Kedves játékos társak!
Szeretném bemutatni a Tier III-IV-es német közepes tankot a rettegett Panther-t. Amely egy kifejleszthető harckocsi a Német közepes tank ágon.
Áttekintés
A Pz.Kpfw V volt a 2.vh legmodernebb közepes harckocsija amit Németország fejlesztett ki és használta egészen a háború végéig. Katonai jelölése Sd.Kfz. 171.
A Pz.Kpfw. V a Szovjetunióbeli nagy német páncélos veszteségeket volt hivatott csökkenteni, ugyanis a szovjetek korszerű T-34-es harckocsijai megtizedelték az 1941-ben a keleti fronton szolgálatot teljesítő német harckocsikat(Pz III és Pz IV).
A Panthert a németek közepes harckocsinak tervezték de a tömege alapján(44Tonna) azonban a nyugati szövetségesek, mint a szovjetek értelmezése szerint a nehéz harckocsik közé tartozott.
Egy kis csoportnyi Német tudós Ferdinánd Porsche, Oswald (a MAN mérnöke) illetve dr. Aders elkezdett dolgozni egy új harckocsin. A fejlesztéssel párhuzamosan foglalkozott a Daimler-Benz és a MAN. A Daimler-Benz prototípusa, a VK3002 külsőleg szinte a T-34-es pontos mása volt, de ez a fronton problémákhoz vezetett volna, ezért a gyár megszakította a projektet. A MAN prototípusa sokkal ígéretesebbnek mutatkozott, nagyobb volt a hatótávolsága, mint a Daimler-Benz változatnak, és benzin-üzemű motorral volt felszerelve. A MAN 2 darabot gyártott le VK 3002 (M) és VK 3003 (M), és mindkettőt le is tesztelték. A sikeres tesztek után elindították a gyártást, a harckocsikat a MAN, a Daimler-Benz, a Henschel und Sohns AG és a Machinefabrik Niedersachen Hannover nehézgépgyárakban készítették.
A háború alatt több Németországgal szövetséges állam is érdeklődött a Panther iránt. A tank licencét többek kört Magyarország is megakarta venni, de túl drága volt.
1943-ban Svédország megvett egy Ausf. A változatot. Ugyanezen év februárjában Német-Olasz megbeszélések folytak egy Olasz Fiat gyár Panther-gyártásra való felkészüléséről. A A MAN már el is készítette a gyártáshoz szükséges gépsort, de az olasz kapituláció megakadályozta a terv megvalósulását.
A harckocsit egy Maybach HL 230 P30, illetve Maybach HL 210 P45 típusú motorok hajtották. A motor 3000-es fordulatszámon 700 lóerő teljesítményt adott, a gyakorlatban azonban leszabályozták a túlmelegedés és az élettartam növelés céljából 2500-as fordulatszámra. Az üzemanyag 74-es oktánszámú benzin volt, a 2 db benzintartály összesen 730 liter befogadására volt képes.Az adatok 30°-os becsapódási szög mellett értendők.
Típusváltozatok
- D változat–>Az Ausf.D változat alig különbözött valamiben a prototípustól: a harckocsiágyú csőszájfékét és a parancsnoki kupolát módosították.
- A változat–> Az Ausf. A változatot 1943 szeptemberének végétől kezdték el gyártani a kurszki csata keserű tapasztalatai alapján. Ennek a változatnak módosították a parancsnoki kupoláját, az úgynevezett “szemeteskosár” került rá, amit elláttak légvédelmi feladatokra alkalmas, körbeforgatható állvánnyal az Mg-34 számára, illetve a homlokpáncélban lencse alakú acélburokba helyezték el a védőgéppuskát.
- G változat–>1944 márciusától indult az Ausf.G gyártása, amely főként a készülő Jagdpanther páncélvadász gyártása miatt került kifejlesztésre. Ezt a változatot gyártották a legnagyobb számban. A homlokpáncélról eltűnt a harckocsivezető kilátónyílása (csökkentve ezzel a páncéllemez gyengítését), helyette a vezető fölé egy körbeforgatható periszkópot szereltek, továbbá vastagságát 60 mm-ről 80 mm-re növelték.
- Jagdpanther–> 1942 januárjának elején az esseni Krupp-művek egy 8,8 cm-es ágyúval felszerelt páncélvadász kifejlesztésére kapott megrendelést. A gyár júniusra elkészült egy kísérleti járművel, melynek tömege 30 000 kg lett, a homlokpáncél 80 mm, az oldalsó 60 mm vastag volt. A Pz.Kpfw. V alvázára épült.
- Bergepanther–> A sérült, vagy a harctéren kilőtt, de visszanyert harckocsik egy részéből műszaki-mentő változatokat építettek Bergepanther néven. Erre felhasználták mindhárom alapváltozat alvázát.
