Post Scriptum

Post Scriptum első benyomások és kedv csináló

Sziasztok! Szeretném veletek megosztani az eddigi élményeimet amit a Post Scriptum meccseim során szereztem és remélhetőleg pár embernek meghozom a kedvét, hogy belevesse magát ebbe az egyedülálló élménybe. Kellemes olvasást 🙂

Grafika

Először is kezdenék a grafikával. Egy játéknál nagyon fontos a realisztikus/szép grafika. A Post Scriptum 100%-ban megállja a helyét grafika terén. Nagyon szép textúrázást használ a játék, ezért még közelről nézve egy autót, vagy harckocsit is viszonylag szép kidolgozásban látjuk. A robbanás effektek valami fenomenálisak. Hihetetlen gyönyörűen kivan dolgozva az ahogy a lőszerrekesz felrobban, vagy egy 500 kg-os bomba becsapódik. Ami külön figyelmet érdemel még az a füst effektek. Teljesen máshogy néz ki, ahogy a brit, vagy a német füstgránát szétterül, ezzel biztonságos átkelést nyújtva egyik fedezékből a másikba. Nyilván sokan vagytok kíváncsiak, hogy hogy fut a játék. Hát nekem 35-40 FPS körül megáll, de nincs maximum grafikán(nekem egy I5-4570 Procim, 16GB ramom és egy AMD Radeon R9 200 Series-em van[tudom, lassan kőkorszaki cucc de nem tud érdekelni mivel nem nagyon foglalkoztat engem az ilyesmi, hogy mennyire bika egy gép]) . Medium grafikán tökéletesen fut a játék és a látvány világ is kielégítő (viszont, ha nektek nem menne jól, vagy nem tetszik a játék akkor 2 óra játékidő el nem érése, vagy 2 héten belül még vissza tudjátok kérni a pénzeteket) .

41244054_321657818396674_6208043255460790272_o

Hangok

A másik nagyon fontos eleme egy játéknak, a hangok. Hangok terén sem lehet panaszunk. Nagyon realisztikus hangokat használtak a játékhoz amik nagy %-ban hasonlítanak a valós jármű/fegyver hangjához. Minden fegyvernek/járműnek egyedi hangja van. Egy harckocsi hangját már akkor halljuk ha még csak 50-100 méterre van tőlünk. A zuhanó Stuka szirénája rendesen hátborzongató. Brit katonaként átlehet érzeni a terrort, hogy hova fog becsapódni a bomba és, hogy most te halsz meg, vagy a bajtársad 20 méterre tőled. A fegyverek hangja is nagyon kidolgozott. Nagyon könnyen megtudod különböztetni egy brit géppisztoly és egy német géppisztoly hangját még akkor is ha 15-20 m-re van tőled.

Játékmenet

És a legeslegfontosabb eleme minden játéknak. A játékmenet. Jelenleg Post Scriptumban kevés játéktípus van. Lényegében Attack-Deffense. Játszatsz az egyik nemzettel és meg kell védened egy zónát, hogy az ellenfél ne foglalja el, ha elfoglalta akkor visszavonulás és ismét védekezés. Ez sok embernek hamar unalmas lehet, DE! A pálya hatalmas, van bőven hely taktikázni és harcolni. Nagyon nagy hangsúly van a csapatjátékon és a folytonos kommunikáción. A szakaszokat a szakasz parancsnokok vezetik akik folyton kapcsolatban állnak más szakasz parancsnokokkal. A legfőbb ember a század parancsok. Ő adja a feladatokat, hogy melyik szakasznak, honnan illetve, melyik oldalt kell támadnia. Ő hívhat tüzérségi<füst, vagy nagy robbanóerejű> és légi<bombázás, vagy terület tűz> támogatást. Egy szakaszon belül te magad tudod kiválasztani, hogy milyen szerepkört szeretnél betölteni. Lehetsz géppuskás MG-42 vagy Brennel, szanitéc, utász, mesterlövész, tankelhárítós, szakasz parancsok(ha te csináltad a szakaszt, vagy valaki átadta a rangot neked), könnyű aknavetős, rádiós vagy sima puskás katona. A rádióson külön hangsúly van, mivel neki folyton a szakasz parancsnok mellett kell, hogy maradjon mivel ilyenkor (ha a parancsok kiválasztja azt az opciót) “mobile spawnpoint”-ként működik, szóval a szakasztársak rátudnak “spawnolni” a parancsnok helyzetére és nem kell a “spawn truck”-tól rohanni az akcióba.

