Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Játékosok!
Mivel elérte a Gaijin orosz követők/feliratkozók számában a 200,000-t, ezért eme különleges alkalomkor nem más, mint a Gaijin kreatív igazgatója, és producere Kirill Yudintsev fog válaszolni, az ő általa kiválasztott oroszok által feltett kérdésekre. Lássuk egy ‘nagykutya’ miket emel ki a játékkal kapcsolatban:
Általános
Kedves játékkészítők, legyetek szívesek hozzáadni egy pályaszűrő opciót. Nagyon unalmas mindig ugyanazon pár pályán játszani, főleg, hogy a régebbi jó pályákat évente párszor kapjuk csak.
Sajnos ez nem olyan egyszerű, mivel a pályalista és azok súlyozása is Rank függő. Minden Rank (BR alap) más pályalistát és súlyozást tartalmaz, ez olyan esetet eredményez, hogy van olyan pálya, amivel kis szinten nem is találkozol, nagy szinten viszont 10 mérkőzésből 5 azon a pályán zajlik.
Talán a te problémádra az lenne a megoldás, ha minden csatára váltogatnál mivel mész be, egyszer kis szintű tank, utána nagy szintű repülő, majd nagy szintű tank, kis szintű repülő, aztán esetleg hajó, ha már tudsz belépni tengeri ütközetbe…
Egy pályaszűrő opciót betenni a játékba elég nehéz feladat lenne, és a legnagyobb probléma, hogy nagyon megnövelné a csatába dobási várakozási időt, főleg, ha mindenki csak pár egymáséitól különböző pályán hajlandó csak játszani. (Vagy minden match csak a pár legjobb 3-4 pályán zajlana, ami lehet jobb lenne, mint a mostani helyzet, de az is hamar unalmassá tudna válni – a szerk.)
Tankos csatákban meg lehet semmisíteni hidakat bombákkal?
Már vannak a játékban hidak amiket meg lehet semmisíteni bombákkal, de túlsúlyban vannak a meg nem semmisíthető hidak. A legelején még minden híd lerombolható volt, de ez túl sok harcászati bonyolultságot kölcsönözne a csatáknak, főleg olyan helyeken, ahol csak pár hely van a hidakon kívül, ahol át lehet kelni az adott vízfolyamon, ezen helyeken a hidak lebombázása útszűkületet, és feltorlódást eredményezne az átkelési pontokon, amit a taktikusabb csapat ki tudna használni. A nem lerombolható hidak, ezért külsőleg is eltérnek lerombolható társaiktól. Ez így is fog maradni, talán egyszer a távoli jövőben kipróbálunk más megközelítést, de ne számítsatok rá.
Első kérdés: Mikor fogjátok javítani a hibát a kerítésekkel kapcsolatban? Mostani állapotában, szürreálisan lelassítják a járműveket, vagy ami rosszabb, visszaépülnek a tank előtt, vagy alatt. A második esetben a játék elkezdi helyben dobálni a tankot, ami ott is ragadhat, ha nem kap külső segítséget. (Valaki nem tolja kicsit meg.)
Második: Mikor fogjátok végre kicsit szebbé tenni a környezetet az épületek lerombolódási fizikáját?
Régebben (egy patch okán) előjött egy probléma, ami minden kerítést lerombolhatatlanná tett, ezt globálisan javítottuk, de minden kerítés egyesével továbbra is tartalmazza a hibát, és nem tudtuk minden átnézni, hogy a hibás rész még benne van-e vagy nincs. Ha találkozol ilyen kerítéssel csinálj egy hiba jelentést (bug report) a hibás kerítéselem pontos helyével, és majd ránézünk..
