Cikkek

Hogyan válasszunk Századot?

Kedves játékosok!

A legnagyobb bizonyítani akarást a csapat hozza ki az emberből. Ezen bizonyítási vágy aztán olyan magaslatokra vagy éppen szakadékokba viheti az embert, ami miatt ésszel kell megválasztani a csapatot, és ésszel kell a tagjának is lenni.
A személyes tényezők mellé lopódzik be apránként a klánok közötti viszony is. Ez behálózza: elősegíti, vagy néha elmérgesíti a helyzetet az elmúlt évekre visszatekintve.
Éppen ezért nem könnyű egy klán (a Század szleng változata a WT-ben – a szerk.) tagja lenni, ha komolyan is venné az ember. Megint nem könnyű a legelső lépés sem, amivel elindulhatsz a rögös úton: a klánválasztás…

Mi az a Század – Klán a WT-ben?

A klán a legtágabb értelemben egy csapatot jelent, akik keresik és élvezik egymás társaságát itt, a War Thunderben. Sokféle céllal alakulhat meg, ezt mindjárt le is írom. Kétféle választás állhat előtted: alapítasz egyet, vagy belépsz egybe.

 Miért jó klánban lenni?

Elérkeztünk az egyik megosztó kérdéshez. Sokan a fejlődést helyezik az első helyre, amiben teljesen igazuk van. A sok klántársad ott lesz, és tanácsokat tudnak neked adni. Golden wagereket könnyebben meg lehet csinálni, aminek a lényege, ha valaki nem tudná, hogy bizonyos számú meccset ha megnyersz, arany sast kapsz utána. Itt ha sok jó játékost össze tudsz gyűjteni egy squadba (osztagba – a szerk.), akkor könnyebben lehet győzni.

Azonban ez csak akkor igaz, ha jó és aktív klánba lépsz be. Ha inaktív tagok közé csöppensz, akkor nem lesz sok játszótársad, és elmegy a kedved a klántól. Ebben próbál ez az írás segíteni, hogy mit kéne és hogyan csinálni, hogy a lehető legjobb csapatba kerülj.

A kérdés pedig azért megosztó, mert sokan mondják azt, hogy nem érdemes csak ezért klánban lenni. Ezt a barátnak bejelölt játékosokkal ugyanúgy meg lehet szervezni és ugyanúgy ki lehet kérni a tanácsaikat, annyi különbséggel, hogy nem lesz ugyanaz a klánlogó a nevetek előtt.

Hol találom a játékon belül?

A mostani játékban bal felül találhatod meg a fogaskerekes ikont lenyitva a Századok/ Squadrons menüpontnál tudod megnyitni a klánablakot. Itt aztán kedvedre válogathatsz, rákereshetsz klánokra, vagy éppen alapíthatsz. Mutatom mi köztük a különbség:

sqsor

Alapítás

Ha alapítanál egy klánt, akkor először mindenképp határozd el, hogy miért csinálnád azt a századot. A célok minden embernél mások, de főbb csoportokba, és ezen csoportok keverékeibe lehet besorolni a klánokat (lentebb).

Tudakozódj alaposan, hogy van-e már ilyen beállítottságú klán, magyar vagy akár külföldi. Ha beszélsz egy idegen nyelvet, és egy külföldi klánra vagy kíváncsi, akkor meg lehet kérdezni a működéséről annak kommunikatív tagjait is, nyelvgyakorlásként pedig be lehet lépni ezekbe. Nem rossz lehetőség, ha engem kérdeztek. Ha nincs ilyen klán, akkor két lehetőség van: valóban alapítasz egy századot, vagy egy meglévőt választasz és ott próbálod egy kis játékoscsoporttal véghez vinni az ötletedet (senki se gondoljon itt semmi negatív/ bomlasztó ötletre, hanem pl. szimulátor elkezdésébe belekezdeni az addigi árkádos tagokkal).

