Hírek

World War — 2023./I.

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!


A novemberi alkalom után most februárban újra visszatér a World War esemény, ezúttal csak kisebb jutalommal.


Nordwind hadművelet

február 9. (13:00) és február 13. (13:00) között
február 16. (13:00) és február 20. (13:00) között

A Nordwind hadműveletet frissítették, újraszervezték a járműparkokat. A Jumbo-kat elkülönítették a sima Sherman-ektől, a Hellcat-eket a többi páncélvadásztól. A repülőket szétbontották típus szerint, az A-26C-t leváltotta a B-26B és a németek kis számban hozzáférést kaptak a Me 262-höz.

Kezdeti harcállások

Bevihető járművek:

Amerikai:

  • P-47 vadászok:
    • P-47D-25
    • P-47D-28
    • P-47N-15
  • P-51 vadászok:
    • P-51D-5
    • P-51D-10
    • P-51D-20
    • P-51D-30
  • Bombázók:
    • B-26B
  • Közepes harckocsik (75 mm):
    • M4A2
    • M4 (T34E1 Calliope)
  • Közepes harckocsik (76 mm):
    • M4A1(76)W
    • M4A2(76)W
    • M4A3(76)W
  • Könnyű páncélvadászok:
    • M18 GMC
    • M18 GMC «Black Cat»
  • Közepes páncélvadászok:
    • M10 GMC
    • M36 GMC
  • Nehéz harckocsik:
    • M4A3E2(75)W
    • M4A3E2(75)W «Cobra King»
  • Légvédelmek:
    • M16 MGMC
    • M15 CGMC

Német:

  • Bf 109 vadászok:
    • Bf 109 G-6
    • Bf 109 G-10
    • Bf 109 G-14/AM
  • Fw 190 vadászok:
    • Fw 190 A-5
    • Fw 190 A-5/U12
    • Fw 190 A-8
    • Fw 190 D-9
  • Fw 190 vadászbombázók:
    • Fw 190 A-5/U2
    • Fw 190 F-8
  • Me 262 vadászbombázók:
    • Me 262 A-1a/R6
  • Közepes harckocsik (Pz.Kpfw. IV):
    • Pz.Kpfw. IV G
    • Pz.Kpfw. IV H
    • Pz.Kpfw. IV J
    • Pz.Bfw. IV J
  • Közepes harckocsik (Panther):
    • Panther D
    • Panther A
    • Panther G
    • Ersatz M10
  • Könnyű páncélvadászok:
    • 8,8cm Fla.K. 37 (Sfl.)
    • Nashorn
  • Közepes páncélvadászok:
    • Stu.G. III G
    • J.Pz. 38
    • J.Pz. IV F
    • Pz. IV/70 (A)
    • Pz. IV/70 (V)
    • Sturmpanzer [helytelenül Brummbär]
  • Nehéz páncélvadászok:
    • Jagdpanther G1
    • Bfw. Jagdpanther G1
    • Jagdtiger
  • Légvédelmek:
    • Flak.Pz. 38
    • Zgkw. 5t (3,7cm) (Sd.Kfz. 6/2)
    • Wirbelwind

Minden csoportból az első jármű (dőlttel szedve) bevihető, ha az adott csoport egyik járműve sincs meg a játékosnak.


Jutalom: (World War láda a napi első olyan csatáért, melyben legalább 1 percig részt vettél, legalább 50% aktivitással és legalább 6 ellenséges játékos szintén részt vett a csatában. Az alábbiak közül egyet tartalmaz.)

  • Véletlenszerű talizmán a csatában használt járművek egyikére
  • Véletlenszerű modifikáció a csatában használt járművek egyikére
  • Véletlenszerű fogadás
  • Véletlenszerű parancs
  • Véletlenszerű fokozó

Korábbi változtatások

image

Az előző (tavaly novemberi) World War esemény ideje alatt végeztek néhány fontos és látványos változtatást melyeket akkor nem említettek meg, ezt most korrigálják.

