Kedves játékos társak!
Szeretném bemutatni az egyik ritkaságot amellyel lehet sokan még nem is találkoztatok, a T-34 (prototype)-t. Amely az egyike volt a legelső földi jármű csomagoknak 2013-ban, de eventeken, illetve 2017 nyarán újra meglehetett venni.
Áttekintés
A T–34 fejlesztéséhez J. Walter Christie, amerikai harckocsitervező prototípusai szolgáltak alapul, melyeket, miután az Egyesült Államok hadserege súlya és nehézsége miatt nem vásárolta meg tőle, ezért eladta a Szovjetuniónak. A T–34-esek egyik fontos eleme a Christie-féle futómű speciálisan átdolgozott változata lett. A harckocsi egyik legfőbb technológiai újítása az öntött torony és a teljes egészében hegesztett páncéltest volt. A 30-as évek harckocsijait jellemzően benzinmotorok hajtották, a T–34-be ezzel szemben dízelmotort építettek, ezzel sikerült növelni a harckocsi hatótávolságát, valamint csökkenteni a tűzveszélyt. A T–34 esetében sikerült megteremteni a harckocsikat jellemző három alapvető tulajdonság – mozgékonyság, tűzerő, páncélvédettség – összhangját.
A fejlesztést 1936-ban kezdték meg Mihail Koskin vezetésével, és az első két prototípus 1940 januárjára készült el. A tervezők a két prototípussal Harkovból Moszkvába hajtottak, hogy a Kreml urai előtt így bizonyítsák a harckocsi rendkívül jó menettulajdonságait. Ezután az akkor már elcsendesedett finn frontra irányították, ahol a Mannerheim-vonal elhagyott bunkereinek szétlövésével demonstrálták a T–34-es tűzerejét.
A harckocsi sorozatgyártása a tervek szerint 1940 júniusában indult volna meg, és Harkovban 500, Sztálingrádban pedig 100 T–34-est gyártottak volna az év végéig. Kulik marsall intrikái miatt azonban a tervezett 600 példányból csupán 115-öt sikerült legyártani 1940 decemberéig. 1941-ben összesen 2800 T–34-es gyártását tervezték, melyből 1800 Harkovban, 1000 pedig Sztálingrádban készült volna. A gyártás egyszerűsítése érdekében Vlagyimir Nyicenko egy 52 mm páncélvastagságú öntött tornyot tervezett a harckocsihoz, a hegesztett torony kiváltására. 1941 tavaszán korlátozott számú példányt már ezzel az öntött toronnyal szereltek fel. Az 1941. június 22-i német támadásig 1225 db T–34-est sikerült legyártani, melyből 967 került ki a csapatokhoz az invázió kezdetéig.A T–34 egyszerűen és olcsón gyártható típus volt. A T–34 csak közvetlen közelről tudta kilőni a német Panzerkampfwagen VI-ot, a német technikai fölényt ellensúlyozta az orosz harckocsik mennyisége. A német páncélosok (Tiger és a Panther) felülmúlták páncélvédettség és tűzerő szempontjából.
Fegyverzet
1 x 76 mm L-11 ágyú
1 x 7.62 mm DT géppuska
Fő fegyverzet
- Lőszer kapacitás: 77 lőszer
- Ágyú süllyedés: -5°
- Ágyú emelkedés: 25°
- Torony forgási sebesség: 17.5°/s
A fő fegyverünk egy 76 mm-es L-11 ágyú, ami nem a legjobb a maga szintjén. Igaz, kapunk hozzá robbanós lőszert, de azt is sajnos a legrosszabb fajtából. MD-5 Fuse, ami találatra robban be a harckocsiban. Ez nem hangzik rosszul, csak amikor eltalálunk valamit, akkor sokszor nem a kívánt sebzést adja. Újratöltése lehetne jobb is, de ász legénységgel le lehet vinni 7.1 másodpercre ami már használhatóbb.
