Bemutatók

AEC Mk. II

Kedves Jatékosok!

Reméljük mindenki hamarosan átszokik, a dátumokban a 2018-ra. 😛 De térjünk is rá az év első bemutatójára. Célpontunk nem más, mint a achievement event másik megszerezhető harckocsija: az AEC Mk. II

armored_car_aec_mk_2_01_1280h720_no_logo_bf3f76b273c363fcc57a884f203e8a61-min

Története:

Franciaország megszállásakor már történt közeledés Németországtól Anglia felé. Ennek tudható be az angol haderő megkímélése és további diplomácia kedveskedések is.
1941-re a németek hivatalos úton megkeresték az akkori angol miniszterelnököt Winston Churchill-t egy békeajánlattal.

ChurchillWinstonS-min
Pontjai:

  • A német csapatok kivonása angol felségterületekről.
  • A Nyugat-Európai országok háború előtti határainak és állapotának visszaállítása
    • A német csapatok kivonása az adott területekről
    • Ígéret az adott országok belpolitikájának függetlenségére
  • A háború elötti lengyel kormány elfogadása, és visszaállítása
    • A lengyel belpolitika független
    • A német csapatok továbbra is áthaladhatnak Lengyel területeken és használhatják a lengyel katonai bázisokat, létesítményeket és reptereket
  • Az összes egyezmény és paktum átvizsgálása (és szükség esetén újratárgyalása)

Cserébe:

  • A autonóm gyarmatokon legitim önkormányzat felállítása
  • A Németország és szövetségeseinek területéről és határairól (gyarmatok beleértve) való angol csapatok kivonása.
  • Mindenfajta segítségnyújtás beszüntetése a Szovjetunió felé. (ez volt a legfontosabb, mivel Hitler tudta, hogy a Lend-Lease program nélkül az oroszok gazdasága, ipara és mechanikus csapatai hamar bedőlnek)

Bundesarchiv_Bild_146II-849,_Rudolf_Heß-min

Az ajánlat sokak szerint bőkezű volt. Viszont Churchill félt, hogy a megerősödött Németország fenyegetné Anglia kereskedelmi vezető helyét Európán kívül, illetve tudta, hogy őt csakis a háború miatt ‘választották’ meg, és békekötés esetén azonnal leváltanák egy sokkal competensebb békeidőbeli vezetőre.

1920px-WesternDesertBattle_Area1941_en.svg-min

Mivel az ajánlatot visszautasították, ezért Németország megkezdte Olaszország terjeszkedési törekvéseinek katonai segítését Észak-Afrikában, amire már nem egyszer kérték őket Rómából.

British_AEC-Mk1_in_North_Africa_1942-min

Az angol hadsereg páncélos autói már az olasz tankok ellen sem voltak megfelelően felfegyverezve, a Német PzIII és PzIV tankok ellen pedig már semmit nem ért a Crusader tankon és Daimler motoros páncélautón található 2 fontos ágyú, ezért mindkettő modellt fejlesztették, hogy képes legyen befogadni a tankelhárító ágyúként már bizonyított 6 fontosat.

Daimler_Armoured_Car_Mark_2-min

A Crusader esetében a fejlesztés könnyen és gyorsan haladt. A páncélautónál viszont több probléma is felmerült: a jármünek a tömege a nehéz agyútól drasztikusan megnőtt, ez az akkori beleszerelt angol motorok már nem bírták volna el, emellett túl fejnehéz lett, és a megemelkedett súlypont könnyebb felboruláshoz és homokban való megsüllyedéshez vezetett.

AEC-Mk1_sus-min

A futóművet kiszélesítették, és a motort lecserélték, tornyának pedig egy Cromwelléhez hasonló tornyot kapott, amivel később a 75 mm-es ágyú befogadására is képes lett.

AEC-Mk3-min

Az észak-afrikai harcoló csapatok 1942-re kapták meg az első darabokat, amik hibái ellenére is hamar belopták magukat a személyzet szívébe, ugyanis lassúsága, nagy mérete és továbbra is fennálló megsüppedési problémái miatt alkalmatlan volt felderítő feladatok ellátására. (Ami sokszor öngyilkos hadművelet volt, és a katonák ezért utálták) Illetve javítása is könnyü volt, nem egy tornyát a legénység lecserélte kilőtt Crusader III-ak tornyára, amibe az ágyú ugyan úgy befért, viszont kisebb tömege, kényelmesebb kialakítása, és jobb kilátási szöge, a sofőr, a parancsnok és a célzó munkáját is könnyebbé tették.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Harcban kiemelkedőt nem tudott nyújtani, ugyanis rendszeresítésére a németek már Tigrisekkel rendelkeztek, de könnyű karbantarthatósága és kezelése miatt észak-afrikai országokban a ’80-as évekig használatban maradt.

Russian_AEC_Mk2_Kubinka-min

AEC Mk. II:
Méretek (H-SZ-M) 5.18 x 2.75 x 2.54 m
(17 x 9 x 8.4 ft)
Tömeg 14 tonna
Legénység 4 (sofőr, lövész, parancsnok, töltökezelő)
Motor AEC 195 diesel: 158 hp (118 kW)
Felfüggesztés Független felfüggesztés: 4×4
Végsebesség 65 km/h (40 mph)
Fegyverzet 57mm (6font)
7.92 mm (0.31 in) Besa (párh.)
7.62 mm Bren (tetö)
Páncélzat (elöl/oldalt/hátul) Test: 25/16/16 mm
Torony: 64/51/44 mm
Legyártott 630 db (minden modell)

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Játékban:
A jármü mindenképpen az érdekességek közé fog tartozni, könnyű szerkezete, sebessége és toronyforgása miatt, leginkább az ellenfél vonalait megkerülve, jó lövészpozíciókból való ‘sniperkodást’ tudnám ajánlani. Az ágyú megfelelő szinte bármelyik szintjén lévő tank oldalról való átütésére, de gyenge pontokat szemből is csak heavy-k esetén kell keresni. Aki tapasztaltabb már angol ágyúk terén tudja, hogy az célpontból egyesével kell kiszedni a tagokat, viszont ezt a 5 s-es töltésidő kiválóan kompenzálja. Játékban lévő tankok közül leginkább a Hellcat-hez tudnám hasonlítani.
Akinek megtetszett és csinálja a feladatokat már holnap déltől magának tudhatja a játék egyik legveszélyesebb Armoured Car-ját.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s