Bemutatók

OF-40 — A duci Leopárd

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Az 1.85-tel érkeznek az olasz harckocsik a játékba, egyik legfejlettebb harckocsijuk pedig az OF-40 harckocsi lesz.


Története

Olaszország ipara a háború végén történő megszállás és az azután történő külső irányítás következtében teljesen tönkrement. 

Ezen szétvert ipar alkalmatlan volt saját tervezésű harckocsi fejlesztésére, így külföldiek gyártási engedélyét és terveit vásárolták meg. Az egyik legnagyobb számban épített ilyen harckocsi a Leopard volt.

A ’70-es években a Oto Melara és a FIAT úgy döntöttek készítenek egy modern harckocsit, amely ötvözi a jelenleg szolgálatban lévők előnyeit, de gyártása olcsóbb és karbantartása egyszerűbb lesz. A fejlesztés és a gyártás költségeit pedig az exportból szerették volna fedezni.

A harckocsi elkészült darabjait szemlézte az olasz hadsereg, emellett pedig Spanyolország, Görögország és az Egyesült Arab Emirátusok is megvizsgálták, végül csak a legutóbbi rendelt sorozatgyártást. Az olaszok inkább a Leopard 1 szolgálatban tartása mellett döntöttek, a spanyolok és a görögök pedig nagyobb hatalomtól voltak kénytelenek vásárolni.

OF-40 Palmaria

A harckocsi elkészült darabjait az exportra továbbfejlesztették, hogy egyszerűbb legyen használata. Beépítettek egy stabilizátort és kapott Galileo tűzvezető rendszert, az új típus a II-es jelzést kapta. 18-t fejlesztettek át, majd még 18-at építettek, végül az összes 36-ot eladták az Arab Emirátusoknak.
Később a test páncélzatát tovább fejlesztették, az új 120 mm-es ágyút egy Ariete-hez hasonló toronyba szerelték. A motorból egy erősebb 1000 lóerőset kapott volna. A prototípus végül nem készült el, így a tervezet csak papíron maradt meg IIA néven.
A jármű testének felhasználásával még készült 155 mm-es önjáró tüzérségi üteg és 76 mm-es önjáró légvédelem is Palmaria és Otomatic néven, ezekbe egy gyengébb 750 lóerős MTU MB 837 Ka-500 dízelmotort szereltek.
A IIA változat mellett még készült papíron egy Gepárd változat is, amely ugyan úgy a 35 mm-es Oerlikon olasz változatát használta volna, de ez sem jutott a tervrajz fázison.

OF-40 Otomatic

Harckocsi

Aki számára a Leopard ismerős, annak ez a harckocsi sem lesz újdonság. Nagyon sok modulja csak a nevében tér el egyébként teljesen meggyezik a némettel. Ilyen például a OTO Melara 105 mm-es ágyú, ami a ROFL L7 egy teljes és tökéletes másolata, lövedékei, ballisztikája, átütése és sebzése is teljesen megegyezik a Leo-éval. Teste kialakításában és páncélzatában tapasztalható a legnagyobb eltérés, ez kicsit nagyobb páncélvédelmet biztosít számunkra, viszont a harckocsink nagysága is ezzel nagy mértékben megnövekedett, amely szélességében mutatkozik meg leginkább. Azt hogy bármilyen komolyabb ágyút lepattintunk ezen páncéltól se várjuk, de ismert ellenfél ellen már jobban lehet a páncéllal pattintásra játszani. 

A jobb páncélzat, igaz nagyon kis mértékben, de a tömegnél is meglátszik a Leo-nál 3 tonnával nehezebb 45 tonnát nyom. Ezt a némettel megegyező erejű  olasz MTU MB 838 Ka 500 dízelmotor 830 pacija húzta, maximálisan 60 km-es óránkénti sebességgel.

További eltéréseket a parancsnok laser-es távolságmerője jelent, illetve az, hogy a harckocsit felkészítették mocsaras területekre és sekély, max. 4m mély vízen való átkelésre.


Szolgálat

Az Egyesült Arab Emirátusokban a mai napig szolgálatban van, igaz már nem MBT csak tűztámogató szerepkörben. Az olaszokkal több ízben is összeakasztották a bajuszt főleg a harckocsi mobilitásbeli aspektusaira volt panaszuk. A váltó és hajtórendszer nem sivatagra volt kifejlesztve így a homokos talajon a harckocsi kezelésének kitanulása nehéz feladat volt. Emellett a motor erejét is kifogásolták az arabok. Az olaszok három megoldást tudtak javasolni, az első kettő a meglévő lecserélése volt egy 1000 vagy 1200 lóerősre, a harmadik szerint a beszerelt 830 lóerős motorok leadott teljesítményét húzták volna fel 950-re. Végül az arabok egyiket sem fogadták el, így a meglévő 830 lóerővel gazdálkodnak ma is az OF-40-ek.


Táblázat


Játékban

Az OF-40 két játékba kerülő modelljét úgy is tudnám jellemezni, mint a Leopard 1 és Leopard 1A1A1 harckocsik olasz testvéreit, még egymástól is ugyan úgy lőszerben és stabilizátorban tér el a két OF, mint a két Leo 1.

Ugyan aki már ismeri a német MBT-t az könnyebben fog megbarátkozni az OF-fel is, ez nem jelenti hogy a két harckocsi teljesen megegyezne. A szélesebb test komolyabb és fenyegetőbb kiállást fog neki kölcsönözni a csatákban, de sűrű erdőkben vagy a szűk városi utcákon való közlekedést is nehezebbé teszi. És ugye ott van a régi törvény: “minél nagyobb, annál könyebb eltalálni”.

Persze előnyünk is származik, páncélzatunk kialakítása jobban lehetővé teszi a lövedékek pattintását, azonban ez a vékony páncélvastagság miatt komoly feladatot fog jelenteni számunkra. Legnagyobb haszna a fedezék mögül csak a páncéltest egy csücskének nagy szögben való kidugása és a tapasztalatlan ellenfél arra való ellövetésének lehetőségében van, azt persze figyelembe kell vennünk, hogy tierV környékén már a tapasztalatlan ellenfelek száma talán nem annyira magas.

Aki szerette a Leopárdot reméljük az OF-40-et is szeretni fogja, aki pedig nem szerette a németet, talán majd olasz testvérében nagyobb örömét fogja lelni.


Összes magyar cikk az 1.85-ös frissítésről!


Forrás: War Thunder
Reklámok

3 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s