Hírek

Tervezett BR változtatások — 2023. április

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves játékosok!

A 2.25-ös frissítéssel kiteljesedett az új repülőgép generáció érkezése a War Thunder-be, ami pedig BR változtatásokat is magával hoz.

Az utóbbi 5 évben rengeteget fejlődött a War Thunder a ’70-es évek harckocsijaitól eljutottunk a modernkor azon pontjára, hogy a legtöbb nemzetnél már nem is a jelenleg szolgálatban álló a top-tier jármű, hanem annak egy fejlettebb kísérleti/prototípus változata is elérhető a játékosok számára. Az utóbbi frissítésekben ezért a repülőgépekre összpontosítottunk, amik szintúgy az ’50-es koreai járműveitől elértek a ’70-es évek vietnám utáni, késő hidegháborús állapotáig.

A hatalmas, ámbár egyenlőtlen fejlődés viszont két problémát is eredményezett, amelyek kijavítása nélkül nem lehetséges a további előrehaladás a játék fejlesztésében.


A súlyosabb probléma a BR értékek ugrásszerű megnövekedése és a top BR-ek eltérése járműtípusonként.

Jelenleg a játékban van 3 különböző ‘randomcsata’ lehetőség, mindegyik 2 külön ‘nehézségre’ osztva, amely összességében 180 különböző BR értékre osztja fel az átlag 2-4 ezer játékban aktívan tartózkodó játékost. Ez már jelenleg is a kevésbé népszerű BR-ekben észlelhető várakozási idő növekedéshez vezetett, amely az újabb járművek érkezésével (és a top BR folyamatos növelésével) csak még rosszabbá vállhat.

Emellett pedig szakadás is történt a járműtípusok top BR-je szempontjából (harckocsiknál 11.3, repülőgépeknél 12.0 jelenleg), amely szintén csak rosszabbodik, mivel harckocsiknál már csak egy komolyabb hullám várható új járművek szempontjából, míg repülőgépek terén előttünk áll még legalább két új generáció, míg elérjük a modern kort.
[És ki tudja, addig nem jelennek-e meg a most tervezett új függőleges vezérsík nélküli, AI wingman-nel rendelkező repülőgépek, amelyek több nemzetnél is már fejlesztés alatt állnak – a szerk.]

Emellett a másik probléma, hogy a BR szakadás azt is eredményezte, hogy az 1970-es repülőgépekre ultramodern 21. századi légvédelmi rendszerrel lőnek, szó szerinti “no-fly zone-t” kialakítva, amely azt eredményezi, hogy egy bizonyos BR feletti ‘top-tier’ csatába (pár kivételt leszámítva) értelmetlen volt merevszárnyú repülőgépet bevinni.

Ezek, most a top-tier-ek BR-jeinek átszabásával javításra kerülnek, amely nem csak a jelenben fogja a játék gördülékenységét és kiegyensúlyozottságát növelni, hanem a következő frissítésekben érkező újabb repülőgépek* számára is előkészíti a terepet, hogy azok is könnyen a játékba integrálhatóak legyenek további probléma nélkül.

[* szinte minden nemzethez már kiszemelték az új toptier repülőt, magyar szemponból talán a Gripen lenne a legérdekesebb]


Tier változtatások

A repülőgépekhez hasonlóan, érkezik a Tier VIII a harckocsik számára is, az alábbi járművek fognak új Tier-be kerülni:

  • Tier VI → Tier VII
    • Egyesült Államok: M3A3 Bradley, M1 Abrams, LAV-AD;
    • Németország: Radkampfwagen 90, T-72M1, Leopard 2A4, Gepard 1A2, Wiesel 1A2;
    • Szovjetunió: T-72B (összes), T-80B, Strela-10M2;
    • Egyesült Királyság: Challenger 1 (összes), Vickers Mk.7;
    • Kína: ZTZ96A;
    • Olaszország: Ariete (P);
    • Franciaország: AMX 40;
    • Svédország: Strf 9040C, Strv 121, Lvkv 9040C, Lvbv 701, Strf 9040 BILL, Leopard 2A4;
    • Izrael: Merkava Mk.3 (összes);
  • Tier VII → Tier VIII
    • Egyesült Államok: M1A2 (összes), ADATS;
    • Németország: Leopard 2A6, FlaRakRad;
    • Szovjetunió: T-80BVM, 2S6, Pantsir-S1;
    • Egyesült Királyság: Challenger 2 BN, Challenger 2E, ADATS (M113);
    • Japán: Type 10 (összes);
    • Kína: WZ1001(E) LCT, Tor-M1;
    • Olaszország: Ariete AMV, Otomatic;
    • Franciaország: Leclerc SXXI, ItO 90M;
    • Svédország: Leopard 2A6, ItO 90M;
    • Izrael: Merkava Mk.4M;

