Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves olvasó!
Újból inkább csak a következő frissítésük híresztelésére használták a Q&A-t, egyes hírek üdítőek, ellenben a gaijin hozzáállásával.
Válaszol(szokásosan): Vyacheslav Bulannikov
Általános
Van terv végre valahára radarjel követő levegő-föld rakéták behozatalára? Jelenleg top-tier csatákban 12 km hatótávolságú ultramodern 21. századi légvédelmi rendszerek ellen kellene valamit kezdeni 1970-es repülőgépekkel.
- Régóta fennáll a kérdése ezen rákéták behozatalának, azonban nagyon nehéz róluk valós adatokat találnunk. Ezért behozataluk rengeteg munkát igényelne, nem csak kutatómunka, hanem a működésének ‘lekódolása’ tekintetében is. Emellett a 60-as 70-es évek rakétáinak korai radarjel követő rendszerei nem a modern légvédelmi radarok ellen lettek kifejlesztve radarfrekvencia tekintetében, illetve hatótávolságuk és pontosságuk is messze elmarad a légvédelmekétől, amiket le kellene küzdeniük. De mivel ezen fegyverek lehetőséget adnának a légvédelmek és repülőgépek közötti hatalmas technológiai egyenlőtlenség csökkentésére, így behozataluk megfontolandó.
Légi járművek
Megérkeztek a játékba a (bizonyos számlálókat követve) 4. generációs repülőgépek, viszont még ezek is a régi világháborús légcsavaros gépek kiugrási animációját mutatják. Számíthatunk a közeljövőben katapultülés animációkra?
- Igen és remélhetőleg még idén bevezetésre is kerülnek.
Az új repülőgépek érkezése jelenti azt, hogy érkezni fog beállítás a flare (hőcsapda), chaff (dipólfelhő) és kevert közti váltásra, hasonlóan a fegyverzetkiválasztáshoz, mivel több top-tier játékbeli repülő is rendelkezik hasonlóval?
Emellett a újabb sugárhajtású gépek a valóságban rendelkeznek figyelmeztető rendszerekkel, amelyek észlelik a repülőgépre indított hőkövető rakétákat, ahogyan azok a játékban már a helicopterek esetén rendelkezésre állnak. Számíthatunk-e azok átvitelére merevszárnyú repülőgépek számára is?
- Az előbbi imitációjára már a kezdetektől bevezettük a csata előtti arány beállítást. A kérdésben javasolt rendszer bevezetése azonban a játék jelenlegi állapotában nem lehetséges és rengeteg munkát igényelne megvalósítása.
A hőkövető rakéta érzékelőrendszer nem tévedhetetlen, ha a játékba be is vezetnénk, elsősorban csak légvédelmek rakétái esetén működne. Meggondoljuk, de még túl korai bármit is mondani.
Japán az egyetlen nemzet jelenleg a játékban, amely nem rendelkezik sem ultramodern légvédelmi rendszerrel, sem földi célpontok elhárítására képes hidegháború közepi repülőgéppel. Van terv ezen lyukak betömésére, ha japánnal nem is lehetséges, esetleg a dél-koreai fa behozatalával?
- Japán nem rendelkezik földi célpontok elhárítására készült repülőgéppel, de tervezünk olyan repülőgépet adni nekik, amely alkalmas földi célpontok elpusztítására.
Van terv a célpont haladás jelölő (lead indicator) visszahozatalára olyan gépek számára, amelyek a valóságban is rendelkeznek vele?
- Gondolkoztunk a pilótafülke nézetbe való visszavezetésén, de akár az sem kizárt, hogy egyszer visszahozzuk külső nézetbe is.
Van terv, hogy a sugárhajtású gépek mostantól csak a nagy (simulator) pályákat kapják a többi csatában is?
- Nem, de tervezzük ezen nagy pályák listájának kibővítését ezzel növelve előfordulásuk esélyét.
Van terv a reptereken és légvédelmi ütegeken kívül további ‘interaktív’ elemek hozzáadására? Mint például radarok, zavarórendszerek, irányítóállomások, működő rakétavető rendszerek? Úgy, hogy elpusztítása a csatára is hatással lenne: a radar elpusztítása csökkentené a hatékonyságát az adott szektor légvédelmi rendszereinek. Lesz valaha lehetőség az ellenfél repterének elpusztítására legalább azon csatákban, ahol több is van?
- Elképzelhető.
Van terv a bombákhoz valós tömeg hozzáadására, és hogy ez plusz átütést és külön sebzést jelentsen földi célpontokkal szemben, ha a bomba pont rájuk esik.
- Igen, a terveink között van
Van terv az AGM-114L játékba való bevezetésére?
- Nem, mivel a füst nem zavarná be és emiatt túl OP lenne.
Földi járművek
Van terv az olasz fához is behozni al-ágakat más nemzetek járműveiből, mint ahogy ez történt a brit és skandináv fában?
- Igen, van hasonló tervünk.
A vízi járművekhez érkeztek szinkronizált legénységi hangok. Van terv hasonlóra harckocsik terén is? Ha igen, benne lesz Dél-Afrika és Finnország is?
