A szovjet BA-11 páncélgépkocsi az újabb World War próba egyik jutalma lesz.


A páncélozott járművek közül a páncélgépkocsik voltak az egyik legnépszerűbb fejlesztési irány a második világháború előtti időkben. Ennek egy példája a szovjet BA-11. Az alapját egy rövidített ZIS-6 teherautó alváz adta, ami elődjeinél jobb terepjáró képességet adott, lehetővé téve a páncélzat megnövelését.

Elődjeihez, a GAZ-AAA alapú BA-6 és BA-10 szériákhoz képest a BA-11 páncélzata másfél-kétszeresére növekedett, sőt néhol vastagabb páncélzattal rendelkezett, mint a T-26 és BT-7 harkocsik. Hiába hízott fel a súlya 8 tonnára, a sebessége továbbra is jó maradt: 64 km/h műúton, 26 km/h terepen. A főfegyverzetet megörökölte a BA-10-től, egy 45 mm-es 20-K ágyú hátul egy körbeforgatható toronyban elhelyezve.
A BA-11 páncélgépkocsiból és dízelmotoros változatából (BA-11D) összesen 16 példány készült főleg 1941 folyamán. Habár a dízeles sokkal lassabb volt (48 vs 64 km/h), de jobban bírta a hideget, amire a ’40-es évek váratlanul és rendkívül hideg időszaka miatt váltottak át. A benzinmotorokat is viszonylag hamar átalakították, hogy azok is bírják a mínusz 20-40 fokokat, így a már elkészült 6 db BA-11 átépítésre nem volt szükség, csak a benzinmotorjaikat a javítottra cserélték. A német támadást követően mindet bevetették Leningrád védelménél. Sorsuk ismeretlen, valószínűleg mind odaveszett.
Forrás: War Thunder
Kategóriák:Hírek
1 reply »