Kiszivárgott információk alapján a három nagy nemzet, illetve Japán és Olaszország fog még Tier VIII-as harckocsit kapni a közeljövőben. (Olaszország valószínűleg nem MBT-t, hanem Centauro II-t)


Összefoglalás

Repülőgépek terén egyfajta érdekes tömörítés figyelhető meg, bizonyos BR ‘setup’-okat erősítve.

  • Az XF5F elég érdekes volt, mint 2.3-as Tier III repülő, sajnos úgy látszik ennek most vége szakad.
  • A B7A2 és a P1Y1 is nagyon jó könnyű bombázók, ráadásul a 800 kg-os bombájuk hajó és harckocsicsatában felettébb hatékony. Emellett a P1Y1 brutálisan jó emelkedési képességgel rendelkezik, míg a B7 iszonyat jól fordul (bár aileron-ja mintha nem is lenne) és az a két 20 mm-es annyi lőszerrel halálos kombináció.
  • A Whirlwind-ek és SM-ek kiváló támadógépek, amiken az airspawn rengeteget segít [bár, ha választhattam volna, inkább mondtam volna azt, hogy maradjanak jelenlegi BR-en airspawn nélkül].
  • Tovább folyik a gaijin hadjárata a svéd bombázókkal szemben, teljesen elrontva minden lehetőségét az azokkal való feladatvégzésnek.
  • A J21 széria érdekes gép, jó kezekben nagyon brutális tud lenni, de tudni kell hogyan kell használni, hogy hatékony legyen.
  • Az összes F-4 és G-s Messer feljebb került, érdekes döntés, bár a győzelmi statisztikák valamelyest indokolják, ahogy a La-7-ek feljebb vitelét is.
  • Úgy látszik a kései olasz és japán világháborús BR-ekben túl magas volt a győzelmi arány, így most azt egy BR emelési hullámmal jutalmazták.
  • A két ‘eredeti’ P-47 feljebb került, szerintem itt inkább az RB harckocsi adta statisztikája volt a döntő, ott adott BR-jének szinte megkérdőjelezhetetlen ásza.
  • – “5.7-ből Yak-okat vigyük le”
    – De miért, elég jó statisztikákkal rendelkeznek így is.
    – “Mert Yak-ok”. [2023, Moszkva, színezett; valószínűsíthetőleg]
  • Eddig szinte senkit nem láttam Hornet-et használni, ezután lehet több Hornet pilóta lesz.
  • További bombázó nerfek, ezúttal német kései világháborúsak terén, mondjuk legtöbbnél jelen esetben még félig érthető is.
  • Nem fog a Spitfire Mk.24 ezentúl csak sugárhajtású gépek ellen menni. Már szinte csak ezért megérte.
  • A sugárhajtású J21-ek BR-je szintúgy megemelve, tulajdonságaik nagyon a hagyományos rotoros és más sugárhajtású gépek között, van így hatékony használatuk még inkább a pilótán múlik, de alap adataik szerint a 7.0 is elfogadható BR számukra.

Frissített lista:

  • V-11 BR-je megemelve AB és RB-ben 0.3-mal, ismerve repülési tulajdonságait megalapozott döntés.
  • VL Myrsky II BR-je RB-ben szintén megemelve 0.3-mal.

A legtöbb egyéni változtatás harckocsik terén is a közepes BR-ek környékén van. Legtöbbjük megalapozott, bár van pár érdekes döntés.