- F változat–> 1944 nyarán kezdődött az Ausf. F változat gyártásának előkészítése. A harckocsin több lényeges változtatást eszközöltek: vastagabb lett a homlokpáncélzat, az új lövegtoronyba (Schmalturm 605) a 7,5 cm-es KwK 44 módosított változatát építették (a tervek a későbbiekben a 8,8 cm-es ágyú alkalmazásával is számoltak). Az ágyút a brünni Zbrojovka gyár gyártotta volna, és a modernizálást szintén cseh mérnökök végezték. A lövegpajzs hasonlóan lett kialakítva, mint a Tiger II-nél, teljesen új volt a célzó és a távolságmérő optika. A homlokpáncélból eltávolították a géppuskát.
Fegyverzet
1x 7,5 cm KwK 42 ágyú
2x 7,92 mm Mg-34
Fő fegyverzet
- Lőszer kapacitás: 79 db(Ausf. D és Ausf. A), 82 db(Ausf. G és Ausf. F)
- Ágyú süllyedés: -8°
- Ágyú emelkedés: +20°
- Torony forgási sebesség: 4,9°(Ausf. D), 19,8°(Ausf. A), 16,5°(Ausf. G), 12,4°(Ausf. F)
A Panther fő fegyvere a 7,5 cm KwK 42 ágyú volt. Az ágyúcső hossza névlegesen 70 űrmérethosszú volt (L/70). Az ágyúkat Düsseldorfban a Rheinmetall-Borsig gyár készítette. Az ágyú tömege 1084 kg volt csőszájfékkel. Az D és A változatokba 79 db, míg a G változatba 82 db lőszert lehetett rakni háromféle típusból: Panzerganate 39/42 a repesz-romboló Sprenggranate 42 és Panzerganate 40/42 APCR.
Név | Típus | Tömeg | Kezdősebesség | 100 m | 500 m | 1000 m | 1500 m | 2000 m |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PzGr 39/42 | páncéltörő gránát | 6,8 kg | 925 m/s | 138 mm | 124 mm | 111 mm | 99 mm | 88 mm |
PzGr 40/42 | wolfrám-magvas páncéltörő gránát | 4,75 kg | 1120 m/s | 194 mm | 174 mm | 150 mm | 127 mm | 106 mm |
SprGr | repeszgránát | 6,5 kg | 550 m/s | 10 mm | 4 mm | – | – | – |
Smoke | füstgránát | 6,5 kg | 762 m/s | – | – | – | – | – |
Műszaki adatai
Legénység: 5 fő
Súly: 44.8 Tonna
Motor: Maybach HL 230 P30, Maybach HL 210 P45
Maximális hatótáv: 200 km úton, 100 km terepen
Maximális sebesség úton: 55 km/h
Maximális sebesség terepen: 46 km/h
Játékon belül:
Fejlesztés/Legénység
Ajánlott modifikációk: 1. Javító készlet 2. Lánctalp 3. Poroltó 4. oldalirányzék 5. Lövegkalibrálás 6. Magassági irányzék 6. Felfüggesztés 7. Füstgránát 8. Szűrők 9. Motor 10. Seb.váltó 11. Legénység pótlása
Mozgékonyság
A 44.8 Tonnás Párducot egy Maybach HL 230 P30-as benzines motor hajtja. Realistic csatában alapból a mozgása nagyon jó, egy igazi közepes tankként mozog de ha megvannak rá a motor fejlesztések akkor egy tökéletes mozgékonysággal rendelkező tankot kapunk.
Előnyök, hátrányok
Előnyök
- Erőteljes 75mm-es ágyú ami mindent átüt ami vele szembe jön
- A későbbi modelleken gyors toronyforgatási sebesség és gyors vertikális ágyúirányzási sebesség
- Remek ágyú süllyedés
- Jól kialakított test ezért képes pattintani dolgokat
- Jó csúcssebesség és gyorsulás
- Tökéletes mesterlövészetre, mert egy kiváló ágyúja van
- Az alap lőszere a legjobb ezért nem kell jobb lőszer kifejlesztésével bajlódni
Hátrányok
- A tornyát könnyen beviszik
- A D modellnek nagyon rossz a toronyforgása
- A kupola nagyon nagy gyenge pont
- Hihetetlen lassú tolatási sebesség
Alkalmazása
Ezt a tankot játékon belül azoknak ajánlom akik szeretik a nagyon jó mobilitást. A sebességét kihasználva simán lehet flankelni és rajtaütés szerűen támadni. Mivel ez egy Német tank ezért tökéletes a mesterlövészetre. Legjobban a tank a mobilitására és az agyújára támaszkodik ezért érdemes ezt kihasználni.
Ha szintednek nem megfelelő BR besorolást kapsz, akkor próbáld a mobilitást kihasználni ás az ellenséget oldalból/hátulról támadni.
Kategóriák:Elemzések
1 reply »