Bemutatók

Messerschmitt Me 109Z-1: a német ikervadász

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Szeretitek az ikertörzsű vadászokat? Egyik kedvencetek a játékban a fürge és gyors Bf 109? Akkor a Bf 109Z “Zwilling” számotokra is kötelező vétel lesz az 1.79-ben, a T4-es jármű a boltból vásárolható meg 30 dollárért.

Kettő mindig jobb, mint egy igaz? Ha vadászok összeépítéséről van szó ikervadásznak akkor ez csak félig érvényes. A megnövekedett eredő motorteljesítmény, és fesztáv növelheti a gép emelkedési és vízszintes sebességét, a maximális magassági tulajdonságait illetve a megerősített törzs a zuhanó sebességét is, viszont ez komoly súlynövekedéssel is jár, ami csökkenti a fordulási képességet és az agilitást.

WT_rearright-min

Áttekintés

Pályázat

Az ikervadász ötlete a németekben az angliai csata tapasztalatai alapján jutott eszükbe, mivel a Bf 110 és Me 210 nehézvadászok (utóbbiból mi is elég sokat gyártottunk és használtunk) nem teljesítettek kiválóan nagy magasságban és emelkedésben, a Arado Ar 240-es gépre kiváló repülési tulajdonságai miatt pedig inkább felderítőként tekintettek.

Az ötletük az volt, hogy a légicsatákban nagy sikereket elért 109-es vadászokat összeépítve, az ikervadász megtarthatná azok jó emelkedését és agilisságát, viszont a hatalmas eredő motorerő és stabil test világelső végsebességet és strapabíróságot kölcsönözne számára.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Prototípus

1941-ben kezdték el a Bf/Me 109 Z-0 építését, a végső próbákra viszont csak 1942 elején került sor, mivel nem csak összeépítettek két gépet, hanem a vázát módosították, egyes elemeket cseréltek, néhány részt pedig meg is kellett külön a géphez tervezni és sem ezeket, sem a konkrét építést nem akarták külön cégre bízni, hogy ne tereljék el a figyelmüket és erőforrásaikat azok saját projectjeiről. Az első próbajárműhöz két [elavult] F-4-et testet használtak fel, fegyverzetet nem kapott, a meghajtásról két fejlesztett (fordított V12) DB 601 E (F-4) motor gondoskodott, amik egyenként maximálisan 1700 lóerő leadására voltak képesek. A pilóta a port(bal) oldalon foglalt helyet.

midflight-min

A megerősített test alkalmassá tette volna komolyabb bombázórajok elleni támadásra is, míg több, mint 700 km/h-s sebessége lekörözhetetlenné tette volna. Csak azért volna, mert sok ígéretes fejlesztéshez, találmányhoz és járműhöz hasonlóan ez is el lett pusztítva egy szövetséges bombázás által, és habár a tervek nagy része megmenekült, a Zwilling így is egy éves csúszást szenvedett.

WT_frontlefthigh-min

Sorozatgyártásra szánt modellek

Az Me 109 Z-1 a próbák tapasztalatai, és a csúszás miatt azonnal gyártósorra került és 1943 elején el is készült. Elődjével ellentétben ez már a kor egyik legfejlettebb G-6-os alapjaiból készült, a mérnökök a későbbi egyszerű gyártást is figyelembe vették a Zwilling 90 százalékban változtatás nélküli G-6 alkatrészekből készült, viszont ennek ellenére is megtartotta a prototípus előnyeit. Motorját (megint) az egybeépített vadászok kölcsönözték a DB 605 egyenként 1800 lóerővel segítette a levegőbe az ikervadászt. Amely fel tudott menni akár 12 km magasra is, végsebessége pedig karcolta a 750 km/h-t.

Mivel a Z-1-et nehézvadász feladatokra szánták így azt 4 db (repülő elleni) Mk 108 30 mm-es gépágyúval látták el, emellett képes volt 2 × 250 és 1 × 500, egy darab 1000 kg-os bomba, vagy egy F5W torpedó  hordozására is.

z-0-min
Z-0

Az Me 109 Z-2 támadó szerepkört töltött volna be. Teste és moduljai egy az egyben megegyeztek a Z-1-el, a fegyverzeteként szolgáló Mk.108-asokat lecserélték földi támadó Mk.103-ra, amelyek megnövekedett lőszerkészlete miatt csak egy darab 500 kg-os bombát lehetett felszerelni a gépre. A nagyobb súly kicsit rontott a gép maximális elérhető magasságán és emelkedésén, viszont feladata ezeket nem is igényelte.

z-1-2-min
Z-1, Z-2

Az Me 109 Z-3 és Z-4 új alaptestet kapott a Bf 109 H-2 formájában, amit nagysebességű magassági vadásznak terveztek, viszont bombázók ellen túlzottan sérülékeny volt, és fordulásban messze elmaradt a G változatoktól, főleg alacsony és közepes magasságban, ahol a legtöbb vadász v vadász légicsata folyt, és a K-4 megjelenése, mint a világháború rotoros ura a levegőnek végleg megpecsételte a sorsát. Mivel a fordulás egy nehézvadásznál nem számít, így a H tökéletes alapjául szolgált a Zwillingnek, aminek megerősített teste már bombázóvadászatra is alkalmassá tette.

z-1-2-min
Z-1, Z-2

Z-3 be is töltötte a tökéletes nehézvadász szerepét. A Junkers Jumo 213 E egyenként 2050 lóereje segítségével a gép fantasztikus emelkedési képességgel rendelkezett, és 10 km-es magasságon is képes volt 750 km-es óránkénti sebességgel száguldani. Az ellenséges bombázók ellen 4 db Mk 108 és egy Mk 103 30 mm-es gépágyúval volt felszerelve biztosítva, hogy semmi ne tudjon ellenállni tüzének. Szükség esetén alkalmas volt egy darab 500 kg-os bomba hordozására is, de feladata miatt ez csak vészmegoldás esetén szerelték rá.

