Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Játékosok!
Az 1.77-ben a francia repülőág is bővül, egy amerikai Martin 167-A3 “Glenn” kétmotoros könnyű bombázóval.

Mielőtt bárki ‘copy-paste’-et kiáltana, a franciák vettek Egyesült Államoktól több, mint háromszáz darabot a háború előtt, hogy kiegészítsék az saját iparuk által egyedül fel nem tölthető űrt bombázók terén.

A 167-es teljes fémváza és borítása ellenére is képes volt három személyzeti tagot és összesen 2000 lbs (907kg) bombát szállítani, vízszintesben akár 500 km-es óránkénti sebességgel, köszönhetően két darab Pratt & Whitney R-1830-37 motorja egyenkénti 1050 lóerejének. (Bombaterhe és motorereje talán kevésnek tűnhet, de vegyük figyelembe, hogy a gép 1939-ben készült.)

Az amerikai légierő elutasította, és inkább a lassabb de jobban felfegyverzett DB-7-et választotta. (A-20 elődje) Így az elkészült darabokat kiárusították és mind a brit, mind a francia légierő rendelt belőlük.

A brit változat
A francia változatokat megpróbálták minél könnyebbé tenni, így a motorokat Wright R-1820 “Cyclone 9” motorokra cserélték, melyek lóereje ugyan kevesebb volt (950), de sokkal könnyebbek is voltak. A fegyverzete maradt ugyan úgy a 4 db támadó és két darab védelmi géppuska, de az eredeti 7.7 mm-es Mk.II-t felváltotta a 7.5 mm-es Belga Fabrique Nationale FN-Browning. A sok könnyítés ellenére is a kevesebb motorerő következtében a gép végsebessége 460 km/h-ra esett vissza.

A Baltimore területén található Martin gyár a megrendelések miatt kétszeresére épült ki és hat hónap alatt le is gyártott több, mint száz darab gépet, amikor az amerikai kiviteli tilalom miatt új megoldást kellett találniuk a értékesített gépek országból való kiszállítására, ami miatt, a franciák egy ideig utánpótlás és alkatrész nélkül maradtak egy ideig. Végül a (francia) kapitulációig még kétszáz érkezett a kontinensre, később harcoltak, mind a szövetségesek, mind a tengelyhatalmak oldalán. Viszont az Észak-Afrikai hadjáratban lassúsága és elavultsága könnyű célponttá tette, ami miatt nagyon kevés érte csak meg a háború végét.
A játékban a francia bombázóág első tierébe fog kerülni, így ki tudjuk majd használni jó végsebességét. Ha eldobáltuk a bombáinkat sem kell azonnal a reptérre futni, ugyan is a szárny közepén található két-két 7.5 mm-es tökéletes artillery-k és AAA-k ‘kigéppsukázására’, míg a ránk támadó vadászokat a két darab 7.5 mm-es turrettel tudjuk távol tartani magunktól. (Egyik a gép közepén található búbtoronyban, még a másik a gép hátulján srégen lefele néző pozícióban található.)

| Martin 167-A3: | |
|---|---|
| Méretek (H-SZ-M) | 14.22 x 18.7 x 4.95 m |
| Tömeg (teljes terheléssel) | 7 tonna |
| Legénység | 3 |
| Motor | 2 db Wright R-1820 “Cyclone 9” csillagmotor, egyenként 950 lóerő |
| Optimális magasság | 5000 m |
| Végsebesség (vízszintesben) | 463 km/h (288 mph) |
| Fegyverzet | Támadó: 4 × 7.5 mm FN-Browning Védelmi: 7.5 mm FN-Browning (búbtoronyban) 7.5 mm FN-Browning (hátsó állásban a gép alján) |
| Bombateher (max 2000 lbs (907 kg)) | 12 × 100 lbs 4 × 250 lbs 4 × 250 lbs + 8 × 100 lbs 2 × 500 lbs + 8 × 100 lbs 2 × 500 lbs + 2 × 250 lbs 8 × 250 lbs 4 × 500 lbs |
| Legyártott | 300 – 500 db |

Az ÖSSZES 1.77 frissítéssel kapcsolatos cikket megtalálod az alábbi linken:
WT 1.77 frissítés
Kategóriák:Bemutatók





Ha a linken keresztül regisztrálsz 50 GE (játékbeli prémium fizető eszköz)ajándékban részesülsz!
1 reply »