Elemzések

T-34 (prototype) – elemzés

Kedves játékos társak!

Szeretném bemutatni az egyik ritkaságot amellyel lehet sokan még nem is találkoztatok, a  T-34 (prototype)-t. Amely az egyike volt a legelső földi jármű csomagoknak 2013-ban, de eventeken, illetve 2017 nyarán újra meglehetett venni.

shot 2018.12.07 08.13.28

Áttekintés

A T–34 fejlesztéséhez J. Walter Christie, amerikai harckocsitervező prototípusai szolgáltak alapul, melyeket, miután az Egyesült Államok hadserege súlya és nehézsége miatt nem vásárolta meg tőle, ezért eladta a Szovjetuniónak. A T–34-esek egyik fontos eleme a Christie-féle futómű speciálisan átdolgozott változata lett. A harckocsi egyik legfőbb technológiai újítása az öntött torony és a teljes egészében hegesztett páncéltest volt. A 30-as évek harckocsijait jellemzően benzinmotorok hajtották, a T–34-be ezzel szemben dízelmotort építettek, ezzel sikerült növelni a harckocsi hatótávolságát, valamint csökkenteni a tűzveszélyt. A T–34 esetében sikerült megteremteni a harckocsikat jellemző három alapvető tulajdonság – mozgékonyság, tűzerő, páncélvédettség – összhangját.

A fejlesztést 1936-ban kezdték meg Mihail Koskin vezetésével, és az első két prototípus 1940 januárjára készült el. A tervezők a két prototípussal Harkovból Moszkvába hajtottak, hogy a Kreml urai előtt így bizonyítsák a harckocsi rendkívül jó menettulajdonságait. Ezután az akkor már elcsendesedett finn frontra irányították, ahol a Mannerheim-vonal elhagyott bunkereinek szétlövésével demonstrálták a T–34-es tűzerejét.

shot 2018.12.07 08.11.54

A harckocsi sorozatgyártása a tervek szerint 1940 júniusában indult volna meg, és Harkovban 500, Sztálingrádban pedig 100 T–34-est gyártottak volna az év végéig. Kulik marsall intrikái miatt azonban a tervezett 600 példányból csupán 115-öt sikerült legyártani 1940 decemberéig. 1941-ben összesen 2800 T–34-es gyártását tervezték, melyből 1800 Harkovban, 1000 pedig Sztálingrádban készült volna. A gyártás egyszerűsítése érdekében Vlagyimir Nyicenko egy 52 mm páncélvastagságú öntött tornyot tervezett a harckocsihoz, a hegesztett torony kiváltására. 1941 tavaszán korlátozott számú példányt már ezzel az öntött toronnyal szereltek fel. Az 1941. június 22-i német támadásig 1225 db T–34-est sikerült legyártani, melyből 967 került ki a csapatokhoz az invázió kezdetéig.A T–34 egyszerűen és olcsón gyártható típus volt. A T–34 csak közvetlen közelről tudta kilőni a német Panzerkampfwagen VI-ot, a német technikai fölényt ellensúlyozta az orosz harckocsik mennyisége. A német páncélosok (Tiger és a Panther) felülmúlták páncélvédettség és tűzerő szempontjából.

Fegyverzet

1 x 76 mm L-11 ágyú
1 x 7.62 mm DT géppuska

Fő fegyverzet

  • Lőszer kapacitás: 77 lőszer
  • Ágyú süllyedés: -5°
  • Ágyú emelkedés: 25°
  • Torony forgási sebesség: 17.5°/s

A fő fegyverünk egy 76 mm-es L-11 ágyú, ami nem a legjobb a maga szintjén. Igaz, kapunk hozzá robbanós lőszert, de azt is sajnos a legrosszabb fajtából. MD-5 Fuse, ami találatra robban be a harckocsiban. Ez nem hangzik rosszul, csak amikor eltalálunk valamit, akkor sokszor nem a kívánt sebzést adja. Újratöltése lehetne jobb is, de ász legénységgel le lehet vinni 7.1 másodpercre ami már használhatóbb.

