Bemutatók

M14/41 — röpstart

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

A háború kezdetével az olaszok hamar rájöttek, hogy közepes harckocsi terén nagyon lemaradtak, nem csak a németektől, de még kis mértékben a szövetséges nemzetektől is. Ezen hiányosságot a korábbi lovassági harckocsik korszerűsítésével és újak fejlesztésével próbálták orvosolni, a Carro Armato M14/41 az előbbi kategóriába tartozik.


Története

Az olasz hadsereg a háború kitörésekor megkezdte páncélosainak fejlesztését, hogy lépést tudjon tartani a változó feltételekkel. Az akkor rendszerben lévő M11 még teljesen lovassági harckocsinak számított. A teljesített követelmények az kis magasság, alacsony fogyasztás, jó gyalogság elleni fegyverzet és a lovas egységekkel való lépéstartás volt.

Ezek viszont a modern háborúban már elavult irányelveknek számítottak. A harckocsi főágyúja a testben volt, és csak kis mértékben lehetett vízszintesen kimozgatni, emellett nagyon érzékeny volt az ellenséges páncéltörő ágyúkkal szemben. 37 mm-es ágyúja, ugyan kellő átütéssel rendelkezett rövid távon, azonban hatékony lőtávolsága nem volt 1 km-nél, ami harckocsicsatákban kevésnek bizonyult.


Harckocsi

A Carro Armato gyár az alapot megtartotta, mivel a jó menetstabilitás és mászóképesség a harckocsi előnyére válhatott, és így a tervezőcsapat is az új harckocsik fejlesztésére tudott koncentrálni.

A mozgékonyság javítása érdekében a FIAT egy új motort fejlesztett. a folyadékhűtéses dízeles V-8-as SPA 15T, 145 lóerő leadására volt képes, ez a harckocsi 14 tonnáját 33 km/h-ra tudta felgyorsítani. A váltót fejlesztették, a rossz, sáros terepen való még jobb járóképesség érdekében, emellett a futó- és hűtőrendszert és a harckocsi elektronikáját is korszerűsítették.

A harckocsi elrendezését módosították, a testből az ágyút kiszerelték helyére egy géppuskaállás került, melyben egy szimpla vagy dupla 8 mm-es Breda 38 foglalt helyet. A (szegecselt) páncélozottsága nagyon pozitívan emelkedett, elülső vastagsága az 50 mm-t is elérte, gyengébb részeit 30 mm páncéllemez borította, oldala és hátulja 25 mm, míg alja és teteje 14 mm vastagságú volt.

A járműhöz teljesen új tornyot fejlesztettek, melyet később a modernebb célzóberendezésekkel és kibúvónyílásokkal is elláttak. Páncélvédettsége szemből 42 mm volt, magába egy 47 mm-es Cannone da 47/32 M35 löveget, 104 darabos lőszerkészlettel, és egy 8 mm-es Breda 38 géppuskát foglalt, tetején szintén egy Breda 38 volt található. A főágyú kiváló átütési értékkel rendelkezett 500 m-en 60 mm döntött páncélzat átütésére volt képes, azonban nagy távolságokon ez is gyorsan vesztett erősségéből, így az ellenséges nehéz harckocsik leküzdésére csak 1 km-en belülről volt képes.
(Később az alvázát használták még egy nyitott 90 mm-es önjáró löveg megalkotásakor is, amely kinézetre leginkább a Waffenträger-t idézi, neve Semovente M41M da 90/53)


Szolgálat

Közel 800 darabot gyártottak, amik minden fronton szolgálatot teljesítettek. Gyors, mobilis és veszélyes harckocsinak számított, viszont a homokkal sok problémája volt, a vékony lánctalpai gyakran megsüllyedtek, illetve könnyen el is tudott tömődni, kapott találat esetén pedig hajlamos volt kigyulladni. A hibái mellett is büszkélkedhet csodás dicsőségekkel, El Alamein-nél amerikai harckocsioszlopokat sikeresen tartottak fel 3-mas túlerővel szemben, amíg a német erősítés meg nem érkezett.


Táblázat


Játékban

A játékban az M14 egy kicsi, fürge és kemény közepes harckocsi lesz, aminek gyorsan töltő és viszonylag nagy átütéssel bíró ágyúja tökéletes lesz majd az ellenfelek közepes és könnyű harckocsijainak elpusztítására, míg mi nyugodtan hagyatkozhatunk erős elülső páncélzatunkra. Persze azért arra figyelnünk kell, hogy a gyenge pontunkat rejtsük, illetve az egész pályát megkerülő hadműveletbe sem érdemes belekezdeni, mivel ahhoz végsebességünk nem elegendő. Az m14 minden összevetve egy jó közepes harckocsi amely színt vihet a 2.0 körüli BR-ü csatákba.


Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.


Összes magyar cikk az 1.85-ös frissítésről!


Forrás: War Thunder
Reklámok

4 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s