Kedves játékosok!
Mai nap folytatódik a francia szárazföldi fejlesztési ág megismerése az AMX 50 sorozat egyik fontos harckocsijával, amely a család első prototípusa, az AMX M4.
Áttekintés
Franciaország felszabadítása után 1944-ben a francia hadsereg rendkívül nehéz helyzetbe került, különösen páncélozott járművek esetében. Mivel alig voltak olyan rendelkezésre álló saját járművek – amelyek közül a legtöbb ráadásul még elavult is volt – gyors megoldást kellett találni a helyzetre. Annak ellenére, hogy az ARL-44 nehézharckocsi folyamatos fejlesztés alatt állt, kezdettől fogva világos volt, hogy ez a harcjármű semmiképpen sem modern harckocsi kialakítású. Az AMX már 1945-ben elkezdte az az ARL-44 utódjának fejlesztését. Még ugyanebben az évben az AMX bemutatott egy tervet az M4 jelű harcjármű megépítésére, ami később a AMX 50 harckocsicsalád része lett.

AMX 50 90
Az AMX M4 prototípus volt az első jármű az AMX 50 harckocsicsaládban. A harckocsi tervezésénél az AMX mérnökei a legújabb német harckocsiktól, például a Királytigristől vettek ötleteket. Ezért az AMX kialakítású harckocsialváz és az átfedő kerék-felfüggesztés hasonlít a német tankokéhoz. De a hasonlat nem áll meg itt. A 90 mm-es Schneider ágyú, amellyel az M4 fel van szerelve, szintén jól tükrözte a hírhedt német KwK 43-as ágyú teljesítményét. Továbbá az M4-et egy megszerzett Maybach benzinmotor hajtotta. Mivel azonban a jármű súlyát 30 tonna alatt kellett tartani, a páncélvédelem maximum 30 mm-re korlátozódott, így véget vetve a hasonlóságok listájának a nehezebb német harckocsikkal szemben. Röviddel azután, hogy az M4 két példányát megrendelték, a hadsereg kifejezte aggodalmát a vékony páncélral kapcsolatban, majd azt követelte, hogy 80 mm-re növeljék. 1949-ben az első prototípust az AMX M4 új osztályának megfelelően alakították át és újratervezték. A következő évben mindkét prototípus változásokon ment keresztül, amelyek növelnék képességeiket.
A War Thunderben az AMX M4 a francia földi erők IV. rangjának egyik első jármûve, melyet a játékosok képesek megnyitni. Bár nagyon hasonlít a Lorraine 40t vizuális megjelenésére, a harckocsizók gyorsan megtudják, hogy a két jármű valóban nagyon eltérő a tervezett felhasználásukban és teljesítményükben is. A kezdők számára az AMX M4 azonnal elkülönül a Lorraine 40t-től a vastagabb páncélvédelemből származó súlya miatt. Valójában az AMX M4-nél megduplázták a Lorraine 40t páncéllemez vastagságát, amely a legerősebb területen 80 mm-re emelkedik. Ez lehetővé teszi a játékosok számára, hogy hosszabb időn keresztül részt vegyenek a harcokban anélkül, hogy kizárólag szárnymanőverekre (flank) és “hit & run” taktikára kellene támaszkodniuk, ahogyan ez a Lorraine esetében volt. Az M4 oszcilláló tornyának vastag, szögletes acél páncélzata van, amely a torony átmérőjű kicsi méreteivel kombinálva nagyon nehéz célt jelent, főleg egy “tornyos” taktika esetén. Így akár több harkocsi elleni küzdelem esetén is győztesen kerülhetsz ki.
Az AMX M4-nek azonban vannak hiányosságai is. Bár az M4 erősebb motorral van felszerelve, a súlyos páncélzással miatt megnövekedett tömeg korlátozza a jármű maximális sebességét 51 km / h-ra. (mintha ez kevés lenne… – szerk.) Ez kissé korlátozza az M4 parancsnokok azon képességét, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a csatatéren bekövetkező hirtelen változásokhoz, de nem jelenthet nagy problémát, ha a harcjárművel máshol kell harcolni. Míg a Lorraine 40t és az AMX M4 töltőrendszere ugyanaz – mindkét jármű 9 lövés / perc sebességgel tud lőni – érdemes megjegyezni, hogy az M4-nek kisebb kaliberű ágyúja van és van egy másik lőszer választási lehetősége, mint a Lorraine-nek . Az M4 egy 90 mm-es SA45-as ágyúval van felszerelve, amelyhez az APCBC lőszert is betették, így akár 193 mm-es acélpáncélzaton is képes áthatolni. Az is jelentős, hogy az APC lőszer sebessége és átütése gyorsabban csökken nagy távolságokon, mint a ballisztikus kupolás lövedékeknél, például a Lorraine-ban. Így az AMX M4-ben parancsnokoknak inkább a rövid és a közepes távolságon végrehajtott tűzelésekre kell összpontosítaniuk, ahol mind az ágyújuk, mind a páncélzatuk hatékonyabban használható, miközben a Lorraine parancsnokok fedezik az oldalukat, fókuszpontjaikat, és a nagyobb távon lévő célokra koncentrálnak.
Kipróbáltad már az AMX M4-et a csatában vagy harcoltál ellene? Írd le bátran tapasztalataid a Hozzászólásokban!
Forrás: War Thunder
Kategóriák:Hírek
Van pár megjegyzésem a cikkhez, de lehet nagyrésze a Gaijin hibája:
Alapból szögezzük le, hogy a képek és adatok egy 50-hez és 50-100-hoz tartoznak, ezért nagyrészét ahhoz képest fogom viszonyítani. (persze az eredetihez is visszatérek)
– Az AMX50-en lévö 90 mm-es ágyú tényleg hasonlít tulajdonságaiban a TigerII-ére, azonban az M4-en egy átalakított tengerészeti ágyú volt, aminek tulajdonságai inkább a Tigris I ágyújáéra hajaztak. (A játékban AMX50-van így arra vonatkozóan igaz)
– A frontpancél részei a 90mm vastagságot is elérik.
– A Lorraine és az M4 és 50 mind ugyanazon motorral rendelkezik. Két utóbbi nem tudja meghaladni a 35 km/h-s sebességet. A leírt sebességre, csak a fejlesztett Maybach motorral ellátott 50-100 képes.
– Töltörendszerük nem teljesen azonos. (Illetve az eredeti M4-en nem oszcilláló torony volt)
– [valami még eszembe’ volt, de most nem találom 😛 🙂 ]
KedvelésKedvelés
Igen. A tornyot én is furcsáltam. Majd javitgatom.
KedvelésKedvelés