Hírek

Radarrendszerek a War Thunderben

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

A játékban évek óta régóta vannak radaros járművek, gondoljunk csak a német nehézvadászokra és bombázókra, a modern légvédelmi harckocsik bejövetelekor ezek befolyásoló tényezőkké is váltak, azonban valódi megoldás helyett, csak az AB marker megoldást importálták mindenhova.

Most ez változni fog, mivel a Gaijin végre bevezeti a radarrendszerek egy egyszerűsített formáját, ami már sokkal valósághűbbé fogja tenni a repülőgépek bemérését és követését.

A radarnak ezután több haszna lesz a játékban. Ezentúl a radaros járművek nem csak látni fogják az összes közelben levő ellenséges repülő lead indicatorét (hova lőjj, hogy eltaláld), de egy arról is fognak információt kapni, hogy a célpontok horizontális síkban hol helyezkednek el a járművünkhöz képest. (pl. Észak-észak-kelet, 300 m)

Földi radar és a Tuguska

Persze ezen radarok sem Istentől származó, tévedhetetlen vagy becsaphatatlan eszközök. A jelölő még mindig nem lesz pontos, így az irányzónak ismernie kell járműve lövedékeinek sebességét, és korrigálnia aszerint.
A repülőgépek sem fognak mindig megjelenni a radaron, ügyes pilóta a földhöz közel repülve becsaphatja azt, illetve a legtöbb radar felfele is rendelkezik vakfolttal. Ez azt jelenti, hogy csak egy bizonyos szögtartományon belül fogjuk majd a gépeket automatikusan észlelni, ha azok túl alacsonyan repülnek, vagy közvetlen fölénk (vagy repülő esetén alánk) szállnak, akkor továbbra is megérzéseinkre kell hagyatkoznunk.

Az aktív (körbeforgó) radarral rendelkező járművek új funkciót is kapnak, ez pedig a radar körbefordulása sebességének változtatása. Az ilyen radarok vízszintesen csak egy bizonyos szögben látnak, így célpontot csak az mindenkori fordulási irányból tudnak észrevenni. A forgás gyorsasága azt szabályozza, hogy egy adott pontot percenként hányszor tekint meg a radar. Ha a forgás sebességét növeljük, akkor folyamatosabb képet kaphatunk a minket körülvevő légtérről, viszont csökken a radar hatótávolsága és nagyobb lehet a hiba lehetősége (utóbbit a gyakori mintavételezés ellensúlyozza). A forgás lassításával megnövelhetjük a távolságot amin belül radarunk érzékel, viszont megeshet, hogy egy gép észrevétlenül halad el mellettünk, kihasználva az alkalmat, mikor a radar pont nem felé néz.

Radar a Javelin-en

Persze ez két külön feladat, a célpont felismerése és követése, erre egy rendszer nem képes, és vannak olyan járművek, amelyekbe csak egyiket építették bele. Az Egyesült Államok M163 légvédelmi járműve például nem rendelkezik felismerő rendszerrel, így csak követést tud végezni. Ez azt jelenti, hogy ezen járműnél, csak annyi változást tapasztalunk, hogy a lead indicator sokkal puccosabb lett. Ellenpéldát a német bombázókon találunk, amelyek csak a közelben lévő ellenségekről és azok helyzetéről tud jelt adni, de a lövészeknek nincs segítségére a célra tartásban.

“Mi lesz így a merevszárnyú repülőkkel és helicopterrekkel? Hogy fognak tudni érvényesülni ezután harckocsicsatában?” Tették fel a kérdést a Gaijinnál, de szerencsére azonnal találtak is választ saját kérdésükre. Ezentúl a modern (Tier V-VI) légi járművek fel lesznek szerelve radarérzékelőkkel, így már az ellenséges légvédelem hatótávolságán kívül tudni fogják, hogy biztonságos-e behatolni az adott légtérbe. Ezen felül a legújabb ’80-as, ’90-es, 2000-res helicopterek az ellenséges radarok pontos helyét is be tudják mérni majd kilométeres távolságból, így pl az AH-1Z-nek nem kell majd félnie az új légvédelmektől, mivel azok hatótávolságán kívülről, könnyedén el tudja majd kapni, a számára magukat még meg is mutató veszélyforrásokat.

Az új célzómarker

A fejlesztők természetesen ennek ellentételezésére is ügyeltek, ez pedig a radar kikapcsolása. Ekkor az ellenség radarészlelői nem fogják tudni a légvédelmet felismerni, és akár túlságosan vakmerően besétálva a légvédelem csapdájába az közelről már el tudja kapni őket. (Persze ezt csatánként csak párszor lehet legfeljebb eljátszani.) A radar kikapcsolásának további előnye, hogy ilyenkor a legtöbb jármű az ernyőt is behúzza, ami a földi célpontok számára is csökkenti harckocsink észlelhetőségét.

A új radarrendszerrel felszerelt járművek listája:

Harckocsik

  • AMX-30 DCA
  • Flakpz I Gepard
  • OTOMATIC
  • Type 87
  • Chieftain Marksman
  • M247
  • M163_vulcan (Csak követés)
  • ZSU-23-4
  • Tunguska

Repülők

  • La-200
  • MiG-19PT
  • F3D
  • Sea Venom FAW 20
  • Javelin F.(A.W.) Mk.9
  • Do 217 N-1 (Csak észlelés)
  • Do 217 N-2 (Csak észlelés)
  • He 219 A-7 (Csak észlelés)

Összes magyar cikk az 1.87-es frissítésről!


2 replies »

  1. Visszajelzés: War Thunder Info

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s