Elemzések

Fiat G.56

Kedves játékosok!

A Fiat G.56 egy IV-es rangú olasz vadászrepülőgép amelynek harci minősítése BR 5.3 – 5.7 a különböző csata módokban. Az egyik leghatékonyabb légcsavaros vadász az olasz fejlesztési ágon a War Thunderben. A G.56 az 1.69 “Regia Aeronautica” frissítésben került a játékba.

Áttekintés

1942 decemberében az olasz repülőgépgyártók türelmesen várták a híreket amik végül megérkeztek – Németországnak meg kell kezdenie új DB.603 motorjaikat Olaszországba történő szállítását a következő évben. Szinte azonnal az olasz katonai repülés vezetői -miközben a G.55 Centauro által hagyott pozitív benyomások hatása alatt állt- felvették a kapcsolatot a Fiat gyárral, hogy újonnan tervezett, újonnan beszerzett motorral kezdjen kutatásokat. Néhány hónappal később, 1943 áprilisában érkezett az új német motorok első tétele és a Fiat elindította az új G.56 prototípusainak gyártását. Az új repülőgép vizuálisan nagyon hasonlított az elődhez, így szinte megkülönböztethetetlen lett a G.55 Centauro-tól. Valójában a G.56-t szándékosan a G.55 alapján tervezték -az egyik változatának- nem pedig egy új önálló kialakításnak. Ezzel a Fiat képes volt fejleszteni a G.55 teljesítményét és még jobbá tenni. Mindezek ellenére a legnagyobb változtatások a légi jármű orr részével történtek, melyet 8 cm-rel hosszabbították meg, hogy a nagyobb teljesítményű német motorral “házassá” tegyék. Ezenkívül a G.56 elvesztette a két orrába szerelt 12.7 mm-es Breda géppuskát, hogy segítsen ellensúlyozni a sokkal nehezebb DB.603 motor további súlyát.

G56-1af+

A papíron a G.56-ra vonatkozó változtatások úgy tűntek, még jobbak a legjobb német vadászgépeknél is, köztük a Bf-109-nél és a Fw-190-nél . Ez felkeltette a német repülésügyi minisztérium érdeklődését, és arra késztette őket, hogy a Luftwaffe vegye fontolóra a légi jármű esetleges sorozatgyártását, bár ez a gondolat logisztikai problémák miatt végül elvetésre került.
Miután az első prototípus befejeződött, a tesztelés 1944 márciusában megkezdődött. A G.56 rendkívüli teljesítményt mutatott, képes volt elérni a 700 km / h-nál gyorsabb sebességet, miközben nagy sebességnél is fenntartotta a jó általános vezethetőséget. Azonban, miután egy szövetséges bomba támadás után az első prototípus hamuvá vált, a tesztelés júliusig megállt, amikorra a következő prototípus elkészült. A tesztelés 1944 szeptemberéig folytatódott, miután a német hatóságok elrendelték a G.56-os munkák leállítását mivel látták, hogy a repülőgép nem volt jobb, mint a Bf-109-es és a Fw-190-es későbbi módosításai és a gyártás egyre nehezebb lett volna. Ez volt a végső szög a koporsóban a G.56 projekthez, ami csak két légi járművet hagyott a repülőgépek színpadán.

shot 2017.07.21 00.31.55

Fegyverzet

  • 1 x 20 mm MG 151 gépágyú, orrban (300 lőszer)
  • 2 x 20 mm MG 151 gépágyú, szárnyakban (250 lőszer / ágyú)

A G.56 három darab gépágyúval rendelkezik. Mindegyik 20 mm-es (800 db lőszerrel), egyik az orrban a légcsavar tengelyen keresztül tüzel és kettő van a szárnyban elhelyezve. Tehát a fegyverzet 2/3-a nincs közel a repülőgép tengelyéhez emiatt a célzás nagyobb (400m+) távolságra nagyon pontatlan tud lenni, a fegyverösszetartás ezért fontos és érdemes beállítani 200-300 méterre. A tűzgyorsaság kellően nagy. A lőszer mennyiség elegendő több gép lelövésére is, marad még a leszállásra RB és SB csatában. A gépágyúkon kívül még 50 kg-os és 100 kg-os bomba is megtalálható a fegyverarzenálban.

