Hírek

RMI-8 X/V (XV-01)

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Felmerült a lehetősége, hogy üdvözölhessük a játék első valóban magyar gépét az RMI-8 elfogóvadászt.

Ehhez nem kell mást tennetek csak szavaznotok az alábbi linken, és ha szeretnétek ott meg is írhatjátok véleményeteket a járműről.

Szavazni itt!

marton14

A repülő és minden hivatalos irat elpusztult egy bombázásban, így csak a Winkler László, által összegyűjtött és “miltaccfd” illetve “DarthGergely” War Thunder játékosok által kikeresett félhivatalos információkat tudunk.

Története:

A Weiss Manfréd Acél- és Fémművek gyár több Holland Fokker típusú gépet is gyártott. A Fokker D.23’s tervrajza valamikor a Holland Kapituláció idején került. Rengeteg mérnök és egyéb szakember jött a Fokker-től a magyar iparba és az itthon gyártott D.23 és egyéb holland repülőgépek összerakásáért is ök feleltek..

A D.23 elavultnak számított a második világháborúra, így a magyarok, Marton Vilmos és Dezső, (Innen kapta a nevét.) ötvözték a konstrukciót az itt összerakott BF 109 G darabjaival és megoldásaival, és meg is született az RMI-8.

1943-ra az RMI-8 végleges tervei elkészültek és elkezdődhetett az első prototípus összerakása.

1944-ben egy szövetséges bombázás elpusztította az RKM telepet(Repülő Kísérleti Műhely – Ferihegy), elveszett az (ismeretlen számú) megépült RMI-8, az összes hivatalos tervrajz, ábra, vázlat, repülési és egyéb naplók és számtalan egyéb RMI modellek.

RMI-8

Kialakítás:

Módosított Bf 109 G törzs, és átalakított  szárny kicsit hátrább mozgatva, fejlesztett és megerősített Fokker D.23 farokrész, és a Fokker D.23 első futóműve az (109 G) olajhűtő helyére mozgatva, ami emiatt kicsit előrébb kapott helyet.

136098865_r_D23-Marton1.jpg.afe4a1d343c8

Itt láthatja’tok a különbséget az RMI-8 és a Fokker D.23 között

RMI-8:

Méretek (H-SZ-M) 10.2 m x 11.8 m x 3.5 m
Tömeg Üresen: 2,850 kg
Max.: 3,800 kg
Legénység 1 (pilóta)
Motor 2 x Daimler-Benz DB 605AM: 1455 hp
Végsebesség Vízszintesen: 800 km/h
Zuhanva: 860 km/h (törési seb.)
Optimális magasság 11,500 m
Emelkedés 18.5 m/s
Opt. Emelkedési sebesség ~250 km/h
Fordulási idő 21.1 s
Hatótáv 400 km (1000 km külső tárolókkal)
Fegyverzet Orrban:
2 x 8 mm Gebauer (500 lőszer) [1500 rpm]
+
1 x 30 mm Mk 108 (65 lőszer) (motorban)
vagy
1 x 20 mm MG 151 (200 lőszer)
Szárnytőben:
2 x 20 mm Mk 151/20 (135 lőszer)
vagy
2 x 30 mm Mk 108 (65 lőszer)
Páncélzat 60 mm páncélüveg a pilótafülkénél
10 mm acél a pilóta feje körül
4-8 mm acél a pilóta ülésénél
4 mm az üzemanyagtartály körül*

*Ez eredetileg hátulról 21 mm volt, de mivel az üzemanyagtartályt hátulról a hátsó motor is védte, ezért így kiváltott kívánatos súlycsökkentést is elérve 4 mm-re csökkentették azt a részt is.

A pilóta mögött volt egy 400 literes üzemanyagtartály (csak úgy, mint a Bf-eknél), ez 40 perc repülésre volt elegendő.

makett

Repülö Müszaki Intézet (Aviation Technological Institute) próbarepülőjének Zákány Zoltán naplójából :
‘Könnyen irányítható, minden kis utasításra érzékeny, nagyon agilis (még a Bf-eket is lefordulja), nem húz semelyik irányba sem érezhetően, a hátsó motor hajlamos túlmelegedni, a futóművek és a féklapok viszonylag nagy sebességet bírnak (340 és 560 km/h); 740 km/h felett a csűrőlapok és a magassági kormány kitéríthetősége beszűkül, és a farokrész 10 G felett instabillá válik. Zuhanás vagy tüzelés közben nem rázkódik.’
Örökölt problémák a Fokker farokrész miatt: magas (srégen felfelé ívelő) kanyarodáskor kis mértékű korrigálásra van szükség az oldalkormánnyal , kicsit orrnehéz: nehéz felhúzni alacsony sebességnél (220 km/h alatt)

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Forrás:
Winkler László – Adatok és a “Winkler Archiv” felirattal ellátott képek.
Az archívum megtalálható a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeumban.
A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete – Bonhardt, Sárhidai, Winkler;  ISBN: 9633271827, 9789633271827.
A repülőgép és a repülés – Varga László
Winkler László:
1938-ban ismerkedett meg a repülőmodellezéssel, a háború alatt is ezzel foglalkozott. Az 1950-es évek végén kezdte gyűjteni a magyar repüléstörténet hiányos időszakából származó dokumentumokat, az ő feljegyzései a legmegbízhatóbbak tudomásunk szerint e téren.
A modellezésben nagy segítséget nyújthat az ő javaslatai szerint készített repülőmodell, amely a Balaton-modellnél megvásárolható.

 War Thunder Fórum
Reklámok

1 reply »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s