A játék látványvilága minden nagyobb frissítéssel folyamatosan kicsit javul. Az utóbbi hat hónapban különösen sokat dolgoztunk ezen tekintetben: fejlődtek a visszatükröződések, és a fények. A rombolódási fizikát nagyon nehéz fejleszteni. Tervezünk új rombolódást, ami miatt a kis és nagy épületeket máshogy fognak szétesni, de ez nem a közeli jövőben kerül bevezetésre. Nekünk folyamatosan figyelembe kell vennünk a mi gépeink képességeit, az gyengébb gépen játszó játékosok gépeinek teljesítményét, és a servergépek kapacitásait is. Általánosságban, a rombolódás javulni fog, de nem kifejezetten észlelhetően. Jelenleg a játékban az épületek rombolódása, mind előre renderelt, tehát ha valami rombolódik, bárhogy is történne, mindig ugyan az az animáció kerül lejátszásra, az effect bevezetésekor az AMD videokártyák valós időben renderelték az épületek összeomlását, de ez még a közepes kártyákon is 10 FPS-sel való csökkenést eredményezett összeomló nagyobb épületenként. (pl Köln pályán, ha egy házcsoportra hívtak arty-t, az legalább -60-80 FPS, úgy hogy egy (itthon) közepesnek számító (ruszkiknál az már high-end) 270X is “maximum” grafikán csak 100 FPS körül viszi a játékot – a szerk.)
Üdvözletem. Youtube-ot nézve rengeteg (vicces) hibaösszeállítást találok a játékról. Mikor fogjátok ezeket javítani? (1, 2, 3, 4(earrape), 5, – ha tudtok még jókat nyugodtan küldjétek)
Folyamatosan javítjuk a hibákat, de azokról csak akkor szerzünk tudomást, ha bekülditek hibajelentésben, vagy mi magunk észrevesszük. A játék folyamatosan fejlődik, változik, új járművek kerülnek be, a grafika egy jobb lesz, új fegyverek, páncélok, fizika, kölcsönhatások és irányítás kerül bevezetésre. Ez mind új hibákat szül, illetve az eddigieket is előtérbe/felszínre hozza – ez a folyamatos, véget nem érő harc amit mi folytatunk. Ezért ha hibás a játék azt ne úgy értelmezzétek, mint valami rossz dolgot, hanem örüljetek, hogy megint csináltunk valamit, ami szerencsétlenségünkre elromolhat. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban kijavítsuk a hibákat. (‘Méghogyha’ ez néha fél évbe is telik: pl Vickers MBT géppuskahangja – a szerk.)
Jó napot! Csak azt szeretném kérdezni, hogy mi lesz a következő nagy frissítés tárgya? Repülők, tankok, esetleg új nemzetek? Tervezitek, hogy végre a folyami csónakok, és kis hajók után végre valami nagyobb ikonikus csatahajót is bemutattok? Nagyvonalakban: mik a nagyobb terveitek a jövőre nézve?
Jelenleg a helicopterek bevezetésén dolgozunk. Illetve tovább gondolkozunk, és kísérletezünk, hogy hogyan tudnánk, a játék motorja miatti, technikai nehézségek ellenére is bevezetni a Tier VI-os repülőket. Mindenképpen érkeznek új tankok is, esetleg egy új nemzet is, de a pontos idejét nem tudom megmondani, még dolgozunk rajta.
Repülőgépes csatahajók? Repülőgép hordozókat semmiképpen nem akarunk bevezetni! (Nem is az volt a kérdés, dummy) Nincsen unalmasabb a világon, mint repülőgép hordozót vezetni, a játékban is csak, mint tengeri reptér került be. A csatahajók bekerülése is valószínűtlen, mivel talán majdnem ugyan olyan megaunalmas velük játszani, mint a hordozókkal, de a kiegyenlített játékmenetet még nehezebb lenne megoldani, mivel egy csatahajó is megsemmisülhet egyetlen találattól. Ha be is vezetünk csatahajókat, azok nem kifejleszthető hajók lesznek. Gondolkoztunk már rajtuk, de ne nagyon várjátok bevezetésüket. Tehát: nem tervezünk sem csatahajókat, sem hordozókat bevezetni a játékba. (1. Ki kérdezett itt hordozókról? 2. Nem tudom én játszottam számos hajós játékkal (kedvencem a naval frontline) és mindegyikben a csatahajók elég élvezetesek és szerves részét képezik a csatáknak)
Mikor lesznek a hajók és helicopterek mindenki számára elérhetőek?
