Bemutatók

AMX-13 DCA 40: a légvédelmi harckocsi

Kedves játékosok!

Újabb francia harcjármű kerül bemutatásra. Ezúttal az AMX-13 család légvédelmi változata.

Miután az AMX-13-t kifejlesztették, az alváz nagyon sokoldalúnak bizonyult. Számos különböző szerepet bíztak rá, ha bizonyos módosításokat végeztek. Így nem meglepő, hogy a francia mérnökök úgy tekintettek az AMX-13-ra, hogy alapul szolgáljon a háború utáni franciaországi első légvédelmi típus létrejöttéhez.

Áttekintés

A második világháború alatt és után a francia hadsereg nagyrészt az amerikai M16 MGMC féllánctalpasokra támaszkodott, hogy a csapatlégvédelmi jármű alapját biztosítsa. Az 1950-es évek elején a francia mérnökök megvizsgálták egy új mobil légvédelmi (SPAA) jármű gyártásának lehetőségét, az új Panhard EBR páncélozott autó vagy az AMX-13 könnyű tank alapján. Miután mindkét lehetőséget számba vették, úgy döntöttek, hogy az új légvédelmi fegyverrendszert az AMX-13 könnyűharckocsi alvázára helyezik. A választott fegyver egyetlen Bofors 40mm-es légvédelmi gépágyú lett, nyílt tetejű toronyban. A prototípus elkészültét, egy egy éves tesztelési időszak követte. A tesztek azt mutatták, hogy a 40 mm-es ágyú már nem alkalmas a legmodernebb légierőkkel szembeni alkalmazásra a nagysebességű repülőgépekkel szemben.

amxdca40_2

AMX-13 DCA 40

Így az AMX-13 SPAA 40 mm-es gépágyúval felszerelt projektét a tesztelést követően hamarosan törölték. Bár a 40 mm-es ágyúval való verziót gyorsan elhagyták, az AMX-13 SPAA koncepciója nem teljesen merült feledésbe. Ehelyett egy dupla 30 mm-es légvédelmi gépágyúval rendelkező verziót fejlesztettek ki, amelyet sikeresen teszteltek és később sorozatban gyártották, mint az első francia háború utáni légvédelmi harcjárművet.

amx 13 dca 01 prototype

AMX-13 DCA 30


A War Thunderben az AMX-13 DCA 40 a francia földi erők IV. rangú önjáró légi járműve lett. A korábbi SPAA járművekkel ellentétben az AMX-13 DCA 40 a francia mérnököknek az első olyan próbálkozása, amely egy modern SPAA jármű építésére irányult. Az AMX-13 DCA-t megelőző járművek vagy korai félhernyótalpas tervek vagy módosított többtengelyes teherautók voltak, így ez a típus hatalmas lépés volt számukra, mind a terepjáró tulajdonságok változása, mind a sebesség növekedése miatt. A DCA 40 a francia légvédelmi vonal első olyan járműje, amely a legénységnek valamiféle védelmet nyújt a bejövő ellenséges tűz és a repeszek ellen és így hatékonyan kiküszöböli a korai francia légvédelmi járművek egyik legnagyobb gyengeségét. Az AMX-13 DCA 40-nél a játékosoknak már nem kell aggódniuk, hogy könnyű áldozatot jelentenek az ellenséges repülőgépek és egyéb harckocsik számára, mivel az AMX-13 alvázának elegendő páncélja van ahhoz, hogy megakadályozza a kézi lőfegyverek és a repeszek sebzését.  A nyitott tetejű torony azonban még mindig nagyon sérülékeny része a járműnek, amelyet könnyedén célba lehet venni a repülőgépek körözésével és türelmével illetve a tüzérségi tűz is hatékony ilyen esetben.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

A DCA 40-nek azonban könnyebb a komoly fenyegetések elkerülése, mint elődeinek. Az egyik helyről a másikra való gyors mozgás sohasem volt olyan egyszerű, mint az AMX-13 család járműveinek esetén. A jármű kis tömege és a nagy teljesítményű motor együtt lehetővé teszik, hogy gyorsan “átrepüljenek” a csatatéren, miközben az előző generációs légvédelmi járművekkel ez sokkal hosszabb ideig tart. Amellett, hogy a jármű sokkal gyorsabb, a 40 mm-es gépágyú is módosult, hogy megkétszerezzék az előző modell tüzelési sebességét, így akár 240 lőszer / perc is lehet. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy hatékonyabban vegyék fel a küzdelmet az ellenséges repülőgépekkel szemben, de ez a nagyobb teljesítmény az ágyút is hamarabb felhevíti. A rövid sorozatokkal történő tüzelés így az ajánlott a harcjármű esetében. Ez csökkenti a felmelegedés esélyét és könyebb a célzáshelyesbítés is.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Összességében az AMX-13 DCA 40 egy kiváló légvédelmi harcjármű és hatékonyan tudja támogatni a francia páncélos csapatatokat a War Thunder csataterein. A fokozott mobilitás, a védelem és a tűzerő közvetlen előrelépés a korábbi járművekhez képest, így nem csak sokkal könnyebb használni, hanem sokkal szórakoztatóbb is. Mit gondolsz? Van már esélyed arra, hogy kipróbáld az AMX-13 DCA 40-et? Január 23-ától már játszható, feloldották a “teszt” időszakát ennek a járműnek is!

Írd le tapasztalataid a járműről a Hozzászólásokban! Szívesen veszi mindenki!


Forrás: War Thunder
Reklámok

Kategóriák:Bemutatók, Hírek

Tagged as: , , ,

4 replies »

  1. “…bizonyult a jármű teljes élettartama alatt.”Szerintem a típus szolgálati idejére gondolsz,az élettartam az más.
    “A nyitott tetejű kupola azonban még mindig nagyon sérülékeny része a járműnek”-ennek a járműnek nincs kupolája.Gondolom tornyot szerettél volna írni. 🙂
    Bence

    Kedvelés

      • Harcjárműveknél a kupolát nem használjuk a torony szinonímájaként,az jellemzően a toronynak vagy felépítménynek a részegysége,amin keresztül a parancsnok felmérheti a környezetet-lásd pl egy StuG-nak van kupolája,de nincs tornya,míg egy M10-nek van tornya,de nincs kupolája.

        Kedvelés

      • Sőt a kupola lehet egy építmény vagydeilletvehogy épület része is, amelyen keresztül sok mindent lehet látni, ha illetve természetesen lehetséges módon vagynemdeazbiztos üvegből van. Sőt. Rendben legyen toronykupola. 🙂

        Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s