Hírek

Me 163 – frissítve az 1.81-ben

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Az 1.81-es frissítés több új járművet is tartalmaz, de ez nem jelenti azt, hogy a Gaijin teljesen megfeledkezett a már játékban bent lévőkről. Ahogy már az előzetesben is tudattuk veletek, az Me 163 frissítve lesz, és kap egy új változatot is.

me_163b_0_02_1280h720_f2913100277462f1ab2b68016dffbcc2-min

Története

Az Me 163 “Komet” elég terjedelmes, és izgalmas történelemmel rendelkezik. A későbbiekben a teljes történelmét is hosszasabban kifejtjük, most jöjjön egy rövidebb összefoglaló.

Rakétameghajtású elfogóvadászra az igény és pályázat már 1938-ban indult, erre 1939-ben többen is jelentkeztek, de az új technológia fejlesztése és implementálása, illetve a folyamatos német belföldre mért támadások miatt, csak 1941-re készült el sorozatgyártásra alkalmas darab. (Me 163 A V4)

Bundesarchiv_Bild_146-1972-058-62,_Raketenjäger_Me_163_A-V4-min

A repülő világcsúcsok hegyét döntötte meg. Attól, hogy az akkori hadászati bombázók magasságát alig másfél perc alatt elérte, illetve azon magasságon teljesített több, mint 1000 km-es óránkénti sebességével, minden próbán részt vevő ‘vizsgabiztosnak’ le esett az álla. A gép persze kitűnő ‘energiaharcos’ tulajdonságai mellett egyéb előnyei is voltak, amik pedig részint, ugyancsak forradalmi szárnykialakításának köszönhető. Fordulási köre alig volt nagyobb, mint az akkori (európai) csúcstartó BF 109 és Spitfire vadászoknak. Mindamellett légellenállása pedig megszégyenítette a legtöbb vitorlázó gépet, meghajtás nélkül a sebességét képes volt tartani már 2-5 fokos süllyedési szögben is. (magasságtól és légsűrűség függ)

image

Az élet viszont nem fenékig tejfel. Az levegőben tanúsított fantasztikus teljesítményével kontrasztban földközelben igencsak bajban volt. Az üzemanyagkészlete kezdeti időkben csak 6-8 perc teljes meghajtáson való repülésre volt elegendő, így a hatótávolsága a bombázók magasságában (6-8000 m) nem volt több 60 km-nél, emellett a kezdeti (prototípus) darabokban a ‘motor teljesítményét’ nagyon nehéz volt felfele “kapcsolni”, ha ehhez hozzávesszük a nulla légellenállást és azt, hogy a compact méret, könnyű súly és előbb említett kis légellenállás miatt sem hagyományos futóművet, sem légféket nem tudtak beleépíteni, eléggé megnehezítette a pilóta dolgát leszálláskor, aki csak teljesen sima talajra tehette le a gépet, ha nem akart abban kárt okozni.

image

A viszonylag kis felhasználhatóság miatt, a repülőt korlátozott számban gyártották, a további fejlesztéseket 1943-ban indították el, hogy a korábbi hibákat kijavítsák rajta, ez lett a B széria.
A futóműnek a kialakítását megtartották, de azon fejlesztettek, hogy könnyebb legyen vele leszállni. (Az előzőre is inkább a tapasztalatlan pilóták panaszkodtak, de ő nekik is sikerült szinte mindig nagyobb sérülés nélkül letenniük a gépet.) A legtöbb változás a szárnytesten és a motoron esett. Az előző légellenállását még jobban lecsökkentették, míg képzett felhajtóerejét sikerült tovább növelniük, míg utóbbinál érték el talán a legnagyobb sikereke: a tolóerőt úgy sikerült növelniük, hogy az üzemanyag felhasználás nem nőtt, sőt csökkent. A Komet így már 9-12 percet tudott a levegőben tölteni teljes tolóerő mellett, amivel akár az 1100 km/h-t is át tudta lépni.

További fejlesztések a troposzférából való kilépést, a még nagyobb sebességet, és a repülési idő meghosszabbítását célozták meg, a próbajárművek el is készültek, de a folyamatos bombázások, és az előretörő szövetséges hadsereg miatt, a fejlesztések nem tudtak továbbhaladni.

 

Me 163 (játékbeli adatok)

Méretek (H-SZ-M) 5.7 m x 9.3 m x 2.5 m
Tömeg Üresen: 1,900 kg
Max. terhelhetőség: 4,300 kg
Legénység 1 (pilóta)
Motor 1 × Walter HWK 109-509A-2
14.71 kN (3,307 lbf)
Végsebesség 954 km/h
Optimális magasság 12,000 m
Emelkedés 37 m/s (Valóságban ez 81 volt btw)
Opt. Emelkedési sebesség ~720 km/h
Fordulási idő 21 s
Hatótáv 60-100 km
Fegyverzet B-0:
4 x 20 mm MG 151/20 (100rpg)
B-1:
2 x 30 mm MK 108 (60rpg)
Repülési idő (maximális tolóerővel) 8-14 perc
Legyártott B-0: ~30 db
B-1: >400 db

A játékban eddig a Me 163 B-1 (egy WT-re lebutított) változata volt, most mellé a B-0 jön. Ez a sorozatgyártás előtti darab, () csak minimális aspektusokban és fegyverzetében tér el testvérétől, ugyanis  2 db MK 108 30 mm-es helyett, 4 db 20 mm-es MG 151/20 gépágyúval van ellátva. (Bármely forrást néztem az 2 db MG 151-et említett, de lelkük rajta – a szerk.)
A német fában az első oszlopban a B-1-el mappában foglal majd helyet, így ha valakinek nem jönnek annyira be a rakétameghajtású elfogóvadászok, ezt át is ugorhatja, viszont akinek tetszik az most már arcade-be 2 (back-up-pal 4) Me 163-ast tud majd bevinni.


Összes 1.81 frissítéssel kapcsolatos cikk!


Forrás: War Thunder
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s