A Z-4 ezzel ellentétben igazi (könnyű)bombázónak készült. Habár alapja megegyezett az előbb említettel, ez nagysebességű zuhanásra, és nagyobb teherrel való emelkedésre lett kiképezve. Fegyverzete (csak) két darab Mk 108 volt, és páncélzatát is megkurtították, viszont 2000 kg-os maximális bombaterhe zavarba ejthet harcászati bombázókat is.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Csak kétes eredetű vázlatokon szerepelt a Me 109 ZZ, amely felderítő és kísérővadász szerepeket töltött volna be. A két törzs között egy páncélüveg kabin helyezkedett volna el, amiből 13 és 15 mm-es gépágyúk osztották volna a tüzet. A 8 db gépágyú mellett a két Mk 108 is megmaradt volna az orrban támadófegyverzetként. A repülő pontos tulajdonságairól nem tudunk semmit, alapja a G-6 lett volna, valószínűleg az azoknál megszokott DB 605 motorral.

ZZ-min

Szolgálat

Az ördögnek nagyon nem tetszett a Zwilling, az első bombatámadását túlélve még több bombázást küldtek a nyakukba. 1943 nyarán a gyártósor teljesen megsemmisült és a próbateremben található Zwillingeket is javíthatatlan sérülés, illetve az Me 262 megjelenése miatt, a project törlése érte. Küldetésen nem vett részt, így harctéri tulajdonságaikat nem ismerhetjük, az utókorrra egy sem maradt.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Játékban

A játékba a Z-1 kerül. Végsebessége, és fegyverzete tökéletes nehézvadásszá teszi, amitől minden repülő méltán tarthat. Fordulóharcolni nem érdemes vele, viszont az ellenséges bombázók a látványától is frászt kapnak majd, mivel a 4 db Mk 108 bármilyen célpontot pár találattal darabokra szed. Head-on-ra is csábítgatónak tűnhet a fegyverzet, arra viszont figyeljünk, hogy az Mk 108 precíziós fegyver lassú tűzgyorsasággal, alkamas egy tárral akár ellenfelek tucatjainak is elpusztítására és meghálálja ha ügyes kezek vezérlik, viszont az esztelen darálást nem szereti, ha lehet inkább a gép repülési tulajdonságait és előnyeit használjuk ki, és okosan játszunk a nyers erő helyett.

Akinek megvan a P-82 (Twin Mustang), -amit nem a Zwillingről másoltak-, az már ismerheti azt a játékstílust amit egy ilyen ikervadász képvisel és örömét lelheti majd ezen 1.79-bevezetett premium repülőgépben.

WT_frontleftduck-min

Me 109Z-1 “Zwilling”
A csomag tartalma:
  • -Bf 109Z nehézvadász(Németország);

    -1000 Golden Eagles;

    -15 nap premium fiók.

  • -Előrendelőknek:

    -“Amphisbaena” matrica;

    -“Doppelganger” titulus.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Me 109 Z-1:
Méretek (H-SZ-M) 9.05 x 13.27 x 2.69 m

(29,8 x 43,6 x 8,10 ft)

Tömeg (teljes terheléssel) 7 tonna
Legénység 1
Motor 2 × DB 605 A-1 vízhűtéses, fordított V-12-es motor: (egyenként) 1800 hp (1324 kW)
Maximális magasság 12000 m
Végsebesség (vízszintesben) 753 km/h (463 mph) [8000 m-en]
Emelkedés 23 m/s (?)
Fegyverzet 4 × 30 mm Mk 108
Bombateher 2 × 250 és 1 × 500 kg, v.

1 × 1000 kg-os bomba,

1 × F5W torpedó 

Legyártott 2 db (?)

WWII-Messerschmitt-Bf-109Z-Zwilling-Aircraft-Paper-Model-min


Kövesd a híreket nálunk, hogy többet tudj meg a War Thunder következő nagy frissítésével kapcsolatos legújabb fejleményekről!



Összes magyar War Thunder cikk az 1.79-es frissítésről!



A WT Info-n, a War Thunder magyar rajongói oldalán a frissítésekről, járművekről összetett és lehetőség szerint a játék minden szegmensére (pl: WT WiKi) vonatkozó (és sokszor azon túl is) cikkeket megtalálsz!



Forrás: War Thunder
ISBN : 0-7106-0005-4, 0-3560-2382-6, 0-5176-7964-7, 3-9398-4713-5 
Reklámok

7 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s