Kedves játékosok!
Újabb francia harcjármű kerül bemutatásra. Ezúttal az AMX 13 család légvédelmi változata.
Miután az AMX 13-t kifejlesztették, az alváz nagyon sokoldalúnak bizonyult. Számos különböző szerepet bíztak rá, ha bizonyos módosításokat végeztek. Így nem meglepő, hogy a francia mérnökök úgy tekintettek az AMX-13-ra, hogy alapul szolgáljon a háború utáni franciaországi első légvédelmi típus létrejöttéhez.
Áttekintés
A második világháború alatt és után a francia hadsereg nagyrészt az amerikai M16 MGMC féllánctalpasokra támaszkodott, hogy a csapatlégvédelmi jármű alapját biztosítsa. Az 1950-es évek elején a francia mérnökök megvizsgálták egy új mobil légvédelmi (SPAA) jármű gyártásának lehetőségét, az új Panhard EBR páncélozott autó vagy az AMX 13 könnyű tank alapján. Miután mindkét lehetőséget számba vették, úgy döntöttek, hogy az új légvédelmi fegyverrendszert az AMX 13 könnyűharckocsi alvázára helyezik. A választott fegyver egyetlen Bofors 40mm-es légvédelmi gépágyú lett, nyílt tetejű toronyban. A prototípus elkészültét, egy egy éves tesztelési időszak követte. A tesztek azt mutatták, hogy a 40 mm-es ágyú már nem alkalmas a legmodernebb légierőkkel szembeni alkalmazásra a nagysebességű repülőgépekkel szemben.

AMX 13 DCA 40
Így az AMX 13 SPAA 40 mm-es gépágyúval felszerelt projektét a tesztelést követően hamarosan törölték. Bár a 40 mm-es ágyúval való verziót gyorsan elhagyták, az AMX 13 SPAA koncepciója nem teljesen merült feledésbe. Ehelyett egy dupla 30 mm-es légvédelmi gépágyúval rendelkező verziót fejlesztettek ki, amelyet sikeresen teszteltek és később sorozatban gyártották, mint az első francia háború utáni légvédelmi harcjárművet.

AMX-13 DCA 30
A War Thunderben az AMX 13 DCA 40 a francia földi erők IV. rangú önjáró légi járműve lett. A korábbi SPAA járművekkel ellentétben az AMX 13 DCA 40 a francia mérnököknek az első olyan próbálkozása, amely egy modern SPAA jármű építésére irányult. Az AMX 13 DCA-t megelőző járművek vagy korai félhernyótalpas tervek vagy módosított többtengelyes teherautók voltak, így ez a típus hatalmas lépés volt számukra, mind a terepjáró tulajdonságok változása, mind a sebesség növekedése miatt. A DCA 40 a francia légvédelmi vonal első olyan járműje, amely a legénységnek valamiféle védelmet nyújt a bejövő ellenséges tűz és a repeszek ellen és így hatékonyan kiküszöböli a korai francia légvédelmi járművek egyik legnagyobb gyengeségét. Az AMX 13 DCA 40-nél a játékosoknak már nem kell aggódniuk, hogy könnyű áldozatot jelentenek az ellenséges repülőgépek és egyéb harckocsik számára, mivel az AMX 13 alvázának elegendő páncélja van ahhoz, hogy megakadályozza a kézi lőfegyverek és a repeszek sebzését. A nyitott tetejű torony azonban még mindig nagyon sérülékeny része a járműnek, amelyet könnyedén célba lehet venni a repülőgépek körözésével és türelmével illetve a tüzérségi tűz is hatékony ilyen esetben.
A DCA 40-nek azonban könnyebb a komoly fenyegetések elkerülése, mint elődeinek. Az egyik helyről a másikra való gyors mozgás sohasem volt olyan egyszerű, mint az AMX 13 család járműveinek esetén. A jármű kis tömege és a nagy teljesítményű motor együtt lehetővé teszik, hogy gyorsan “átrepüljenek” a csatatéren, miközben az előző generációs légvédelmi járművekkel ez sokkal hosszabb ideig tart. Amellett, hogy a jármű sokkal gyorsabb, a 40 mm-es gépágyú is módosult, hogy megkétszerezzék az előző modell tüzelési sebességét, így akár 240 lőszer / perc is lehet. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy hatékonyabban vegyék fel a küzdelmet az ellenséges repülőgépekkel szemben, de ez a nagyobb teljesítmény az ágyút is hamarabb felhevíti. A rövid sorozatokkal történő tüzelés így az ajánlott a harcjármű esetében. Ez csökkenti a felmelegedés esélyét és könyebb a célzáshelyesbítés is.
Összességében az AMX 13 DCA 40 egy kiváló légvédelmi harcjármű és hatékonyan tudja támogatni a francia páncélos csapatatokat a War Thunder csataterein. A fokozott mobilitás, a védelem és a tűzerő közvetlen előrelépés a korábbi járművekhez képest, így nem csak sokkal könnyebb használni, hanem sokkal szórakoztatóbb is. Mit gondolsz? Van már esélyed arra, hogy kipróbáld az AMX 13 DCA 40-et? Január 23-ától már játszható, feloldották a “teszt” időszakát ennek a járműnek is!
Írd le tapasztalataid a járműről a Hozzászólásokban! Szívesen veszi mindenki!
Forrás: War Thunder
“…bizonyult a jármű teljes élettartama alatt.”Szerintem a típus szolgálati idejére gondolsz,az élettartam az más.
“A nyitott tetejű kupola azonban még mindig nagyon sérülékeny része a járműnek”-ennek a járműnek nincs kupolája.Gondolom tornyot szerettél volna írni. 🙂
Bence
KedvelésKedvelés
A szolgálati időben igazad van. A kupola lehet a torony szinonimája. Köszönjük hogy ilyen figyelmes vagy.
KedvelésKedvelés
Harcjárműveknél a kupolát nem használjuk a torony szinonímájaként,az jellemzően a toronynak vagy felépítménynek a részegysége,amin keresztül a parancsnok felmérheti a környezetet-lásd pl egy StuG-nak van kupolája,de nincs tornya,míg egy M10-nek van tornya,de nincs kupolája.
KedvelésKedvelés
Sőt a kupola lehet egy építmény vagydeilletvehogy épület része is, amelyen keresztül sok mindent lehet látni, ha illetve természetesen lehetséges módon vagynemdeazbiztos üvegből van. Sőt. Rendben legyen toronykupola. 🙂
KedvelésKedvelés