
Kedves játékosok!
Elemzésre kerül a japánok válasza a Thunderboltra és a Superfortressre! Következik a Ki-87 nagy magasságú elfogó vadászrepülőgép! A Ki-87 egy IV. rangú prémium repülőgép a Japán fejlesztési ágon BR 6.0-ás besorolással. Ez a gép az 1.63 “Sivatagi Vadászok” frissítéssel került a War Thunder egére!
Áttekintés
Röviddel a Pearl Harbor elleni támadás után világosság vált, hogy japánnak szüksége lesz olyan gépekre, amelyek képesek megállítani az amerikai bombázókat. A hadsereg tehát megbízást adott egy olyan gép létrehozására mely képes elérni és megsemmisíteni az ellenséges gépeket mielőtt azok elérik a japán légteret. A kitűzött célt sikerült is elérni részben két kétmotoros vadászrepülőgép létrehozásával. A Mitsubishi Ki-83 és a Kawasaki Ki-102 minden War Thunder játékos számára ismert. A versenyben azonban részt vett Kuniro Aoki és a Nakajima Aircraft Company is egy egyhajtóműves, turbófeltöltéses, túlnyomásos kabinos géppel. Ez volt a Nakajima Ki-87.

Több, mint két évbe telt mire sikerült a Ki-87 prototípusát elkészíteni. A tervezők és fejlesztőmérnökök számos problémával találkoztak, az egyik legnagyobb volt a szuper turbófeltöltő használata. A gép első repülésére 1945 áprilisában került sor. A vadászgépnél elvárás volt a 700 km/h sebesség miközben felszerelték egy elég komoly fegyverzettel: 2 darab 20 mm-es gépágyú és 2 darab 30 mm-es gépágyú hordozására tették alkalmassá. Így pilóta képes lett volna elfogni és megsemmisíteni az ellenséges repülőgépet nagy magasságban. Kifejezetten a B-29 Superfortress ellen tervezték, mielőtt azonban a típus teljes hatékonyságát kipróbálhatták volna véget ért a II. világháború.

Fegyverzet
- 2 x 30 mm Ho-155 gépágyú, szárnyba építve (300 lőszer)
- 2 x 20 mm Ho-5 gépágyú, szárnyba építve (300 lőszer)
A fegyverzet nagyon erős (japán gépekhez képest meg főleg). A két darab 30 mm-es és a két darab 20 mm-es gépágyú együtt és külön-külön is nagyon erős. Ha valamit belősz vele az darabokra esik. A fegyverzet viszont -mivel szárnyba épített- nincs közel a repülőgép tengelyéhez emiatt a célzás nagyobb (400m+) távolságra nagyon pontatlan tud lenni, a fegyver összetartás ezért fontos és érdemes beállítani 200-300 méterre. A tűzgyorsaság kellően nagy. A lőszer mennyiség elegendő több gép lelövésére is, marad még a leszállásra RB és SB csatában. A gépágyúkon kívül még 50 kg-os és 250 kg-os bomba fegyverzettel rendelkezik.

Motor, mozgékonyság
Motor
Nakajima Ha-219 Ru 18 hengeres soros
- Hűtése: levegő
- Max erő: 1949 LE (alap), 2410 LE (fejlesztve)
- Súlya: 1150 kg
Adatok
- Max
sebesség: 739 km/h
- magasságon: 10,000 m
- Max magasság: 13,800 m
A hajtóműve minden energiát biztosít a manőverek végrehajtásához. Alap (stock) verzió is nagyon erős és kiválóan emelkedik a gép, azonban teljesen kifejlesztve éri el igazi turbófeltöltéses “extraerősüberbrutál” létét, mivel mind a sebesség, mind az emelkedő képesség drasztikusan nő. Minden csata módban egyenrangú ellenfele a szintjén lévő és megjelenő ellenfeleknek. Az A6M Zeroval ellentétben a Ki típusú vadászok sosem tartoztak az agilis, jól forduló gépek közé, ez sem. A bombázók ellen viszont nagyon hatékony tud lenni a kiváló emelkedő képesség és a 4 db gépágyú miatt. A motor nehezen melegszik túl, nyugodtan tolhatjuk végig max üzemmódon az emelkedés közben (RB, SB) pihentetni sem kell. 30 fokos emelkedési szögnél (az elég nagy) előbb lelassul 200-220-ra (nem esik le, nyugi), aztán a magasság növekedésével szépen kezd újra erőre kapni és gyorsulni. A jeteken kívül nem nagyon “emelkedi” le semmi.

Előnyök és hátrányok:
előnyök
- erős fegyverzet (4 db gépágyú) és elegendő lőszermennyiség
- jó gyorsulás
- jó emelkedőképesség
- megfelelő tűzgyorsaságú gépágyúk
- jól alkalmazható bombázók és vadászok ellen is (rácsapáskor)
- a hajtómű nem- vagy nehezen melegszik
hátrányok
- nagy böszme, nehezen manőverező gép
- elején a nehéz mozgás miatt meglepetést tud okozni a játékos számára (ez szar gép…ugye…de nem az)
- sokszor megy jetek ellen
- kevés a kiegészítő fegyverzet (50 kg-os és 250 kg-os bombák csak)

Alkalmazás
Aki megszokta az agilis, jól forduló japán gépeket az nagyon meg fog lepődni a Ki-87 “manőverező” képességén, így minden játékos aki egy Ki-87 pilótafülkéjében ül elsődlegesen a gyors támadásokkal kell, hogy operáljon ahol a magasság-sebesség előnye megmarad. A 20- és 30 mm-es gépágyúkkal az ilyen támadás után minden repülőgép darabokra kell, hogy szakadjon. Külsőleg a P-47-re hasonlít azonban sokkal brutállabb gép nála. Mivel a nagy darab amerikai gépek ellen tervezték (P-47 és B-29) ezért úgy is kell használni ahogy kitalálták. Forduló harcban az eldobott fejszére hajaz inkább, de pont ezért nem is könnyű eltalálni. Süllyedésben és emelkedésben is nagyon jó, azok a manőverek jól mennek vele. Akik így próbálnak menekülni, simán “lekövethetők” a géppel. A bombázók esélytelenek ekkora tűzerővel szemben, illetve head-on támadást sem élik túl ha ezzel a géppel vagy. A boom-and-zoom taktikában az egyik legjobb gép. Emelkedj 6000 m fölé, keress magadnak célpontot és csapj le rá. Minden rácsapás után a mozgási energiát és a -mellékesen- nem gyenge motorodat kihasználva újra helyzeti előnyhöz tudsz jutni.

Tank RB-ben is nagyon hasznos ha beviszed, mert az ellenséges repülőgépeken kívül a járművekre is nagy veszélyt jelent az erős gépágyúk miatt!
Mivel prém gép, szerintem megéri megvenni és jól használva szépen segíti a japán ágad fejlesztését!
Javítást, véleményt, tapasztalatot kérem a hozzászólásokba közöljétek és beépítem az Elemzésbe.
Kategóriák:Elemzések