Be fogjuk vezetni a helicoptereket a játékba, és akkor lesz nyílt a hajós próba, amikor a zárt próba véget ér ;).
A mostani grafika változtatással, és a post FX funkciók kikapcsolásával (leszűkítésével) nagyon sok korom sötét csatába kerül az ember.. érdekes lenne, ha a repülőkön és tankokon található fényszórókat is használni lehetne
Fényszórók, rengeteg tankon vannak a játékban, de sokakon található ezek mellet éjjellátó, vagy infravörös célkereső berendezés is, amik sokkal érdekesebbé tennék a játékot, viszont megnövelnék a gépigényét is. Mi egy online játékot csinálunk széles közösségnek. Változtak már a gépigények a múltban és nem minden játékos tudta ezeket követni, ami miatt rövidebb-hosszabb időre elszakadt a War Thunder-rel való játék lehetőségétől. A játékosok nem akarnak olyan új funkciókat vagy kibővült játékmenetet, amivel nőne a gépigény. Ez igazságtalan lenne a játékosokkal szemben. Sajnálatosan, ez sok minden fejlesztéstől visszatart minket, ilyen például a fejlesztett esti csaták. Komolyan gondolkoztunk már nagyon sokat, rajta mivel ez egy nagyon jó új lehetőség lenne, ami fejlesztené, és jobbá tenné a játékmenetet, de az előbb leírt dolgok miatt sajnos nem megvalósítható.
Meg les oldva, hogy egyszerre több ugyanolyan elemet tehessünk fel a piacra egyenlő áron? (Tehát ha valamit eladsz, ne egyenként kelljen feltenni a piacra, hanem mondjuk felteszel 10 db orosz zászlót egyszerre darabja 0.28 áron.)
Nagyon jó ötlet, megvitatjuk. Már eddig is gondolkoztunk rajta ;).
Tengerészet
Tervezitek fejleszteni, kicsit jobbá valóságosabbá tenni a sebzésmodelt? Gondolok itt süllyedésre, lőszerrekesz robbanásra, stb, de főleg a jelenség átdolgozására, hogy az elfogyott legénység miatt történik a halálok 90%-a. A valóságban már a legénység elfogyása előtt jóval a hajó elsüllyedt, kettétört, vagy felrobbant. Olyan a valóságban nem is létezik, hogy a hajó a vízen lebeg, de mindenki meghalt rajta.
A hajók a játékban elsüllyedhetnek és fel is robbanhatnak, mint a halál oka. A legénység, ‘utolsó szálig'(főig) való kipusztítása is csak egy módszer, a sok közül, amivel ártalmatlanítani lehet egy ellenséges hajót vagy csónakot. Legtöbb esetben, amikor a hajó elpusztul, az elfogyott legénység miatt, az azt jelenti, hogy a hajó túl sok sebződést szenvedett el. Tehát ez nem mindig azt jelenti, hogy a legénységi tagok valóban (0-ra) elfogytak – ez csak azt jelenti, hogy a legénység az adott hajóra beállított minimum érték alá csökkent. (nahát ez az utolsó mondat: köszönjük Emese – a szerk. )
Fognak változtatni azon, hogy egy célpont kijelölhető, hogy nincs rá tiszta rálátásunk (RB)? Jelenleg, kicsit csalásnak hat, hogy ezzel fel lehet deríteni magunknak, az összes viszonylag közel található hajót és csónakot. (A tengeri RB csatában ‘célpont kijelölés’ gombbal (MMB vagy amire neked állítva van) ki lehet jelölni az ellenséges hajót, marker nem jelenik meg felette, csak a négy kis görbe vonal a jármű körül, mint AB mode-oknál és RB repcsinél. Ezt kétféleképpen is ki lehet használni: 1. A középső egérgombot(vagy amire neked van állítva) nyomkodva végignézel a horizonton. 2. Ha kijelölsz egy ellenfelet, de az belemegy füstbe, vagy sziget mögé, a pontos pozícióját akkor is tudod. – a szerk.)
