Az 1.103 “New Power” frissítésben fejlesztik a Dagor játékmotort, melynek 6.0 verziója fog érkezni novemberben. Az egyik újítás az égbolt minőségének javítása lesz.
A Dagor előző verziójában az ég, a felhők és a köd külön-külön voltak generálva és nem voltak hatással egymásra, így az égbolt korántsem keltett valós hatást. A Dagor 6.0 már helyesen fogja ezt modellezni, a napfény sokkal realisztikusabban fog megjelenni a felületeken. Emellett új felhőtípusokat is készítettek különböző magasságokhoz, illetve a köd megjelenésén is javítottak.
Dagor 5.0 (Régi) Dagor 6.0 (Új)
A napfény szóródása és elnyelődése is megváltozott. Eddig egy egyszerűsített formulát használtak, melyet most egy kifinomultabbra cseréltek, ami hitelesebben rajzolja meg az ég árnyalatait.
Dagor 5.0 (Régi) Dagor 6.0 (Új)
Mostantól lesz ózonréteg is a játékban. Napközben az ég a Rayleigh-szórás miatt kék, napfelkeltekor és napnyugtakor viszont az ózonréteg speciális fényelnyelési képessége adja a légkör kékes színét. Utóbbi okozza a magasabban lévő felhők narancsos és rózsaszínes színét is napkeltekor és napnyugtakor.
Dagor 5.0 (Régi) Dagor 6.0 (Új)
A legészrevehetőbb fejlesztés egyértelműen a felhőket érte. Korábban egyetlen, változó vastagságú felhőréteget alkalmaztak, és ez volt valahova elhelyezve a pályán. Mostantól ténylegesen modellezni fogják a különböző típusú felhőket: gomolyfelhők, rétegfelhők, párnafelhők, gomolyos rétegfelhők, lepelfelhők, zivatarfelhők és pehelyfelhők is megjelennek majd, akár egyszerre több különböző réteg is, az időjárásnak megfelelően. Ha esik az eső, az esőcseppek oszlopa tisztán látható lesz távolról.
Gomoly- és párnafelhők napkeltekor. Repülés felhőrétegek között.
Dagor 5.0 (Régi) Dagor 6.0 (Új)
A felhők által szétszórt és felfogott napfény az égbolt gyönyörűvé és változatossá teszi. A felhő sűrűségétől függően a megvilágítás más és más színt kölcsönöz a felhő részeinek, áttetsző fehértől egészen a sötétszürkéig. A felhők megvilágításához nyomon követik a fény útját a felhőben, így láthatóan változatos lesz, valamint így az általuk egymásra vetett árnyék is valósabb hatást kelt.
Dagor 5.0 (Régi) Dagor 6.0 (Új)
A Dagor 6.0 már a felhőkből kitűnő fénysugarak megalkotására is képesek, melyek leginkább akkor észrevehetőek, amikor a Napnak háttal repülünk, vagy a Nap előtt elvonuló felhőn keresztül nézzük. Amiatt, hogy a felhők csak korlátozottan engedik át a fényt, a valóságban árnyékot vetnek, ami most már a játékban is így lesz.
A ködöt a felhőkhöz használt algoritmussal fogják létrehozni, így az is helyesen fogja a fényt szórni és kevésbé lesz homogén.

Röviden, a játék most már rendelkezik légkörrel. A kifinomult matematikai modell segítségével valósághűbb égboltot és felhőket tudnak létrehozni.

Érdekességként, nem csak földi, hanem marsi körülményeket is lehet szimulálni a Dagor 6.0-val, a szükséges paraméterek – mint a légkör sűrűsége és vastagsága, az ózonréteg tulajdonságai és a bolygó mérete – megadása után. A Mars légköre rendkívül vékony és ritka. A napnyugta itt kék színben ragyog, ugyanis a Rayleigh-szórásnak nincs ideje érvényesülni és az ózonréteg is túl vékony, hogy narancssárgára színezze az eget. Alább összehasonlítható a “Curiosity” nevű NASA rover által készített kép, illetve Gaijin által készített mása.
Marsi napnyugta, NASA fotó Marsi napnyugta, Dagor 6.0 modell
Forrás: War Thunder
Kategóriák:Hírek
3 replies »