GYIK

Hogyan fejlesszünk gyorsabban a War Thunderben?

Mielőtt belevágnék, a jelen leírás a tankokra lesz érvényes, és a teljes ág kifejlesztésére, bár a repülők gyors fejlesztése ettől maximum kb. 10%-ban tér el. Minden játékra érvényes, amiben fejleszteni kell valami, hogy aki tervezetten fejleszt, az gyorsabban éri el a célját. Előre ki kell találni, hogy melyik ágat szeretnénk fejleszteni. Teljesen kezdőknek a két örök klasszikust ajánlom, a németet és a szovjetet. Ezen a 2 ágon az alacsony és közepes (tier 1-3) nem egy rémálom, bár ez a állítás eléggé szubjektív, mivel az M18 Hellcat egy teljesen jól használható tank. Viszont bármelyiket is választja az ember, készüljön fel a poklok poklára, mivel a gyors grindelés nem gyerekjáték. Olyan mint egy szigorú diéta. Ha egy napra már nem tartod be, akkor közel kerültél ahhoz, hogy cseszheted az egészet. A leírásban ismertetem, hogyan lehet prémiummal, és nélküle a lehető leggyorsabban kiszenvedni pl.: a Leopard 1-t.

236390_20170125211318_1

Leopard 1

Mielőtt rákattintunk a „Battle” gombra végig kell gondolnunk, melyik ágat fogunk fejleszteni csumáig. Erre akár napokat is szánjunk, hogy majd hónapok múlva nem gondoljuk meg magunkat. Mérlegeljük, a top tankok előnyeit, nézzünk róla videókat és leírásokat. A következő, az idő. Mérlegeljük, hogy naponta mennyi időnk lesz játszani. Egy fontos dolog: nem mehet a munka és a tanulás rovására a játék, mivel az egész nem ér ennyit. Ha szeretnéd abbahagyni a játékot, akkor nézd meg ezt a videót napi háromszor: https://www.youtube.com/watch?v=QA2RKjk8Vms, és leszoksz. Viccet félretéve nagyon sok időt kell beleölni a játékba, ha nem akarunk prémiummal élni. Csak elgondolkodtatónak: kb. 1208000 RP környékén – ha jól számoltam és ez frissítésről, frissítésre nő – kerül az összes tier4-es orosz tank megszerzése. Megéri nem? Nekem az IS-3 kihúzása, a tier5 BR-ek teljes elcseszése után, kb. 2 hétig tartott, napi 4-6 órában (tudom, nincs életem). Egyébként nem olyan vészes a helyzet. Egy kis matek fog jönni, viszont könnyen érthető, de mielőtt nekiesnénk, az RP szerzésről ejtenék pár szót, majd részletezem a lényeget a költségek függvényében.

shot 2017.12.28 22.14.04

A játékban ugye RP-t szerzünk. Sokaknak nem teljesen, még nekem se mindig, világos, hogy miért mennyi jár. Elméletileg, a legkisebb kapható, az a HIT, amiért 2 RP jár, és a legtöbb a KILL, amiért 50 RP. Milyen egyszerű elsőnek, nem? Nos, ha belemélyedünk nem! Milyen meglepő. Gyakorlatilag mindent összeszámol a játék, amikor átütjük az ellenséget. Például akkor, ha kilövünk egy ellenséget, akkor: megkapjuk a killért járó RP-t, ezen felül megkapjuk a critical hitért járó RP-t, az átütésért, és a hitért. Majd ezt szorozza a tank Research Bonus értékével, és ha van bekapcsolva egyéb booster, akkor azzal is megszorozza, tehát ha szereztünk 1000 alap RP-t és van a tankon 60%-os Reseach Bonus, és be van kapcsolva egy 20%-os booster, akkor 1000 * 1,6 * 1,2 = 1920 RP. Mindezt a hivatalos fórumon találtam, és kb. 2 éve nyílt a fórumszál, viszont elég reálisnak tűnik. A matekozásban ezzel az 1920 RP-vel fogok számolni, sajnos, hogy mennyit ad győzelem esetén, vagy von le vereség esetén, azt nem tudtam kideríteni.

shot 2017.12.28 22.14.12

Na matekozzunk. Most minden elméletileg, átlag 1920 Rp-t szerzünk, és minden tier4-es oroszt ki akarunk fejleszteni. Nos vegyük amit számoltunk alapnak (mindig több lesz, lehet mire olvasod már csak irányszám!) 1208000/1920 = 630. Ennyi meccset kell lejátszanunk. Ha minden meccs 15 percig tart, akkor az egész 630 * 15/60 = 157,5 óráig tart. Ha napi 4 órát játszunk, akkor 40 napig tart, és ez csak tier4, bár minden tank kifejlesztése. Ezt akarjuk felgyorsítani.

