Katonák

2020-ban elkezdődhet a B-52-esek hajtóműveinek cseréje

Régóta várják az Amerikai Légierő Stratégiai Parancsnokságán a 76 darabos Boeing B-52H flotta hajtóműveinek újabb típusokra cserélését. A tervek szerint ez a 2020-as költségvetési évben meg is kezdődhet és a közel 60 éves repülőgépek továbbra is rendszerben maradnak.

A tavalyi évben kezdte a légierő a B-52-esek elavult hajtóműveinek cseréjét, illetve annak finanszírozását vizsgálni a régi építésű bombázók további szolgálatban tartása érdekében. Az alternatívák között nem csak a csere, de az üzemeltetés kiszervezése is szóba jött – alaposan megvizsgáltak minden felmerülő megoldást, hiszen a 650 darab hajtómű lecserélése több milliárdos kiadást jelent a költségvetésnek.

Robin Rand tábornok, a Stratégiai Parancsnokság vezetője bízik benne, hogy a 2020-as költségvetési évben erre sor kerülhet, szerinte eddigi parancsnoksága alatt most a legjobbak a légierő esélyei erre. A 2018-as költségvetési évben dől el, sikerül-e előre lépni a modernizálási programban. A költségvetést a Képviselőház és a Szenátus már jóváhagyta, a végső döntés az elnök kezében van – aláírásával szentesítheti azt.

b52

Rand tábornok megerősítette, hogy szükség van az új hatóművekre, azonban az nem világos, hogy ez még a hivatali ideje alatt bekövetkezik-e. Az egyik B-52-es TF33-as hajtóműve egy januári misszió során felmondta a szolgálatot, ám Deborah Lee James, az USAF korább titkára fenntartotta, hogy a baleset nem gyorsítaná a bombázó öregedő Pratt & Whitney hajtóműveinek cseréjét. A gyártók azonban nem így gondolják: a Rolls Royce már ringbe szállt a BR725 hajtóművével, a GE Aviation pedig a CF34-10-et ajánlotta fel.

A tervek szerint ez a 2020-as költségvetési évben meg is kezdődhet és a közel 60 éves repülőgépek továbbra is rendszerben maradnak.

A tavalyi évben kezdte a légierő a B-52-esek elavult hajtóműveinek cseréjét, illetve annak finanszírozását vizsgálni a régi építésű bombázók további szolgálatban tartása érdekében. Az alternatívák között nem csak a csere, de az üzemeltetés kiszervezése is szóba jött – alaposan megvizsgáltak minden felmerülő megoldást, hiszen a 650 darab hajtómű lecserélése több milliárdos kiadást jelent a költségvetésnek.

Robin Rand tábornok, a Stratégiai Parancsnokság vezetője bízik benne, hogy a 2020-as költségvetési évben erre sor kerülhet, szerinte eddigi parancsnoksága alatt most a legjobbak a légierő esélyei erre.

A 2018-as költségvetési évben dől el, sikerül-e előre lépni a modernizálási programban. A költségvetést a Képviselőház és a Szenátus már jóváhagyta, a végső döntés az elnök kezében van – aláírásával szentesítheti azt.

Rand tábornok megerősítette, hogy szükség van az új hatóművekre, azonban az nem világos, hogy ez még a hivatali ideje alatt bekövetkezik-e. Az egyik B-52-es TF33-as hajtóműve egy januári misszió során felmondta a szolgálatot, ám Deborah Lee James, az USAF korább titkára fenntartotta, hogy a baleset nem gyorsítaná a bombázó öregedő Pratt & Whitney hajtóműveinek cseréjét. A gyártók azonban nem így gondolják: a Rolls Royce már ringbe szállt a BR725 hajtóművével, a GE Aviation pedig a CF34-10-et ajánlotta fel.

 


Forrás: Háborúművészete

.

Reklámok

Kategóriák:Katonák, Rövid hírek

Tagged as: , ,

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s