Bemutatók

I.A.R. 81-C – a tengelyhatalmak segítségére

iar_81c_03_1280h720_fbc5656bcca9c8cfde0f0ca6796658b3

Kedves játékosok!

Egy újabb repülőgép került bejelentésre a War Thunder 1.79-es frissítésében, méghozzá egy prémium gép a tengelyhatalmak részére: a román I.A.R. 81-C.

Röviden: az első Romániában gyártott repülőgép a War Thunderben. II. rangú prémium repülőgép, könnyű kezelhetőség és  két 20 mm-es német MG 151/20 ágyú, géppuskák, valamint nagy mennyiségű lőszer jellemzi.

Az I.A.R. 81-C az egyik legismertebb belföldön gyártott román második világháborús katonai repülőgép végső módosítása. Ezt a repülőgép modellt az egyik játékosunk, Vitaliy Vostokov a.k.a. NovA29R a War Thunder bevételi programnak köszönhetően hozta létre.

Áttekintés

Több kormányzati és licencszerződés teljesítése után a viszonylag fiatal I.A.R. (Industria Aeronautică Română) cég rendelkezett elegendő erőforrással és technikai tudással egy saját harci repülőgép kifejlesztéséhez. Inspirálva a korábbi engedélyezett projektektől, I.A.R. cégnél a mérnökök saját projekteket indítottak és 1937-ben kezdtek dolgozni saját harci repülőgépeikkel, mint a későbbi az I.A.R. 80.

IAR80

I.A.R. 80 raj Románia felett / pinterest.com

Mivel a munka lassan haladt, az első prototípus 1939 tavaszáig nem fejeződött be. Az első tesztsorozat pozitív eredményeket hozott, bizonyítva, hogy az I.A.R. 80 modern vadászgépnek tekinthető, annak ellenére, hogy nem felel meg a kortárs Bf 109 és a Spitfire teljesítményének. Miután foglalkozott néhány kisebb problémával és továbbfejlesztették a prototípus hajtóművét, az I.A.R. 80-at összemérték a német He 112-el. A légi jármű bemutatójának köszönhetően a román kormány 100 db I.A.R. 80-ast rendelt. Annak ellenére, hogy a megrendelést követően azonnal elkezdődött a termelés, I.A.R. problémákba ütközött a belga gyártású FN Browning 7.92 mm-es géppuskák hiánya miatt, amely egyre nagyobb problémává vált a Benelux államok német inváziójának nyomán. Ám 1941 áprilisában Románia csatlakozott a tengelyhatalmakhoz és így a fegyverzet hiánya átmenetileg megoldásra került. Kihasználva a lehetőséget, I.A.R. továbbfejlesztette a gépüket az I.A.R. 80-A-ra, a géppuskák számát növelték az eredetileg javasolt hat darabra és egy erősebb motor került beépítésre, ezzel megoldva számos kezdeti aggodalmat a repülőgépen.

6c88c5a3c599562194f5dfb89604cc22

Mai napig kiváló állapotú I.A.R. 80-as / pinterest.com

Még mielőtt Románia 1941-ben belépett a második világháborúba, a kormány felvetette a csata repülőgépek és zuhanó bombázók rendszeresítésének szükségességét. Ez utóbbi szerepet a Ju 87 Stuka-val töltötték be. Mivel azonban Németország eleinte megtagadta a gyártásának engedélyezését, I.A.R. kidolgozta a javaslatot néhány I.A.R. 80 vadász zuhanó bombázóvá alakítására, létrehozva az I.A.R. 81-t. Ezek a gépek harci modellektől csak abban különböztek, hogy még egy bombatartó volt a törzs alatt, amely 225 kg-os bomba hordozására volt alkalmas. Az I.A.R. sorozat utolsó változata a 81-C volt, amely a korábbi verziókhoz képest továbbfejlesztett MG 151/20 20mm-es ágyúkat kapott.

