Bemutatók

AS 42 “Camionetta”

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Az 1.75, francia, frissítésben az első mezőgazdasági vontatót (tractort) üdvözölhettük a játékban, most a járművek listája tovább szélesedett ugyanis megérkezett az első kéttengelyes összkerékmeghajtású terepjáró (jeep) is, az olasz nemzethez az 1.85 frissítésben.


Története

Afrikában az olaszok elég zöldfülűnek voltak mondhatók a háború kezdetén. A hadseregük motorizáltsága még közel sem volt a kívánatoshoz, és az is felkészületlenül érte őket, hogy az angol csapatok a nem védett területeket településeket, esetleg a teljes arcvonal megkerülésével az angolok fosztogatták. Ezen feladatok és ezek mellett összeköttetési és közelbiztosítási funkciókra nagyon gyorsan kellett valamilyen megoldást találniuk, mert habár ez nem tűnik elsőre annyira tragikusnak a lerabolt városokban a katonák pihentetése sem volt annyira hatékony, illetve a ott élő lakosságnak is megrogyhat a seregbe vetett hite, és hogy az őket meg képes védeni.

A cél egy olyan felderítő páncélgépkocsi megalkotása volt, amely gyorsan tud mozogni, jó a terepjáró képessége, hagyományos és motorizált gyalogság ellen is hatékonyan be lehet vetni, a gépesített századokba pedig könnyedén be lehet építeni.

A minél rövidebb fejlesztési idő miatt, a korábbi páncélgépkocsiikat vették alapul. Az alváz kialakítását az AB 41 szolgáltatta, magát a testet a Kübelwagen mintájára szabták. Az testet komolyabb páncélzattal látták el, hogy az ellenálljon a géppuskatüzeknek, az elejét pedig úgy tervezték, hogy elölről még a nagyobb páncéltörő puskákkal szemben is alkalmas legyen megvédeni a legénységet. 


Harckocsi

A harcjármű a szokványos típusokhoz mérten elég nagynak számított, a test teteje szemvonalban volt, ez még az akkori olasz harckocsik testének magasságát is felülmúlta. Az ekkora test teljes páncéllemezekkel való bevonása következtében a tömege a 7 tonnát is megközelítette.

A meghajtásért egy 120 lóerős 8 hengeres FIAT SPA motor volt a felelős, amely közúton akár 80 km/h-ra is fel tudta gyorsítani a gépkocsit. Persze (ha már ‘terepjáró’) az erősségeit nem úton hanem terepen tudta igazán kamatoztatni. A homokdűnéket probléma nélkül tudta venni, és a sivatagban is viszonylagos gyors sebessége miatt a szövetségesek csak nyomozni tudták.

Fő fegyverzetét egy 20 mm-es ágyú adta. Ez a célnak megfelelően vagy a Breda 1935 légvédelmi ágyút, vagy a Solothurn S18/1000 félautomata páncéltörő gépágyút jelentette. Kiegészítő fegyverzetet képeztek az oldalaira felszerelt 13 vagy 8 mm-es Breda géppuskák, illetve a legénység kézi géppisztolyai és puskái, melyekkel a páncéltestből biztonságosan tudtak kifele tüzelni a rájuk támadó gyalogságra.


Szolgálat

A bevetésre 1942 nyara után került sor, ekkor 140 sivatagra felkészített és felszerelt AS.42 “Sahariana” érkezett Afrikába, ahol sikeresen vette fel a harcot a fosztogató hadjáratok végrehajtásában és az ellenfél hasonló akcióinak elhárításában. A kiszorulás napjaiban önjáró légvédelemként alkalmazták a partok védelmére. Majd a megmenekülteket átalakították az anyaország védelmére.

Ezen típus a “Metropolitana” nevet kapta, fejlesztették kiegészítő fegyverzetét, keményebb talajokra finomra hangolták futóművét, és új Pirelli gumikat kaptak, a régi homokra való gumik helyett. A megváltozott terepen teljesítménye elmaradt a rá tervezett terepen mutatottól, ezért leginkább támogató szerepkörben használták.

A katonák körében mindig pozitívan nyilatkoztak róla, gyorsasága és megbízhatósága közkedvelté tette, bár egyes alkatrészek nehéz hozzáférhetősége miatt a szerelőcsapatok panaszkodtak rá, már a gyártásnál is felmerült ez a hibája, de a háború miatt nem akartak az újratervezésével időt vesztegetni.


Játékban

A légvédelmi gépágyúval felszerelt változatot hamarosan köszönthetjük
Tier I-ben az olasz fa légvédelmi ágán 1.3-mas BR-rel az 1.85 frissítésben. 
Sajnálatos módon (a dev serveren) csak a főágyúját tudjuk kezelni, holott géppuskák vizuálisan rá vannak szerelve. Aki már játszott a német első légvédelmekkel tudja, hogy az az egy 20 mm-es is veszélyes tud lenni így nem kell annyira megijedni. Aki pedig tankra vadászna vele, lehetőségünk lesz olyan befűzés használatára, amely minden második lövedéke, a Wirbelnél már jól megismert PzGr.40, így a tankok sem lehetnek tőlünk biztonságban.

Legnagyobb hátránya az ami talán minden hasonló szinten található légvédelemnek: teljesen nyitott így a játékban papírsárkányként libegő repülők játszi könnyedséggel tudják kigéppuskázni teljes legénységünket egy rácsapással. Ez persze Sim-ben nem fordul elő, csak az már nem alkalmas járműfejlesztésre sajnos.

Én magam nagyon örülnék egy páncéltörő ágyúval felszerelt változatnak is, igaz hogy átütése elmarad a PzGr 40 átütésétől, de színt vinne a játékba és az Ostwind-nél tapasztalt töltőrendszer miatt itt nem kellene újratöltésre várni, igaz a tűzgyorsasága is kisebb.
(Mondjuk az is érdekes, hogy a mérések 40 mm legnagyobb páncélátütésről írnak a Solothurn gépágyú esetén, de a feljegyzések szerint annak egy fejlesztett gyalogsági változatával eredményesen lőttek ki magyarok T-34 harckocsikat.)

A játékban az AS.42 egy nagyon gyors, légvédelmi feladatokra és kerüléssel harckocsik oldalról vagy hátulról való megsemmisítésére egyaránt alkalmas, de az ellenséges támadásokkal szemben védtelen jármű lesz, amelyre a repülők legalább annyi veszélyt jelentenek, mint az a repülőkre. A francia traktornál mindenképpen használhatóbb, de a játék körülményei miatt csak korlátozottan eredményes páncélgépkocsi lesz.
Aki szeret gyors járművekkel száguldozni, és nem zavarja, ha a repülők néha napján ‘kifókuszolják’, annak mindenképpen ajánlott kifejlesztése.


Összes magyar cikk az 1.85-ös frissítésről!


Forrás: War Thunder



3 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s