Most jönnek a prémium nélküli módszerek. Az első az elhivatottság. Ne adjuk fel az ágat, mert van az elején néhány rossz tank. Nagyon sokan játékos elköveti azt a hibát, hogy néhány sikertelen meccs után egy teljesen alap tankkal, egyszerűen otthagyják az ágat, mert a másik ág tankjaival jobban játszottak. Ha kitartunk a fejlesztési fa mellet, akkor jöhet a játékmód. Ez mindig is egy nagy kérdés volt. Most sokaknak fogok a lelki világába beletaposni valószínűleg, és ne kövezzetek meg érte, de gyorsan fejleszteni AB-ben lehet, akármennyire játszhatatlan néha. Tudom, hogy RB-ben több a kihívás, de: a játékosok döntő többsége ebben a játékmódban tölti idejét, így az MM gyorsabban tud dönteni, a csaták gyorsabbak, több a profit is, ezen felül átlagban több a respawn, így a legénység is jobban fejlődik, bár még mindig egészen nagy eltérések lehetnek a legénységek között.

A következő tanácsszerűség az lenne, hogyha a játék felhúzna esetleg, de nem annyira, hogy letöröld, akkor szüneteltesd a játékos pár óráig/napig. Nem lehet eredményesen játszani, ha ideges vagy. Pár tényleg a játék miatti rossz meccs után a többi meccs csak azért mehet el, mert az ideg miatt nem tudsz koncentrálni.

Ha egy kivételesen jó, videót érdemlő meccset mész, ahol elviszed a meccset a hátadon, akkor is érdemes legalább pár percig szüneteltetni, mivel ilyenkor az izgalom miatt szúrhatsz el pár dolgot. A harmadik, hogy keress magadnak valakit, aki szívesen játszik veled, mivel ha 2-en már össze tudtok beszélni, akkor nagyobb az esély a győzelemre. Érdemes még megnézni, hogy az MM mivel dobhat össze. Erre példa a tier4-es T-34/85 és a Tiger II B(H). A T-34/85 BR értéke 5.3, ami nem adna okot aggódásra, viszont mivel az M26 már 6.3-ban játszik, azt már nem küzdi le könnyen. Itt még nem akkora gond, viszont a Tiger II B(H) vs. valami 1960-ból egy ATGM-el(Anti Tank Guided Missile, Irányított páncéltörő rakéta), az már reck. Ezen felül érdemes figyelni az eventekre. Én egy fillért nem költöttem a játékra, viszont mégis van egy halom angol prémium repülőm: Hellcat mk. I, Boomerang mk. I, D.521, D.520. Néha szoktak tankokkal is dobálózni, ilyenkor érdemes rácupanni az akcióra, mert ami ingyen van az ingyen van… Az utolsó lehetőség az, hogy a modifikációknál mindig kifejlesztünk legalább 1 szintet teljesen, mivel akkor kapunk valamennyi RP-t a fejlesztéshez jutalmul. Ez tier5 esetén 10000+ RP-t is jelenthet.

