Hírek

Q&A (2021. Július)

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves olvasó!

Elég változatosra sikeredett a mostani Q&A. Fő téma a top-tier illetve a Kamov és a Mi-28-as OP-sága volt, bizakodásba viszont ne kezdjünk.
Válaszol(szokásosan): Vyacheslav Bulannikov


Légi járművek

A reptereket védő irányított föld-levegő rakéták kis mértékben nehezítették a top-tier “airfieldcamper” [akik a markerek kirajzolási távolságán kívül köröznek a reptér felett csak arra várva, hogy valaki megkezdjen egy le/felszállást] játékosok dolgát, repülő RB-ben. Habár a reptéren tartózkodó repülőket elpusztítani és sértetlenül továbbszállni továbbra sem nehéz, ezen változtatás hatására újra megjelent az a jelenség, amikor a már csak 1-2 repülővel rendelkező csapat, ha jobban áll ticket-ben(pontban) akkor a repülökkel leszállnak a reptérre és kivárják, hogy lefogyjon a ticket és a botok megnyerjék nekik a csatát. Van terv arra, hogy a játékosok ne tudjanak így csatát nyerni?
[Egyrészt a legtöbb pályán top-tieben is van elég gépágyúval is elpusztítható földi célpont, amivel megfordítható a csata.
Másrészt régen erre volt egy nagyon könnyű megoldása a gaijinnak: ha egy repülő sem tartózkodott a levegőben egy adott pillanatban(a csata megkezdése után több, mint 5 perctől), akkor kiírta, hogy az adott csapatnak nincs aktív járműve és elkezdte levonni a ticketet. – a szerk.]

  • Igen, vannak ilyen terveink.

A svéd fában már így is temérdek finn járművel találkozhatunk, várhatunk egy saját finn ágra, olyanra mint ami a briteknél van dél-afrikai ág? Ezzel nagyon sok érdekes finn jármű bekerülhetne a játékba, mint például a: Westland Lysander, Saab 35XS, Follant Gnat F.1, Hawk 51 és a MiG-21 MGBT. Ezen felül pedig a nagyobb BR lyukakat/ugrásokat is “be lehetne tömni vele”.

  • Nem gondolkozunk semmi olyan megoldásban más nemzet számára, ahogy a dél-afrikai járművek bekerültek a brit fába. További finn járművek érkezése a svéd nemzethez azonban várható.

A szovjet fába a legutóbbi frissítésekben érkezett a MiG-21Bis, Su-17 és a MiG-23M is. Van terv ezek keletnémet megfelelőiből esetleg valamelyiket betenni a német fába a MiG-21MF után? (Például: MiG-21Bis, Su-22 vagy MiG-23MF/ML.)

  • Igen, a terveink között van valamelyik behozatala a német fába.

Az F-4 Phantom és az F-5 Freedom Fighter érkezésével volt egy nagyobb ugrás az amerikai fában, ezáltal viszont kimaradtak olyan régóta várt gépek, mint a: 101 Voodoo, F-102 Delta Dagger, F-105 Thunderchief ésF-106 Delta Dart. Van terv ezekből valamelyik behozatalára? [A Thunderchief a kedvenc sugárhajtású gépem, azt már vagy 2 éve ígérgetik. 😦 – a szerk.]

  • Igen, van.

Lehetséges lenne nagyobb pályák létrehozására top-tier csaták számára?

  • Úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi “nagy”/top-tier pályák kiválóak a jelenlegi repülőgépek számára. A repülök ezen tier-ben már nagyon gyorsak, így hamar elérik egymást, így pedig nincs szükség hosszú ideig tartó unalmas repülgetésre, szélessége is bőven megfelel megkerülésekre (flank-re) is. Nagyobb pályákat elvileg lehetséges létrehozni, de sokkal több munkát igényelne, mialatt a csaták ‘pörgőségét’ is rontaná. Emiatt pedig a jövőben érkező top-tier pályák is a jelenlegi méretűek maradnak.

A brit top-tier repülök földi támadó képessége elég szerény. A brit Phantom-okra csak 1000 fontos bombák vagy kis SNEB irányítatlan rakéták szerelhetőek fel, míg a legtöbb nemzet Tier VII repülői rendelkeznek nagyobb kaliberű irányítatlan rakétákkal, bombákkal és a svédet és japánt leszámítva irányított levegő-föld rakétákkal is. Fog az Egyesült Királyság komolyabb földi támadó fegyverzettel rendelkező top-tier repülőt kapni a közeljövőben?

  • AGM-12 irányított levegő-föld rakéta már így is van egy brit repülőn, a Buccaneer-en. További földi támadó fegyverzetet majd később bekerülő repülök fognak kapni.

Tudtok valami információt adni a helicopter PVE csaták fejlesztéséről?

  • Elég kevés dolgot tudnák róla jelenleg megosztani, de persze ez nem azt jelenti, hogy nem dolgozunk rajta. Jelenleg új célpontok hozzáadását tervezzük például irányított rakétás légvédelmekét.

