A Super Mystère a Mystère-család végső gépe, de egyben az első amely vízszintes repüléssel képes átlépni a hangsebességet. Az 1.87 “Locked on!” frissítésben a francia pilóták megkapják az első VI. rangú repülőjüket, a már nagyon várt Super Mystère B.2-t!
Röviden: Az első francia gép ami vízszintes repüléssel átlépte a hangsebességet.

Története
A Super Mystère az utolsó a Mystère családban, amik fejlesztése egészen az 1940-es évek végére nyúlik vissza, a Dassault Ouragan-ig. A Super Mystère géptörzse egy módosított Mystère IV géptörzs, a hajtóművet pedig egy új Rolls-Royce Avon utánégető turbojet cserélte fel, így a Super Mystère B.1 prototípus vált a franciák első szuperszonikus vadászgépévé, miután 1955 márciusában végrehajtotta szűzrepülését.
A sikeres tesztrepülések után nemsokkal egy kifinomultabb sorozatgyártott modell készült, ez lett a Super Mystère B.2, mely újfent másik hajtóművet kapott, ezúttal a hazai SNECMA Atar 101G-t.
A SMB.2 1956-ban került sorozatgyártásba, az első rendelés 150 gépből állt. 1959-ben állt le a sorozatgyártás, eddigre 180 Super Mystère B.2 épült meg a tervezett 370 helyett.
A SMB.2 1957-ben állt hadrendbe a Francia Légierőnél, és két évtizedig szolgált mielőtt újabb gépekkel le nem cserélték. A SMB.2 nem csak a franciáknál, de külföldön is szolgált, leginkább Izraelben. 24 Super Mystère-t üzemeltettek és vetettek be a hatnapos háborúban és a jom kippuri háborúban.
Ahogy a SMB.2 ki lett vonva a francia és izraeli szolgálatból, Honduras lecsapott néhányra 1976-ban és 1979-ben, így összesen 16 példányt üzemeltettek. Ezeket nicaraguai erők ellen vetették be határsértések miatt. Az utolsó példányok végül 1996-ban lettek szétszerelve.

A játékban a Super Mystère B.2 fogja bevezetni a francia játékosokat a VI. rang akciódús világába. Gyors, jól felfegyverzett repülőgép, melyre oly régóta vágytak. Egy jó pilóta kezében szinte bármivel felveheti a versenyt!
A SNECMA Atar 101G axiális átömlésű turbojet hajtómű által fejlesztett (utánégetés közben) 44.1 kN tolóerőnek hála a Super Mystère B.2 el tudja érni az 1200 km/h (Mach 1.125) sebességet 11000 méteren. Bár a végsebessége átlagosnak tűnik a vetélytársaihoz képest, rendkívül sima kezelhetőség miatt egy jó pilóta kezében könnyen képes felvenni a harcot a nagyobb teljesítményű riválisaival is.

Fun fact: A Super Mystère nem csak az első francia szuperszonikus gép volt, de az első nyugat-európai sorozatban gyártott szuperszonikus gép is.
Hasonlóképpen az elődjéhez, az MD.452 Mystère IIC-hez, a Super Mystère elsődleges fegyverzete szintén két 30mm DEFA ágyú, 300 lőszerrel. Ahogy azt a veterán francia pilóták már tudhatják, ezek az ágyúk hála a nagy tűzgyorsaságnak és a pusztító robbanóerőnek, könnyedén elbánnak bármilyen repülő céllal ami eléjük kerül.
Az ágyúk mellett a Super Mystère B.2 számára több másodlagos fegyverzet is rendelkezésre áll. Irányítatlan rakéták, különböző bombák, irányított levegő-föld és levegő-levegő rakéták is megtalálhatóak a repertoárjában. Utóbbi lehet a francia AA.20 levegő-levegő rakéta, vagy a már bizonyított amerikai Sidewinder. Bármelyiket is választja azonban a pilóta, egyszerre legfeljebb kettőt vihet magával a csatába.
Kövessétek a híreket még több részletért a következő frissítéssel kapcsolatban!
Eddigi 1.87 cikkek a War Thunder Info-n
Kategóriák:Hírek
2 replies »