Kedves játékosok!
Az Arsenal gyár első VB.10 prototípusának kezdeti tesztelése ígéretes eredményeket mutatott, de javításra szorult – így az Arsenal tervezői jelentős továbfejlesztést csináltak a gépen, ami a sokkal erősebb VB.10-02-t eredményezte. Bár a repülőgép hosszú fejlesztési ideje megakadályozta az aktív használatát, mindkét VB.10 a fejlesztési fa részévé vált a War Thunder 1.73-as “Vive la France” frissítésében.
Áttekintés
Az Arsenal az új 12Z-12/13-as verzióval helyettesítette a kettős Hispano-Suiza 12Y-31 860 lóerős motorokat, ami 1150 LE-re növelte a VB.10-02 teljesítményét. A pilótafülke is könnycsepp alakú lett, amely csökkentette a légellenálást.
Még a második prototípus tesztelése előtt a francia kormány -az előzetes teljesítményadatok alapján- 200 darabos rendelést adott le a repülőgépre. Sajnos, mivel a sugárhajtóművet egyre inkább a harci repülőgépek jövőjének tekintették, a dugattyús motoros vadászok iránti érdeklődés folyamatosan csökkent. Ezenkívül, míg a francia légierő létrehozta saját sugárhajtású repülőgépét, átmeneti időszakban az amerikai és a brit dugattyús motoros vadászrepülőket használta inkább.
A francia légierő a gyengülő érdeklődés és a szövetséges repülőgépek ideiglenes használatának köszönhetően végül 1948 szeptemberében megszüntette a 200 db VB.10-02 repülőgép kezdeti megrendelését, miután a negyedik repülőgépet szállították. Ennek eredményeként csak hat VB.10 repülőgépet gyártottak: a két kezdeti prototípus modellt és a négy sorozatgyártott példányt.
A War Thunder-ban a VB.10-02-es egy IV. rangú (BR 4.3-as besorolással) francia vadászrepülőgép. Egy igazi átmenet a dugattyús motoros korszak és a jet korszak között.
A VB.10-02 kinézete megtévesztő. Gyengébbnek és könnyebben fegyverzettnek néz ki, mint amilyen. Ez is az egyik kívűlállónak-idegennek látszó repülőgép a játékban (kicsit hasonlít az amerikai Bell P-63 Kingcobrára), pedig egy halálos vadász.
A IV. rangban a VB.10-02 az egyik legjobban felfegyverzett repülőgép, a maga négy 20 mm-es gépágyújával és a hat darab .50 kaliberű (12,7 mm-es) nehézgéppuskájával. Az ilyen félelmetes fegyverzetből még egy rövid idejű tüzelés is elég ahhoz, hogy súlyosan károsítson vagy megsemmisítsen minden repülőgépet, amellyel a VB.10 találkozhat a csatában.
Fegyverzet
- 4 x 20 mm Hispano 404 gépágyú, szárnyakon elhelyezve (150 db lőszer / cső= össz. 600 db)
- 6 x 12.7 mm M2 Browning nehézgéppuska, szárnyakon elhelyezve (400 db lőszer / cső= össz. 2,400 db)
De az ilyen brutális erő mindig hátrányokkal is jár. A legtöbb nehéz vadászhoz hasonlóan a fedélzeti fegyverek és a dupla motor hatalmas mérete és súlya lassabbá és kevésbé mozgékonnyá teszi a repülőgépet.
A nehéz vadászként a VB.10-02 kezelése és maximális sebessége megfelelő, de nem lesz könnyű dolga a gyors egymotoros vadászgépekkel szemben. A VB.10-02 pilótáknak kerülniük kell az ilyen repülőgépekkel való harcot. Ha a múltban játszottál már nehéz vadászokkal, akkor tudod, hogy az elhúzódó fordulózó energiaharc a könnyebb, gyorsabb és jobban manőverező ellenféllel rossz ötlet.
Ehelyett használd a VB.10-02-et a bombázók és a lassabb vadászok ellen. Még az ilyen típusú repülőgépek legerősebbjei sem vehetik fel a harcot a VB.10-02 tűzerejével. Használd nagy magasságból való rácsapásra és utána egyből emelkedj a következő támadás és a támadók lerázása érdekében.
Szereted, használod a VB.10-02-et vagy éppen harcoltál ellene? Osszd meg tapasztalataid a magyar közösség számára alább a Hozzászólás-ok között – szívesen hallanánk a történeteidet!
Forrás: War Thunder Hivatalos Oldal