Átalakították a játékosok csatába lépésének késleltetését. Korábban a századjátékosok kaptak pár percet, hogy belépjenek a csatába, ez idő alatt a “külsős” játékosok csak a hadművelet térképéig juthattak, és várniuk kellett. Ez gyakran azt eredményezte, hogy ha valaki a főlistáról lépett be csatákba, csak sokadjára talált egy olyat, ahol ténylegesen játszani is tudott. Az új rendszer 10 percet ad a századjátékosok számára a belépéshez, ez idő alatt a “külsős” játékosok egyáltalán nem fognak tudni belépni. Amennyiben mind a 80 helyet feltölti a század a saját tagjaival ezalatt a 10 perc alatt, és mindannyian végigcsinálják, egyetlen “külsős” játékos sem fog tudni belépni.

Eltávolították a korlátozást a “külsős” játékosok a részt vevő felek kiegyensúlyozatlansága szerinti csatába léptetésére vonatkozóan. Korábban ez a korlátozás nem csak a századjátékosokra vonatkozott – ők bármilyen számbeli fölényben lévő csatában teljes létszámmal állhattak ki egy kevésbé felkészült ellenféllel szemben. A véletlenszerű játékosok ebben a helyzetben kénytelenek voltak csak a hadművelet térképén nézni ezt a csatát, várva a következőre, vagy új hadműveletet keresve. Az új rendszer kiegyensúlyozza a hadműveletben részt vevő játékosok számát azáltal, hogy nem lépteti be a csatát kereső játékosokat olyan csatába, ahol a választott fél már túlerőben van. Így egy minden játékos játszhatja az adott hadművelet összes csatáját, és többé nem kell az idejük nagy részét a megfelelő csata keresésével tölteniük.

World War fórumszekciójában feltett kérdések és hozzászólások alapján összeállítottak egy összefoglalót.


A hadműveletkeresés mechanikájának fejlesztése

Az előző bekezdésekben többször említették az új hadműveletkeresési mechanikát, amely a várólistáról véletlenszerűen osztja el a játékosokat a megfelelő hadműveletek között anélkül, hogy a játékosok száma túlcsordulna és kiegyensúlyozatlanná válna. Valós körülmények között olyan hibákat találtak ebben a rendszerben, amelyeket előzetes tesztek nem mutattak ki, és amelyek miatt néhány esetben túl lett lépve játékosok maximális megengedett száma és kiegyensúlyozatlanok lettek a csaták. A rendszert a feltárt hibák figyelembevételével áttervezték, és most készen áll egy új próbára.

Továbbá, a játékos miután kilépett egy hadműveletből, és megpróbált újat keresni, csak 10 perc (a hadműveletben való inaktivitás maximálisan megengedett ideje) után került eltávolításra annak játékoslistájáról, ami miatt az ilyen “szellemek” felhalmozódtak és valós játékosoktól vették el a helyet. Mostantól egy új hadművelethez való csatlakozáskor a játékos törlődik az előző játékoslistájáról, és az inaktivitás maximális időtartama 5 percre csökkent. A játékos (természetesen kivétel a parancsnok) aktivitása alatt ebben az esetben a játékos jelenlétét kell érteni a kiválasztott hadművelet ablakában vagy annak bármelyik csatájában.

Így a hadműveletekben résztvevők listája naprakészebb, maga a kereső rendszer pedig gördülékenyebb lett.