- Igen, már dolgozunk rajta.
Sok évvel ezelőtt említettétek, hogy érkezni fog egy brit könnyű harckocsi ág a játékba az ikonikus brit járművekkel, mint a Saladin, Skorpion, Ferret, FV721 Fox, FV432/30, és különböző Warrior-ok. [Ezekből eddig csak egy Warrior, illetve a Swingfire és a Striker érkezett.] Van terv külön ágat készíteni nekik, mivel bőven van elég jármű hozzá?
- Igen, már régóta a terveink között van.
A legutóbbi frissítésben érkeztek új találat jelölök, [mivel az a játékosok egy részének nem vált tetszésére] lesz lehetőség az új és régi közötti váltásra? Illetve akár teljes kikapcsolásukra, kibővítve a testreszabhatóságot?
- Igen, a következő frissítésben remélhetőleg benne is lesz.
Lesz változtatva azon járművek Tier-je amelyek nagyobb BR változtatásokon estek át? Például a Panhard EBR (1954) 3.7-es BR-rel érkezett annak idején Tier III-ba, de azóta a BR-je már 6.3 lett, viszont a Tier-je nem változott. Annak ellenére sem, hogy 6.3-ként böven Tier IV-ben lenne a helye. Hasonló bevételi mutatókkal, mint az AMX 13 (M24), amely 3.7, és Tier II.
- Az ezüst hozam mutató, nem jelképezi egy jármű bevételi képességet. Ha egy jármű mutatója nagyon alacsony az azt jelenti, hogy a játékosok több pénz keresnek vele, mint ahogy azt szeretnénk. Például az EBR (1954) általános bevételi mutatója 5,000 aktív akciókért percenként, de mi csak 4,000-et szeretnénk, ezért lecsökkentettük a hozami szorzóját 0.8-ra. Ellenben az AMX 13 (M24) aktív csatában töltött bevétele csak 2,000 ezüst, amit meg szerettünk volna növelni 2,500-ra, ezért megnöveltük a szorzóját 1.25-re, hogy a jármű vonzóbb legyen megvételre. Mindezek mellett is az aktív csatás bevétele a EBR-nek még így is 4,000, az AMX 2,500-ával szemben.
Vízi járművek
Lesz bármi hír a francia haditengerészetröl?
- Hamarosanᵀᴹ.
A legutóbbi frissítésben érkeztek új festések rombolókra, kapni fognak a csónakok is további festéseket?
- Igen, a következő frissítésben a hajók és a csónakok is kapni fognak új festéseket.
Hova tart a vízi csaták fejlesztése? Jelenleg létezik a hagyományos random, ami nagyon arcade rendszerü, illetve a Naval EC, amit viszont csak a nagyon eltökélt tengerészek használnak. Viszont utóbbiban is rengeteg a régi rendszerből maradt, mára nagyon elavulttá vált arcade model. Milyen irányba fog a vízi csata rendszere haladni, inkább Arcade vagy Real? Van terv valaha Simulator szerű csatákra?
- Mind a két csatarendszert folyamatosan fejlesztjük. Simulator hajócsata nem lesz.
A UAV-hez érkezett beállítás, amivel az nem egyenesen halad, amikor a játékos nem irányítja, hanem köröz egy adott pont körül. Van terv ennek átvitelére a hajók repülögépei számára is?
- Igen, a terveink közt van és a következő nagy frissítések egyikében érkezni is fog.
Van terv a sebzésmodel fejlesztésére, hogy egy lövedék sebzése ne csak a robbanóanyag sebzésétöl függjön, hanem rendelkezzen repeszsebzéssel és további harckocsiknál bevezetett mechanikával?
- 2-3 évvel ezelőtt vettük észre, hogy a lövedékek duplán sebeznek hajóknál (robbanás, majd repeszsebzés), mivel mindkettőnél a sebzésérték ugyanakkora volt [egy hiba miatt a sebzés algoritmust a játék kétszer futtatta le], utóbbi kivételével megszüntettük a hibát.
Ez valósághű is, mivel a páncélon kívül robbanó lövedék többet sebez, mint utána a hajótérbe berobbanó repeszek. Emellett a hajótérben robbanó lövedék nem okoz nagyobb sebzést, mint a kívül robbanó [micsoda? – a szerk.].
Megvizsgáltuk és minden úgy működik, mint 2-3 éve mikor ezen legutóbbi változtatásokat bevezettük és nem látjuk értelmét megváltoztatásukra.
Egyéb
Van terv külön BR-ekre járműveknél légi és földi csaták szemponjtából? Rengeteg repülőgép csak az egyikben teljesít kifejezetten jól, míg a másikban szenved a BR-je miatt.
- Furcsán fog hangzani, de bármikor ezen kérdés felmerül és megnézzük a statisztikákat azt vesszük észre, hogy azon repülőgépek, amelyeknek jól kellene teljesíteniük földi csatákban szörnyű mutatóval rendelkeznek és vice-versa, így már rég elvetettük ezen kérdést.