Az 1.95 “Northern Wind” frissítés részeként érkezik a teljes svéd légi fejlesztési fa, melynek három repülőgépe már a játékban van. Ahogy az eddigi új fáknál, úgy most is zárt bétával fog indulni, ami később fog feloldódni mindenki számára.

J 6B Jaktfalken II:
Előnyök
- Kiváló kezelhetőség
- Széles lőszerválaszték
Hátrányok
- Átlagos sebesség földközelben
- Gyenge fegyverzet

Története
1930-ban a svéd Svenska Aero AB megalkotta a J 5 Jaktfalken vadászt. Habár a J 5 nem volt rossz repülő, teljesítményben nem tudta felülmúlni az akkor Svédországban hadrendben lévő külföldről licencelt gépeket. A kiképző repülőgépekből viszont hiány volt, így a SAAB átalakította a J 5-t. Az új prototípus a SA14 céges jelölést kapta, a Svéd Légierőnél pedig J 6 Jaktfalken I néven szolgált. Összesen 7 példány épült, mindegyik a Ljungbyhed-ben lévő pilótaképzőhöz került.
1931 nyarán a Svéd Légierő engedélyezte még 3 Jaktfalken I gyártását. Az új repülőket kis mértékben megváltoztatták, 1932-ben álltak szolgálatba J 6A néven. A J 6B egy kicsit később jelent meg, amikor a svédek még 7 repülőt rendeltek. Ezek szintén különböztek elődjeiktől. 1935-ben kerültek rendszeresítésre, és 1941-ben kivonták az összes J 6-ot.

Fun fact: A finnek egy J 6A-t és két J 6B-t kaptak 1939-ben, melyeket 1945-ig használtak, mint kiképzőgépeket.
J 6B Jaktfalken II egy klasszikus két világháború közti repülő. A géptörzs borítása részben fémből, részben szövetből állt, a pilótafülke nyitott volt, és egy 500 lóerős Bristol Jupiter csillagmotor gondoskodott a sebességről. A fegyverzete két 8 mm-es svéd gyártmányú géppuskából – licencelt Browning M1919, új kaliberrel – állt. A motor aránylag gyengesége miatt a sebessége éppen csak elégséges, cserébe alacsony sebességnél is jól tud manőverezni.
Hamarosan még több érdekes svéd repülő fog érkezni a kevesebb, mint egy hónap múlva érkező 1.95 “Northern Wind” frissítéshez! Kövessétek a híreket!
Forrás: War Thunder
Kategóriák:Hírek
1 reply »