A nagy robbanóerejű lövedékek pontos szimulálása az egyik legnehezebb dolog, amikor realisztikus sebzésmodelleket akarunk létrehozni. Egyfelől a lövedék becsapódásának bonyolult kiszámítása több részből, mint a lökéshullám, a robbanás és a repeszhatás, tevődik össze. Másfelől ezeket egyidejűleg kell szimulálni, de úgy, hogy csak kis számítási teljesítményt használjunk fel, mivel egy időpillanatban tucatnyi robbanást kell kiszámolni, 20 mm-es gépágyú-lövedékektől akár 5 tonnás bombákig.
Általánosságban véve, a jelenlegi modell megfelel ezeknek a követelményeknek, de a fejlesztők ezen még inkább javítani akartak. Jelenleg egy robbanás a játékban két részből áll – a robbanásból és a repeszhatásból. A kettőt egymástól függetlenül számítja ki a rendszer, ezáltal figyelmen kívül hagyja, hogy kölcsönösen erősítenék egymást. A robbanás okozta lökéshullám emellett nem veszi figyelembe, hogy zárt vagy üres térben van-e, illetve ha a páncélzaton amit eltalál esetleg van egy lyuk.
Ezen korlátozások miatt vezették be a testtörés (hullbreak) mechanikáját, amivel egy jármű megsemmisült, ha a szerkezeti elemeire mért sebzés átlépett egy bizonyos értéket. Ezernyi kérdés van a testtörésről a játékosoktól, és nem vagyunk megelégedve a modell a pontosságával, ezért több változtatást is eszközölünk, amit majd egy hamarosan érkező kisfrissítés fog bevezetni a játékba.
A robbanás és a repeszhatás kölcsönhatása
Ezután ha egy robbanás rést tud ütni a páncélt, akkor a repeszek egy része be fog tudni hatolni azon a résen, és nem a repeszeknek kell tudnia átütni azt.
Legénység kiütése túlnyomással
Egy új típusú sebzést vezetnek be – túlnyomás a lökéshullám elején. Ez a fajta sebzés csak a legénységet érinti. Ha a repesz vagy a robbanás elér egy, a küzdőtérben található belső modult, az azt jelenti, hogy a robbanás elég erős volt ahhoz, hogy átüsse a páncélt, ezért a legénység a repeszek és egyebek mellett még a túlnyomásnak is ki lesznek téve.
Küzdőtérben lévő belső modulnak számítanak például a szovjet MBT-k esetében az üzemanyagtartályok, a závárzat, a lőszer és a torony/ágyú mozgató mechanizmusok, illetve maga a legénység. Ezzel szemben az amerikai Abrams család esetében az üzemanyagtartályok és a toronyban lévő lőszerrekesz nem számítanak annak, mert a küzdőtértől el vannak választva. Ehhez hasonlóan például a Leopard 2 toronylőszere nem számít, de a testben, a sofőr mellett lévő rekesz már igen. Az olyan járműveknél ahol a legénység több, külön küzdőtérben helyezkedik el, mint például a Ferdinand páncélvadász, a túlnyomás külön fogja érinteni a sofőrt és a géppuskást, illetve a többi legénységi tagot.
Nyitott járművek sebzésének átalakítása, a testtörés kikapcsolása
A nyitott és páncélozatlan járműveknél a túlnyomás sebzése szintén bevezetésre kerül, cserébe kiveszik a testtörést.
Úgy gondolják, hogy az új sebzésmodell realisztikusabb és a játékosok által átláthatóbb lesz.
Forrás: War Thunder
Kategóriák:Hírek