GYIK

World War mód alapjai

Kedves játékosok!

Alábbiakban a World War (Világháború) mód alapjairól szerezhettek teljes körű információkat. A cikk folyamatosan fog frissülni és állandó lesz. A lényege a War Thunder Wiki ide vonatkozó oldalának fordítása. Ami egyelőre 2017.07 óta változatlan.


 

WWM1_25158094b777add5ffa83e02b2aa29e6

Hadművelet választó képernyő

A World War mód (Világháború mód) – egy játékmód, amely a világméretű térképen lévő csatákat foglal magában. A konfliktusok a “hadműveletek” formátumában jelentkeznek, amely több tucat egyedi csatát tartalmaz.

A játékmód jelentősen különbözik a Század parancsnok, a tisztek és a század tagjai számára. A parancsnokok és a tisztek képesek arra, hogy kiválasszák, mely hadműveleteken vesznek részt, hogyan mozogjanak az operatív térképen valós időben a csapataik és csatákat kezdeményezzenek.

A World War módban (Világháború mód) az AB marker mechanizmusaival az RB játékmódot használjuk.


Hadművelet

Minden Század részt vehet a “Világháborúban” kiválasztva egy műveletet a globális térképen. A parancsnok választ egy műveletet és kiválasztja a konfliktusban lévő két fél egyikét. Egy hadműveletben való részvétel során az adott csapat a továbbiakban nem tudja megváltoztatni a választott oldalt.

A Világháborús műveleti képernyő két fő részre tagolódik:

  • operációs képernyő ahol a játék közbeni akciók zajlanak (in-game)
  • információs panel, amely további részleteket jelenít meg az operatív térkép objektumairól, működési céljairól és eseménynaplóiról.

Az operatív parancs (a hadseregek mozgatása a térképen) parancsnokok és az egyes osztagok tisztjei számára állnak rendelkezésre. A század tagok csak csatákat tudnak választani és csatlakozni.

Hadműveleti térkép

  • Seregek (csapatok)

A hadseregek harci egységek az operatív térképen. A hadseregek színkódoltak: az ellenfél seregei vörösek, a szövetséges hadseregek kékek, a saját seregek pedig zöldek.

Ikonok a sereg (csapat) típusát jelzik: páncélosok, repülőgépek, gyalogság vagy tüzérség. A hadsereg elfoglalhatja a területet, és részt vehet a csatákban. Minden hadsereg egy meghatározott számú járműből áll, amelynek vesztesége a hadsereg elvesztését jelenti. Olvasd el részletesen a különböző hadseregek jellemzőiről és irányításáról a Hadsereg részt (lejebb).

1m  1t  1a  1p 1hten
Gyalogság
Harckocsi
Tüzérség
Repülőgép
Beásott (csak harckocsi és gyalogság)
A sereg nagyrészt gyalogsági egységekből áll
A sereg nagyrészt harckocsi egységekből áll
A nagy hatótávolságú tüzérség, amelyet a játszható AA járművek támogatnak
Repülőgépek
Egyedi képességek bizonyos típusú seregek számára. A beásott hadsereg kevesebb kárt szenved a bombázási és védelmi bónuszokból, amikor ellenség támadja őket (a seregek küldetése mindig “védelem”)

Repülőtér

A repülőterek szolgálják a légierők működését. A repülőtér ikonja megjeleníti a rendelkezésre álló repülőgépek számát a hadseregcsoport számára.

Ha kiválasztasz egy repülőteret, akkor részletesen tájékozódhatsz róla és “megrendelheted” a repülőgépet.

Szektorok

Az operatív térkép olyan területekre oszlik, amelyek meghatározzák a terület és a frontvonal ellenőrzését. Minden szektor lehet semleges vagy az egyik oldalhoz tartozó.

