Kedves Játékosok!
Újabb Q&A-hez érkeztünk, a téma a hajók és a naval test lesz, a kérdésekre válaszol: Vyacheslav Bulannikov.
Fegyverzet
Q: Van esély “tank” célzási metódus behozatalára Simulator csatára, csónakokra és hajókra egyaránt? Ezalatt azt értem, hogy az ágyút neked kell emelned, nem a játék próbálná meg bemérni a távolságot(jelenleg eléggé bugos), hanem mi csinálnánk az ágyúemelést, úgy ahogy tankban. Régen ez a rendszer volt RB-ben:
– Kikerüli a problémát mikor a célpont és közéd beúszó ellenséges hajó miatt automatikusan újraconfigurálódik az ágyú, a közelebbi célpontra.
– Ezetúl lehetne a füstmögé bebújó, de egyébként álló hajóra löni, jelenleg a ágyúk felmennek az égbe, ha a füstre nézel. – – és láthatnád a füsben a lövedékek találatai miatt keletkezö sparkot.
– Könnyebbé és gyorsabbá tenné a fegyverzet váltását, közeledö könnyü célpont esetén. Nem kéne minden fegyverzetváltáskor távbemérö lövést leadni.
– Lenne esélyed lelöni az ellenséges repülöket föágyúval.
– Lehetöséged lenne szigetek felett, vagy a földön lévö (pl tankok, stb) célpontokat löni.
(- Jelenleg a célzórendszer nagyon bugos, folyamatosan megörülve mozognak le-fel ezzel szinte lehetetlenné téve a pontos modulsebzést nagy távolságból, föleg ha a célpont mozog is. Leginkább a Naval Frontline célzásrendszerét szeretném én a játékban látni.)
A: Úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi célzásrendszer tökéletesen kielégítö. A légi célpontok elleni tüzelés fejlesztés alatt áll. Sok lehetöséget is átnéztünk és azért döntöttünk a jelenlegi mellett, mert ezt volt a legkönnyebb fejleszteni és használni, illetve nem is sokban tér el a kérdésben javasolttól. megvan a lehetöség, hogy a késöbbiekben megadjuk a lehetöséget a játékosoknak, hogy választhassanak a jelenlegi és a javasolt célzás között a beállításokban RB-ben. (Yippee)
Q: Milyen fegyverzeti korlát lesz a hajókon? Lesz valaha irányított rakéta, Bastion a Soviet könnyütüzérségi hajó Slepen-en vagy az acélvágó AK-603/630 a Vulcan-Phalanx-on?
A: Nincsen sok megkötés, bármi ami érdekesebbé teheti a játékot megfontolásra kerül. De semmi különleges nincsen a nagyon gyorsan tüzelö ágyúkban vagy az irányított rakétákban, akár még a célkövetö légvédelmi raketák is szóba jöhetnek. A hajó elleni rakéták problémásabbak lehetnek, mivel azokat nagyon nagy távolságra tervezték, (amilyen mapok még nem állnak rendelkezésre) de a késöbbiekben azok is bevezetésre kerülhetnek, föleg a koraiak az érdekesek.
Q: Érdeklödnék, mik szükségesek a hajó löszerkészletének berobbantásához? Egy szándékos össztüz egy Flecher-osztályú romboló löszerkészletén, csak a hajó elsö részében okozott sebzést.
A: Egy fontos szabályunk van, a löszerkészlet berobbanásához, a modul teljes befeketülése szükséges. (= vedd le az adott rack hp-ját 0-ra)
Q: Lesz légvédelmi löszer a nagykaliberü légvédelmi ágyúkhoz (76 mm és fölötte)? Hasonló lövedék voltak a játékban korábban. Egy idöben majdnem minden hajónál volt ilyen löszer. Még a Yugumo-nak is volt légvédelmi löszere a föágyújához (127 mm/50 Type 3).
A: Igen. (régen tankokban is volt fuse-os légvédelmi löszer)
Q: Lesz módosítva a tüzelési metódus, hogy a csónakok és a hajók ne ugyan azt használják? A jelenlegi rendszer inkább a rombolókra van kitalálva (elkülönülö ágyúkezelés és távolságmérés).
A: Talán egyszer egyszerüsítünk majd a csónakok fegyverkezelésén, mivel azok föleg közelharcolnak, fegyverünkkel inkább kis távolságra lönek, és fontos nekik, hogy lövések közben könnyen tudják a hajót irányítani.
Q: A torpedókat markerei (képi (és néha hangbeli) jelzése a torpedók közeledésének és irányának) eléggé hasztalan fegyverré teszik. Van tervben barmilyen átdolgozása az észlelési és figyelmeztetési rendszernek torpedók esetén? (Például csak bizonyos távolságon bellül lenne marker a torpedó fölött.)
A: A torpedók felderítési távolsága a legénységed szintjétöl és a torpedó típusától függ. (ne felejtsük el, hogy jelenleg mindenki kifullozott crew-val rendelkezik) Van egy alternative megoldásunk, de ezt még nem aktiváltuk a próbákon. De általánosságban a ‘boost’-juknak köszönhetöen a torpedók nagyon hatásos fegyverek szerintünk AB-ben, és a markerbeli korlátozása RB-re egy értelmes változtatásnak tünhet.
Q: Van más módja az ellenséges romboló akaratlagos megsemmisítésének az ammorack-en kívül? Do the boilers explode if they’re flooded? Is it possible that fire, depending on the source and location, will lead to explosions of the same magazines or other destruction?