RB és SB csatákban bizonyos nagyon erős helicopterek, mint a Ka-50, Ka-52 és Mi-28 a csata elején éledésükkel és a nagyon magas sebzésű rakétáikkal nagyon komoly csapást tudnak végezni a másik csapatra, akár fél tucat játékost likvidálva egyetlen járművel. Van terv a Spawn Point növelésére, hogy ez ne történhessen meg?

  • Az S-13DF rakéta S-13-ra való cseréjével már orvosoltuk a problémát valamilyen mértékben, de lehetséges, hogy egy bizonyos sebzésérték felett növelni fogjuk a Spawnköltséget, főleg, hogy csak a szovjetek rendelkeznek ilyen nagy sebzésű rakétákkal.

Bizonyos járművek, például a Kamovok, a Mi-28 és a Tiger mind földi, mind légi célpontok ellen kiváló fegyverzettel rendelkezik, ez a legmodernebb légvédelmekkel párosítva a hagyományos/merevszárnyú repülőket szinte teljesen kiirtotta a top-tier csatákból. [Itt üközik ki, hogy 21. századi járművek ellen kellene érvényesülni 1960-70-es repülőkkel.]

  • A statisztikáink szerint a két legjobb csavarrepülőgép a birt AH Mk.1 és a francia Tiger HAD. A játékosoknak meg kell értenie, hogy nem találhatunk ki a semmiből fegyverzeteket. Ha létezik egy bizonyos fegyverzet akkor azt be tudjuk hozni a játékba és ha létezik olyan körülmény, amely bizonyos fegyverzet hatékonyságát rontja azt meg tudjuk próbálni leszimulálni. Ha ezen ‘egyensúlyozási’ eszközök nem elegek, akkor pedig tudunk a BR-en és a javítási és fegyverhasználati költségen változtatni, de top-tier járművek esetén ezen lehetőségeink is korlátozva vannak.

Földi járművek

A legújabb Red Sands pálya eléggé eltérő a korábbi pályáktól, nagyobb sík fedezékektől mentes területeivel, lesznek még hasonló pályák a jövőben nagy kietlen területekkel?

  • A pályák kedvelési statisztikái azt mutatják, hogy a játékosok leginkább a részletes és ‘dinamikus'(pörgős) pályákat kedvelik, de magasabb BR-ekben a üresebb pályáknak is megvannak a kedvelőik, így mindig különböző pályákat próbálunk létrehozni, hogy a változatosság mértéke megmaradjon.

A 4.0-s Crusader AA és a 8.0-s Falcon között egy hatalmas BR lyuk tátong a brit fa légvédelmi ágán, van terv ezen rés betömésére például a régóta várt Skink vagy esetleg a Centaur légvédelemmel?

  • Hasonló “lyukak” minden nemzetben vannak, és néha nem is lehet őket “betömni”. De ha van rá lehetőségünk megpróbáljuk ezen lyukakat megszüntetni.

Az ST-A3 bekerülésével tovább bővült (7-re) a japán 6.3-6.7 BR-ben található harckocsik száma. Van terv az STB-k közül is további tervrajz/project harckocsik behozatalára ezzel pedig bővíteni a 7.0-7.7-es BR kategóriát (5-ről)? STB-ből is volt 6 különböző tervezet.


A két játékban lévő Leclerc-nek a valóságban nem volt hőérzékelős irányzéka a parancsnok számára, a játékban ez mégis szerepel. Van terv a Leclerc XXI behozatalára (aminek már volt), vagy esetleg a jelenlegi Leclerc-ek UAE csomaggal való ellátására (és kifejleszthetővé tételére), amivel már valósághű lenne jelenlegi állapota?

  • Be fognak kerülni további Leclerc változatok a játékba.

Van lehetőség a BTR-90 és az alvázát használó további járművek behozatalára?

  • Igen, több változatnál is elég magas rá a lehetőség.

Az Egyesült Királyság Challenger 2 és Challenger 2F harckocsijai elég gyengén szerepelnek a játékban más nemzet top-tier harckocsijaihoz képest (mint a német és svéd Leopard 2A5 és A6 vagy a szovjet T-80BVM). Tervezitek a brit top-tier MBT-k sorát bővíteni a Challenger 2 LEP, vagy esetleg a Black Night fejlesztési változatban?

  • A Black Night behozatalára több esélyt látunk, de a briteknél több opció is van MBT szempontból.

Van terv a top-tier légvédelmek újraegyensúlyozására (például az RP költségük megemelésével)? A jelenlegi repülőgépek ellen brutálisan hatékonyak így top-tier csatákba repülővel bemenni szinte teljesen értelmetlen, mivel alig van lehetőségük a légvédelmek ellen bármit tenni. [Magamat tudom ismételni, a baj ott van, hogy ’60 és max ’70-es évekbeli repülök mennek a legújabb önjáró légvédelmek és helicopterek ellen. – a szerk.]