Vannak speciális szektorok is:

  • Utánpótlás (erősítés) szektor – egy speciális szektor, amelyet általában az egyik oldal birtokol. Ez biztosítja a “hátulsó” folyosót. Az erősítések bevetése csak ezeken az szektorokon érhetők el. Ezenkívül a csapatok utánpótlását is ezen a szektoron keresztül hajtják végre, ezért fontos, hogy ezek a szektorok ne legyenek az ellenség irányításában, a játékosnak ezért csak korlátozott ideje van arra, hogy újra megragadja őket, mielőtt elveszítené az összes saját egységét.
  • A kulcsszektorban egy élénk színű határ jelzi, hogy ki tartja jelenleg. A szektorok ellenőrzése gyakran a támadó oldal győzelmét jelenti és akihez a kulcsfontosságú szektorok tartoznak, ahoz a erősítés gyorsabban érkezik.

A szektorokat ellenőrizni kell a küldetés céljainak teljesítése érdekében.

Szektor elfoglalása

A szektorok elfogadásához számos feltételnek kell teljesülnie:

  •  A szektor nem tartalmazhatja az olyan ellenfél hadseregeit, amelyek korábban a szektort irányították.
  •  A szektornak tartalmaznia kell legalább egy földi hadsereget a foglaló oldalról vagy a szektort el kell határolni teljesen (minden oldalon a támadó oldal szektorai által körülvéve).

Amikor ezek a feltételek teljesülnek, a másik (foglaló) fél irányítja a szektort. Továbbá egy olyan szektor, amelyet hátulról levágnak (mindkét oldalon az ellenfél szektorai vesznek körül, és nem tartalmazza a védő földi hadseregét, elfoglaltnak számít és automatikusan megváltoztatja a hovatartozását.

Shot2017.06.2816.41.21

A műveleti parancsnok fõképernyõje: hadseregkezelés, információk (login) és egyéb funkciók.

Shot2017.06.2816.41.49

Bármelyik hadsereg mozgási útvonalát megadhatjuk

Tereptípusok

A hadsereg taktikai irányítása mellett figyelembe kell venni azt a terepet is, amelyen a hadsereg mozog. Az operatív térkép különböző területei különböző típusú terepen vannak. A terep típusa hatással van mind a földi erők sebességére, mind a földi csatákra létrehozott küldetések típusára.

  • út = egységek sebessége x1.4
  • város= egységek sebessége x1.2
  • falu= egységek sebessége x1.2
  • föld út = egységek sebessége x1.0
  • hó = egységek sebessége x0.9
  • homok = egységek sebessége x0.9
  • erdő = egységek sebessége x0.7
  • erődítmények = egységek sebessége x0.7
  • folyó = egységek sebessége x0.33
  • óceán – nem elérhető a földi egységeknek
  • hegység – nem elérhető a földi egységeknek

 

talajtipus

Minden művelet egyedülálló. Ha úgy döntesz, hogy harcolsz az európai fronton? Készülj fel, hogy lassan fogsz haladni az erdőkön és a folyókon .

Kezelő felület (vezérlőpult, control panel)

A csapatok mozgása mellett ellenőrizni kell a seregek állapotát és statisztikáit, valamint az erősítések harckészségét, a hadsereg morálját és számos más a győzelem szempontjából fontos mutatót. E célból minden parancsnoknak van egy vezérlőpultja.

Hadműveleti célkitűzések (célok)

Minden egyes műveletben a konfliktus mindkét oldalának van egy listája a célokról. A fő műveleti célok teljesítése győzelemhez vezet.

  •  a “Célok listája” gombra kattintva megtekintheted a feladatok teljes listáját, valamint részletes leírásait.
  •  ha egy adott cél eléréséhez bizonyos szektorokat kell elfoglalnod, az operációs térképen megtekintheted ezeket a szektorokat az egérrel a céllistán szereplő szektorok listáján.

Operációs napló

Az operációs naplóban láthatod az események teljes listáját a művelet kezdetétől.

