Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves olvasó!
Érkezett egy újabb Q&A. A kérdések száma elég gyér, nagy részük a ‘toptier’ járművekről szól. Válaszol(szokásosan): Vyacheslav Bulannikov
Repülőgépek
Egy évvel ezelőtt “ideiglenesen” bevezetésre került kevert csata repülő real csatába 7.7-es BR felett. Most hogy egyre több repülő került be a játékba ezen szinteken nem lehetne egy kicsit lazítani, esetleg csak részletesen visszahozni, hogy nemzet alapján osztja el az MM a két oldalt?
Először is szeretnénk ahhoz hozzászólni, hogy a hagyományos nemzetek alapján való (egymás ellen harcoló) oldalakra való bontás/beosztás 7.7-es BR felett elég furán hangzik. Ezen gépek már olyan időkből származtak, amikor tengelyhatalmak, vagy szövetségesek már nem léteztek. [Utóbbit valaki tudassa a NATO-val legyen szíves. (Már hogy az nem létezik.)]
Az egész feltevést egy kérdés feltevésével le is lehet rombolni: Németországot hova soroljuk? A NATO vagy a Varsói szerződés (szovjet) oldalára?
Azt is érdemes hozzátenni, hogy már tettünk engedményeket, 10.0 felett van lehetőség, hogy az MM nem mindenki mindenki ellen csatákat kreál, hanem valamelyik oldalon csak bizonyos nemzetek gépei lesznek, a maradék pedig a másikon. Például előfordulhat akár olyan csata is, ahol a Szovjetunió, Kommunista Kína és Németország repülői együtt harcolnak. (Tekintve, hogy ebben az időben utóbbi szovjet gépekkel reprezentálta magát. )
Ez a megoldás számunkra kedvezőnek mutatkozott, úgyhogy ezt tervezzük bevezetni 7.7 és 10.0 között is. [Lényegében a kérdező is hasonlót kívánt…. — a szerk.]
A Mach 2-es gépeknek már túl kicsik az átlagos pályák. Van terv nagyobb mapok bevezetésére (vagy a jelenlegiek nagyobbítására), tier VI-os gépeknek?
Nem a pályák méretével van a baj. A legtöbb pályánk 64*64 km-es területű, de van 128*128-as is. [Előbbit az említett gép 90 másodperc alatt átszel.]
A probléma inkább az éledési pontok és repterek egymástól való távolságával van.
A problémán dolgozunk, hogy mindenhol távolabb tegyük ezeket egymástól, főleg nagy tierben. (Smolensk, Guadalcanal és Berlin már készen van)
Harckocsik
A Stormer HVM nagyon megbízhatatlan (bugos) találat és sebzés terén. A legtöbbször telitalálat esetén is csak sebzés nélkül keresztülmegy a (légi)célponton, ez pedig kiváltképp megbízhatatlanná teszi légvédelmi cél ellátására. Van terv a hiba javítására? Esetleg valósághűbbé változtatására? Gondolok itt akár gépi rásegített célbefogásra, mint ami a modern repülőgépeken van.
Esetleg behozni egy újabb légvédelmet a britekhez, akár a Warrior ADATS, a Rapier SPAA [érdekes lenne, mert tudtommal az önjáróhoz legközelebb az ‘utánfutóra szerelt’ változata volt], vagy kanadai ADATS? [Utóbbi az amcsi fában található M113A2 ADATS, ami sosem áll az USA szolgálatában]
A statisztikák szerint ez nem így van. A Stormer HVM [itt az eredetiben másodszor is elrontotta a gaijin a harckocsi nevét] hasonló szinten áll a 2S6-tal[Tunguska] és az ADATS-sal, tier VII, RB-t nézve. Összesítésben szerintünk a harmadik legjobb légvédelem. Szóval nincs szükség újabb légvédelmet behozni. Persze ez nem jelenti, hogy az említett járművek sosem kerülnek be a játékba. [Érdekes lenne, tekintve, hogy az egyik nem önjáró, egy másik meg már rég bent van.]
Meg tudnátok mondani az szovjetekhez miért nem került be még a T-90 vagy modernebb T-72 variánsok? A játék technikai korlátoltsága miatt talán? Az Egyesült Államoknak már bent van az M1A2 Abrams, ahogy a németeknek is a Leopard 2A5. Mikorra várhatjuk a T-90-et és a többi modern szovjet harckocsit. [A T-90-et és főleg a nála fejlettebb harckocsikat nem nevezném szovjetnek.]