  • A helicopterek azért jobban teljesítenek hatékonyság szempontjából, mint a légvédelmek, de igen mindkettő hatékonysága messze a többi járműtípus felett van. Az RP költségük szándékosan lett annyira állítva amennyi jelenleg, mivel azt akarjuk, hogy mindenhol könnyedén hozzáférhetőek legyenek, így a földi egységek sosem fognak abba a helyzetbe kerülni, hogy nincs elérhető légvédelmük [khm top-tier kína 2.07-ig]. A pilótáknak így folyamatosan rettegniük kell az ellenséges légvédelmektől.
    A csavarrepülőgépek a csata elején éledve irányítatlan rakétáikkal harckocsik tucatjait is képesek megsemmisíteni, irányított fegyvereik hatótávolsága pedig ‘minden frissítéssel’ nő, szóval a harckocsizók számára a légvédelmeknek könnyen elérhetőnek kell lenniük.

Vízi járművek

Nagyon sok vízi pályán (Jungle például) nincsen sem reptér sem repülőgéphordozó. Ez azt jeleni, hogy a pilótáknak nincs lehetőségük sem a javításra sem az újratöltésre ezzel pedig “egyszer használatossá” válnak. Van terv ezen pályákon repterek, repülőgéphordozók, vagy legalább légi utántöltési pontok elhelyezésére?

  • Igen, már dolgozunk rajta.
    [Ideje volt, az említett hiba már a 2018 októberében bekerült, a hajókat mindenki számára elérhetővé tévő 1.83-as frissítés érkezésekor megnyílt pályák egy részén is jelen volt.]

A nagyobb nyílt tengeri pályák alkalmatlanok a kisebb folyami csónakokkal vagy partmenti fregattokkal való játékra. Van terv ezen pályák átalakítására vagy egy opcióra a pályaválasztóban, hogy ezen ‘mapokat’ ne kapjuk?

  • Nincs ilyen tervünk, mivel ezen pályákat pont azért készítettük, hogy a lehető legnyíltabbak legyenek mindenféle fedezék nélkül, így a játékosok figyelmét nem veszi el a tüzeléstől a fedezékek mögé való mozgás és a kisebb szigetek kikerülése. [Mert a bal egérgomb megnyomása 6-30 másodpercenként annyi figyelmet igényel, hogy a “fedezékek mögé való mozgás és a kisebb szigetek kikerülése” túlságosan zavaró lenne. (sarcasm)]
    A kisebb csónakok jelenléte ezen nyílt pályákon elég ritka, de ez nem jelenti alkalmatlanságukat. Tudnak a csapatuknak segíteni a ponton való tartózkodással és nagy hatótávolságú torpedóikkal. Egy cirkáló vagy romboló fegyverzetével elég nehéz eltalálni egy a ponton köröző kis csónakot nagyobb távolságból, így a csónakok a pont befoglalásával és rajta maradásával igen nagy mértékben hozzá tudnak járulni a csapatuk győzelméhez. (Emellett pedig a ponton folyamatosan újra is tudják tölteni torpedóikat így azok folyamatos ‘spamelésére’ is van lehetőség.)
    [Arról nem is beszélve, hogy a spawnhelyek miatt rengeteg kisebb szigetes pályán ha az egyik csapat csónakokkal befoglalja a pontokat előbb le tud telni a csata, minthogy egy romboló vagy cirkáló odaérne ‘lehúzni a pontot’ még akkor is, ha haladását az ellenség nem akadályozza.]

Tier V és afelett a javító- és tűzoltókészlet RP költsége csökkentett a harckocsik számára. Van tervben hasonló megoldás bevezetésére a hajók számára is?

  • Lehetséges, bár az úgynevezett “stock jármű szindróma” nem annyira erőteljes hajók esetén, mivel a legtöbb több ágyúval rendelkezik így egy kiesése nem jelent teljes védtelenséget illetve a tüz sem pusztít el olyan gyorsan egy hajót, mint ahogy egy harckocsit, a legtöbb stock vízi járművet ellenséges lövés pusztít el.

Van terv a tengeri Enduring fejlesztésére, a jelenlegi rövid ideig tartó csaták nem adnak lehetőséget a hajók valódi erősségeinek kihasználására. Emellett lehetséges lenne a tengeri Enduring események idejének meghosszabbítására? Az általános 3 nap nagyon kevés.

  • Igen, dolgozunk rajta.

Egyéb

Az utóbbi évben az Egyesült Államok (US) WT ‘szervere’ elég sok problémával küzdött [nem csak az, az összes]. Magas ping és pocket loss és hosszú betöltési idők. Van terv a hiba orvosolására?

  • A játékot kezelő ‘szerverterem’ bővítve lett, ez pedig csökkentette a terhelést, ami javított a helyzeten.

A Battle Pass-ok járműveinek típusai eddig ugyanazon rendszert követték (kis harckocsi, csónak/hajó, ingyen kis repülő, nagyobb harckocsi). Van terv repülőre, hajóra vagy esetleg helicopterre, mint nagyobb díj a harckocsi helyett? Fognak bővülni a megszerezhető tárgyak esetleg egyedi/történelmi festésekkel?

  • Van tervünk (BR tekintetében) nagyobb repülőre, mint fődíj, harckocsi helyett, de nem a következő Battle Pass évadokban.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s