  1.  A naplószűrők lehetővé teszik, hogy csak a vonatkozó, általad kért üzeneteket jelenítse meg a képernyőn.
  2.  Az operációs napló interaktív funkciókkal rendelkezik.
  • A kurzort egy szektor fölé lehet mozgatni, hogy kiemelje az operációs térképen.
  • Kiválaszthatsz egy hadsereget közvetlenül a naplóba, ha még mindig jelen van az operatív térképen.
  • A csata képernyőjére akkor léphetsz, ha egy csata még folyamatban van vagy megtekintheted az eredményeket, ha már lezárult.

Támadás

 1s  1arr  1pp  1sl
Parancsnokok Erősítések Légibázisok Hadseregek
  • Parancsnokok – Ebben a fülön láthatod a műveletekhez tartozó osztagok listáját.
  • Erősítések – Ezen a lapon megtekintheted az összes erősítést két listára osztva: készen áll vagy nem áll készen a telepítésre. Az első listából álló hadseregek az érintett hadsereg kiválasztásával és az erősítést tartalmazó szektor bármely pontján jobb egérgombbal választhatók ki. Olyan seregek esetében, amelyek még nem állnak készen, megmutatja az érkezés megmaradt hátralévő idejét.
  • Repülőterek – Az “Airfields” fülön teljes információ található a hadsereg állapotáról minden repülőtéren. Miután kiválasztott egy repülőteret a listáról, megtekintheti a felszállásra kész légi járművek listáját, valamint a nemrégiben a repülőtérre visszatért seregek listáját, és jelenleg ismétlődő repülésre készül.
  • A hadseregek – Az itt felsorolt ​​összes hadsereg szerepel itt, csoportok szerint, csoportosított állapotuk szerint.

Hadseregek

A hadseregek harci egységek az operatív térképen. Kattints a bal egérgombbal a hadseregre, hogy kiválaszd, rendeld meg vagy tekintsed a további információkat. Összetett útvonal létrehozásához tartsad lenyomva a “Shift” billentyűt, és hozz létre egy útvonalat a bal egérgombbal. Az aktuális művelet leállítása vagy törlése “S”.

Hadsereg panel

A hadsereg panel tartalmazza a hadseregre vonatkozó összes információt.

  • A hadsereg állapotát ikon jelzi. Lehetséges állapotok: Tétlen, Mozgásban, Csatában, Beásott vagy Beásás folyamatban (idővel).
  • A hadsereg fő járműtípusa és mennyisége. Ha a hadseregnek nincs elég járműve, úgy tekintik, hogy megszűnt és eltűnik a működési térképből.
  • Morál – (a csaták eredményétől függ: egy olyan hadsereg, amely elveszíti a morálját (több vereség esetén) az dezertál)
  • Járművek jegyzéke – a hadsereg járműveinek teljes listája, ahol láthatod a mennyiséget és a lőszert (a légi hadsereg számára).

Hadseregmozgatás

A hadsereget az alábbi “kulcsok” vezérlik:

  •  A jobb egérgombbal (RMB) a megadott szektorra költözik
  •  A Shift + LMB segítségével több pontot tartalmazó útvonalat hozhat létre, vagy pontokat hozzáadhat egy meglévőhöz.
  •  “S” – stop. Megállítja a hadsereget, és a jelenlegi cselekvés visszavonásaként is működhet, mint például a beásás vagy a tüzérségi támadás.

Konfrontáció (összecsapás)

A két ellentétes hadsereg közötti összecsapás harcal jár (nem mindig igaz a földi- és a repülőgép-hadsereg közötti összecsapásoknál).

A csata pontos helyét a hadsereg állapota határozza meg, amikor a csata indul. Például két hadsereg közötti csata megindul, amikor találkoznak egymással vagy az egyik hadsereg abban az időben ott állomásozik, ezt úgy értelmezik, hogy az egyik hadsereg megtámadja a másikat, így a csata azon a helyen keletkezik, ahol a másik hadsereg védekezik.

A konfrontáció során a hadseregeket áthelyezik a csatatérbe, és elveszítik a mozgás képességét, amíg a csata véget nem ér.

