Amellett, hogy rengeteg információ megtalálható a játékmód mechanikáit illetően a Wiki cikkeiben (angolul), illetve a War Thunder Info cikkében (magyarul), ezen a Dmitry Gordeev-val — Game Designer/játékfejlesztővel, és az új játékmód atyjával — készült interjúban további információkat tudhatunk meg a World War-ral kapcsolatban, kezdve az alapoknál.

— Üdvözlet Dmitry. Kérlek áruld el nekünk, honnan jön a játékmód ötlete?
Szia. Már amikor elindult a War Thunder, egyértelmű volt, hogy szükség lesz egy olyan történelmi játékmódra, amelyben a játékosok valós történelmi események hősei lehetnek, a normál csaták korlátozásai nélkül.
Utóbbival ellentétben a történelmi csatákban a két fél drámaian eltérő körülmények között küzd, ahol különbözőek harci feladatok és az elérhető járművek. Ilyen mechanikák nem megfelelőek a normál csatákhoz, mivel a két harcoló félnek különböző módon kell játszania a győzelemért.
Ugyanakkor a World War csatáit egy közös cél köti össze: teljes hadműveleti győzelem. A World War fő jellemzői a kiszámíthatatlanság, a komplexitás és a különlegesség.
— Többet szeretnénk megtudni arról, hogy hogyan működik a játékmód.
A játékmód egy igen nagy dolog. Először is létrehoztuk külön játékmotort a World War számára. A játékosok számára csaták érhetőek el, ami egy-egy ‘szelete’ a nagyobb hadműveleteknek. A hadseregeket a parancsnokok irányítják a térképen, a játékosok pedig a csatákban vesznek részt, így közösen befolyásolva a hadműveletet. Ezáltal kialakulhat egy olyan hadművelet, amely követi a történelmi alapját, de olyan is amely radikálisan eltér attól.
A World War szezonokból fog felépülni, melyek sok szempontból változatossá teszik majd a játékmódot: Különböző csaták lesznek eltérő években, vagy akár teljesen más hadszíntérre kalauzolják el a játékosokat, így mások lesznek a kitűzött feladatok is. Minden szezon végén a leghatékonyabb századokat és játékosokat megjutalmazzuk értékes nyereményekkel, amik szintén változnak szezonról-szezonra.
A hadműveletek általános menete — mely figyelembe veszi a felek történelmi erejét a művelet elején, míg lehetővé tesz bármilyen végkifejletet — azonos lesz minden szezonban.
— Mi történik egy csatán belül?
Ahogy azt már korábban említettük, a csaták olyan valós eseményeken alapulnak, amik a második világháború során történtek meg. Ezek mindegyike egy valóélet-beli globális térképen lesz elhelyezve, amin a hadseregek találhatóak. A hadseregeket olyan járművek alkotják, amelyek az akkori parancsnokok rendelkezésére álltak. A játékosok meghívást kapnak, hogy az egyik fél oldalán harcoljanak, a csata kimenetele pedig követheti a történelmi eseményeket, de el is térhet attól: Például korrigálhat egy taktikai baklövést, melyet a háború dokumentációja ránk hagyott. A csatákban nem csak a századok tagjai vehetnek részt, hanem minden játékos. Ehhez csak ki kell választaniuk melyik oldalon szeretnének harcolni, majd az elérhető csaták közül kell választani.
— Hogy néznek ki ezek a csaták a játékosok számára?
Ezek alapvetően ismerős helyzetek lesznek, de ami egy csata elején történik, azt befolyásolják a hadseregek típusai, a járművek, valamint a hadseregek jelenlegi állapota, fegyverzete, sőt még a szektor tulajdonsága is, ahol megütköznek. Mindezek meghatározzák a küldetés típusát és a célokat is.
— Például?
Tegyük fel, hogy egy repülőraj támad földi egységeket – a feladatuk a járműoszlop támadása, míg a védők a légvédelmi egységeket irányítják, és feladatuk visszaverni a támadást.
Ugyanekkor a front túloldalán a harckocsik beásott ellenséges pozíciókat támadnak. A beásás nyilvánvalóan megnehezíti a támadók dolgát, akik célja a jól megerősített pozíció elfoglalása. Az idő nem a támadó egységek oldalán lesz, így hogy segítséget kapjanak, a támadó oldal parancsnoka támadó repülőket küldhet csatába. Ezek azonnal elérhetőek lesznek a támadó játékosok számára.
Rengeteg lehetőség van! Létrehoztunk egy Wiki cikket a küldetésekről is, de lényegében minden csata egy kis World War.
—Elég érdekes és ambiciózus ötletnek hangzik, de hogyan fog a játékmód fejlődni a jövőben?
Természetesen új csatákat, jutalmakat, valamint küldetések sorát fogjuk még behozni, emellett követni fogjuk a visszajelzéseteket és javaslataitokat a játékmóddal kapcsolatban.
A jövőben haditengerészeti járművek is részt fognak venni a csatákban és van rá lehetőség, hogy háború utáni esemény is legyenek, illetve alternatív történelemre is van lehetőség.
—Mit tudsz még nekünk elmondani a World War módról?
Egy fontos részletet még el kell, hogy mondjak ami ha nem lett volna, a World War mód legjobb esetben is csak késne. Sokan — századok és játékosok egyénileg — segítettek nekünk fejleszteni ezt az új játékmódot hosszú teszt csatákkal és az ötleteik megosztásával, amik közül sok meg is valósult.
Köszönjük Dmitry Gordeev-nak, a Gaijin game designer/játékfejlesztőjének, és a World War mód fejlesztőjének az érdekes beszélgetést.
Az elkövetkezendő devblogokban további részleteket fogunk megtudni a World War móddal kapcsolatban. Addig is keressétek fel az angol nyelvű Wiki-t és magyar nyelvű cikket, ahol rengeteg információt találtok.
Zárt béta résztvevők, nagyon köszönjük a segítségeteket! A hozzájárulásotokat nehéz lenne túlbecsülni.
Forrás: War Thunder
1 reply »