shot 2017.07.26 21.58.45

Motor, mozgékonyság

Motor

Daimler-Benz DB-603A 12-hengeres soros

  • Max lőerő: 1451 hp (alap), 1742 hp (fejlesztve)
  • WEP estén: 1609 hp (alap), 1900 hp (fejlesztve)

A hajtőműve kellő energiát biztosít a manőverek végrehajtásához. Alap (stock) verzió is kellően gyors és kiválóan emelkedik, azonban teljesen kifejlesztve éri el igazi vadállat mivoltját, mivel mind a sebesség, mind az emelkedő képesség drasztikusan nő. Minden csata módban egyenrangú ellenfele a szintjén lévő és megjelenő ellenfeleknek. Mozgékonysága, manőverező képessége csak a Spitfire típusoknak jobb (csodagépek na…), de azokkal is el tud bánni. A bombázók ellen is nagyon hatékony tud lenni a kiváló emelkedő képesség és a 3 db gépágyú miatt. A DB-603A motor nehezen melegszik túl, nyugodtan tolhatjuk végig max üzemmódon az emelkedés közben (RB, SB), néha kell csak pihentetni.

shot 2017.07.22 23.58.29

Előnyök és hátrányok:

előnyök

  • jó manőverező képesség közepestől nagy sebességig
  • erős fegyverzet (3 db gépágyú) és elegendő lőszermennyiség
  • jó gyorsulás
  • jó emelkedőképesség
  • megfelelő tűzgyorsaságú gépágyúk
  • jól alkalmazható bombázók és vadászok ellen is
  • RB-ben az egyik legjobb légcsavaros
  • a hajtómű nehezen melegszik

hátrányok

  • alap verzióban nem olyan hatékony (első pár csata nehéz vele)
  • kevés a kiegészítő fegyverzet (50 kg-os és 100 kg-os bombák csak)

shot 2017.07.26 21.57.55

Alkalmazás

Sokat vártam a G.56-os vadászgéptől az olasz ágon, mint a olasz tervezés csúcsfejlesztésű mintapéldánya. Nem is okozott csalódást. Kiváló vadászrepülőgép. Könnyen kezelhető, jól gyorsul, jól emelkedik (a motor nagyon erős). A DB-603-as hajtómű és az olasz tervezés házassága egy igazán impozáns gépet hozott létre és a játékban tud is bizonyítani (ha már a valóságban ez nem sikerült). Kezdeném rendhagyóan a hátrányokkal, mert nem is nagyon tudtam felsorolni, talán csak a bombateher hiánya okoz csalódást, mivel simán elbírná az erősebb fegyerzetet is. Talán majd egyszer.

Előnye viszont rengeteg van. Erős, minden magasságon jól teljesítő hajtómű. Könnyű kezelhetőség, jó manőverező képesség. A gép mindig jobban bírta, mint a szegény pilótám – a manőverek során sokszor villogott a magas G jelzés (9+). Szóval ésszel kell küzdeni, mert a csata hevében könnyen ájul a pilóta (pedig nem 1-es szintű, igaz nem is 150-es, de a G tűrést kihúztam teljesen). A csata elején (minden módban) emelkedés ezerrel – ez megy is a G.56-nak. Nem kell nagyon visszafogni magad csak tolni neki a WEP-t. A motor lassan melegszik túl, nem sikerült besüleszteni egyszer sem. Nagyon jól lehet használni a bombázók ellen, szerintem érdemes először azok ellen menni (B-17 finom hami 🙂 )és utána célba venni a vadászgépeket. Viszont ha túl sokan (2+) mennek egy-egy bombázóra akkor fordulj a vadászok felé és kiváló géped biztos teljesítményében bízva elég nagy esélyed van ellenük. A Spitfire-ken kívűl nem is nagyon van ellenfele (sajnos elég sok jön mindig), de azokat is le lehet győzni. Fordulóharcban sem rossz,de inkább a magassági fölényed használd ki (mint általában mindig) és rácsapás után távolodj el.

Szerintem a G.56 egy nagyon jó gép és üde szinfoltja a tengelyhatalmak légierejének!



Kedves játékos társak, ha van további tapasztalatok a gépről (mivel ez csak az én véleményem) akkor kommentben írjátok le és szívesen beledolgozom a cikkbe, hogy jobban tudjunk a tapasztalatlanabb játékosoknak segíteni.
Reklámok

Kategóriák:Elemzések

Tagged as: , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s