A földi erők nem mozoghatnak egy folyamatos csatában. Ha egy hadsereg megpróbálja ezt megtenni, visszahúzódik és megáll.

Tipp: Ha látni szeretnéd, hogy egy hadsereg képes lesz-e haladni két csata között, használd a Shift + LMB billentyűt – az út szélessége mindig megegyezik a hadsereg sugaraival, amelyhez az út tartozik


Mechanikák

Beásás (sáncolás, erődítés)

A páncélos és gyalogos hadsereg képes megerõsíteni önmagát. A beásott (elsáncolt) hadsereg jelentősen kevesebb kárt szenved egy tüzérségi csapás miatt és egy ilyen hadsereg elleni küzdelem védelmi missziókat hoz létre, ahol a védőknek minden előnyük lesz.

A beásás időbe telik. Miután kiadtad a parancsot, láthatod  a hadsereg leírásában, hogy mikor fogja beásni (elsáncolni) magát a hadsereg.

Visszavonulás

A legyőzött hadsereg, amelyet a harci eredmények szerint nem pusztítottak el, az ellenkező irányba visszavonul, távolodva az ellenféltől, elveszíti korábban megtartott pozícióját és “beásott” állapotát, ha van ilyen. A repülőgép-hadseregek visszavonása megáll és visszatér a repülőtérre.

Hangulat (morál)

Jelzi a hadsereg morálszintjét. A morál minden győzelmével emelkedik és minden vereséggel esik. Egy nulla morális hadsereg átadja az ellenségnek a szektorát a csata eredményei alapján és eltűnik az operatív térképből.

Bekerítés

A szektorban elhelyezkedő, olyan földi erő amelynek nincs összekötettése más saját földi erőkkel bekerítettnek tekintik. Ezek a seregek elveszítik az utánpótlás lehetőségét és egy bizonyos idő elteltével megsemmisülnek.

bekerítés

A bekerítés nagyon hatékony taktika! Sokkal könnyebb egy ellenséges hadsereget kivonni a műveletből a parancsnok által alkalmazott ügyes taktikai választások segítségével.

Hadsereg megsemmisítése

Ha nincs elegendő csapat a hadseregben azt úgy tekintik, hogy megsemmisült és eltűnik az operatív térképből.


Repülőgép-hadsereg jellemzői

Telepítés a repülőtérre

Repülőgép-hadsereg létrehozásához ki kell választani egy repülőteret és meg kell adni egy mozgáspontot (jobb klikk), mint bármelyik másik hadsereg esetében. Ez megnyitja a repülőgép-hadsereg létrehozásának ablakát, ahol meg kell adni a repülőgépet és a hadseregre vonatkozó mennyiségeket és minden egyes járműre be kell állítani a fegyverek beállításait. A repülőtéren csak a korlátozásokon belül térhetsz el: vannak minimális és maximális hadseregméretek.

Fegyverzet

Minden repülőgép, amely felszáll a repülőtérről fegyverzetet kap. A csatában csak a kiválasztott fegyverzetet használhatja. Ha a harci eredmények szerint a repülőgép bombák, rakéták vagy torpedók nélkül maradt, akkor a következő csatában ezek a légi járművek lőszerek nélkül is felhasználhatók. Az ilyen lőszerek újratöltése csak a repülőtéren vehető igénybe.

Üzemanyag

A repülőgépparancsnokok korlátozott ideig lehetnek a levegőben és az egyes repülőgépek repülési ideje függ a repülőgépek maximális üzemanyag mennyiségétől. A légi hadsereg repülési tartományát a repülőgépek minimális repülési tartományának alapján kell kiszámítani. Amikor az idő elfogy, a repülőgép hadsereg visszatér a bázisra. Csata közben a repülőgép üzemanyagmennyisége a hátralévő repülési idő alapján kerül kiszámításra.

Szembekerülés az ellenséges légi hadseregekkel

Csak egy légi hadsereg képes elkapni egy másik légi hadsereget, így a légi hadsereg és a földi hadsereg közötti találkozás nem indít meg egy csatát. Ha azonban egy légi hadsereg megáll, megtámadja az alatta lévő földi hadsereget.

