Hírek

F-86K Sabre Dog: A Nagy Utazó

Az F-86K az F-86D NATO export variánsa, melyet széles körben használtak a világ légierői. Hamarosan ti is kipróbálhatjátok az érkező 1.89-es frissítésben!

Röviden: Egy új top jet elfogóvadász az F-86 Sabre alapjaira építve, levegő-levegő rakétákkal és utánégetővel ellátva!

image

Története

1949 márciusában a North American Aviation cég elindított egy új jet elfogóvadász tervezését, a már meglévő F-86 Sabre alapján. Az új dizájn legnagyobb újítása a gépfegyverek lecserélése volt irányítatlan rakétákra amit egy komplex tűzvezető rendszer segített. Áprilisra a projekt megkapta a hivatalos jóváhagyást, és megindult a sorozatgyártandó modell kifejlesztése.

Az állami megrendelést októberben írták alá, az első prototípus, az YF-95, decemberben hajtotta végre szűzrepülését. Az ’50-es évek elején a szovjet atomtesztek és a koreai háború felgyorsították az YF-95 fejlesztését. Problémák így is merültek fel a fejlesztés során, ezáltal az első példányok csak 1951 márciusában kerültek ki az egységekhez. A késedelem ideje alatt a gép neve megváltozott F-86D-re, és megkapta a nemhivatalos “Sabre Dog” becenevet.

1953 januárjában felkeresték a North American Aviationt az olasz légierőtől egy ajánlatkéréssel az F-86D gépágyúkkal felszerelt kétüléses változatáról. Miután ennek költségeit túl nagynak találták, megegyeztek, hogy marad az eredeti dizájn, csak a fegyverzet lesz lecserélve gépágyúkra. Ezen export variáns lett az F-86K.

Eredetileg az F-86K-t csak az USA-ban gyártották volna, de később az olasz Fiat cég is gyártotta licensz alapján. A Sabre Dog 1955-ben kezdte szolgálatát az olasz légierőben. Emelett az F-86K sok más országban is szolgált világszerte, például Franciaország, NSZK, Hollandia, Norvégia, Honduras, Venezuela. Több, mint 2800 Sabre Dog készült, melyből nagyjából 340 volt F-86K. A legtöbbjüket ’60-as évek végére kivonták a szolgálatból, de több példány szolgált egészen a ’70-es évekig.


image

Előnyök:

  • AIM-9B Sidewinder levegő-levegő rakéták
  • Utánégető
  • 20mm ágyúk

Hátrányok:

  • A hangsebességet nem képes átlépni (Nem szuperszonikus)

A játékban az F-86K a francia fejlesztési fa VI. rangjára fog érkezni. Bár nem szuperszonikus, így is kiváló teljesítményt nyújt hála az utánégetőnek. Ha ez nem lenne elég, a tűzereje se hagy kívánni valót maga után, a radar pedig már csak hab a tortán.

Az F-86K sebességéről egy General Electrics J47-GE-33 turbojet gondoskodik, mely 34 kN tolóerő előállítására képes utánégetés közben. Ez 1115 km/h elérésére elegendő tengerszinten, ami nem teszi a leggyorsabb géppé, de elegendő tud lenni a legtöbb ellenfelével szemben, és akár felveheti a versenyt figyelmetlen szuperszonikus gépekkel is!

Háttérkép letöltés: 1280×1024 1920×1080 2560×1440

Fun fact: A Sabre Dog eredetileg az F-95 típusjelzést kapta volna, de megváltoztatták F-86D-re, hogy a már meglévő Sabre egy variánsának tűnjön, nem egy új gépnek. A valóság viszont az, hogy az F-86D csak körülbelül 25%-ban hasonlít az eredeti F-86-ra, a névváltoztatás csak azért történt meg, hogy további támogatást kaphasson a North American a projekthez.

Ahogy már a korábbiakban utaltunk rá, az F-86K tűzerőben sem szenved hiányt. Az elsődleges fegyverzete négy 20mm M24A1 gépágyúból áll, összesen 528 lőszerjavadalmazással. Emellett az arzenáljában megtalálható egy pár AIM-9B Sidewinder levegő-levegő rakéta is, ami kiváló lehet a szuperszonikus ellenfelekkel szemben.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Az F-86K már úton van a játékba a hamarosan érkező 1.89-es frissítés részeként. Érdekel, hogy mi lesz még a frissítésben? Kövesd a híreket!


Forrás: War Thunder
Reklámok

Kategóriák:Hírek

Tagged as: , ,

3 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s