Ha végképp nincsen más mód, akkor 2500 sasért csinálhatsz egy 128 férőhelyes klánt, vagy pedig 1.000.000 oroszlánért egy ennél jóval kisebb, 10 férőhelyes kis csapatot. Ezt azután sasokért tudod felbővíteni a neked megfelelő férőhelyre.

sqgold

sqsl

Jól gondold meg, mert aztán lehet vakarni a … füled tövét, mikor egy már eleve halálra ítélt klánt hozol létre, amibe nem nagyon szállingóznak a tagok. Akkor már inkább lépj be egy klánba, amit, ha nem jött be, ott is hagyhatod.

Belépés egy klánba

Ha ezt az utat választod, akkor is érdemes mérlegelni és gondolkozni: utána kell kérdezni, ha vannak régebbi játékos ismerőseid, hogy melyik klánokat ajánlja, avagy melyik klán mire specializálódott, főleg játékmódokban, de egyeseknél döntő lehet már az is, hogy ts-t vagy discordot használ az adott klán.
Ha nincs ilyen ismerősöd, akkor a klán tagjait is megkérdezheted, avagy a hangár bal felső sarkában rákereshetsz magára a squadronra, és elolvashatod a bemutatkozó szövegüket. A belépési feltételeiket mindenképpen olvasd el, mert ha nem felelsz meg, akkor a legtöbb esetben nem vesznek fel. Ha kell, járj utána és írj rá közvetlenül a vezérre és beszélj vele a felvételidről, lehet úgy a legkönnyebb.

A klánok lényege

A létrejött klánok nagy része nem éri meg az egy éves kort. Hogy miért? Mert elhamarkodottan hozták létre. Nem lépett be senki, nem úgy ment ahogy gondolták a vezetők, vagy éppen összerúgták a port másik klánokkal.

Ahogy egy klán tagja leszel, akár közlegény vagy, akár vezető, ha komolyan részt akarsz venni a fejlődésben, akkor oda kell figyelni rá, hogy mit teszel a klánlogóval a neved előtt. Leírhatnám most az összes szabályt, de nem teszem, mert általában mindenki tudja az alapvető dolgokat, csak sokszor nem veszik figyelembe. Ennek ellenére néhányat megemlítek, hátha nem talál süket fülekre a mondanivalóm.

Egy fontos dolognak tartom a viselkedést. No nem csak a klánon belül, hanem legfőképpen a külvilág felé. Ha egy klán tagja vagy, akkor érdemes kétszer is meggondolni, hogy milyen szidalmakat írsz be a chatbe. Lehet az külföldi, vagy éppen magyar, ha elkezded a szájkaratét, akkor nincs visszaút. Csak ilyenkor sokan nem gondolnak bele, hogy a klánlogót könnyebb megjegyezni, mint a felhasználónevet, így nem az embert fogják megjegyezni és lenézni, hanem a klánt. Ez éppúgy igaz magára a játékra, mint ahogy a közösségi oldalakra.
Sokan nem veszik észre magukat, és a klánjukra fittyet hányva okoskodnak és alacsonyítják le a többi klántársukat közvetetten vagy közvetlenül a többi ember előtt.

Másik dolog a magyar klánok közötti viszony ápolása. Ez nem csak a klánvezetőkön múlik, hanem a tagokon is. Nagyon rossz helyzetben a közösség még mindig, de most már legalább javulás felé indult el a helyzet. Sajnos a mostani klánvezetőségek nem igazán találják meg a közös nevezőt, illetve, ha megtalálják 2-4 kláncsoportok alakulnak ki, a többihez pedig egyáltalán nem nyitnak. Sokszor probléma a klánvezetők közti személyes ellentét, amik csak gyűlnek az évek folyamán, azt eredményezve, hogy a tagjaik közötti viszony is elmérgesedik.

A klánok csoportosítása

A klán arra is jó, hogy egy zászló alá gyűjtsd azokat a barátaidat, akikkel együtt játszotok, és így egy közös klánnév alatt tudjátok ezt folytatni, ami aztán minden játékban látszódik a felhasználónevetek előtt. Sajnos sok magyar klán ilyen céllal alakult meg, ahol az a lényeg, hogy a haverok vigyék a nevet, mint egy egyenruhát. Idővel ezek a baráti csapatok inaktivizálódnak, és lassan leépül az egész dolog. A netalántán aktívan bent ragadók, (akik magukat lojálisnak nevezik), kb. 5%-át teszik ki a klánnak, és ücsörögnek egy halott klánnév alatt. Legtöbbször más klánok játékosaival együtt játszanak és ennek hála lehet (nagyon nehezen) kirobbantani őket ebből a mocsárból, és újra a magyar játékosbázis szerves részévé „tenni őket”.