Talán a legjobb, ha nem a legjobb szovjet tank a T-80U már a játékban van.[Lényegében igaz, mert minden ami utána készült már orosz volt]. Korát tekintve nincs nagy eltérés az említett NATO harckocsiktól. Mobilitásban a T-80 pedig sokkal jobb, mint a T-90 és a T-90A, amit a védelembeli és fegyverzetbeli különbség nem kárpótol. Hogy tervezünk-e újabb harckocsit? Hát persze. Több T-72 variáns is a tervek közt van, egyik be is került volna a legutóbbi nagy frissítéssel, csak nem készültünk el vele a határidő lejártáig ezért majd a következőben fog bekerülni.
Már elég rég volt beszámoló, a valótlan M60 torony és lövegpajzs helyzetéről. Az utóbbi időben elég sok páncélzat kapott valós vastagságot. Számíthatunk rá, hogy egyszer az M60 problémája is orvosolva lesz?
Igen dolgozunk rajta, hogy az M60 páncélzata is valóságos vastagsággal rendelkezzen. (Jelenleg egy lap, vastagsági értékkel.)
Lesz bevezetve lehetőség, hogy a légi célpontok elleni rakétákkal lehessen földi egységekre is tüzelni. Jelenleg a Sidam Mistral vagy a Toyota Kōkidōsha(Type 93) semmi önvédelmi képességgel nem rendelkezik földi célpontokkal szemben.
Nem! Először is nem valósághű, hogy egy légi célpontok elleni rakétát földi célpontra is rá lehet lőni. [Hogy nem szakad le a pofájuk. A gaijin valósághűséggel védekezik. Mintha bármikor is érdekelte volna őket.]
Habár a valóságban megoldható, hogy a infravörös vezérlésű rakétákat földi célpontra irányítják, a játékban semmi haszna nem lenne az MBT ellen, maximum a gyengébben páncélozott járművekkel szemben. [‘Az meg kizárt, hogy a légvédelmet egy Strf, Centauro, Type 16, CV 90, BMP, Bradley, Rooikat vagy AMX-10 kergetné.’]
Ehelyett inkább behozunk egy olyan funkciót nekik, ami a könnyű harckocsiknak is van. Ezzel pedig akkor is hasznossá tehetik majd magukat, amikor nincs repülő a levegőben. [Az alap probléma pedig érintetlenül ottmarad. Gratula.]
Csónakok és hajók
Az Admiral Graf Spee és a Prinz Eugen/Admiral Hipper túl erősek, és nem lettek ‘nerfelve’ a bekerülésük óta. [Söt a Graf Spee még ‘buffolva’ is lett, mivel mikor bekerült az egész hajó felrobbant, ha eltalálták az legelső compartment-jét.]
A legtöbb nemzetnek nincsenek ilyen jó hajói, így minden csatát automatikusan megnyernek. Mikor fogjátok orvosolni a problémát, és megoldani hogy ez ne forduljon többet elő. (Behozni a többi nemzethez is erős hajókat?)
A harci hatékonyságuk megegyezik a többi 5.7-s hajóval. A legtöbb nemzetnek van 200 mm-nél nagyobb kaliberű ágyúval felszerelt hajója, és igaz a Graf Spee kalibere kicsit nagyobb, de az töltése sokkal lassabb így ezen hajót is megfelelően egyensúlyoztuk.
[Valóság(check): A Graf Spee a hibája javítása után tényleg jó, de a játékban a Hipper/Prinz Eugen bőven alulmarad, a Pensacola, Brooklyn, Kirov, Sverdlov, Mogami, Cleveland, vagy bármelyik Krasny-val szemben.]
Egyéb
Mind tengeri mind földi csatában előfordul az a hiba, hogy a két spawn (éledési zóna) területéről rálátni a másik csapat spawnjára. Van terv ezen hiba orvoslására, több fizikai akadály betételével a spawnok elé, hogy ezt ellehetetlenítsétek?
Igen vannak terveink ezen hiányosságok javítására. Legtöbb pályát át fogjuk dolgozni ahol ez előfordul. [Hallelujah]
Van tervetek a HUD fejlesztésére a találatok és jutalmak részletesebb megjelenítésének érdekében? Esetleg ezek képernyőn való elmozdítására, hogy ne zavarja annyira a játékost?
Ezt a javaslatot megfontoljuk.
Kategóriák:Hírek
3 replies »