Kezdődjön a fizetős rész. Le kell szögezni, hogy aki nem akar sokat szenvedni annak a következő módszer kell: nyúlj a számládnak a mélyére, vegyél prémium tankokat, mellé prémium accountot. A 1208000 RP összesen 1000 alap RP-val booster nélkül: 1000 * 2,56 * 2,56 = 6554 RP, ami 185 csatával jön össze 46 óra alatt 11 nap alatt, ha napi 4 órát játszol. Ebből jön, hogyha szabadságon/nyári szünetben az egész ág max 2 hét alatt megvan. Persze nincs minden nemzetnél 6 db prémium tank minden tierben, így muszáj lesz free RP-t váltani, ha nem akarod a kis szintet sokáig grindelni, hogy meg legyen a 6 db tank. Ezt csak akkor javaslom, ha van rá keret, és van játéktudásod, mivel ez alatt a 2 hét alatt nem tanulsz meg játszani. Régebben olvastam egy másik megoldást is, ami valamivel lassabb, viszont olcsóbb is. A lényege, hogy vesz az ember egy Talizmánt a járműre, és lényegében prémium tankot csinálsz. Ezt általában tier4-ben művelik az emberek, mivel ott már ritka a sz@r tank, sőt van egy-két tank, ami nagyon jól adja a játékot. Ezek például: M26 Pershing, T25, Tiger B(H), Jagdpanther, IS-2 mod. 1944, T-44/100, Centurion mk. 3, Caernavron. Ráadásul ezt még kipörgetheti is a játék, viszont annyira ritka, mint Rumli Bátyában a jóindulat a feketék iránt. Nekem a Tiger II B(H)-ra a második meccs után sorsolta ki. Ez azt jelenti, hogy 1000 alap RP-vel, és 20% boosterrel számolva: 1000 * 2,56 * 1,2 = 3072 RP. Erre a prémium account még rádobhat, viszont az az 1208000 RP összesen 394 csatával jön össze 99 óra és 25 nap alatt. Látható, hogy így sokkal gyorsabban összejön egy tankág, viszont nem biztos, hogy megtanulsz profin játszani.

shot 2017.12.28 22.15.06

Nagyjából összegyűjtöttem, hogyan lehet gyorsabban kifejleszteni az áhított Leopard 1-t. Viszont az ingyenes megoldás az nagyon lassú, mivel kb. fél év úgy, hogy minden nap játszunk ami igazán idegőrlő. Aki ennél gyorsabban szeretne ennél fejlődni, annak ugye Arany Sas kell, viszont azt is be lehet szerezni ingyen, bár ezek a megoldások is nagyon lassúak. Az első a Golden Battle Wager. Ezt megcsinálni rosszabb, mint 12 éveseket hallgatni a szerelmi bánataikról. A másik, hogy a Gaijin streamjeit a Twitch-en nézitek, mert ott szoktak kisorsolni nem kevés Arany Sast. A következő, hogy néhány Youtube csatornára, amik foglalkoznak Top5-el és hirdetnek Aranysast, bekülditek valamelyik replayeteket, amelyik megfelel a leírásban közölt feltételeknek, és ha szerencsétek van, akkor elég sok Arany Sas lesz a jutalom. Ezen felül lehet másképpen is aranyat szerezni. Létezik egy Google Play app, aminek a neve Free Eagle. A lényege, hogy mindenféle dolgokból lehet választani(letöltesz egy appot, stb.), amik adnak kevéske aranyat. 40 után küldi is az e-mailt, hogy vettél Arany Sast, és magát az aranyat az accountra. Nagyon sokat kell vele szenvedni, hogy vállalható mennyiségű összegyűljön, mert ami sokat ad, az mind valami fake, és/vagy fizetős. Az appoz kell kód is, ami lehet ez is (tktfy). Akinek nincs tabletje, vagy okostelefonja, az Android emulátort használjon. Ha valaki ezt szeretné csinálni, annak azt javaslom, hogy napi 40-et toljon le, és ha kitartó, akkor 10 hónap múlva lesz 12000 Aranysasod…

Véget írt a hegyi beszéd, és ha eddig nem mentél át másik weboldalra, akkor nagyon kitartó ember lehetsz. Remélem segítettem valahogy a fejlesztésben, viszont ne felejtsd el, hogy ne vidd túlzásba, mert ez a játék nem ér annyit. Ha fel idegel, akkor pedig szüneteltesd, és ha pénz költenél rá, akkor pedig okosan, jól gondold át, mire adsz ki pénz.