A másik oka a klánalapításnak a sokakban tomboló főnöki vénának köszönhető. Itt kiélhetik minden ilyen vágyukat. Bebújnak a parancsolgatás álcája mögé, és utána nem törődnek azzal, hogy milyen jómadarakat vesznek fel a klánjukba, a lényeg az, hogy legyenek néhányan. Tipikus fekete öves szájkaratésok, saját statra mellveregetők, vagy a senkinek nem ártó magányos farkasok állnak be ilyen klánokba. Miután az ilyen klán kellőképpen beégette magát a magyar facebook/ egyéb csoportokban, a klánvezető sunnyogva lelép, ahogy a klántagok is. Nem egyszer jellemző rájuk, hogy nevet-, no meg persze alap, hogy játékbeli profilképet változtatnak, annyira sok van már egyesek számláján. Így talán el tudnak tűnni egy időre, hogy aztán megint belevessék magukat egy ilyen klánfőnök levesébe, de jobb esetben szocializálódnak egy normális klánnál.

Néhány klánnál a közös játék a lényeg, csak játszotok, elvagytok, dumáltok, nevetgéltek, de semmi egyéb. Az aktív és az inaktív tagok száma ezekben a klánokban változó, javaslom nézd meg, hogy milyenek az aktivitási pontjai a klántagoknak, ha ilyenre szánnád el magad. Játék és semmi más. Legtöbben tényleg ezért alapítanak klánt, az ilyen játékosokat összefogják, elegyengetik az útjukat, és fel tudják mutatni a tagokat. Esetleg golden wagerre könnyebben össze lehet szedni a klántagokat, és könnyebben megy 4 emberrel a dolog.

Szerintem a legmagasztosabb dolga a klánoknak a versenyeztetés. Egy klánvezér és a tisztjei fejben is ott vannak, motiválják is a társaságot, (ha tudják), nem mellesleg jobban tisztában vannak a folyton játszatott játékosaik képességeivel. Ilyenek például a squadron battle-k. Ehhez a típushoz kell a legtöbb türelem és a legjobb tagok (ne vegye senki se a szívére ha nem ilyen klánnál van). Egy név alatt el lehet szórakozni, a csordaszellem összetartja a csapatot, talán a lojalitás is, de a tagok megmérettetéséhez semmi sem fogható, egy szadista szavait használva. A megmérettetésből saját gondolataimat továbbfűzve viszont rögtön következik egy eredmény letétele arra a bizonyos Asztalra.

Magyar klánok

Mint égen a csillag, annyi van. Tényleg érdemes vigyázni, hogy mennyire aktív klánba lépsz be, mert ha rossz az élmény, akkor akár a játéktól is elmehet a kedved (egy időre). Kláncsoportosítást konkrét példákkal sajnos ide nem lehet kirakni, mert abból csak sértődés lesz, azt pedig nem akarom.

Az előbb leírtakhoz csatolva sok a baráti klán. Ha ilyenbe óhajtasz belépni, akkor laza és könnyed játékokra számíthatsz. A legvégső esetben, ha arra adják a fejüket a tagok, akkor néha egy-egy versenyt is megejtetek.

Az egyik legnagyobb buktatót hordozó szájkaratés klánokba nem ajánlom a belépést. A legrosszabb esetben te is olyanná válsz mint ott egyesek, a legjobb esetben (nem lépsz be ilyenbe) pedig kilépsz és egy jobb klán után nézel. Nagyon nehéz az első pillanatokban elkülöníteni az ilyen klánokat, mert ha jelentkeztél, és megfelelsz a követelményeknek, akkor sokan a csillagokat is lehoznák neked, ami a belépés után egyre távolabb kerül tőled. Utána meg csak szívás a klánozás.