Tipp: A légi hadsereg emlékezni fog egy célpontra, ha az ellenség hadseregét a repülési útvonal végpontjaként adja meg. A légi hadsereg nem fogja elérni ezt a célt, de ha több ellenséges hadsereg fölött áll, amelyek közül az egyiket célként tárolták, akkor a támadást erre a célra fogják végrehajtani.


Tüzérségi hadsereg jellemzői

Tüzérségi csapás

Az a képesség, hogy tüzérségi csapást indíts egy adott területen. Minden hadsereg, beleértve a szövetséges hadseregeket, a csapás sugárán belül veszteségeket szenvednek. A veszteségeket a csapás sugara alatt található hadsereg százaléka határozza meg, valamint a hadsereg be van e ásva (sáncolva) vagy sem.

Maga a csapás több lépcsőben zajlik. Először az iránymutató szakasz, amelyet egy “sorozat lövés” követ. A tüzérség egyszerre három lövést képes leadni, ha elég lőszere van. A tüzérségi fegyverzeteket egyenként, rendszeres időközönként szállítják. A erősítés és az utánpótlás nem következik be, ha a tüzérségi hadsereg elvesztette a kapcsolatot a “hátországgal”.

Csaták (tüzérségi)

A tüzérségi seregeket nem lehet beásni, míg a repülőgépekkel való csaták mindig védelmi módban zajlanak. A földi erõkkel való csaták automatikusak és mindig a tüzérségi hadsereg pusztulását eredményezik.


Csata

A csata több hadsereg közötti összecsapás. Ritka esetek kivételével a WW módban a csata egy PvP küldetés, ahol a játékosok hadseregük járműveit használják a küldetés céljainak- és a győzelem elérése érdekében. A legegyszerűbb módja, hogy csatázz egy hadműveletben, hogy kattints a “Csatába” gombra, akkor felveszi a sorba a harci hadműveleted, ahol vannak szabad helyek a csapatnak. Ha egy adott csatához szeretnél csatlakozni, akkor a műveleti térképen lévő Csata ikonra kattintva teheted meg – ez egy kerek ikon, melyet keresztbe tett kardokkal van ellátva.

A csataállapotok és a kezdeti követelmények

 1b  1by  1br 1bb
Csata még nem indult Csatára kész Csatába (tudsz csatlakozni) Automatikus csata (nem tudsz csatlakozni)

Harci (csata) állapotok

A csata állapotát az ikon színe jelzi:

  •  Fehér – a csata még nem kezdődött el.
  •  Sárga – a csatára kész.
  •  Vörös – a csata megkezdődött, a játékosok számára rendelkezésre álló helyek vannak a csapatban.
  •  Fekete – a csata megkezdődött, a csapatnak nincsenek szabad helyei a játékosok számára.
  •  Szürke – a csata automata módban van.

 

Várakozás és prioritások a csatákhoz való csatlakozáshoz

Egy kész csata akkor kezdődik, miután az egyik játékos belép a sorba (queue). A csata akkor is megkezdődik, ha a sor csak egy csapatból álló játékosokat tartalmaz, de az egyes csaták megkezdése előtt van egy kis váakozási idő, hogy mindkét csapat játékosainak összeállhassanak.

Ha több ember van a sorban a kezdőcsatornában, mint a játékosok maximális száma, a korábban sorban állóak a csatába kerülnek, de a csapat tagjai, akiknek hadserege részt vesz a csatában, elsőbbséget élveznek a többi játékos ellen.

Ha üres helyed van a csapatodban egy már megkezdett csatában, csatlakozhat hozzá más is (saját és szövetséges) bármikor a megkezdése és befejezése után.

