Hírek

Az Ixwa Strike frissítés új funkciói

Taktikai levegő-föld rakéták

Háttérkép letöltés: 1920×1080 2560×1440 3840×2160

Több taktikai levegő-föld rakéta is bekerült az Ixwa Strike frissítéssel, ezek közül kettőt nézünk meg tüzetesebben.

A szovjet Kh-29L jelenleg a legnagyobb irányított rakéta a játékban, tekintélyes 317 kg-os páncéltörő robbanófejjel és 10 km-es hatótávval. A rakéta első harci alkalmazása Afganisztánban volt, azóta modernizálták orosz használatra, illetve export célokra. A Kh-29L lézeres irányítású, a lézerjelet a repülő szolgáltatja, így támadáskor végig a célpont felé kell repülnünk. A lézerjelet emellett egy lézerbemérésre figyelmeztető rendszerrel (LWS/LWR) ellátott jármű észlelheti és megpróbálhat kitérni a rakéta elől.

Az amerikai AGM-65A Maverick nem rendelkezik ezzel a hátránnyal, mivel egy elektro-optikai rendszert használva, önirányítással támad. Ebből kifolyólag a cél nem tudja érzékelni az indítást, illetve nem kell folyamatosan a cél felé repülnünk, a rakéta kilövése után az magától követi a célt, mi nyugodtan elfordulhatunk. A hátránya ennek a rendszernek, hogy nem működik rossz időjárási körülmények között és éjszaka. Hatótávja “alig” 6 km, így használatához bőven be kell repülnünk az ellenséges légvédelem légterébe.


Head-Up Display (HUD)

image

Ahogy egyre modernebb fegyverek kerülnek a játékba, úgy bővítik azt célzó- és egyéb segédrendszerekkel. Ezek közé tartozik a HUD is, ami a hidegháborús repülőgépek egyik központi eleme volt.


Mi is a HUD?

A HUD – Head-Up Display – egy kijelző, mely a fontosabb adatokat mutatja. Innen származik neve is, hiszen így anélkül tudhatja meg ezeket a pilóta, hogy le kellene néznie a műszerekre. Emellett a ballisztikus számítógép által a lövedékekhez, rakétákhoz és bombákhoz rajzolt becsapódási pontok is megjeleníthetőek rajta.

image
HUD, rajta a rakéta kiszámított becsapódási pontjával.

HUD a játékban

image
A befogott célt egy négyzetben lévő X jelöli.
image
AGM-65A Maverick indítása a befogott célra.

Az Ixwa Strike frissítéssel néhány repülő kapott új HUD-ot: A-7D, AV-8A, AV-8C, Harrier GR. 1, Harrier GR. 3, Buccaneer S. 2, F-4E Phantom II, F-4EJ Phantom II, Phantom FG. 1, Phantom FGR. 2, F-104G, F-104J és F-104S.

Az A-7D-n debütáló AN/AVQ-7(V) kijelző adta az alapját a nyugati repülők HUD implementációjához. A szovjet repülőkhöz jelenleg az ASP-17 kijelzőn alapulót készítenek.

A HUD azok számára jelent újítást akik előszeretettel repülnek pilótafülke nézetből. A kijelzőn megjelennek az alapvető, illetve a ballisztikus számítógép által szolgáltatott adatok. Emellett alacsony magasság esetén figyelmeztetést is kapunk, egy villogó vörös kereszt jelenik majd meg.


A HUD különböző módjai

  • Fő mód – légi célok elleni gépágyú- és rakétahasználat.
  • Földi célok elleni gépágyú- és rakétahasználat – a HUD “gépágyú földi célok ellen” vagy “rakéta” tüzelési módba állítása után, a gyémánt alakú célzójel a gépágyú lövedékek vagy a rakéta becsapódási pontját jelzi.
  • Zuhanóbombázás – a HUD “bomba-dobási” módba állítása után a gyémánt alakú célzójel zuhanás közben a bomba becsapódási pontját jelzi.
  • Vízszintes bombázás – a HUD-t szintén “bomba-dobási” módba kell állítani, de a támadás előtt kell a gyémánt jelet a célpontra helyezni, majd megnyomni az “Activate target point” gombot. Ezután a kijelölt cél felé vízszintesen vagy emelkedésben, de mindenképpen egyenesen repülve nyomd le és tartsd nyomva a bombakioldás gombját. A bombák automatikusan fognak kioldódni, ha a cél fölé érsz. A kijelölés megszüntetéséhez nyomd meg a “Deactivate target point” gombot.
  • Levegő-föld rakéták használata – ha egy ilyen fegyver van felszerelve a repülőre, egy kis négyzet, közepén egy ponttal fog megjelenni, mint céljelölő. Ezt kell a célpontra vinni. Befogás után a kör átváltozik egy X-é, ekkor indítható a rakéta.

Új találati effektek

Az előző frissítések egyikében új találati effekteket hoztak be légi és vízi fegyverekhez. Ezúttal a játék összes fegyverének effektjeit megváltoztatták, melyek kemény felületek találata esetén a leglátványosabbak.


Lövedék-becsapódási animációk

A lövedékek adatkártyája megújult, már tartalmaz egy animációt, melyen jobban látható a lövedék hatása a célpontunkra. [Melyet még véletlenül sem az Armored Warfare-ból másoltak. – a ford.]


Dipólfelhő

image

A Raining Fire frissítés tavaly nyáron bevezette a játékba a félaktív lokátoros önirányítású rakétákat, mint például az AIM-7 Sparrow. Egészen eddig nem volt velük szemben olyan hatékony elhárítóeszköz, mint amilyen az infracsapda az infravörös önirányítású rakéták ellen. A dipólfelhő egyszerű, olcsó, ezáltal elterjedt példája az elektronikai hadviselésnek. Ez a felhő állhat kis fóliadarabokból, fémezett papírból vagy akár üveggyapotból is, melyek hasonlóan az infracsapdához az infravörös rakéta esetében, félrevezetik az ellenséges repülőgép radarját és ezáltal a rakétát, vagy idő előtt aktiválják annak közelségi gyújtószerkezetét.


Forrás: War Thunder & War Thunder

Kategóriák:Hírek

Tagged as: ,

2 replies »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s