Név Típus Tömeg Kezdősebesség 100 m 500 m 1000 m 1500 m 2000 m
BR-350A APHEBC 6,3 kg 615 m/s 71 mm 65 mm 57 mm 51 mm 45 mm
BR-350SP APBC 6,8 kg 615 m/s 76 mm 69 mm 61 mm 54 mm 48 mm
OF-350M HE 6,2 kg 615 m/s 9 mm 9 mm 9 mm 9 mm 9 mm
Sh-354T Shrapnel 6,2 kg 615 m/s 35 mm 29 mm 25 mm 20 mm 17 mm

Az adatok 90°-os becsapódási szögre értendőek.

Páncél

Páncél típus:

  • Hengerelt homogén páncél.
  • Öntött homogén páncél.
ELÜLSŐ RÉSZ OLDAL HÁTSÓ
Test

45 mm (60°) Front Lemez
45 mm (0-53°) Alsó lemez

45 mm (22-60°) Sofőr kibúvónyílás

45 mm (0-77°) Géppuska fészek

40 mm (40°) Felső rész

45 mm Alsó rész

40 mm (10-47°) Felső rész
40 mm (21-45°) Alsó rész
Torony

45 mm (8-80°) Torony eleje
31.75 mm (30-36°) Ágyú pajzs

25.4 mm (74-82°) Torony alsó lemeze 

45 mm (29-31°)

45 mm (30-31°)

25.4 mm (74-82°) Torony alsó lemeze

Mozgékonyság

A T-34 (prototype)-t egy 500 lóerős V-2-34 dízelmotor hajtja. Ha páncélunk, se normális ágyúnk nincs, legalább egy jó motorunk viszont van. Ez a motor a harckocsinkat képes akár 54 km/h-al is repíteni. Mivel prémium harckocsi ezért nem kell szenvednünk a motorikus fejlesztésekkel.

Fejlesztés/Legénység

Legénység fejlesztésénél a töltőnél az újratöltést tudom javasolni, parancsnoknál a vezetőképességet. Egy jó legénység minden harckocsinál sokat számít. Ami még nagyon fontos minden legénységi tagnál az a Javítás képesség. Nem mindegy ugyanis mennyivel hamarabb tudunk újra használhatatlan ócskavasból visszalőni vagy arrébb állni vele.

shot 2018.12.07 08.14.16

Előnyök, hátrányok

Előnyök

  • Jól kialakított toronypáncél.
  • A döntött oldal páncél sokat tud segíteni a lőszerek pattintásában.
  • Erős motor és jó gyorsulás.
  • Könnyen el lehet sajátítani, mivel nagyon kezes harckocsi.
  • Tolatási sebesség tökéletes a visszavonuláshoz.

Hátrányok

  • Túl hosszú újratöltési idő.
  • Rengeteg gyenge pontja van szemből.
  • Rossz ágyúsüllyedés.
  • Egy legénységi tag elvesztése is nagyban befolyásolja a harci teljesítményt.
  • Nagyon zsúfolt a legénységi tagok elhelyezése.

Alkalmazás

A T-34 (prototype) lényegében egy T-34 L11. Ugyan az az ágyú, motor teljesítmény és még a harci minősítés (BR) is. Nagyon mobilis, viszonylag jól páncélozott és a harci minősítése miatt egész használható az ágyúja is. Igaz fenn írtam, hogy nagyon hosszú az újratöltési idő és a lőszere sem teljesen kielégítő néha, de ha úgy dönt, hogy működik, akkor egy szörnyeteg. Nagy eséllyel egy lövésezünk bármit (ha a lőszerrekesz is akarja) és képesek vagyunk elmenekülni, ha a helyzet úgy adódik.

A legjobb harci helyzet számunkra a közelharc. Mivel kicsi az árütésünk, ezért relatívan közel kell lennünk ahhoz, hogy beüssük az ellenfél járművét. Városi pályákkal és kisebb pályákkal barátkozzunk meg, mivel ott a legeffektívebb a harckocsink. Nagyobb pályákon kerüljünk és oldalból/hátulról támadjunk és reménykedjünk, hogy a lőszerünknek jó napja van.

Kategóriák:Elemzések

Tagged as: , , ,

1 replies »

Hozzászólás