Hírek

Martin-Baker M.B.5 – Tartsd a teám!

Kedves játékosok!

Egy újabb jármű mutatkozik be az 1.77 frissítésből, ami most egy légi jármű. Nevezetesen a Martin-Baker M.B.5 angol prémium vadászrepülőgép.

Az M.B.5 volt az utolsó prototípus egy sor nagy teljesítményű repülőgép után amelyeket a  Martin-Baker cég épített az 1940-es évek közepén. Annak ellenére, hogy hihetetlen teljesítménnyel rendelkezett az M.B.5 akkor érkezett, amikor a dugattyús motor repülőgépeket egyre inkább kezdték felváltani a sugárhajtású repülőgépek. Emiatt az M.B.5 soha nem hagyta el a prototípus színpadát – eddig!

A War Thunder brit rajongói várakozással tekinthetnek az M.B.5 repülőgépre az elkövetkező War Thunder 1.77 frissítésben.

Áttekintés

Az 1930-as években alapított Martin-Baker a legfejlettebb technológiát alkalmazó, teljesen fémépítésű, nagyteljesítményű repülőgépek tervezésére összpontosított, majd a lehető legtöbb fegyverrel szerelte fel őket. Az 1940-es évek elején emelkedett először a levegőbe a Martin-Baker erőteljes MB-3 prototípusa – az M.B.5 elődje -. Nagy sebességgel (668 km / h) és légi mozgékonysággal rendelkezett, miközben soha nem látott tűzerőt – hat 20 mm-es gépágyú – hordozott magával.

1942 szeptemberében James Martin a Martin-Baker vezető mérnöke és alapítója folytatta az MB-3 fejlesztését. A harci követelmények azonban 1943-ban megváltoztak, és elhagyta az MB-3 tervet az M.B.5 javára. Bár az MB-3-asra hasonlított, teljesen más repülőgép volt.

martin-baker-mb5-dh-front

Hasonlított az MB-3-asra, de mégis teljesen új konstrukció volt

Az M.B.5 elsődleges fegyverzetét négy 20 mm-es ágyúra csökkentették. Ezenkívül egy új, Rolls-Royce Griffon 83 motorral szerelték fel. Az M.B.5 prototípus 1944-ben készült el és 1944. május 23-án hajtotta végre első repülését. Miután néhány kisebb stabilitási kérdést megoldottak és több mint 80 órás tesztrepülést csináltak vele, az M.B.5-et végül 1946-ban engedték a hivatalos végleges tesztelésre. A tesztelés során 740 km / h sebességet ért el, és dicséretet kapott a tesztpilótaktól a kiváló pilótafülke elrendezésért. A karbantartó személyzet kedvelte az új repülőgép karbantartását is.

martin-baker-mb5-takeoff

M.B.5 tesztrepülésen

De a második világháború véget ért és a brit RAF elkezdte váltani a dugattyús repülőgépeket az új jetekkel. Ennek eredményeképpen a RAF nem volt érdekelt az M.B.5-ben és a projekt végül leállt. A külföldi eladási kísérletei szintén sikertelenek voltak. A rossz piaci időzítés és az új sugárhajtású technológia végül megállította az M.B.5-t. Emellett Martin-Baker végül leállt a repülőgépek tervezésével és helyettük kifejlesztette és gyártotta az új katapult üléseket. Ez végül nagyon jól jövedelmmezett számukra és ma Martin-Baker az egyik legnagyobb márkanév a katapultülés fejlesztés területén – ez olyan eredmény, amely gyakran háttérbe szorítja légijármű gyártási történelmüket.

mb_5_03_1280h720_766b507e1f6fd9971e04e61bead2221a

Belefáradtál a Griffon motoros Spitfire-ekbe? Valaha repülni akartál a P-51H-n, de figyelmen kívül hagytad az amerikai kutatási fát, mert szereted a brit repülőgépeket? A brit M.B.5 a megoldás számodra. A brit repülés rajongóinak izgalmas az úgynevezett “superprop” és még nem is egy másik Spitfire.

mb_5_06_1280h720_31c408f57b48a9e4d8414404bf9949fe

Az M.B.5 csúcspontja a 2.340 lóerős V-12 Griffon 83 motorja. A dugattyús motor szörnnyé válása lehetővé teszi az M.B.5 számára, hogy közép-nagy magasságban 460 km / h sebességet érjen el. Ezenkívül az M.B.5 jelentős emelkedési sebességgel rendelkezik, anélkül, hogy feláldozná a nagy mozgékonyságot. (UFO 🙂 – a szerk.)


Nézz körül a pilótafülkében: ITT


Az M.B.5 négy 20 mm-es Mk.II Hispano gépágyúját ismernie kell a brit harci pilótáknak. Ha hozzászoktatok az Mk.V-ös Hispano gépágyúhoz, vegyétek figyelembe, hogy több időt kell fordítani a célzásra az Mk.II-vel, hogy sikert érjen el – de az Mk.II nagylelkű 800 lőszernyi kapacitása rengeteg időt ad a cél lelővésére.

mb_5_02_1280h720_1e10ad472cdca3588361e0b35000b6a1

A Spitfire-s, a Hurricane-os, a Tempest-es és a Mosquito-s pilótafülkékben eltöltött idő számtalan órája után végül felveheted Nagy-Britannia legerősebb 2. vh.-s dugattyú motoros harci repülőgépét a meglévő repülőgépek listájára.

A Martin-Baker M.B.5 csatlakozik az angol fejlesztési ág IV. rangjához, mint PRÉMIUM repülőgép a következő War Thunder frissítéssel, melynek neve “1.77 Advancing Storm”.


Az ÖSSZES 1.77 frissítéssel kapcsolatos cikket megtalálod az alábbi linken:

WT 1.77 frissítés


Forrás: War Thunder

Kategóriák:Hírek

Tagged as: , , ,

1 reply »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s