ju-88 győzelme után nagy lendülettel és magabiztossággal indította el a 288-as gépüket, amely a magassági és sebességbeli kritériumoknak megfelelt, a többihez pedig a megfelelő motor kiválasztásával akarták hozzá segíteni.

’41-es kép a 288 egyik prototípusáról
A konkurencia hátrányból indult, ugyanis nekik a meglévő géptesteik alkalmatlanok voltak a kívánalmak teljesítésére. A Dornier 217-ese tengerészeti bombázásra készült, így sem a magasságot sem a sebességet nem bírta volna. A Heinkelnek a 111-ese pedig magasságban jó volt, de a géptörzse készítésekor, 1935-ben, a 600 km/h-t ebben a magasságban elképzelhetetlennek tartották.
Persze nem maradt ellenfél nélkül a Junkers, a Dornier 317, a Focke-Wulf 191, a Henschel 130-as jelzéssel ellátott gépekkel már 1939-ben jelentkezett vetélytársnak. Később pedig a javított összeépített ikermotorral felszerelt Heinkel 177 is beszállt a versenybe.
A Junkers már kész géptesttel rendelkezett, viszont a motorválasztással meggyűlt a bajuk. A legfőbb problémát az jelentette, hogy a kellő erővel rendelkező motor, amivel a gép az emelkedési és sebességbeli kívánalmakat teljesíteni tudta, túl nagy fogyasztással dolgozott, így az üzemanyag nem volt elegendő nagy hatótávú bombázásra így a gép felpakolásánál választani kellett, hogy kevesebb tömeget visznek hosszabb, vagy nagyobb tömeget rövidebb távra.
Három gyártó a Junkers Jumo, a BMW és a Daimler Benz motorjait próbálták, a játékba a DB egyébként legtöbb darabszámban elkészült változat kerül. A gép további fejlesztéseit, ezek fejlesztett védelmi fegyverzettel, illetve egy kísérleti darab 355 mm-es visszarúgás nélküli (Sondergerät SG104 “Münchhausen”) hajóelhárító ágyúval ellátott próbaváltozatát is ezen típusból csinálták.

BMW motoros 288
A Heinkelen már megismert DB 610-es motor egyenként 3000 lóereje, maximális hatótáv/üzemanyagmennyiség mellett 3600 kg-nyi terhet tudott vinni, ez lehetett 1800, 500, 250 vagy 50 kg-os bombák sorozata is.
A védelemről egy farokrészben elhelyezett távirányítású 20 mm-es MG 151 és két dupla teljesen körbefordítható toronyban elhelyezett 13 mm-es Mg 131 gondoskodott, egyik a pilótafülke alatt a másik felül a két szárny között elhelyezve.
A futóműjével problémák voltak, nem bírta el rendesen a nagyobb tömeget, és a háború megakadása, majd pedig a modernebb bombázók megjelenése miatt sorozatgyártására sosem került sor, az elkészült 22 darab végigszolgálta a háborút.
Ju 288C |
|
---|---|
Méretek (H-SZ-M) | 17.8 m x 22.7 m x 4.5 m |
Tömeg | Max. terhelhetőség: 21 t |
Legénység | 4 |
Motor | 2 × Daimler-Benz DB 610A 24 hengeres dugattyús motor, egyenként 3000 lóerő |
Végsebesség | 630 km/h |
Elérhető magasság | 11,000 m |
Emelkedés | 12 m/s |
Kifutópálya igény | 2000 m |
Fordulási idő | 27 s |
Hatótáv | 60-100 km |
Fegyverzet | 6 × 13 mm MG 131 1 × 20 mm MG 151/20 |
Teherbírás | 3600 kg |
Legyártott | 22 db |
Játékban
A Ju 288 tier IV-ben foglal majd helyett a premium oszlopban :(. BR-je is elég magas 5.3 így valószínűleg a Griffhez hasonlóan, ez is a háború végi és utáni vadászok illetve jetek prédája lesz csak AB és RB csatákban, ezen plusz farok alsó részében elhelyezett dupla 13-as sem segít.
Aki szereti a korai háborús bombázókat esetleg a német ikonikus repülőket annak ez is kötelező vétel. Mivel fizetni kell érte, szerencsére megnövelt RP és SL hozama van, a német repülőágat így eredményesen lehet fejleszteni vele (csak ne kapjon el a rage, ha minden második csatában az első bombakioldás előtt lelőnek), aki tud repülni az pedig beviheti SB-re is, mivel közel áll az 5.0-6.3 rankban az alsó harmadban helyezkedik el, ezért EC-ben is hamar bevihetjük és a Do-k és He mellé tökéletes kiegészítés.
(A német ág bombázóval való fejlesztésére inkább az Arado-t ajánlom RB-ben)
1.83 cikkek
Forrás: War Thunder
1 reply »