Automatikus csaták

Egyes csaták egy műveletben automatikusak. Ezek a csaták a játékosok részvétele nélkül játszódnak le, és az eredményt automatikusan meghatározzák. Az automatikus csaták a fő csataterven kívül kezdődnek, és megkerülik az összes kezdeti követelményt. Az automatikus csaták nem azonnaliak; a csata eredménye csak egy bizonyos idő elteltével lesz elérhető.

felkészülés a csatára

Felkészülés a csatára – a két fél résztvevőinek várakozása

 

csata indul

A csatlakozási csata (harci) ablak, amely további részleteket mutat be

csata ablak

Különböző típusú csaták egyidejűleg: résztvevők és szabad helyek (piros), várakozás (sárga), automatikus (fekete), sorban álló (fehér).

Küldetések

Az egyes csaták küldetése az összecsapó seregek típusától és státuszától függ:

  •  Vadász vs Vadász- Légi fölény
  •  Vadász vs Bombázók – Légi fedezet
  •  Bombázok vs Bombázók – Szemben
  •  Repülőgép vs Gyalogság vagy páncélosok – Konvoj
  •  Repülőgép vagy Gyalogság (megerősített) vagy Páncélosok (megerősített) – Légvédelem
  •  Páncélos vs Páncélos – Birtoklás
  •  Páncélos vs Gyalogság – Konvoj
  •  Páncélos vs Gyalogság (megerősített) vagy Páncélos (megerősített) – Védelem

A terep típusa nem befolyásolja a küldetés helyének megválasztását.


Járművek

A csatában csak a csatában részt vevő hadseregekben jelenlévő járműveket használják, de előfordulhat, hogy nem állnak a játékosok rendelkezésére, így a küldetés függvényében a hadsereg egyes járműveit az AI irányíthatja.

Minden veszteség, függetlenül attól, hogy a játékos vagy az AI irányítása alatt volt-e, a hadsereg veszteségeként jegyzik fel és ha egy jármű elvész a csata közepén, akkor az újratelepítés már nem lehetséges.


Respawn mód (újratelepítés)

A WW mód (Világháború) egy újratelepítő módot (respawn) használ, amely tükrözi a hadseregek közötti összecsapást. A hadseregeknek korlátozott számú jármű áll rendelkezésre a csatában való részvételre és véletlenszerűen vannak elosztva a játékosok között.

  • Több jármű áll rendelkezésére a játékos számára. A járművek véletlenszerűen kerülnek kiválasztásra az eseménylistából és egy adott modell megszerzésének valószínűsége a csapatok fennmaradó járműszámától függ.
  •  A rendelkezésre álló járművek és mennyiség a század játékosai között oszlik meg. Ha a játékos a rendelkezésre álló járművek újraküldését választja, akkor a csapat többi tagja vagy a század más tagja csatlakozhat a többi járműhöz.
  •  Miután a járművet vitte a csatába, várjon legalább 60 másodpercet a következő jármű vétele előtt.

Légi hadseregek hozzáadása

Egy légi hadsereg hozzáadható egy folyamatban levő csatához, de csak akkor, ha egy másik légi hadsereg már nem vesz részt ebben a csatában.

Ha a csata már megkezdődött, a jelenleg kiadott járművek nem változnak a játékosok számára, de a későbbiekben a játékosok kaphatnak más légi járművet.


Biztonságos kilépési zónák

Mivel minden egyes küldetés a repülőgépeken már repülés közti konfrontációt követi, a világháborús küldetések másik meghatározó jellemzője a repülőterek hiánya. Ehelyett biztonságos kilépési zónák vannak a térképeken. Ha egy játékos lemond egy légi járműről egy biztonságos kilépési zónában, akkor a repülőgépet túlélőként jegyzik fel és nem vonják le a hadseregből, de az adott csatában már nem lesz elérhető.



 

A cikk folyamatosan frissíülni fog, ahogy a WW mód (Világháború) változik a tesztek során. Egyelőre nincs sok újabb hír, ráadásul ezek az alapok sokat már nem fognak változni.



Forrás: War Thunder Wiki

12 replies »

Hozzászólás