Csak akkor, hogyha a célpont kirajzolt maradt. Nem tervezünk ezen a rendszeren változtatni, mert ez csak annyit jelöl, hogy a hajó látótávolságon belül van, illetve, hogy lehetséges, hogy tudtok lőni egymásra. Azon viszont, lehet hogy változtatunk, hogy csak közvetlen rálátás esetén tudd az ellenfelet kijelölni. (Szigeten, füstön keresztül ne, félsiker – a szerk.)
Terveztek lerombolt textúrát behozni olyan hajórészekre mint: híd, torony, tornyok, ágyúk, géppuskák, hajótest, fedélzet, stb; esetleg harctéren javíthatatlan sebződést, amit csak egy bizonyos szintre lehet feljavítani, nem vissza ‘jobb mint új’ állapotig?
Nincsenek ilyen terveink.
Bevezetnétek olyan funkciót, ami megengedi a játékosnak, hogy ő maga testre szabhassa a FEGYVEREK CSOPORTOSÏTÁSÁT? Magyarul, hogy te választhasd ki, hogy a 3 variáns mindegyike, melyik fegyverek kézi irányítását jelentse (későbbi példára tekintve: 1. A 20 és 37 mm-es is; 2. csak a 37-es; 3. csak a 20-as), ne csak a játék a fegyverek űrmérete alapján 3 részre besorolt fegyverek egy töredékrészét tudd használni egyszerre. Jelenleg vannak olyan hajók, amiknél például egy 20 mm és egy 37 mm fegyver van, de ezekkel a játékos nem lőhet egyszerre, hanem ha mind a kettővel sebezni akar, akkor folyamatosan váltogatnia kell a fő és a légvédelmi fegyverzet között (ez 2 gomb lenyomását igényli), vagy másik példa, mikor egy nagyobb hajóval külön kell tüzelni a 100 mm feletti, és külön a 100 mm-es ágyúval, holott ezek a játékban, mind ballisztikában, mind sebzésben, de még átütésben is majdnem megegyeznek. Ez sok élményt elvesz, és ha a kérést nem tudjátok teljesíteni, lehetne egy opció, hogy “minden fegyverrel lőjétek”. (A géppuskák és gépágyúk lőszerbefűzésének testreszabhatóságát, már kb. 1.21 óra kérik a játékosok.)
Nem zárjuk ki a lehetőséget, de nincsen a terveink között. Ezt a rendszert nagyon bonyolult lenne létrehozni, ami rengeteg munkát és próbát igényelne.
Ki fogjátok szedni a stabilizátort a hajók azon fegyvereiből, amelyekben nem volt? Egyetlen csónak, a fedélzeti légvédelmi géppuskája sem rendelkezett stabilizátorral. Az legkisebb amit említeni tudnék a 3.7 cm SKC/30, de még annak a stabilizátora sem tudta kiegyenlíteni a hajó hánykódását. A játékban ezzel ellentétben viszont Browning olyan stabil, mintha valamilyen ‘superstabilizátora’ lenne.
A kis géppuskákat a légvédelmi fegyvert kezelő tapasztalt személy tudta viszonylag irányban tartani hullámzás esetén is. Persze nagyobb hullámok vagy kanyarodás esetén erre senki sem volt képes.
Lesz valaha hajós SB?
Nincsen tervben. Az RB már most is elég “hardcore”, így az SB ‘fanok’ is találhatnak maguknak közel álló játékmenetet.
(Aha, markerek; kijelölhető ellenfél, amivel a szigeten füstön keresztül is pontosan tudom hol van; a középső egérgomb nyomogatása mellett, fel tudom deríteni az összes számomra kirajzolt ellenfelet; a célzást a gép végzi (elég gyakran rosszul 😡); soroljam még? Ez minden csak nem “hardcore”, vagy Simulator szerű! – a szerk.)
Jelenleg a németektől már a játékban található a Type 143 Albatros, ami rendelkezik hajóelhárító rakétákkal, és gondolom hamarosan a többi nemzet is kap hasonlót. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan lehet a rakétát irányítani, miközben a hajót is vezetjük? Mi a módja ezen rakéták elhárításának?