A: Igen, a löszer kívül a torpedók és aknák is fel tudnak robbanni. A tüz továbbterjedés következtében berobbanó löszerkészlet ugyancsak lehetséges. Továbbá hozzá fogjuk adni az üzemanyagtartály berobbanását nagy oktánszámú üzemanyagot használó csónakok esetén.
Q: Az automatikus légvédelem túl harcias. Át fogják dolgozni a VI légvédelmi viselkedését? (Valóban már 2km-röl elkezdi löni az ellenséges repülöt, akkor is ha kis kalibere miatt lötávolsága alig éri azt el, illetve van egy ‘fegyerösszetartása’ ami nagyobb hajóknál lehetetlenné teszi a célpont eltalálását nagy távolságból [de a gép csak próbálkozik])
A: Jelenleg boldogok vagyunk, hogy az automata legvédelem müködik úgy ahogy most. Fontos (újra) elmondani, hogy jelenleg a legénység minden képessége legmagasabb szinten van, ez pedig érthetö, hogy jobb, mint egy átlagos játékos célzási/lövészeti képessége.
Q: Meg tud pattanni a lövedék a sima vízfelületen úgy, hogy lövedék jellegét el nem veszítve eltalálhatja az ellenfelet(néha csak az ‘üres textúra’ marad meg)? Lesz ez fejlesztve a jövöben?
A: A jelenlegi vízen pattanási metódus ugyan az, mint bármilyen más terep esetén.
Fejlesztés
Q: Anton Yudintsev a DMM tanácskozáson cirkálókról is beszélt. Hány féle cirkáló lesz a játékban? (Melyik típusokat hozzák be?)
A: Nem tudjuk megmondani, milyen jelenleg nem bevezetett hajókat fogunk még a játékba bemutatni. Ha minden jól megy: a könnyü cirkálók hamarosan™ érkeznek.
Q: Hordozó-cirkálók, mint a IJN Tone lesznek valaha a játékban? Ha igen, irányíthatják majd játékosok a repülöket?
A: Korai még ilyen bonyolult hajókól és mechanizmusokról beszélni. (még az open beta ki sem jött)
Q: Lesznek majd hajók az elsö világháborúból?
A: Jelenleg is dolgozunk olyan hajók behozatalán, amiket az elsö világháború alatt terveztek és építettek.
Q: Lesznek majd monitorok a játékban? (Nem a tengeri páncélozott hajókra gondolok, amiket csak skerry monitornak hívunk és csak fejlett, gyors német parti uszályok.) Hanem például a híres Zheleznyakov-ra. (Meg lehet oldani, hogy a legyen regular és premium Zheleznyakov a játékban?) (Értjük barát, beleszerettél a Zheleznyakov-ba)
A: Nem zártuk ki.
Q: Lesznek majd kisegítö cirkálók a játékban? Például a Raider-type mint az Atlantis (ami egy csodálatos tierII prem hajó lehetne). Illetve egyéb nem hadi célra tervezett, késöbb szükség miatt felfegyverzett hajók?
A: Nem terveztük ilyen hajók behozatalát, de ki tudja mit hoz majd a jövö.
Q: Egy hajó tervezése, nagyon bonyolult és nehéz folyamat, egy esetleges hibát gyártás közben szinte lehetetlen javítani. Ezért minden hajó tervezése hosszas és profi munka, a hajó nem vízre engedésekor, hanem a végleges terv elfogadásakor születik. Lesznek a játékban olyan hajók, amik soha nem léptek túl a tervezési fázison, habár a terveik tökéletesen elkészültek? (Ha már tankoknál és a repülöknél is vannak ilyenek)
A: Igen. Föleg azok, amik készen voltak, de bizonyos okokból mégsem kezdödött el a megépítésük.
Egyéb
Q: Lesznek különbözö idöjárási állapotok a tengeren? Jelenleg a víz minden csatában sima, hullámot alig látni. Jó lenne egy kis változatosság.
A: Igen, már készen állnak különbözö víztükörviselkedési állapotok, amik már a csónakok mozgására hatással vannak. Például a csata miatt viharos tenger, ami jelentös mértékben csökkenti a teljesítményüket. De késöbb lehetséges olyan csatákban amikben csak rombolók és nagyobb hajók vesznek rész rosszabb viszonyok teremtése.
Q: Ha nem választunk lerakási területet, a játék mindannyiunkat egy pontra tesz a másikat üresen hagyva. A szétoszlás repülöben nem akkora probléma és tankban is orvosolható, hajóknál sok idöbe telik. Figyelembe fogja venni késöbb a véletlenszerü lerakásnál a játék, hogy az adott ponton hány játékos van?
A: A jelenlegi rendszer metódusa sajnos így van megírva, nem zárja ki a lehetöséget hogy minden játékost egy helyre dob le. (Javasoljuk a ‘spawn point’ kézi kiválasztását)
Q: Lesznek különbözö megsemmisült ‘textúrák’ hajókra, amik megsemmisülésük okát fogják sejtetni? (Modulonként, lerobbant tornyok, stb) A hajó egésze esetén szétterül a füst a hajó körül?
A: Igen, a hajóknak már így is több modulból áll a ‘textúrájuk’, illetve robbanás esetén le tud repülni a torony. Továbbá terezzük, a tornyok lerepülését olyan esetekben is, amikor a hajó maga nem semmisül meg.
Ti is tehettek fel kérdéseket, illetve a korábbi Q&A-ket is megtekinthetitek a forum-on.
Kategóriák:Q&A