A versenyklánok (most nincs sok a magyarok között, de pontos számot nem írnék) ígérik a legtöbb eredményt, de a legtöbb befektetést kérik. Nem kell rögtön rosszra gondolni, mivel sokszor félreértelmezik a jelentkezők az aktivitást. Tény, hogy itt szeretik a legkevésbé az inaktív tagokat, mert itt kell a legtöbb aktív. De a jelentkezésnél mindenképp szögezd le az első mondataid között, hogy mennyit tudnál lenni. Általában a heti 5-7 óra elég szokott lenni átlagban, ez leszámolva naponta 0,5-1 órát jelent maximum, talán ez az alsó határ.

Hogyan válassz és hogyan jelentkezz?

Türelemmel. Először is te magad kell eldöntsed, hogy mik a terveid a jövőre nézve. Mennyire engedi majd a magánéleted, hogy játssz, magyarán mennyire leszel aktív.
Másik dolog, hogy melyik játékmódot játszanád? Képes vagy mások kedvéért átmenni egy másik játékmódba? Tudsz-e váltani a reál és a szimulátor között például, mert ha nem, akkor ne a sokszínű klánoknál kopogtass, hanem a berögzött klánokhoz, akik csak egy játékmódban fejlődnek és játszanak.
Mennyire veted meg a versenyzést? Klán háborúznál-e? Ha igen, akkor ezeket a klánokat részesítsd előnyben. Ha a sima tournamentek kedvelője vagy, akkor is érdemes körbekérdezni jelentkezésnél, hogy ők mennyire mennek ilyenekre. Itt sem mindegy, hogy milyen versenyeket szeretsz: árkád, reál vagy éppen szimulátor. Ezek szerint válassz.

Nem futnak sehová, játssz velük néhányat. Nézd meg hogyan beszélnek egymással, hogyan játszanak együtt és Te mennyire tudod felvenni a klántagok (játék)stílusát. Haverkodj össze velük, keresd őket, legyél már az elejétől fogva egy értékes fél-klántag, hogy mikor eljön az idő, és végleg elhatároztad magadat, akkor ne habozzon a klánvezér sem.

Érdemes megnézni az előbb leírt aktivitást is. Egy nagy klánban már néha kialakulhat a klikkesedés. Különböző csoportokba tömörülnek az emberek, mert nem szeretik ezt vagy azt a nemzetet, nem repülőznek/ tankoznak. Figyeld meg, mennyire érintkeznek egymással ezek a csoportok. Ha rossznak látod a klánban ezt a pontot, akkor veheted úgy is, hogy te is be leszel skatulyázva az egyik csoportba, és onnan neked se lesz átjárás pl. a reál repülősökhöz. Nem azért mert megtiltják, hanem azért, mert ha a barátaid nem nagyon járogatnak át, akkor idővel te sem veszed majd a fáradtságot, és nem fogod keresni a másik csoportok társaságát. Márpedig egy ilyen megosztott klán nem érdemli meg a klán titulust. A megosztott klán rossz klán.

Ugyanígy ide tartozik annak a megfigyelése, hogy milyen megosztó személyiségek vannak a klánban. Vannak-e egyáltalán, és ha vannak akkor hányan. Nem mellesleg keresd meg az okot, hogy az ilyen ember(ek) miért vannak még a klánban.

A tagság után és az összetartás után megnézheted a tiszteket is. A klán legnagyobb részét a tagok teszik ki, de a tagok pedig a vezetés tükörképei.
Milyen gyakran lépnek ki tagok, milyen tagok lépnek ki, és miért lépnek ki. Milyen a vezetőség viszonya a tagokhoz és fordítva. Milyen maga a vezetés? Jól játszanak és csak ezért vannak a klán élén/ ők a legnagyobb hangúak/ normálisan vezetnek egy közösséget.

Miután megnézted a saját indítékaidat és megfigyelted a klánodat, a klánok ablakánál a kívánt klánodnál add be a jelentkezésed (az ablak alján lehet rákattintani erre a gombra). A klán tisztjei kapják meg az értesítést a jelentkezésedről, de ha még nem döntöttek a sorsodról, ami nem biztos, hogy rögtön megtörtént, akkor egy keveset várakozni kell (órák vagy napok).


Forrás: OldFoxx / HUA
Reklámok

Kategóriák:Cikkek

Tagged as: , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s