  • Az ARL-44 (ACL-1) egy viszonylag jó harckocsi BR-jében, jó elülső páncélzata és elfogadható ágyúja miatt. Br emelése érthető bár lehet kicsit túl drasztikus.
  • T-34-57-ek visszakerültek 4.3-ba, érdekes, mivel maga a harckocsialap nem kiemelkedő, de megfelelőnek mondható 3.7-től egészen 5.7-ig. Fegyverzete sebzése viszonylag kicsi, de iszonyat gyors töltésidejével, bőven kompenzál.
  • T14 feljebb került 5.0-ba. Jó páncél, jó ágyú, ha valaki nem ismeri a gyenge pontját, meggyűlhet vele a baja, még ha ezen gyenge pont nagyobb is, mint az úgynevezett nagytestvérének a Jumbo-nak.
  • IS-1 lejjebb kerül 5.0-ba, kevésbé érthető, de tekintve, hogy a szinte vele megegyező KV-85 4.7…
  • Német 75 mm-es KV-1 és a Párduc prototípus VK 30.02 is feljebb téve 5.3-ba, mindkettő kiváló statisztikai mutatókkal rendelkezett, a Tigris H1-gyel és Panther D-vel most egy elég ütős 5.3-as setup-ba kerültek.
  • Kései 76 mm-es Sherman-ek BR-je csökkentve 5.3-ra. Érthető döntés, sem páncélzatban, sem mobilitásban nem voltak egy szinten a többi 5.7-es harckocsival.
  • FIAT 6614 és AUBL/74 lekerült 6.0-ba. Ez a baj ezen kerekes ‘glasscannon’-okkal. Fegyverzetük szinte minden ellenfél páncélzatát probléma nélkül leküzdi, de bármi rájuk néz halottak (repülőket beleértve).
  • Centurion Mk.1 és Black Prince is felkerült 6.3-ba. Valószínűleg a legutóbbi átütésemelés hatása. Utóbbi, ami eddig elég komolyan támaszkodott a páncélzatára, viszonylag kellemetlen.
  • T-44 visszakerült 6.3-ba, egyik kedvenc harckocsim, de pont azért mert jó kezekben az egyik legerősebb jármű ellenfeleihez képest.
  • AMX 50 100 végre visszakerült 7.3-ba, amely iszonyat kellemes változtatás. Egyrészt ott van egy elég jó setup is mellé, az AMX 13 90-nel, és a AMX 50 Foch-sal, másrészt semmivel nem jobb, sőt még talán kicsivel gyengébb is, mint említett eddig is 7.3-as járművek.
  • Strv 103C BR-je csökkentve AB-ben, Machbet-é RB-ben, mindkettő érthető változtatás.

Frissített lista:

  • A FIAT 6614 és AUBL/74 változtatását visszavonták RB-ben.
  • A Chi-Nu és Chi-To is feljebb került 0.3 BR-rel, fegyverzetük hatékonysága miatt megérthető.

Vízi járművek változtatása nagyrészt fregattokra és rombolókra összpontosult, azokat egyensúlyozva hatékonysági statisztikáik alapján.

  • LCS, Yenot, Verazzano és Eugenio di Savioa BR-je 0.3-mal csökkentve, Chikugo, M-17, Albatros, és JDS Ayanami BR-je 0.3-mal növelve, mindegyik érhető statisztikák és személyes tapasztalat alapján is.
  • Az HMS Dreadnought feljebb került 6.7-be, amire már nehezebb racionális magyarázatot találni.

A top tier repülőgépek változtatása egy alapra épül. Az alap gondolat teljesen megérthető és még dicsérendőnek is nevezhető, azonban a megvalósításba megint csak gaijin féle hiba csúszott.

Pozitívum, hogy a gaijin nemcsak felismert egy problémát, hanem annak megvalósítására kísérletet is tett, sőt a változtatás, még javítani is fog a felismert problémán.

Hátulütője viszont, hogy egy új problémát fog generálni, amelyet vagy nem láttak előre, vagy nem vélik akkora mértékűnek, hogy más megoldást találnának.

Az egész eredendően azon álláspontjukból indul ki, hogy a csatába lépési várakozási idő minimumon tartását vélik a legfontosabbnak, míg szerintük a tulajdonságbeli eltérések a csatákon belül elhanyagolhatóak. Azonban azon jelenséget, hogy második világháborús repülőgépek 30 évvel fiatalabb (akár Mach 2-es) repülők ellen mennek és mindenféle védelmi berendezés nélkül kellene valahogyan 30G-s all-aspect rakétákat elhárítaniuk, csak még rosszabbá fogja tenni.

Az új BR változtatások legnagyobb problémája, hogy ezen sarkított (de lehetséges) példát gyakori jelenséggé fogják változtatni, amely hatalmas és kárhozatos kihatással lesz a jelenlegi 8.0-10.0 közötti BR-en játszó Air RB játékosok számára.


Táblázat

Az újabb változtatások kék színnel, míg a visszavontak áthúzással vannak jelölve.

Táblázat megnyitása új lapon


1 reply »

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s