Nem kell még ilyenek miatt aggódni. Az Albatros nem használhatja a rakétáit, le van korlátozva a pár fedélzeti ágyújára. Az irányított rakétákat hajóra megoldani, nagyon bonyolult és összetett feladat, amit nehéz megoldani, és jelenleg nem az a prioritás. Egyszer mindenképpen bevezetjük, de az az idő még messze van, és még azt is ki kéne találnunk, hogy hogyan lehessen majd ellene védekezni.
Jelenleg a hajók vízen való lebegésének mechanikája, csak az időjárástól függ, és nem veszi figyelembe az egyéb tárgyak által gerjesztett hullámokat. Dolgozni fogtok ezen?
A víz felszíne, és annak hullámzása pontosan kiszámítható az időjárásból, mi is ezen pontos számításokat alkalmazzuk, amikor a hullámokat gerjesztjük az időjárás függvényében.
Ahhoz, hogy minden egyes hullám és hatás, pontosan valóságosan hasson a hajóra, a hajó testének minden egyes pontján kellene vizsgálni a kölcsönhatásokat. Ezek nem csak a erőtől, a sebességtől és az iránytó, de a víz mélységétől is függenek. Minden hajónak külön van testformája és tömege, ami megkülönbözteti a viselkedését hullámzásban. Még a vízkiszorítás is, a játékban a hajó tömegéből van számolva, valós bonyolult egyenletek helyett. Ez egyébként lehetővé teszi számunkra, hogy ellenőrizzük, mennyire pontos a hajó testének modellje a valós másához képest.
Terveztek olyan csatákat, amelyekben a két csapat különböző feladattal rendelkezik (akár olyat amiben NPC hajók is vannak)? Például az egyik csapatnak védenie kell egy szigetet, vagy egy hajókaravánt, a másik csapatnak pedig ezeket kell támadnia, illetve a támadó NPC-ket védenie.
Mindig is ellene voltunk az ilyen “nem szimmetrikus” feladatokkal rendelkező csatáknak. (Tankban a karavánvédés nagyon élvezetes volt anno szerintem – a szerk) Az ilyen csaták inkább event fülön lesznek. Persze szívesen meghallgatunk minden visszajelzést és ötletet, amivel a játékosok a folyamatos ismétlődés miatt, hamar unalmassá váló hajós csatákat javítanák. Mi is azon dolgozunk, hogy a csatákat színesebbé, izgalmasabbá tegyük, de ez nem egyszerű feladat.
Milyen hajókat és csónakokat várhatunk év végeig?
Nem fogjuk most minden tudásunkat közölni. Figyeljétek a frissítések beharangozóit, hogy többet tudjatok majd meg. Annyit azonban elárulok, hogy jönni fog még egy nemzet.
Tervezitek, hogy bevezetitek a hajók felborulásának lehetőségét? Vagy most inkább más dolgok fejlesztése van előtérben? Jelenleg rengeteg olyan eset van amikor a hajónak fel kéne borulnia, de inkább csak srégen az oldalán lebeg tovább a felborulás helyett, és ha a hajót megjavítják, akkor pedig vissza is tud állni még onnan vízszintesbe.
A felborulás ritka esetekben már most is lehetséges. Ez akkor történik, meg ha a hajó oldalra borulási szöge elér egy bizonyos (titkos) értéket.
Jelenleg a távcső használata nem elérhető hajóknál, csupán a ‘lövésznézet’. Pedig a horizont végigböngészésénél nagyon hasznos lenne, mert így vagy TPS nézetben kell ezt végeznünk, vagy le vagyunk korlátozva a tornyok fordulási sebességére. (Aki tankozik, tudja milyen hasznos a távcső, és milyen nagy hátrányt jelentene, ha nem használhatnánk) Be fogjátok valaha vezetni a távcső használatát a hajókhoz is?
Mint külön opciót: valószínűtlen. Az már inkább lehetséges, hogy ‘lezárjuk’ a tornyokat, amik így nem fognak mozogni még nézelődünk.
War Thunder
Kategóriák:Q&A