Bemutatók

Kawasaki Ki-32: három sereg bombázója

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

Nagyon sok kérés volt a japán légierő kibővítésére, most habár nem a játékosok által elképzelt formában, de bővül a japán repülők névsora a tierI-es Ki-32 könnyűbombázóval.

WT_right-min


Áttekintés

Kawasaki_Ki-3

A lecserélendő Ki-3

Pályázat

1936 májusában a Japán Birodalmi Hadsereg pályázatot írt ki a Ki-3 lecserélésére. A feltételek szerint a tervezett gépnek vízszintesben (3000 m magasban) legalább 400 km/h-val kell tudnia mennie, 4000 m-ig könnyedén fel kell tudnia emelkednie, egy támadó és egy pilóta mögött helyett foglaló lövész által irányított hátrafele néző 7.7 mm-es géppuskát és 450 kg bombát kell elbírnia, illetve akár 60 fokos szögben való zuhanásból is pontosan kell tudnia dobni. Motorok közül pedig háromból választhattak: Mitsubishi Ha-6 csillagmotor 825 hp (620 kW), Nakajima Ha-5 csillagmotor 850 hp (630 kW) ,  Kawasaki Ha-9-IIb vízhűtéses V-12-es soros motor 850 hp (630 kW). Mindamellett a gép tömege nem haladhatja meg teljesen terhelt állapotban a 3300kg-ot.

98siki_kei-baku

Tervezés

A pályázaton  két cég a Mitsubishi és a Kawasaki indult, első a Ki-30 míg második a Ki-32-nek később elnevezett tervezetével.
A fejlesztés gyorsan haladt, még 1936-ban mindkettőből elkészültek a prototípusok, és 1937 tavaszán a próbarepülésre is sor került. A két gép nagyon hasonlóan teljesített, egyetlen fellelhető különbség a motorválasztás következtében volt.

Mitsubishi_Ki_30

Mitsubishi Ki-30

A Mitsubishi a Nakajima Ha-5-ös csillagmotorját, míg a Kawasaki a saját gyártású (német BMW cég által vásárolt/kapott tervek alapján épült) Ha-9 motort építette a gépbe. A Ha-9 jobban teljesített, így a Ki-32 gyorsulásban és emelkedésben megverte a Ki-30-at, viszont a nagyobb hatékony teljesítménynek ára volt, a motor a párás időben könnyen felmelegedett, aminek orvoslása a japán mérnököknek majdnem egy évébe került.

kawa3

Gyártás

A késés miatt a Ki-30 került megrendelésre, viszont az 1937 nyarán kitört Kína-Japán háború miatt a Ki-32 mihamarabbi gyártását is elrendelték. A hibák kijavítása után a tömeggyártás 1938-ban indult Army Type 98 Single-engine Light Bomber néven és 1940-es beszüntetéséig 854 darab készült el. (nagyobb gyártókapacitásuk miatt megelőzve a Mitsubishi által gyártott Ki-30 704 darabszámát)ki32-22

Szolgálat

A Ki-32 a Japán 3., 6., 10., 35., 45., 65. és 75. Sentai-ban szolgálva harcolt Kína, a Szovjetúnió, majd a Brit Nemzetközösség erői ellen is. A éles harcokból 1942-ben vonták ki innentől gyakorló és tanulógépként szolgált tovább a háború végéig a japán hadseregben. Gyártásának beszüntetése után elhanyagolható számú darabot kapott Mandzsuko japán fennhatóság alatt álló állam is, illetve az Indonéz hadsereg a Hollandiától való függetlenségi háborúban (1945-’49) talált párat elhagyatott japán bázisokon.

Ki-32_Mary_in_flight2
Kezdeti időszakában nagy végsebessége lehetővé tette számára, hogy a vadászoktól nem félve precíziós bombázásokat tudjon végrehajtani, elpusztítva ezzel ellenséges hajókat, épületeket, infrastrukturális központokat. Nagyobb veszteségeket a britek ellen szenvedett, (a támadás Pearl harbor után pár órával történt) mivel az akkori vadászok 1000 lóérős motorjukkal és 500 km/h-s végsebességükkel könnyedén elkapták a már akkor elavultnak számító Ki-32-ket. A váratlan támadás, és a tény, hogy a körzetben egyetlen [RAF Kai Tak] légibázison csak két kétéltű Walrus felderítő és három Vickers Vildebeest torpedó- és könnyűbombázó tartózkodott, így is nagy hatékonyságot eredményezett a Ki-32-nek a kezdeti időszakban.

WT_toproght-min

Játékban

Könnyű irányíthatósága, erős motorja, jó zuhanóbombázó-képessége és 450 kg bombaterhe, ‘kistierben’ veszélyes ellenféllé teheti a földi célpontok számára , támadó 7.7 mm-es fegyverzete pedig a légvédelmek és nyitott célpontok ellen is jól tud jönni. Míg a vadászok ellen nagy sebessége lehet a leghatásosabb fegyvere, persze ne felejtsük el védelmi géppuskáját sem.

poster

Aki szereti a kis Stukákat (Ju-87 B) az a Ki-32-ben is örömét fogja lelni, amire már nem sokat kell várni és bekerül a játékba az 1.79-es frissítésben.

 

>

Ki-32:Méretek (H-SZ-M)11.65 x 15.0 x 2.9 m
(28.29 x 49.95 x 9.36 ft)Tömeg (teljes terheléssel)3.7 tonnaLegénység2Motor1× Kawasaki Ha-9-IIb vízhűtéses V-12-es soros motor: 850 hp (630 kW)Maximális magasság9000 mVégsebesség (vízszintesben)423 km/h (263 mph) [4000 m-en]Emelkedés7.6 m/sFegyverzet1 × 7.7 mm (támadó)
1 × 7.7 mm (védekező)Bombateher450 kgLegyártott>900 db

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.


Kövesd a híreket nálunk, hogy többet tudj meg a War Thunder következő nagy frissítésével kapcsolatos legújabb fejleményekről!



Összes magyar War Thunder cikk az 1.79-es frissítésről!



A WT Info-n, a War Thunder magyar rajongói oldalán a frissítésekről, járművekről összetett és lehetőség szerint a játék minden szegmensére (pl: WT WiKi) vonatkozó (és sokszor azon túl is) cikkeket megtalálsz!



Forrás: War Thunder
Reklámok

3 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s