Egyébként kíváncsi vagyok a véleményetekre, írjátok meg, mennyire volt borzasztó vagy / és unalmas a leírás. Illetve írjátok le Ti is, hogyan csináltátok a repülőgép, tank ág fejlesztését! Tanuljunk egymástól. 🙂


Stewie Griffin

Kategóriák:GYIK, WT Wiki

Tagged as: , , , ,

5 replies »

  1. Prémium megoldásnál van egy nagyon gyors modszer, amit én pl: most a franciáknál csináltam. Venni kell egy tier 3-as vagy 4-es prém tankot amivel tier 1-2-3-at ki lehet húzni nagyon gyorsan. Tier 1 kb 1 óra se. 1 meccs 2-3 tank(persze Rb-ben mondom én ezt én ott csináltam) tier 2-ben 2 meccs kb 1 tank. Szóval ott is gyorsan át megy az ember. Tier 3 már lassabb, de ott se kell sok. És azért ajánlok tier 3-4-es prém tankot, mert nagyobb a szorzója mint egy kisebb tier-ben lévő prém tanknak vagy talizmános tanknak. Én így húztam ki a franciákat már tier 4-ig 1 hét alatt, napi 1 óra játékkal kb.

    Kedvelik 1 személy

  2. Sajnos nem érthetek egyet a cikk mondanivalójával, ugyanis erősen ellenzem a darálást. Hozzáteszem, ha kezdő játékosról van szó. A kezdőknek nincs meg a kellő tapasztalata (sem magának a játékosnak, sem az általa használt legénységeknek), hogy sikeresen győzelemre vigyenek akár egy tier IV meccset, tier V-ről nem is beszélve. A hajam égnek áll, mikor látom, hogy level 5-10 közötti játékosok vannak velem BR 6-ban. A levegőben többségük csak vadásszal üldözi az ellenséget, ami se ground strike-ban, de főleg front line-ban nem egészséges. Ilyenkor van az, hogy hiába ölök egyedül 40-50 földi egységet, egyszerűen képtelenség egyedül versenyre kelni az ellenséggel, ha ők hárman-négyen rámennek a feladatra. Air Assault-ban még siralmasabb a helyzet, semmi taktikai érzékkel nem rendelkeznek. Volt, hogy egyszerre hárman szálltak le, miközben két Lancaster hullám tartott a bázis felé, vagy hatan támadtak a vadászokra, majd békésen elkezdtek emelkedni a pálya túloldaláról érkező bombázók felé. Hiányolom a cikkből, hogy erről az oldaláról nem esik szó. Nagyobb sikerélményt jelent szerintem, ha úgy halad a játékos, mint a víz a lejtőn, a legkisebb ellenállást keresve. Értsd: battle rating szerint halad, nincsenek nagyobb ugrások, br 1.0 után 1.3, 1,7, stb. Ezt is meg kellett volna említeni szerintem. Darálásnál könnyen bele lehet esni abba a hibába, hogy mondjuk a br 5.7-es tankja mellett br 4-es vagy ennél is alacsonyabb besorolású járműveket visz be a csatába, amiknek így majdhogy semmi esélyük nem lesz a “nagy halak” ellen. Összességében ezért kezdő játékosoknak nem ajánlott a darálás, mert nem csak a saját játékélményüket rontják le, hanem a csapattársaikét is, akik mondjuk wager-t vagy battle taskot próbálnának teljesíteni. Másik részlet, úgy tudom, a vereség nem von le sem ezüstöt, sem RP-t, hanem a győzelem ad valamennyi bónuszt erre a két tényezőre. Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem 120% bónusz ezüst és RP jár a győzelemért. A fejlesztés alatt álló jármű elődjére is érdemes lenne kitérni, ugyanis ha példának vesszük a tigriseket, akkor a Tiger E-vel fejlesztve a Tiger H-t, 130% RP bónuszt ad a rendszer. A modulok fejlesztésével is sokat lehet segíteni a dolgon, ha azt nem daráljuk, hanem szintről szintre fejlesztjük, adott szint befejezésével bónusz RP-t kapunk, aminél – ha az adott jármű elődjét használtuk – szintén jelentkezik a 130%-os hatás.

    Kedvelik 1 személy

    • Kedves Ádám! Köszönöm az észrevételt, az egyik következő hasonló témájú cikk (az észrevételed miatt is) a “normális” fejlődésről fog szólni. Tisztán látszik, hogy szükséges témakör a magyar WT közösségben. 🙂

      Kedvelés

  3. Sziasztok !Nevem kisslolo68. Csak azt szeretném megtudni ki lehet e kapcsolni a fejlesztést ha nem akarok egy ideig fejlődni? köszi

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s