Kedves játékosok!
Az AMX-40 az 1980-as évek során – az AMX-30-ról szerzett tapasztalatok alapján -kifejlesztett francia export harckocsi prototípusa. Annak ellenére, hogy a projekt nem lett sikeres, azaz nem sikerült megfelelő vevőt találni, az AMX-40-et a War Thunder harckocsi rajongók megtalálják a közelgő 1.79-es “Project X” -es frissítésben!
Röviden: Az új francia “csúcsgép” folytatja az AMX-30 sorozat hagyományait. Egy gyors harckocsi, 120 mm-es ágyúval, 20 mm-es légvédelmi gépágyúval és egy kiváló stabilizátorral is rendelkezik (na végre!).
Áttekintés
Az AMX-40 fejlesztése az 1980-as évek elején a francia GIAT vállalat magánvállalkozásaként kezdődött, azzal a céllal, hogy egy új export járművet hozzon létre a közel keleti országok katonai felszerelése iránti megnövekedett keresletre számítva. A GIAT mérnökei úgy döntöttek, hogy az új járművet az AMX-32-ről koppintják le, amely maga is a sikeres AMX-30 harckocsi továbbfejlesztett export változata volt. Az elődökkel összehasonlítva azonban az AMX-40-n nagymértékben javították a tűzerőt, a mobilitást és a védelmet. A második világháború után az AMX-40 kétszintű stabilizátort kapott a 120 mm-es simacsövű ágyúhoz. Annak ellenére, hogy a harcjármű tornyát és az ágyút nagyrészt az AMX-32-ből vették át, az új komponensek miatti tömeg növekedés azt eredményezte, hogy a jármű burkolatát át kellett alakítani. Az első prototípus munkája 1983-ban befejeződött, és a járművet ugyanabban az évben bemutatták az Eurosatory kiállításon.

AMX-40 az Eurosatory kiállításon / wikipedia
Az 1984-es tesztelést követően két további prototípust készítettek, amelyek számos javítást tartalmaztak az elsőhöz képest. A francia védelmi minisztérium mostanra megkezdte az ígéretes projekt támogatását és a GIAT hamarosan mindhárom prototípust átadta átfogó katonai tesztelésre. Végső, negyedik prototípus is elkészült 1985-ben. Minden egyes prototípus egyedülálló volt, számos külső és belső különbséget tartalmazott, amely általában a hajtómű opciókra vonatkozott. Az 1980-as évek végén a jármű fejlesztése stagnált, mivel az aktív fejlesztést nagyrészt egy aktív marketingkampány váltotta fel, annak érdekében, hogy potenciális vásárlót találjon az új járműre. Annak ellenére, hogy Franciaország a legjobban arra törekedett, hogy a járművet piacra dobja, a vevőt nem lehetett megtalálni.

AMX-40 a gyakorlótéren / pinterest.com
Spanyolország volt az egyetlen ország, amely érdeklődést mutatott az AMX-40 potenciális vásárlására, de a végén semmi sem lett belőle. A belföldi érdeklődés is elhalványult és végül 1990-ben lezárták a projektet. Végül az AMX-40 négy felépített prototípusa csak átmeneti tervnek tekinthető, áthidalva a szakadékot a régi második generációs francia MBT-k, mint például az AMX-30 és a közelgő modern tervek között, mint például a Leclerc.

Az AMX-40 mutatós harckocsi
A fejlesztők úgy döntöttek, hogy az AMX-40 negyedik és végső prototípusát teszik a War Thunder-be, mint a francia földi erők VI. rangú képviselője. Első pillantásra a jármű némi hasonlóságot mutat az AMX-30 ismerős megjelenésével. Ez aligha meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy az AMX-40 lényegében csak egy továbbfejlesztett távoli unokatestvére az AMX-30-nak. Ennek szem előtt tartásával a harckocsizók, akiknek már volt lehetősége vezetni az AMX-30-at, jól tudhatják, hogy mit várhatnak el az AMX-40-től – Jó mobilitás és tűzerő? Így igaz! Ez valójában sokkal jobb, mint az! Ha azt hitted, hogy az AMX-30 700 lóerős motorja kellő mozgékonyságot biztosít, még nem láttad ezt! Az 1,300 lóerős V12X dízelmotor képes az AMX-40-et akár 70 km / órás sebességgel is repíteni az utakon, miközben továbbra is átlagban mintegy 40 km / h-ás (!) tolatási sebességet biztosít. Azonban jó mobilitás nagyon jó, egészen addig a pontig, amíg a tankot el nem találják.
A páncélvédelemmel kapcsolatos ismert leírások azt mutatják, hogy 76 mm-es lövedékeket és az RPG-7 lövéseket elülső részen elviseli. Nem rendelkeznek a páncélzattal kapcsolatos összes információval, ezért a játékban számos fénykép és a Saumur-minta mérése alapján rekonstruálták. A játékban a torony és lövegpajzs, kétszintű páncélzatból áll, valamint az alváz elülső oldalán kombinált és elkülönített páncélt helyeztek el. Nehéz ilyen védelmet megbízhatónak nevezni – csak egy kis kaliberű ágyú (76-90 mm) vagy legfeljebb 300 mm-es átütésű HEAT lövedék ellen nyújt elegendő védelmet. Ennek ellenére továbbra is teljes védelmet kínál a gépágyúk, repeszgránátok és bombák ellen, és nagyobb ellenálló képességgel képes ellenállni a többi lövedékből származó találatoknak.

Az AMX-40 kompakt, gyors gép, gyenge páncélzattal, de jó tűzerővel.
A kiváló mobilitás kéz a kézben van, az ugyanolyan kiváló tűzerővel. Pontosan ezt képviseli az AMX-40. Egy francia ágyúval van felszerelve, ahol a repertoár magában foglalja a HEAT és APFSDS lőszereket, amelyek elégségesek ahhoz, hogy bármely harckocsit legyőzzenek a csatatéren. Egy 20 mm-es gépágyúval is el van látva, amely rendkívül hatékony fegyvernek bizonyult, mivel könnyen behatolhatnak az enyhén páncélozott járművek oldalán. Mindezek mellett az AMX-40 végre megkapta az AMX-30-nál már várva várt ágyústabilizátort. Ennek köszönhetően a parancsnokok teljes mértékben kihasználhatják a mobilitás és a tűzerő kombináció előnyeit. Nem kell többé aggódniuk, ha felderítenek valamit és nem tudják elég gyorsan, mozgásból megsemmisíteni, most már menni fog!

AMX-40 több járműre is hajaz, nem csak az AMX-30-ra
Kövesd a híreket nálunk, hogy többet tudj meg a War Thunder következő nagy frissítésével kapcsolatos legújabb fejleményekről!
Összes magyar War Thunder cikk az 1.79-es frissítésről!
A WT Info-n, a War Thunder magyar rajongói oldalán a frissítésekről, járművekről összetett és lehetőség szerint a játék minden szegmensére (pl: WT WiKi) vonatkozó (és sokszor azon túl is) cikkeket megtalálsz!
Forrás: War Thunder
Kategóriák:Hírek
2 replies »