heelsum-single-03

Járművek

A Post Scriptumban rengeteg jármű áll rendelkezésünkre egészen jeepektől, a páncélozott csapatszállítókon át a nehéz harckocsikig. Találkozhatunk ikonikus járművekkel is, mint például: Tiger, Firefly, Pz IV, Bren carrier, M3 halftrack, Opel Blitz és még sorolhatnám a listát. A járművek belseje szépen kivan dolgozva. A harckocsiknak jelenleg még nincs, de dolgoznak rajta a fejlesztők. A harckocsik több játékost igényelnek, mivel nem tudsz egyszerre vezetni és lőni. Csapatszállító járművek terén is elvagyunk látva rendesen, hisz a német oldalon ott van nekünk az Opel Blitz, az Sd.Kfz. 251, a Briteknél a Bren carrier, az M3 halftrack és még miegymás. Repülők terén ott van nekünk német oldalon a Stuka és a Bf 109, Briteknél pedig a Mosquito és a Spitfire. Ezeket csak a parancsok tudja behívni (mint az ahogy feljebb írtam).

ss_348c0a6f4beb6c5a53f1f764ca1c65eed53ddc5f.1920x1080

Kézi, telepített és páncéloselhárító fegyverek

Kezdeném a kézi fegyverekkel. Kézi fegyverek terén bőven van miből válogatni. Németeknél ott van nekünk a  legendás MG-42 és MG-34, a Luger, a Kar 98K, a Panzerfaust / Panzerschreck az MP40 és még nagyon sok más. Az MG-42 vagy MG-34-et akár a csapattársad vállára is rárakhatod és onnan adhatsz támogatást a baráti csapatoknak (nagy buli amúgy 🙂 ). Brit oldalon ott van a Sten, Bren, lee enfield, Piat és még sorolhatnám. Telepített fegyverekből is lehet válogatni, mivel német oldalon ott van az MG-42 és az MG-34, mint telepített géppuska, de találkozhatunk telepített mozsárral is. Briteknél pedig megtaláljuk a Vickers HMG-t és a Bren MK III HMG-t és ugyanúgy itt is van telepített mozsár. A mozsarak 2 féle lőszer lőnek: Füst és nagy robbanó erejű  lőszert. Páncéloselhárító ágyúk között a német oldalon a Pak 38-as és a Flak 36-os ütegekkel találkozunk. Brit oldalon pedig a QF-6 fontos páncéloselhárító ágyúval találkozunk.

0343c21f-a9a7-4ce8-9238-4e4e76033723

Szakasz típusok

A Post Scriptumban 3 féle szakasz típus létezik: Gyalogság, Logisztika és Páncélos. Mint a valóságban, itt is minden szakasznak megvan a maga szerepe. A gyalogság szerepe a legnagyobb, az ő feladatuk támadni, vagy tartani egy adott pontot. Ők képezik a legfőbb szerepet a játékban. A logisztika szerepe nagyon egyszerű, az ő feladatuk utánpótlást szállítani a frontra, előretolt bázisok létrehozása (és oda egyéb építmények létrehozása, mint például: jármű javító állomás, mozsár állás), vagy pedig aknák telepítése kulcsfontosságú utakra. A páncélos osztagnak 2 feladat van. Támogatni a gyalogságot, illetve elpusztítani minden ellenséges járművet és erődítményt. Harckocsival sosem szabad közel lenni ellenséges egységekhez, mert bármikor kaphatod oldalba a Piatot, vagy Panzerschrecket.

36249866_265595547336235_1554864674678243328_o

Közösség és eventek

Post Scriptumnak nagyon nagy rajongói tábora van a világ minden részéről. A fejlesztők folytonos kapcsolatban állnak a felhasználókkal mivel a Discord szerverükön (https://discord.gg/XyJdqun) folyton ellehet őket érni és nagyon segítőkészek. Mint sok játékban, itt is vannak klánok/közösségek. Ez alól mi kis országunk sem kivétel. Itt is vannak klánok akiknél folytonos tagfelvétel van (a közeljövőben jönnek a klán bemutatók). A játékban vannak eventek is. Remek eventeket szerveznek minden hétvégén a közösség  tagjai amik sokszor elég szórakoztatók. És ilyenkor éri meg klánban lenni, mivel összeültök 7-8 emberrel és 1 szakaszban csapatjátok ami nagy élmény.

Egy kis betekintés egy komolyabb eventre:

Reklámok

Kategóriák:Post Scriptum

Tagged as: , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s