Megérdemelt jutalom

image

Rengeteg megjegyzést kaptak a parancsnokoktól, hogy a hadműveletekben végzett munkájukat semmilyen módon nem jutalmazták, pedig az nagyon nehéz és fontos volt. Nehéz ezekkel az érvekkel vitatkozni, ezért minden hadművelet végén SL jutalmat adnak a parancsnokoknak. A jutalmat minden hadművelet végén az összes csatájában részt vevő összes játékos küldetéspontjainak összege alapján számítják ki, és egyenletesen elosztják az adott hadművelet összes parancsnoka között az aktivitásuk alapján. Emellett más szorzója van a győzelemnek (1.1x) és a vereségnek (0.9x). Például ha a győztes oldalon van két parancsnok 25%-os és 75%-os aktivitással, és a hadművelet összes csatájában a játékosok pontjainak összege 100 000, akkor 0.25 * 100 000 * 1.1 = 27 500, illetve 0.75 * 100 000 * 1.1 = 82 500 SL-t kapnak a parancsnoki tevékenységükért. Számításaik szerint egy teljes hadművelet (1.5-2 óra) körülbelül 250 000-500 000 SL-t hoz a parancsnokaiknak. (A játékosok próbái szerint ez közelebb áll a 25 000 – 50 000 SL-hez.)

Ugyanakkor óvakodnak attól, hogy sok meggondolatlan hadműveletet hozzunk létre, amelyek parancsnokai könnyű jutalmat szeretnének kapni anélkül, hogy erőfeszítéseket tennének érte. Ezért mostantól a hadművelet létrehozása fizetős szolgáltatás. Ennek költsége jelenleg 70 000 SL lesz, amit a hadműveletbe való belépéskor levonnak attól a játékostól aki azt elindította. Azaz amennyiben még a hadműveletbe lépés előtt (tehát még a várólistán) megszakítjuk a keresést, a pénz nem lesz levonva.

Azonban el akarják kerülni azt a helyzetet, hogy egy “túl gyors” győzelem esetén (például ha a másik oldal parancsnokai inaktívak), a győztes csapatnak nincs elég ideje arra, hogy elegendő pontot szerezzen a csatákban ahhoz, hogy a parancsnok SL-t tudjon szerezni. Ezért számára a hadműveleti jutalom újraszámításra kerül: ha a normál módon kiszámított parancsnoki jutalma nem érné el a hadművelet létrehozásának költségét, automatikusan megemelik azt 60 000 SL-lel. Például az ellenség felett aratott gyors győzelem esetén, ahol csak 20.000 küldetéspontot szereztek a csatákban és két parancsnok van – 80%-os aktivitás a hadműveletet létrehozó és 20%-os aktivitás a második parancsnoknál – a parancsnoki jutalom a következőképpen kerül kiszámításra: a létrehozó jutalma 0.8 * 20 000 * 1.1 = 17 600 SL lenne, ami jócskán kevesebb, mint a 70 000 SL költség, ezért a jutalma 77 600 SL-re emelkedik. A második parancsnok jutalma 0.2 * 20 000 * 1.1 = 4 400 lesz minden további újraszámítás nélkül.


Bónusz jutalom a játékosoknak és az eredményjelző ablak

A hadműveleteknek eddig nem volt a normál csatákhoz hasonló eredményjelző ablaka, a jutalmakat csak az értesítések között lehetett megtalálni. Ezután mindenki, aki kapott valamennyi jutalmat, egy felugró ablakkal fog találkozni, amelyen megjelennek az eredményei és a bónusz jutalma, ami az összes csatában szerzett SL-ből kerül kiszámításra, győzelem esetén +30%, vereség esetén +10%. Parancsnokok számára a játékosai pontjainak összege és aktivitása is megjelenik. Ez az ablak újra előhozható, ha az értesítések között kikeressük azt.


Harccsoport

A harccsoport egy speciális, tízfős osztag, amelynek részvétele csak a World War csatákban engedélyezett. A múltban a harccsoport bármilyen módosítása visszaállította azt normál négyfős osztaggá, szinte lehetetlenné téve a használatát. Elvileg kijavították, így újra lehet tízen együtt játszani.


[Onslaught] (roham) / [Defense In Depth] (mélységi védelem)

image

A parancsnokok szempontjából a harckocsihadseregek jelentősen különböznek a gyalogsági hadseregektől, mind a rendelkezésre álló járművek mennyiségében és minőségében, mind pedig néhány játékmechanikában. A gyalogsági hadseregek észrevehetően lassabban mozognak, mint a harckocsihadseregek, de gyorsabban ássák be magukat, így ideálisak a frontvonalak létrehozására és feltöltésére. A harckocsihadseregek viszont az áttörésekhez és a bekerítésekhez szükségesek, bár senki sem akadályozza meg, hogy a front fontos részein lövészárkokat ássanak.