Név | Típus | Tömeg | Kezdősebesség | 100 m | 500 m | 1000 m | 1500 m | 2000 m |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BR-350A | APHEBC | 6,3 kg | 615 m/s | 71 mm | 65 mm | 57 mm | 51 mm | 45 mm |
BR-350SP | APBC | 6,8 kg | 615 m/s | 76 mm | 69 mm | 61 mm | 54 mm | 48 mm |
OF-350M | HE | 6,2 kg | 615 m/s | 9 mm | 9 mm | 9 mm | 9 mm | 9 mm |
Sh-354T | Shrapnel | 6,2 kg | 615 m/s | 35 mm | 29 mm | 25 mm | 20 mm | 17 mm |
Az adatok 90°-os becsapódási szögre értendőek.
Páncél
Páncél típus:
- Hengerelt homogén páncél.
- Öntött homogén páncél.
ELÜLSŐ RÉSZ | OLDAL | HÁTSÓ | ||
---|---|---|---|---|
Test |
45 mm (60°) Front Lemez 45 mm (22-60°) Sofőr kibúvónyílás 45 mm (0-77°) Géppuska fészek |
40 mm (40°) Felső rész 45 mm Alsó rész |
40 mm (10-47°) Felső rész 40 mm (21-45°) Alsó rész |
|
Torony |
45 mm (8-80°) Torony eleje 25.4 mm (74-82°) Torony alsó lemeze |
45 mm (29-31°) |
45 mm (30-31°) 25.4 mm (74-82°) Torony alsó lemeze |
Mozgékonyság
A T-34 (prototype)-t egy 500 lóerős V-2-34 dízelmotor hajtja. Ha páncélunk, se normális ágyúnk nincs, legalább egy jó motorunk viszont van. Ez a motor a harckocsinkat képes akár 54 km/h-al is repíteni. Mivel prémium harckocsi ezért nem kell szenvednünk a motorikus fejlesztésekkel.
Fejlesztés/Legénység
Legénység fejlesztésénél a töltőnél az újratöltést tudom javasolni, parancsnoknál a vezetőképességet. Egy jó legénység minden harckocsinál sokat számít. Ami még nagyon fontos minden legénységi tagnál az a Javítás képesség. Nem mindegy ugyanis mennyivel hamarabb tudunk újra használhatatlan ócskavasból visszalőni vagy arrébb állni vele.
Előnyök, hátrányok
Előnyök
- Jól kialakított toronypáncél.
- A döntött oldal páncél sokat tud segíteni a lőszerek pattintásában.
- Erős motor és jó gyorsulás.
- Könnyen el lehet sajátítani, mivel nagyon kezes harckocsi.
- Tolatási sebesség tökéletes a visszavonuláshoz.
Hátrányok
- Túl hosszú újratöltési idő.
- Rengeteg gyenge pontja van szemből.
- Rossz ágyúsüllyedés.
- Egy legénységi tag elvesztése is nagyban befolyásolja a harci teljesítményt.
- Nagyon zsúfolt a legénységi tagok elhelyezése.
Alkalmazás
A T-34 (prototype) lényegében egy T-34 L11. Ugyan az az ágyú, motor teljesítmény és még a harci minősítés (BR) is. Nagyon mobilis, viszonylag jól páncélozott és a harci minősítése miatt egész használható az ágyúja is. Igaz fenn írtam, hogy nagyon hosszú az újratöltési idő és a lőszere sem teljesen kielégítő néha, de ha úgy dönt, hogy működik, akkor egy szörnyeteg. Nagy eséllyel egy lövésezünk bármit (ha a lőszerrekesz is akarja) és képesek vagyunk elmenekülni, ha a helyzet úgy adódik.
A legjobb harci helyzet számunkra a közelharc. Mivel kicsi az árütésünk, ezért relatívan közel kell lennünk ahhoz, hogy beüssük az ellenfél járművét. Városi pályákkal és kisebb pályákkal barátkozzunk meg, mivel ott a legeffektívebb a harckocsink. Nagyobb pályákon kerüljünk és oldalból/hátulról támadjunk és reménykedjünk, hogy a lőszerünknek jó napja van.
Kategóriák:Elemzések
1 reply »