Bemutatók

Breda 501 — a tökéletes párosítás

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Az olaszok a második világháborúban nagy számban használtak teherautókra felszerelt légvédelmi és harckocsielhárító ágyúkat, ezzel javítva hadosztályaik mobilitását, viszont ezen járművek kifejezetten érzékenyek voltak a tüzérségi és gyalogsági tüzekre, illetve a váratlan, alacsony magasságból érkező repülőgéptámadásokra.
Ezen problémák kiküszöbölése céljából tervezték meg a Breda 501-et.

Köszönjük az alcímet HeyBalii-nak.


Története

A Lancia 3Ro és a Breda 52 kiváló például szolgáltak az új páncélgépkocsi megtervezésekor.

A teljesítménybeli lehetőségek és keretek ismertek voltak, illetve az ágyú is már kész volt. A feladat egy olyan páncélozott harcjármű megalkotása volt, ami mobilitásban felülmúlja, előbb említett, elődeit, de emellett elég páncélozottsággal rendelkezik, hogy a legénység biztonságos, védett helyen dolgozhasson.


Harckocsi

A Breda 102-t vették alapul, ez megfelelő fundamentumot biztosított az ágyú, a páncélzat és a 8 fős kezelőszemélyzet számára. A meghajtásról egy 142 lóerős benzinmotor gondoskodott, ez a harckocsi könnyed 10 tonnáját akár 53 km-es óránkénti sebességre is fel tudta gyorsítani. Ezen tömeg 3 hajtott tengely között oszlott meg, ez a hegymászó képességét is javítja, illetve a komolyabb terep sem okozhat neki gondot. A hátsó két tengelyen dupla kerekek találhatók, a motor nem megszokott módon hátul foglalt helyet ez biztosította, hogy a gépkocsi elölről való komoly bepáncélozása mellett is tökéletesen középen maradjon a súlypontja.

Páncélvédettsége így szemből mindenhol legalább 30 mm volt döntve. Az elöl ülő két embert védő lemez mellett az ágyúpáncél is ugyanígy kellően vastag volt, ami az ágyúval együtt mozgott, így annak forgatása esetén is védte a kezelőszemélyzetet az ellenséges tűztől. Az oldalát 15 mm függőleges páncéllemez védte, ez már csak a géppuskák tüzétől volt képes megvédeni a benne ülőket, (az .50 kaliberes közvetlen közelről átviszi) hátulja csak 8 mm viszont itt található a motor is így az ide kapott találatok nagy része csak mozgásképtelenséget tudott okozni. Felülről teljesen nyitott, így a felülről támadó repülőgépekkel szemben szinte védtelen, a tüzet viszonozni, csak a két oldalára felszerelt 8 mm-es géppuskával tudja.

Főágyúja, mint a legtöbb hasonló olasz páncélkocsinak, egy 90 mm-es 90/53 Mod. 1939, 30 darabos lőszerkészlettel. Ennek átütése és ballisztikája is nagyon hasonló a tigris-en található 8.8 cm KwK 36 L/56-hoz, ez elegendő bármelyik szövetséges világháborús harckocsi elpusztítására, és a nagyobb távolságra való tüzelés sem jelent akadályt. Vízszintes mozgása korlátozott, de viszonylag nagy szögű, függőlegesen felfelé mozgathatósága légvédelmi feladatok teljesítésére is alkalmassá teszi, viszont lefele a -2° viszonylag kevésnek mondható. 


Szolgálat

Sajnos semmilyen szolgálati teljesítményéről nem található feljegyzés, ugyan már 1942-ben megrendelték, de 1943-ig csak 2 db próbajármű készült el, majd pedig a tengelyhatalmak Afrikából való kiszorulása és Olaszország megszállásának a veszélye miatt végleg leállították.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.


Táblázat


Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Játékban

Ahogy már a vicces kedvükben lévők elsütötték, ez a flaktruck és a puma szerelemgyereke. nagy végsebessége és jó mobilitása alkalmassá teszi az ellenfél bekerülésére, míg pusztító ágyúja bárkiben félelmet tud kelteni. Kisebb BR-ü csatákban a sniperek egyik kedvence lesz, egy távoli pozíciót gyorsan elfoglalva, majd onnan nagy távolságból az ellenfélre zúdítva a 90 mm-esnek párja nem lesz. Míg a trollabb játékosok 10.0-ban fogják a T-80B-k és Abrams-ek oldalába lopózva várni az alkalmas lehetőséget a támadásra, és gyűjtögetni a “God mode” medálokat.



Összes magyar cikk az 1.85-ös frissítésről!


Forrás: War Thunder

2 replies »

Hozzászólás