Azonban a harckocsihadsereg beásásával egyben a parancsnok megfosztja magát egy fontos támadó és gyorsan manőverezhető egységtől, amelyet ebben az állapotban nem tud mozgatni, és minden alkalommal újra hosszú beásási időt kell várnia, ha az arcvonal megmozdul. A harckocsihadsereg sáncolásának lehetősége új játékmódot is szült – [Onslaught] / [Defense In Depth].

Valójában a régi [Advance] játékmód egy változatáról van szó, ezúttal lerövidítve két foglalási pontra. Kezdetben egy foglalási pont van, a védők kezén. Ha a támadóknak sikerül elfoglalni az első pontot, a csatatér eltolódik és megjelenik a második pont mélyen a védők háta mögött. Ha az idő lejárta előtt sikerül a támadóknak elfoglalni a második pontot is, nyernek, ha nem, a védők nyernek.


Meghívás a hadműveletbe

Bár a precedens meg van hozzá a szakaszok és az egyéni csaták által, érthetetlen okból eddig hiányzott a lehetőség, hogy meghívjunk embereket a barátlistánkról a hadműveletünkbe. Ezt a hiányosságot nagyjából orvosolták, a meghívás lehetősége ugyanis csak őrmester vagy nagyobb ranggal rendelkező századtagok számára érhető el.


Egyéb változások

  • A repülőterek panelje kiegészült a légi hadseregek jelenlegi és maximális számával, és felkerült rá egy utalás arra vonatkozóan, hogy nem lehet légi hadsereget felállítani, ha elértük a hadsereglimitet.
  • Az belépési pontok (SP) maximális száma 300-ra csökkent. A csatákban már nincsenek olyan ritka járművek, amelyeket a jelentős mennyiségű SP-ért (1000 SP felett) lehet használni, emellett a repülők és légvédelmek pedig lényegesen alacsonyabb áron (100-150 SP) érhetőek el.
  • A konvojokban használt teherautók legénységéhez hozzáadtak egy-egy parancsnokot is, aki szükség esetén átveheti a sofőr helyét. Emellett vastagabbá tették az alvázakat és csökkentették a gyulladási esélyeiket. (Ezzel nehezebb lett elpusztítani a teherautókat.)
  • Az [Air Raid] (légicsapás) / [AA Defence] (légvédelmi védőállás) küldetések átdolgozásra kerültek:
    • mostantól nem jelennek meg olyan AI járművek, amelyek nem a képezik a küldetés célját, és amelyek megsemmisítése nem csökkenti a védők pontjainak számát
    • mostantól amikor egy gyalogsági hadsereget támadunk, a gyalogságot nem légvédelmek, hanem páncéltörő ágyúk fogják képviselni, mint az [Advance to Contact #1] (előrenyomulás az ellenséghez) / [Defence] (védelem) küldetésekben
    • mostantól amikor egy tüzérségi hadsereget támadunk, az AI járművek nem fognak tüzelni a repülőgépekre
  • Minden olyan aszimmetrikus küldetésben, ahol a támadók nem csak az ellenfél, hanem az idő ellen is küzdenek, a csapatpontok alá egy visszaszámláló került, amelynek értéke megegyezik a küldetés statisztika ablakában lévővel.
  • Minden játékmódban eltávolításra került az AI által irányított járművek jelölése, amelyek a küldetés célpontjai. Így lehetetlenné válik, hogy a képernyő szélén lévő nyilak alapján meghatározzuk a célok hozzávetőleges helyét.
  • A [Column] (menetoszlop) / [Column Interception] (menetoszlop-támadás) küldetésekben, amikor a konvoj előrenyomul, a védők régi újraéledési helyei nem törlődnek, hanem aktívak maradnak az újonnan hozzáadottakkal együtt.

Forrás: War Thunder

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s