40847@2x

Indul a gép! / aviastar.org

iar81_1

I.A.R. 81-C bevetés előtt / aviastar.org

Körülbelül 150 db 81-C példány készült az összesen 350 db I.A.R. 80/81 közül. A háború végére az I.A.R. 81-eseket nem használták a zuhanó bombázó szerepkörben, helyette  az I.A.R. 80-as melett használták vadászrepülőgépként, leginkább Ploesti olajmezők védelmében az 1944-es amerikai bombázások idején. I.A.R. 80-asok a második világháború után és még az 1950-es évek elején is folytatták szolgálatukat a román légierőnél, mielőtt a fejlettebb szovjet gépekkel váltották le.


iar_81c_05_1280h720_1b443ca04308dff22a49a7d4b4188623

A War Thunderben az I.A.R. 81-C lesz az első II. rangú prémium repülőgép olasz fejlesztési ágon. Mint ilyen, a játékosok meglehetősen gyors és ügyes vadászra számíthatnak, ami több mint elegendő tűzerővel rendelkezik, képes viszonylag könnyen kezelni a legtöbb fenyegetést. Az I.A.R. 81-C-n ami feltűnő az a pilótafülke hátsó elhelyezkedése. Bár ez a szokatlan elhelyezkedés azt jelentette, hogy a pilóták nehézségekbe ütköztek az I.A.R. 81-C felszállása és leszállása során, de a buborék alakú pilótafülke lehetővé tette a nagy hátrafelé való látás lehetőségét, amit a War Thunder szimulátor repülés rajongói biztosan értékelni fognak.

iar_81c_07_1280h720_b390d3417cdebfadaeaa1000b1faafd7

Az ideális tömegközéppont megőrzése volt a nehezebb gyártási repülőgépeken annak érdekében, hogy a gép kiválóan irányítható legyen, amelyet számos pilóta dicsért is. A kiváló agilitás mellett az I.A.R. 81-C nem okoz csalódást a sebesség szempontjából sem. A Gnome-Rhône Mistral Major motor 1,025 lóerős változata, az I.A.R. 81-C képes elérni a 485 km / h sebességet 5000 méter tengerszint feletti magasságban. Egyes gépek, például a Spitfire és a Bf-109 korábbi verziói annak ellenére, hogy meghaladják az I.A.R. 81-C teljesítményét, ez a vadászgép továbbra is képes lesz saját magát tartani a harcban és a hiányzó teljesítményt  pótolja a tűzerővel.

iar_81c_06_1280h720_987bd6de11ee509cd3bfd7012adb8161

Az I.A.R. 81-C a tengelyhatalmak légierejét fogja erősíteni, viszont nem a német hanem az olasz fejlesztési ágba fog kerülni a War Thunder 1.79-es frissítésében!

Elsősorban két 20 mm-es ágyúval felfegyverkezve az I.A.R. 81-C egy nagyon tiszteletre méltó tűzerőt kínál egy olyan rangban (II. rang), ahol a legtöbb nemzet vadászgépe még csak géppuskákat használ. A felszerelt ágyúk típusát sem szabad figyelmen kívül hagyni. Az I.A.R. 81-C nem a korai alacsony tűzgyorsaságú és pontatlan gépágyúkat birtokolja, hanem a német MG 151/20 ágyúkkal felfegyverkezve halálos pontossággal és tűzerővel képes lecsapni ellenfeleire. Ezek az ágyúk már hírhedtek a War Thunder pilótáinak körében, akik tudják, milyen pusztítást okozhatnak. Ezenkívül az I.A.R. 81-C egy 225 kg-os bombát is képes hordozni a törzs alatt, hogy páncélozott földi célpontokat, például harckocsikat és erődítményeket támadjon vele. Mindazonáltal a felfüggesztett felszerelés extra légellenállást is eredményez, ezáltal csökkenti a teljesítményét is. Ezt mindenképpen érdemes szem előtt tartani, amikor olyan gépet repülsz, amely egyszerre vadász és bombázó is lehet.

iar_81c_04_1280h720_449d160d15713f0be788f8e5b0d69a3e

Kövesd a híreket nálunk, hogy többet tudj meg a War Thunder következő nagy frissítésével kapcsolatos legújabb fejleményekről!



Összes magyar War Thunder cikk az 1.79-es frissítésről!



A WT Info-n, a War Thunder magyar rajongói oldalán a frissítésekről, járművekről összetett és lehetőség szerint a játék minden szegmensére (pl: WT WiKi) vonatkozó (és sokszor azon túl is) cikkeket megtalálsz!



Forrás: War Thunder
Reklámok

7 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s